Tal dia com avui...
3 participantes
Pàgina 1 de 1
Tal dia com avui...
Tal dia com avui...
16/06/1880
Després de 15 anys d'estudis per part d'ingeniers espanyols i francesos s'arriba a un acord que queda reflexat en un Conveni Provisional per a realitzar un Ferrocarril Transpirinenc que passarà per Canfranc i creuarà els Pirineus pel túnel de Somport.
16/06/1880
Després de 15 anys d'estudis per part d'ingeniers espanyols i francesos s'arriba a un acord que queda reflexat en un Conveni Provisional per a realitzar un Ferrocarril Transpirinenc que passarà per Canfranc i creuarà els Pirineus pel túnel de Somport.
Re: Tal dia com avui...
El mateix any en què s'inaugura la línia de Barcelona a Vic Ripoll i Sant Joan de les Abadesses - Ogassa.
Re: Tal dia com avui...
23/06/1859 - Entra en servici la totalitat de la línia dels "Caminos de Hierro" de Barcelona a Martorell.
Re: Tal dia com avui...
30/06/1863 Norte inaugura el tramo de Escorial a Ávila de la línea de Madrid a Irún.
Re: Tal dia com avui...
12-1860 S'inaugurà el tram entre Manresa i Lleida.
Aquest mes en fa 150, d'anys, una manera molt bonica de celebrar-ho, ja ho crec!
Aquest mes en fa 150, d'anys, una manera molt bonica de celebrar-ho, ja ho crec!
Re: Tal dia com avui...
Martí escrigué:12-1860 S'inaugurà el tram entre Manresa i Lleida.
Aquest mes en fa 150, d'anys, una manera molt bonica de celebrar-ho, ja ho crec!
La circulació, en aquell tram, actualment, és nefasta... Per no dir que no n'hi ha!
Re: Tal dia com avui...
20/01/1878 Es inaugurada la totalitat de la Línia de Barcelona a la Frontera Francesa del Ferrocarril de Barcelona a França per Figueres.
Re: Tal dia com avui...
Cada cop més peregrins al santuari de la Vall de Núria gràcies al nou tren cremallera
Des de Ribes de Freser, els devots poden cobrir els dotze quilòmetres del recorregut en el tren elèctric. Fa prop d'un mes que el cremallera va fer el seu viatge inaugural
| Actualitzada el 14/04/2011 03:03
El vell somni de Joaquim Carrera per apropar els santuaris catalans a la població es va convertint en realitat. Després que fa gairebé 40 anys, al 1892, la companyia de Ferrocarrils de Muntanya de Grans Pendents instal·lés el primer cremallera per accedir al monestir de Montserrat, la vall de Núria va recollir-ne el testimoni el 22 de març passat amb la inauguració del tren que connecta Ribes de Freser i Queralbs amb la zona alta de la vall, on es troba el santuari de la Mare de Déu de Núria. Des de llavors, milers de peregrins han aprofitat l'avinentesa per pujar a pregar a la verge.
Fins fa un mes, l'única manera d'accedir al santuari era seguir el camí de muntanya. Per això, la companyia ferroviària que dirigeix Carrera va projectar la construcció del cremallera fa ja set anys. Les obres van trigar quatre anys a començar i tres anys més tard, el tren és una realitat. En els dotze quilòmetres de trajecte, el tren supera un desnivell de més d'un quilòmetre amb rampes de fins al 15% de desnivell.
El trajecte té quatre estacions: l'enllaç de Ribes, l'estació de la vila de Ribes, una parada a Queralbs i la destinació final, Núria. Quatre locomotores alemanyes alimentades per energia elèctrica estiren dels vagons muntanya amunt. El més luxós, el cotxe-saló 51 està preparat per acollir les personalitats més destacades de Catalunya i podria servir en cas que alguns diputats decidissin traslladar-se al monestir a redactar una ponència per a un Estatut de Catalunya.
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Des de Ribes de Freser, els devots poden cobrir els dotze quilòmetres del recorregut en el tren elèctric. Fa prop d'un mes que el cremallera va fer el seu viatge inaugural
| Actualitzada el 14/04/2011 03:03
El vell somni de Joaquim Carrera per apropar els santuaris catalans a la població es va convertint en realitat. Després que fa gairebé 40 anys, al 1892, la companyia de Ferrocarrils de Muntanya de Grans Pendents instal·lés el primer cremallera per accedir al monestir de Montserrat, la vall de Núria va recollir-ne el testimoni el 22 de març passat amb la inauguració del tren que connecta Ribes de Freser i Queralbs amb la zona alta de la vall, on es troba el santuari de la Mare de Déu de Núria. Des de llavors, milers de peregrins han aprofitat l'avinentesa per pujar a pregar a la verge.
Fins fa un mes, l'única manera d'accedir al santuari era seguir el camí de muntanya. Per això, la companyia ferroviària que dirigeix Carrera va projectar la construcció del cremallera fa ja set anys. Les obres van trigar quatre anys a començar i tres anys més tard, el tren és una realitat. En els dotze quilòmetres de trajecte, el tren supera un desnivell de més d'un quilòmetre amb rampes de fins al 15% de desnivell.
El trajecte té quatre estacions: l'enllaç de Ribes, l'estació de la vila de Ribes, una parada a Queralbs i la destinació final, Núria. Quatre locomotores alemanyes alimentades per energia elèctrica estiren dels vagons muntanya amunt. El més luxós, el cotxe-saló 51 està preparat per acollir les personalitats més destacades de Catalunya i podria servir en cas que alguns diputats decidissin traslladar-se al monestir a redactar una ponència per a un Estatut de Catalunya.
[Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo]
Re: Tal dia com avui...
Edició de [Tienes que estar registrado y conectado para ver este vínculo], referent a la nevada del dia anterior.
TRENES PARADOS.
La avería eléctrica paralizó el servicio de Barcelona de los Ferrocarrils de la Generalitat durante dos horas y cuarto. La compañía cerró por el temporal los dos funiculares de acceso a la montaña de Montserrat. La nieve provocó problemas en las líneas de Renfe, especialmente la C-3, entre Vic y Puigcerdà, donde el servicio funcionó al 40% de su capacidad, y la C-1 del Maresme, donde algunos pasajeros estuvieron parados durante horas en algunas estaciones. Las placas de nieve que se formaron en las vías como consecuencia de las bajas temperaturas obligaron a limitar las frecuencias de paso de los trenes. En Barcelona, el servicio funcionó sin las habituales medidas de seguridad debido al corte del suministro eléctrico y todas las operaciones se regularon desde la sede central de Renfe en Barcelona. Las operaciones se realizaron de forma manual, lo que provocó una gran lentitud en la marcha de los trenes, que acumularon retrasos de 45 minutos de media en las cuatro líneas de Cercanías Renfe. En las estaciones se acumularon gran cantidad de usuarios debido a las demoras.
TRENES PARADOS.
La avería eléctrica paralizó el servicio de Barcelona de los Ferrocarrils de la Generalitat durante dos horas y cuarto. La compañía cerró por el temporal los dos funiculares de acceso a la montaña de Montserrat. La nieve provocó problemas en las líneas de Renfe, especialmente la C-3, entre Vic y Puigcerdà, donde el servicio funcionó al 40% de su capacidad, y la C-1 del Maresme, donde algunos pasajeros estuvieron parados durante horas en algunas estaciones. Las placas de nieve que se formaron en las vías como consecuencia de las bajas temperaturas obligaron a limitar las frecuencias de paso de los trenes. En Barcelona, el servicio funcionó sin las habituales medidas de seguridad debido al corte del suministro eléctrico y todas las operaciones se regularon desde la sede central de Renfe en Barcelona. Las operaciones se realizaron de forma manual, lo que provocó una gran lentitud en la marcha de los trenes, que acumularon retrasos de 45 minutos de media en las cuatro líneas de Cercanías Renfe. En las estaciones se acumularon gran cantidad de usuarios debido a las demoras.
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M