FerroCat
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
En col·laboració amb
Últimos temas
» Horaris dels trens de passatgers i mercaderies
Llibre d'estils EmptyDj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M

» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Llibre d'estils EmptyDc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M

» Incidències internacionals
Llibre d'estils EmptyDg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M

» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Llibre d'estils EmptyDg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M

» Train Simulator 2014
Llibre d'estils EmptyDg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922

» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Llibre d'estils EmptyDs Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922

» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Llibre d'estils EmptyDs Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922

» Restauració de la 281 006
Llibre d'estils EmptyDs Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M

» Renfe locomotores dièsel 333
Llibre d'estils EmptyDj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M

Cercar
 
 

Resultados por:
 


Rechercher Búsqueda avanzada

Recomana'ns

Llibre d'estils

+3
UT440_132M
Archie
alkolo89
7 participantes

Ir abajo

Llibre d'estils Empty Llibre d'estils

Missatge  Invitat Dj Maig 13, 2010 1:12 am

He decidit publicar això aquí per no perjudicar encara més el fil referent als suggeriments de FGC:

Arran del conflicte que s'ha generat en el següent enllaç s'ha posat de manifest que es necessita que la normativa del fòrum adopti un llibre d'estils, ja que m'he trobat inmers en una discussió amb els moderadors pel fet d'escriure algunes paraules en majúscules, fins al punt que se m'ha advertit de prendre mesures dràstiques contra mi tot i que en les normes del fòrum no apareix explícitament que no es pugui escriure en majúscules.

Arrran d'aquesta qüestió, l'última resposta del senyor UT440_132M ha estat:
Mira Jordi, hi ha una norma bàsica en tot fòrum, encara que no estigui escrita. Fer servir les majúscules, equival a cridar. Només et volem dir que no les usis, ja que hi ha gent que pot interpretar això com un crit. Per tant, des de la direcció, et recomanem fer servir negreta o subratllat, quan vulguis destacar una cosa.

En resposta a això s'ha de dir que davant, ja no d'un fòrum, sinó de qualsevol estament que es regeix per unes normes, si no està escrit com a normativa, és que simplement no existeix la prohibició i per tant, no pot ser il·legal de cap manera.

Per tant, si tant d'enrenou ha de provocar que s'escrigui en majúscules, és obligació dels administradors del fòrum l'establir un llibre o fulla d'estils a on quedi clar què es pot fer servir i què no es pot fer servir. Mentrestant això no sigui així, entendré que no estic incomplint cap norma d'aquest fòrum.

Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Llibre d'estils Empty Re: Llibre d'estils

Missatge  alkolo89 Dj Maig 13, 2010 8:09 am

Segueixes pesadet amb el tema eh.
T'hem dit de totes les maneres posibles, que encara que no estigui escrit, és una cosa quasi de sentit comú a internet, així que no es posarem majúsucles per remarcar una cosa.
No pateixis, vols un full o llibre d'estils, el tindràs, peròllavors anirem més a sac a l'hora de fer complir la normativa.I que consti que no tinc res en contra teva, però també has de veure que t'hem fet varis avisoa per no complir normes, tipus el doble posteig, del qual jo mateix et vaig avisar, de bones maneres. Hem arribat a aquest extrem d'avisar-te i dir-te que prendriem mesures dràstiques perqè tot-ho dir-te des de la direcció del fòrum que no està permès, has anat seguint i seguint. A les normes del fòrum, des de ara mateix tindràs l'apartat, però aviso que les hauràs de complir totes i llegir-les bé.
alkolo89
alkolo89
Administrador

Nombre de missatges : 1037
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 34
Ubicació : R3: Puigcerdà-La Sagrera Meridiana <M>: L5 Sant Pau-Dos de Maig

http://www.flickr.com/photos/ut440_131m/

Tornar a dalt Ir abajo

Llibre d'estils Empty Re: Llibre d'estils

Missatge  Archie Dj Maig 13, 2010 11:36 am

Jo també sóc d'aquells que penso, i molta altre gent, que quan escrius paraules amb majúscules, és signe d'aixecar la veu. Hi han altres maneres per fer entendre la paraula, com per exemple, marcar-la com una negreta.

Salutacions.
Archie
Archie
Maquinista

Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 32
Ubicació : La Roca

Tornar a dalt Ir abajo

Llibre d'estils Empty Re: Llibre d'estils

Missatge  UT440_132M Dj Maig 13, 2010 11:59 am

Sense anar més lluny, dilluns al fòrum de fórmula 1 del portal elsesports.cat, a un usuari li van ensenyar targeta groga, per escriure els títols amb majúscules. Sí vols et passo l'enllaç: Elsesports.cat/f1 i et transcric el que li van dir, sobretot referent a les majúscules
mod-esports escrigué:2.- PROU DE TITULARS EN MAJÚSCULA. Per si no ho saps, a internet les majúscules equivalen a CRIDAR. I en aquest fòrum intentem mantenir la bona educació (és evident que no sempre és possible) i creiem que per discutir no cal cridar.

Doncs aquí el cas és el mateix.

Ha quedat clar ara? Rolling Eyes

Nosaltres tenim la il·lusió de que aquest fòrum sigui un espai de confrontació d'opinions i d'idees expressades des del respecte.
UT440_132M
UT440_132M
Administrador

Nombre de missatges : 1657
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 39
Ubicació : Tona. Autobus: Sagalés 402 441 450. Castellà 710 711. Rodalies de Catalunya: Línia R3, Balenyà Tona Seva. Carretera: C17 s. 49/51 Tona, Les Goules N152A KM 59

http://flickr.com/photos/ut440_132m

Tornar a dalt Ir abajo

Llibre d'estils Empty Re: Llibre d'estils

Missatge  nilruiz Dj Maig 13, 2010 6:24 pm

Em sembla vergonyós que per unes majúscules s'hagui montat tot aixó. Per mi amb negreta sembla més cridar que en majúscules.
nilruiz
nilruiz
Maquinista

Nombre de missatges : 587
Fecha de inscripción : 03/05/2010
Edad : 27
Ubicació : Andorra la Vella (Andorra)

http://www.flickr.com/photos/nilruiz

Tornar a dalt Ir abajo

Llibre d'estils Empty Re: Llibre d'estils

Missatge  Archie Dj Maig 13, 2010 7:10 pm

nilruiz escrigué:Em sembla vergonyós que per unes majúscules s'hagui montat tot aixó. Per mi amb negreta sembla més cridar que en majúscules.

Tranquil home, sempre tens l'oportunitat de donar-te de baixa. Cool
Archie
Archie
Maquinista

Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 32
Ubicació : La Roca

Tornar a dalt Ir abajo

Llibre d'estils Empty Re: Llibre d'estils

Missatge  nilruiz Dj Maig 13, 2010 7:29 pm

Archie escrigué:
nilruiz escrigué:Em sembla vergonyós que per unes majúscules s'hagui montat tot aixó. Per mi amb negreta sembla més cridar que en majúscules.

Tranquil home, sempre tens l'oportunitat de donar-te de baixa. Cool


Si tu ho dius... Rolling Eyes
nilruiz
nilruiz
Maquinista

Nombre de missatges : 587
Fecha de inscripción : 03/05/2010
Edad : 27
Ubicació : Andorra la Vella (Andorra)

http://www.flickr.com/photos/nilruiz

Tornar a dalt Ir abajo

Llibre d'estils Empty Re: Llibre d'estils

Missatge  Archie Dj Maig 13, 2010 7:40 pm

Jo no ho dic, no et passis en 90 dies i ja està. Smile
Archie
Archie
Maquinista

Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 32
Ubicació : La Roca

Tornar a dalt Ir abajo

Llibre d'estils Empty Re: Llibre d'estils

Missatge  Invitat Dj Maig 13, 2010 7:54 pm

alkolo89 escrigué:
Segueixes pesadet amb el tema eh.
T'hem dit de totes les maneres posibles, que encara que no estigui escrit, és una cosa quasi de sentit comú a internet, així que no es posarem majúsucles per remarcar una cosa.
No pateixis, vols un full o llibre d'estils, el tindràs, peròllavors anirem més a sac a l'hora de fer complir la normativa.I que consti que no tinc res en contra teva, però també has de veure que t'hem fet varis avisoa per no complir normes, tipus el doble posteig, del qual jo mateix et vaig avisar, de bones maneres. Hem arribat a aquest extrem d'avisar-te i dir-te que prendriem mesures dràstiques perqè tot-ho dir-te des de la direcció del fòrum que no està permès, has anat seguint i seguint. A les normes del fòrum, des de ara mateix tindràs l'apartat, però aviso que les hauràs de complir totes i llegir-les bé.

El que no em semblava normal és el pollastre que es va montar per un tema que ni tan sols apareixia a les normes del fòrum (fins al punt d'amenaçar-me amb "mesures dràstiques"), però fixa-t'hi: l''UT440_132M ha citat un fòrum (elsesports.cat) a on ja existia aquesta norma oficialment.

I una altra cosa. Jo tampoc tinc res en contra vostra, ni he pretès en cap moment crear amb el tema de les majúscules cap mena de confrontació malgrat tot. Però abans de recriminar-me si sobre un tema determinat he pogut cometre algun tipus de "falta", farieu ben fet de tenir en compte quan una norma en concret no està escrita a la normativa corresponent (quan em vas avisar sobre el tema del doble posteig ho vaig acatar de seguida perquè també ho vaig trobar llògic, però no estaria de menys que també aparegués entre les normes).

I pel que fa a les normes en general, no heu d'anar "més a sac" per fer complir les normes; simplement les heu de fer complir.

Per part meva, no us preocupeu que compliré escrupulosament amb les normes que hi hagin.

Salut!

Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Llibre d'estils Empty Re: Llibre d'estils

Missatge  PoL Dj Maig 13, 2010 8:49 pm

Només per escriure en majúscules s'ha montat tot aquest enrenou?
Si els administradors diuen què no s'escriu amb majúscules, doncs s'obeeix, i ja està. És de tindre sentit comú, home..
PoL
PoL
Revisor

Nombre de missatges : 242
Fecha de inscripción : 03/05/2010
Edad : 27
Ubicació : Sant Andreu de la Barca (Estació El Palau d'FGC)

https://www.youtube.com/polete126

Tornar a dalt Ir abajo

Llibre d'estils Empty Re: Llibre d'estils

Missatge  alkolo89 Dj Maig 13, 2010 8:52 pm

Des de que estem amb el nou fòrum, les normes s'estan complint al peu de la lletra, així que crec que com anem, anem bé. Pel que fa a les majúscules, tot i que no estigués escrit, és una mica de sentit comú.
Nil, si no t'agraden les normes, tens dues opcions, respectar-les, o anar-t'en, però conta que a molts llocs d'internet una norma és que està prohibit escriure en majúscules, així que aquí també ho tenim, ja que sembla més que cridis que no ficant-ho en negreta o subratllat.
alkolo89
alkolo89
Administrador

Nombre de missatges : 1037
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 34
Ubicació : R3: Puigcerdà-La Sagrera Meridiana <M>: L5 Sant Pau-Dos de Maig

http://www.flickr.com/photos/ut440_131m/

Tornar a dalt Ir abajo

Llibre d'estils Empty Re: Llibre d'estils

Missatge  UT440_132M Dj Maig 13, 2010 8:54 pm

El cas que he citat, és més freqüent del que us penseu. Aneu a qualsevol altre fòrum, escriviu en majúscules, i després ens dieu què us han dit.
UT440_132M
UT440_132M
Administrador

Nombre de missatges : 1657
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 39
Ubicació : Tona. Autobus: Sagalés 402 441 450. Castellà 710 711. Rodalies de Catalunya: Línia R3, Balenyà Tona Seva. Carretera: C17 s. 49/51 Tona, Les Goules N152A KM 59

http://flickr.com/photos/ut440_132m

Tornar a dalt Ir abajo

Llibre d'estils Empty Re: Llibre d'estils

Missatge  Invitat Dj Maig 13, 2010 9:18 pm

Jo abans escrivia amb majúscules els primers dies a l'antic Ferrocat i em vaig adonar de que escriure amb majúscules apart de que estèticament no queda gaire bé, doncs és una norma general en qualsevol fòrum i mai més vaig tornar a cometre aquest lleu error, així doncs respecteu les normes i tant amics que no costa gent! Llibre d'estils Icon_razz

Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Llibre d'estils Empty Re: Llibre d'estils

Missatge  nilruiz Dj Maig 13, 2010 9:21 pm

ferrotren escrigué:Jo abans escrivia amb majúscules els primers dies a l'antic Ferrocat i em vaig adonar de que escriure amb majúscules apart de que estèticament no queda gaire bé, doncs és una norma general en qualsevol fòrum i mai més vaig tornar a cometre aquest lleu error, així doncs respecteu les normes i tant amics que no costa gent! Llibre d'estils Icon_razz


Percert, jo mall he escrit en majúscula..
nilruiz
nilruiz
Maquinista

Nombre de missatges : 587
Fecha de inscripción : 03/05/2010
Edad : 27
Ubicació : Andorra la Vella (Andorra)

http://www.flickr.com/photos/nilruiz

Tornar a dalt Ir abajo

Llibre d'estils Empty Re: Llibre d'estils

Missatge  oriolp13 Dj Maig 13, 2010 9:25 pm

nilruiz escrigué:
ferrotren escrigué:Jo abans escrivia amb majúscules els primers dies a l'antic Ferrocat i em vaig adonar de que escriure amb majúscules apart de que estèticament no queda gaire bé, doncs és una norma general en qualsevol fòrum i mai més vaig tornar a cometre aquest lleu error, així doncs respecteu les normes i tant amics que no costa gent! Llibre d'estils Icon_razz


Percert, jo mall he escrit en majúscula..
Esque ningú t'ha dit que siguis tú qui escriu amb majúscules. Si per el respecteu t'has donat per al·ludit és el teu problema! Rolling Eyes

oriolp13
Revisor

Nombre de missatges : 241
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 32

Tornar a dalt Ir abajo

Llibre d'estils Empty Re: Llibre d'estils

Missatge  Altaria_trianilla1619 Dj Maig 13, 2010 9:28 pm

Jordi, nomès et diré una cosa... prova a escriure en majúscules al FoTraCat, a TrenSim, a Tranvia, etc. ja veuràs com al final et cridaràn l'atenció.

Si tens temps, llegeix-te això:
http://users.servicios.retecal.es/jesus-sanz/html/internet/netiqueta/netiqueta.htm

Wink Wink

PD: Si els administradors diuen que no s'ha d'escriure en majúscules doncs no s'escriu en majúscules, no hi ha més... punt final de la discussió.
Altaria_trianilla1619
Altaria_trianilla1619
Cap de taller

Nombre de missatges : 188
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 32
Ubicació : Sabadell (Barcelona)

Tornar a dalt Ir abajo

Llibre d'estils Empty Re: Llibre d'estils

Missatge  alkolo89 Dj Maig 13, 2010 9:31 pm

nilruiz escrigué:
ferrotren escrigué:Jo abans escrivia amb majúscules els primers dies a l'antic Ferrocat i em vaig adonar de que escriure amb majúscules apart de que estèticament no queda gaire bé, doncs és una norma general en qualsevol fòrum i mai més vaig tornar a cometre aquest lleu error, així doncs respecteu les normes i tant amics que no costa gent! Llibre d'estils Icon_razz


Percert, jo mall he escrit en majúscula..

Com es que et dones per al·ludit si no hem dit que siguis tu?
Per cert, potser no escrius en majúscules, però a vegades, deixes anar cada falta que fa més mal als ulls . . .
Es diu mai no mall. Un mall, és una eina.
alkolo89
alkolo89
Administrador

Nombre de missatges : 1037
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 34
Ubicació : R3: Puigcerdà-La Sagrera Meridiana <M>: L5 Sant Pau-Dos de Maig

http://www.flickr.com/photos/ut440_131m/

Tornar a dalt Ir abajo

Llibre d'estils Empty Re: Llibre d'estils

Missatge  Invitat Dv Maig 14, 2010 12:26 am

Altaria_trianilla1619 escrigué:PD: Si els administradors diuen que no s'ha d'escriure en majúscules doncs no s'escriu en majúscules, no hi ha més... punt final de la discussió.

Això no ha de treure que la resta d'usuaris no puguin dir la seva si veuen que alguna cosa falla o no hi estan conformes.

Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Llibre d'estils Empty Re: Llibre d'estils

Missatge  alkolo89 Dv Maig 14, 2010 12:31 am

Jordi, si s'ha dit punt final, tot-hi que no ho haguem dit algun dels dos administradors (o quant es triin els moderadors, aquests), es punt final.
No li busquis tres peus al gat.
alkolo89
alkolo89
Administrador

Nombre de missatges : 1037
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 34
Ubicació : R3: Puigcerdà-La Sagrera Meridiana <M>: L5 Sant Pau-Dos de Maig

http://www.flickr.com/photos/ut440_131m/

Tornar a dalt Ir abajo

Llibre d'estils Empty Re: Llibre d'estils

Missatge  UT440_132M Dv Maig 14, 2010 12:33 am

Si-us-plau, Jordi, et demano ben demanat que deixis de ficar la banya al forat. Ja t'hem mostrat que no és una invenció nostra, si no que es a internet en general. No furguis més, si-us-plau.
És més, a l'enllaç que ha penjat el Josep, hi ha un punt on s'especifica això:

Evita el uso de mayúsculas, ya que pueden interpretarse como gritos o enfado. Usa los Smileys cuando sea necesario.

Això és un codi de comportament genèric a internet. I ara si-us-plau, deixar de buscar tres peus al gat.
UT440_132M
UT440_132M
Administrador

Nombre de missatges : 1657
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 39
Ubicació : Tona. Autobus: Sagalés 402 441 450. Castellà 710 711. Rodalies de Catalunya: Línia R3, Balenyà Tona Seva. Carretera: C17 s. 49/51 Tona, Les Goules N152A KM 59

http://flickr.com/photos/ut440_132m

Tornar a dalt Ir abajo

Llibre d'estils Empty Re: Llibre d'estils

Missatge  Invitat Dv Maig 14, 2010 1:31 am

Quinas ganes de donar voltas tota l'estona al mateix tema, a internet, a quansevol fòrum res de majúscules, es una norma que sense estar escrita a lo millor aquí, normalment tots sabem per endavant, crec sense vulger furgar en el tema que seria cuestió de donar-lo per tancat i que tothom tingi clar com esté que fer.

Wink

Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Llibre d'estils Empty Re: Llibre d'estils

Missatge  Archie Dv Maig 14, 2010 11:59 am

Jo no ho entenc per que la gent s'encaparra tant amb un tema d'administradors i moderadors ho tenen més que superat. Si es el que posa, "es tanca la boca" i es segueix amb les normes que hi hagin, i punt.

Shocked Shocked
Archie
Archie
Maquinista

Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 32
Ubicació : La Roca

Tornar a dalt Ir abajo

Llibre d'estils Empty Re: Llibre d'estils

Missatge  UT440_132M Dv Maig 14, 2010 12:45 pm

Us diré una altra cosa, allà on va el senyor Freixas, hi ha un bon debat muntat. Per la mania que té de buscar sempre els 3 peus al gat. Rolling Eyes
UT440_132M
UT440_132M
Administrador

Nombre de missatges : 1657
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 39
Ubicació : Tona. Autobus: Sagalés 402 441 450. Castellà 710 711. Rodalies de Catalunya: Línia R3, Balenyà Tona Seva. Carretera: C17 s. 49/51 Tona, Les Goules N152A KM 59

http://flickr.com/photos/ut440_132m

Tornar a dalt Ir abajo

Llibre d'estils Empty Re: Llibre d'estils

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt


 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum