FerroCat
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
En col·laboració amb
Últimos temas
» Horaris dels trens de passatgers i mercaderies
Propostes per RENFE EmptyDj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M

» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Propostes per RENFE EmptyDc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M

» Incidències internacionals
Propostes per RENFE EmptyDg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M

» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Propostes per RENFE EmptyDg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M

» Train Simulator 2014
Propostes per RENFE EmptyDg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922

» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Propostes per RENFE EmptyDs Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922

» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Propostes per RENFE EmptyDs Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922

» Restauració de la 281 006
Propostes per RENFE EmptyDs Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M

» Renfe locomotores dièsel 333
Propostes per RENFE EmptyDj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M

Cercar
 
 

Resultados por:
 


Rechercher Búsqueda avanzada

Recomana'ns

Propostes per RENFE

4 participantes

Ir abajo

Propostes per RENFE Empty Propostes per RENFE

Missatge  UT440_132M Dl Maig 03, 2010 5:21 pm

Aquí podeu posar propostes, planols... reacionats amb la xarxa de Renfe.

Començo jo:
Jo proposo des de Vic fer una linia cap a cada comarca veïna, dues ja estarien conectades, serien el Vallès Oriental i El Ripollès. Ara ens queden El Bages, El Berguedà, La Selva i La Garrotxa.
Bages i Selva en teoria ja estaran conectades amb l'eix transversal ferroviari, ara be, faria falta conectar Olot i Berga. Per aixo proposo fer una linia cap a Berga pel Lluçanès, passant per Olost i Prats de Lluçanes a Osona i llavors a Gironella i Berga tenint un baixador a Cal Rosal. Pel que fa a Olot aprofitar la actual linia de RENFE fins a Torelló i allà seguir el l'eix Vic Olot per Bracons. Igual que la carretera. Tot fet amb 447 i civia's i amb doble via. En el cas de la linia d'Olot es tindria una estació a St. Vicenç de Torelló i a St. Pere de Torelló a Osona i als pobles de la Vall d'en Bas a la Garrotxa, Les Preses i Olot, i allà, anar fins a Figueres. Tot es faria resseguint un traçat semblant al que fan les carreteres C-37 i A-26|N-260. Tot i que seria partidari de fer-ho en ample UIC.
En breu penjaré un croquis.
Propostes per RENFE Planol
By orikaiser at 2010-05-03
UT440_132M
UT440_132M
Administrador

Nombre de missatges : 1657
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 39
Ubicació : Tona. Autobus: Sagalés 402 441 450. Castellà 710 711. Rodalies de Catalunya: Línia R3, Balenyà Tona Seva. Carretera: C17 s. 49/51 Tona, Les Goules N152A KM 59

http://flickr.com/photos/ut440_132m

Tornar a dalt Ir abajo

Propostes per RENFE Empty Re: Propostes per RENFE

Missatge  alkolo89 Dg Jun 20, 2010 11:01 pm

Aprofitant que es parla de propostes, em ronda una idea pel cap, que és que fem un petit debat aportant cadascú millores (que siguin viables, i no siguin animalades), dient el perquè de cada cosa que em dit.

Comencem tocant una línia que ens toca a varis usuaris del fòrum, la R3, la qual segons el meu punt de vista hauria de èsser desdoblada fins a Torelló, però mentres es fan els trams nous, el que s'hauria de fer és allargar tots els trams de doble via de les estacions, ja que així es podrien fer uns encreuaments més ràpids, així com es podrien posar uns canvis que permetessin que els trens passessin per allà a una major velocitat que amb els actuals, fet que faria que no sempre haguessin d'anar per la general els directes, ja que no perdrien gran velocitat al passar per aquests trams. Seguidament, recuperaria els trams de doble via a les estacions de Campdevànol i Toses, permeten que si hi ha algun tipus de retard, es miri de reduir al màxim en el cas d'haver de fer un creuament amb un dels trens que no té retard.
Canviant de línia, pel que fa a la R2, tot i que no variaria molt el temps de viatge, s'hauria de modificar la ubicació de l'andana 0 de Bellvitge, canviant alguns canvis, i fent que els trens que finalitzen recorregut a Barcelona Sants i que van a aquesta primera estació a fer la maniobra d'inversió de marxa quedessin en una espècie de via d'apartat, mentres que els rodalies que no efectuen parada, així com els Regionals i els LD podrien passar per allà sense haver de reduir la velocitat a 30 com han de fer actualment.
alkolo89
alkolo89
Administrador

Nombre de missatges : 1037
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 34
Ubicació : R3: Puigcerdà-La Sagrera Meridiana <M>: L5 Sant Pau-Dos de Maig

http://www.flickr.com/photos/ut440_131m/

Tornar a dalt Ir abajo

Propostes per RENFE Empty Re: Propostes per RENFE

Missatge  UT440_132M Dg Jun 20, 2010 11:10 pm

A part d'això que dius, jo seria partidari de tornar a instal·lar el canvi a la via de la RFF a Puigcerdà, i construïr un intercanviador d'ample, a la zona de la platja de vies d'ample UIC, deixant-ne 3 per estacionar trens de la SNCF, per tal de fer conexions més ràpides des de Barcelona, fins a París, o Londres, si es volgués, fent circular un TH al matí de baixada cap a Barcelona, i un de pujada al vespre, que sortiria cap a les 9 del vespre des de l'EdF. A la R2, jo faria almenys un parell de vies més a les entrades de Barcelona, i ampliar les circulacions amb un túnel que transcorregués per sota la Gran Via. A poder ser en ample UIC, per si es vol fer arribar trens de l'altra banda dels pirineus, sense haver de fer transbord a Vilamalla, com es farà a partir de la tardor. Les 4 vies anirien des de Granollers, fins Vilanova, d'aquesta manera els MD i LD no haurien d'anar a pas de tortuga perquè tenen un rodalies a davant, que l'han d'apartar en una estació, per avançar-lo.
UT440_132M
UT440_132M
Administrador

Nombre de missatges : 1657
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 39
Ubicació : Tona. Autobus: Sagalés 402 441 450. Castellà 710 711. Rodalies de Catalunya: Línia R3, Balenyà Tona Seva. Carretera: C17 s. 49/51 Tona, Les Goules N152A KM 59

http://flickr.com/photos/ut440_132m

Tornar a dalt Ir abajo

Propostes per RENFE Empty Re: Propostes per RENFE

Missatge  Invitat Dl Ago 09, 2010 2:24 pm

Una de les moltes propostes que tinc pensades, aquesta fa referència a la meva línia:

Trens semidirectes a Sant Celoni sense parada a: Montcada, La Llagosta, Montmeló, Les Franqueses i Palautordera.
Estratègicament, són les estacions amb menys demanda del recorregut...

Proposta d'horaris

R2: Últim tren que surti de Sant Celoni o Maçanet direcció Barcelona cap a les 23:15
MD: Afegir un servei més amb un tren que surti de Portbou a les 22:30 direcció Barcelona per a les persones ( majoritariament turistes ) que es quedin fins tard o simplement a sopar per la zona i vulguin tornar als seus respectius destins. ( l'últim tren surt cap a les 20:30 la qual cosa et veus obligat a tornar amb cotxe si vols quedar-te fins la nit )
MD: Afegir un servei més cap a les 23:20 que surti de Barcelona direcció Figueres ja que l'últim tren a Figueres surt de Barcelona molt aviat, concretament a les 20:16...

Pel matí, els horaris són bastant bons però penso jo que pleguen massa aviat els de Rodalies, els Mitjana Distància ja ni em parlem...

__________________________________________________________________________

Veig poques propostes per això, aneu dient coses...x D

Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Propostes per RENFE Empty Re: Propostes per RENFE

Missatge  Civia463 Ds Oct 02, 2010 3:04 pm

La meva proposta per a Rodalies seria de la següent manera (algunes amb la base de la reordenació de línies prevista en un futur):

R1 St Vicenç-Vilanova G.-Mataró-Maçanet-Lloret de Mar
R2 St Vicenç-Vilafranca-Granollers-Maçanet
R3 L'Hospitalet-Torelló
R4 Aeroport-Manresa-Berga/Calaf
R7 Circular
R8 Vilanova-Mataró (línia orbital)
R9 Barcelona-Moià

Anem al gra:


R7 a Granollers Centre i circular

Prolongació de la R7 fins a Granollers Centre, amb parades a Baricentro, Santa Perpètua-Can Folguera, Mollet-St Fost i Montmeló. En el cas de Baricentro, s'hauria de fer un estudi previ per veure quanta gent utilitzaria aquesta estació. Si hi ha demanda, s'hauria de reformar tota l'estació, adaptant-la per a persones a PMR i amb problemes de visió. Aíxi aconseguim fer la R7 circular i donar un bon servei sobretot a les comarques del Vallès Occidental i Vallès Oriental, ja que el corredor Martorell-Granollers, tindria molt potencial.

El recorregut de la R7 quedaria de la següent manera:
Martorell > Cerdanyola Universitat > Santa Perpètua-C.F. > Mollet > Granollers
Granollers > Mollet > Barcelona > Martorell

Prolongació de la R4 fins a Berga i Calaf

Prolongació de la línia R4 des de Manresa fins a Berga, donant cobertura a dos poblacions del Bages, com Navàs i Sallent i poblacions del Berguedà com Berga i Gironella. El recorregut quedaria d'aquesta manera:

Barcelona > Terrassa > Manresa > Sallent > Balsareny > Puig-reig > Navàs > Gironella > Berga

Intervals de pas:
Laborables hores punta:
cada 10-15'

Laborables hores vall
cada 15'

Dissabtes i festius
cada 20'

També es crearia la R4b, que podria donar servei a Calaf, utilitzant el traçat de l'actual línia Manresa-Lleida, i adaptant-la a doble via entre Manresa i Calaf, i reformant les estacions de Rajadell, Aguilar de Segarra, Seguers-Sant Pere Sallavinera i Calaf. A Calaf seria necessari afegir 4 vies amb topera, per fer acabar els serveis procedents de l'Aeroport.

Recorregut R4b:
Barcelona > Terrassa > Manresa > Aguilar de S. > Seguers-St Pere S. > Calaf

Intervals de pas:
Laborables hores punta:
cada 15'

Laborables hores vall:
cada 20'

Dissabtes i festius
cada 30'

D'aquesta manera la R4 amb dos ramals (R4a Manresa-Berga) i R4b (Manresa-Calaf) permetrà que les comarques de l'Anoia, Bages i Berguedà, estiguin més i millor comunicades. D'aquesta manera fins a Manresa, els trens seràn reconeguts com a R4, quan a partir d'allà, seràn reconeguts com a R4a (direcció Berga) i R4b (direcció Calaf).

Línia R9 Barcelona-Moià
Connectaria el Vallès Oriental i el Bages, donant a poblacions com Caldes de Montbui, Palau-solità i Plegamans i Sentmenat tinguin accès a un servei ferroviari. Seria amb un traçat per construir, més o menys paral·lel a la C-59 i de doble via. Si la demanda creix, Sant Quirze Safaja també en tindria una estació.

Recorregut:
Barcelona > Montcada Bifurcació > Palau-solità > Caldes de Montbui > Sant Feliu de Codines > Sant Quirze Safaja > Castellterçol > Moià

Freqüències de pas:
Laborables hora punta:
cada 10 min

Laborables hora vall:
cada 15 min

Dissabtes i festius
cada 20 min

El material es realitzaria amb 447 o bé amb Civia.

R1 fins a Lloret de Mar

Prolongació de la R1 fins a Lloret, mitjançant amb un ramal. La altíssima demanda per l'estiu i la densa població que té aquesta ciutat, son les raons del qual Lloret necessita servei de Rodalies.

Intervals de pas:

Laborables hores punta:
10 min

Laborables hores vall:
15 min

Dissabtes i festius
15 min

Civia463
Revisor

Nombre de missatges : 291
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 30
Ubicació : Barcelona / Cubelles

http://www.flickr.com/photos/civia463-201

Tornar a dalt Ir abajo

Propostes per RENFE Empty Re: Propostes per RENFE

Missatge  PoL Ds Oct 02, 2010 10:42 pm

Molt bonic, però, Torrelló cap amunt, es queden marjinats?
PoL
PoL
Revisor

Nombre de missatges : 242
Fecha de inscripción : 03/05/2010
Edad : 27
Ubicació : Sant Andreu de la Barca (Estació El Palau d'FGC)

https://www.youtube.com/polete126

Tornar a dalt Ir abajo

Propostes per RENFE Empty Re: Propostes per RENFE

Missatge  Civia463 Ds Oct 02, 2010 10:44 pm

PoL escrigué:Molt bonic, però, Torrelló cap amunt, es queden marjinats?

De Torelló cap a amunt ho deixaria tal i com està.

Civia463
Revisor

Nombre de missatges : 291
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 30
Ubicació : Barcelona / Cubelles

http://www.flickr.com/photos/civia463-201

Tornar a dalt Ir abajo

Propostes per RENFE Empty Re: Propostes per RENFE

Missatge  UT440_132M Dg Oct 03, 2010 12:42 am

PoL escrigué:Molt bonic, però, Torrelló cap amunt, es queden marjinats?
La demanda de Torelló en amunt és més inferior, que no pas de Torelló en avall. El que sí faria jo, seria clausurar el baixador de La Farga de Bebié, ja que la fàbrica deu fer 2 o 3 anys que va tancar, i mai hi puja o baixa ningú. Borgonyà s'hauria d'estudiar també. El que hauria de ser prioritari, desdoblar la via fins a Torelló, i llavors en segona instància, si l'economia ho permet, desdoblar fins a Ripoll, per fer la R3 competitiva amb la C-17 ja desdoblada.
UT440_132M
UT440_132M
Administrador

Nombre de missatges : 1657
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 39
Ubicació : Tona. Autobus: Sagalés 402 441 450. Castellà 710 711. Rodalies de Catalunya: Línia R3, Balenyà Tona Seva. Carretera: C17 s. 49/51 Tona, Les Goules N152A KM 59

http://flickr.com/photos/ut440_132m

Tornar a dalt Ir abajo

Propostes per RENFE Empty Re: Propostes per RENFE

Missatge  alkolo89 Dt Oct 26, 2010 8:03 pm

Re-flotant una mica el tema, a part de fer el desdoblament de via fins a Torelló, caldria que, si no es decideix fer el desdoblament fins a Ripoll, es fessin trams de doble vía amb agulles aptes per a velocitats de uns 100km/h on es poguessin fer creuaments, així com recuperar la doble vía d'estacions com Toses o Campdevànol, ficar-la a Urtx-Alp, i a totes aquelles estacions que ara per ara tenen via única en el tram Torelló-Ripoll, per a permetre una major freqüència a la línia i poder fer creuaments sense haver d'esperar 10 o 15 minuts a creuar amb l'altre tren.
alkolo89
alkolo89
Administrador

Nombre de missatges : 1037
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 34
Ubicació : R3: Puigcerdà-La Sagrera Meridiana <M>: L5 Sant Pau-Dos de Maig

http://www.flickr.com/photos/ut440_131m/

Tornar a dalt Ir abajo

Propostes per RENFE Empty Re: Propostes per RENFE

Missatge  Civia463 Dc Nov 03, 2010 9:01 pm

Des de ja fa temps, tenia pensada una proposta per a Rodalies, ara de moment impossible, però que no veig cap inconvenient en dur-lo a terme. Es tracta de oferir el servei de Rodalies els divendres, dissabtes i vigílies de festius, però anem a pams. Tenim actualment el Nitbus metropolità, que podriem considerar com a substitut nocturn del servei de Rodalies, tant de Renfe, com de FGC. Però hi han alguns problemes, com per exemple, una dolentíssima freqüència de pas, que no fan parades en certs llocs, etc... La xarxa de Nitbús metropolità cobreix quasi tot el territori de Barcelona, a excepció de Vic i Manresa, ciutats on no hi arriba el servei interurbà nocturn, i per tant només amb la possibilitat de desplaçar-se en cotxe. Per paliar aquest problema, el servei de Rodalies nocturn permetria a tota la AMB i en especial a Vic i Manresa, poder-se desplaçar a Barcelona per la matinada, amb intervals de pas de 15-20 minuts a totes les línies. Aquest model, ja funciona a Zuric (Suïssa), on els S-Bahn (equivalent als nostres rodalies) funcionen durant les nits; a més, la absència de qualsevol altre tipus de circulació (a la línia R2) ajudaria a donar un "plus" de puntualitat. Aquestes serien més o menys les hores de sortida:

Línia R1
Sortides de L'Hospitalet: 0:15, 0:35, 1:15, 1:35, 2:15, 2:35, 3:15, 3:35, 4:15, 4:45
Sortides de Mataró: 23:30, 0:10, 0:30, 1:00, 1:30, 2:00, 2:30, 3:00, 3:30, 4:00, 4:35
Sortides de Maçanet: 0:20, 1:20, 2:20, 3:20, 4:20


Línia R2
Sortides de Est. França: 0:15, 0:55, 1:15, 1:55, 2:15, 2:55, 3:15, 3:55, 4:15, 4:55
Sortides de Vilanova i la G: 0:15, 0:50, 1:15, 1:50, 2:15, 2:50, 3:15, 3:50, 4:15, 4:50
Sortides de St. Vicenç: 23:30, 0:30, 1:30, 2:30, 3:30, 4:30
Sortides de l'Aeroport: 23:45, 0:25, 0:45, 1:25, 1:45, 2:25, 2:45, 3:25, 3:45, 4:25, 4:45
Sortides de Sant Celoni: 0:20, 0:50, 1:20, 1:50, 2:20, 2:50, 3:20, 3:50, 4:20, 4:50

Línia R3
Sortides de L'Hospitalet: 0:55, 1:25, 1:55, 2:25, 2:55, 3:25, 3:55, 4:25, 4:55
Sortides de Vic: 1:20, 1:50, 2:20, 2:50, 3:20, 3:50, 4:20, 4:50

Línia R4
Sortides de Manresa: 23:55, 0:55, 1:55, 2:55, 3:55, 4:55
Sortides de Terrassa: 23:30, 0:00, 0:30, 1:00, 1:30, 2:00, 2:30, 3:00, 3:30, 4:00
Sortides de Sant Vicenç: 23:00, 23:50, 0:00, 0:50, 1:00, 1:50, 2:00, 2:30, 3:00, 3:30, 4:00

Línia R7
Sortides de L'Hospitalet: 0:59, 1:59, 2:59, 3:59, 4:59
Sortides de Martorell: 1:38, 2:38, 3:38, 4:38

Civia463
Revisor

Nombre de missatges : 291
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 30
Ubicació : Barcelona / Cubelles

http://www.flickr.com/photos/civia463-201

Tornar a dalt Ir abajo

Propostes per RENFE Empty Re: Propostes per RENFE

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum