Renovació de 447 per la R3
4 participantes
Pàgina 1 de 1
Renovació de 447 per la R3
Segons un mail què vaig enviar al gencat.cat, sobre la 440.131M, on vaig incloure parts de la línia de Puigcerdà, m'han respost sobre el què jo ja sabia (què s'enduen algunes 447 per adaptar-les per l'R3), doncs bé, vaig enviar això:
I m'han respost això, sense dir res de la 440.131M...Hola.
Voldria reclamar sobre el pèsim i deficient estat en la què es troba la actual 440.131M (440.118C) apartada en una via sense catenària i una via sense comunicació, i mig trencada en trossos a Sant Andreu Comtal, fora dels tallers. Aquestes unitats, si se lis dóna un tractament i una petita restauració, sobretot de la pintura i els seients, què fan pena, podria seguir circulant uns 5 a 10 anyets més. Aquesta UT aniria de perles un altre cop per a la línia de Puigcerdà, ja què estar 2 hores i mitja, sigui en semi-directe o no, i amb el preu del bitllet, per al meu gust, elevat, els clients haurien de tenir més confort, ja què seients de plàstic (o de roca, com lis diem nosaltres) doncs se't deixa l'esquena a trossos, sobretot per a les persones què tenen dolors d'esquena, o els avis... I si volen fer la línia de Puigcerdà més còmode, sense ningun plus o extra en el preu del bitllet per la comoditat, o reformen algunes 447 amb seients acoxinats (tipus 440 s/r), la satisfacció en els clients seria molt elevada. Per tant, penso jo i proposo, restaurar la 440.131M del pèsim estat en que es troba, on viuen sense-sostre dins el tren, i està fet una pena, què torni a circular per la línia de Puigcerdà, almenys fent el servei de semi-directe.
Salutacions.
Esperem què aquest hivern/primavera, ja n'hi hagi un parell de 447 adaptades a l'R3 (Barcelona-Puigcerdà), ja què suposo, fins a Vic, seria material 447 de rodalies. Però segons conductors/interventors, van dir què s'havien endut farà uns 5 mesos, 6 UT447 per adaptar-les a l'R3, però clar, com què encara no hi hauran suficients, tindran que combinar-les amb altres 447, fent el viatge més còmode als uns què als altres...Benvolgut senyor,
Volem comentar-li que és cert que les característiques de la línia Barcelona-Puigcerdà fan que aquest tipus de material que està circulant no sigui el més adequat en relació a la comoditat. Per aquesta raó, en aquests moments està en marxa un projecte d'adaptació del material, que està realitzant el nostre departament de fabricació i manteniment. Aquesta actuació suposarà una gran transformació d'accessibilitat i renovació d'interiorisme per les unitats actuals. En concret, en el cas dels seients, es procedirà a un nou encoixinat.
Per finalitzar, volem comentar-vos que, com no pot ser de cap altra forma, tant Renfe, prestadora del servei, com l'Administrador de Infraestructures Ferroviàries (Adif), gestor de la infraestructura sobre la que el servei es presta, estan fent un gran esforç en la part que els hi pertoca, per tal de que el servei ferroviari de Rodalies de Catalunya assoleixi el nivell de fiabilitat i el confort que desitgem.
Amb aquest objectiu estan en marxa importants plans de modernització dels trens, de les infraestructures, i dels elements d'informació i atenció al client que requereixen d'uns terminis mínims per tal de poder aportar la seva plena funcionalitat.
Només ens queda demanar-vos de la seva comprensió en l'espera de aquest procés de renovació iniciat esdevingui en una visible millora del servei ferroviari de Rodalies de Catalunya.
Re: Renovació de 447 per la R3
Hòstia doncs pinta bé. A veure quantes n'adapten.
Pel que fa a les dues 440 sense reformar que encara queden per aquí... el millor que es pot fer és preservar-les d'una vegada i deixar-les per a viatges turístics.
Pel que fa a les dues 440 sense reformar que encara queden per aquí... el millor que es pot fer és preservar-les d'una vegada i deixar-les per a viatges turístics.
Invitat- Invitat
Re: Renovació de 447 per la R3
En queda una de 440 sense reformar i sembla estar preservada pel Museu de Vilanova . . .
Re: Renovació de 447 per la R3
Però no havíem dit que la 132, malgrat trobar-se en molt mal estat a Vilanova encara no havia estat desballestada?
Invitat- Invitat
Re: Renovació de 447 per la R3
Ara ja sí que ha estat desballestada. Et cito un missatge de Listadotren on ho confirma,Jordi Freixas escrigué:Però no havíem dit que la 132, malgrat trobar-se en molt mal estat a Vilanova encara no havia estat desballestada?
http://listadotren.es/foro/viewtopic.php?f=3&t=581&p=4991#p4991
Cómo dijo el bueno de Jack, vayamos por partes.
A mi también me confirmaron de buena mano que en principio la 440-131 va a ser preservada. No me supieron confirmar por quien, pero tiene toda la pinta que el Museo de Vilanova i la Geltrú se la quedará.
Por otro lado, la 440-132 ya es historia. Hoy han acabado con ella.
Añadir sólo que, pese a no tener nada que ver con las 440, la unidad 444-004 accidentada en Selgua y que estaba apartada en Barcelona Sant Andreu Comtal va a sufir la misma suerte que la 440-132 en breve si es que no ha sido desguazada ya. Por lo que me han comentado en SAC van escasos de espacio y tienen que liberar terreno como sea.
Saludos,
Oriol Munuera i Roqué
Re: Renovació de 447 per la R3
Arnau Urgell | Actualitzat el 17/06/2011 a les 08:13h
La millora del confort dels trens serà una realitat abans de final d'any
El conseller de Territori Lluís Recoder rep per primera vegada els "alcaldes del tren"
La millora del confort dels trens serà una realitat abans que acabi el 2011. Així s'hi va comprometre el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, en la primera reunió que ha tingut amb els “alcaldes del tren”. La millora de l'interior dels combois, sobretot els que arriben fins al Ripollès i la Cerdanya, és una vella reivindicació de les institucions d'aquestes comarques ja que realitzen viatges que arriben a les tres hores amb els mateixos trens que a Rodalies.
El projecte per canviar el mobiliari dels trens ja està enllestit des de fa mesos. Ara és el torn d'executar-lo i es farà abans que acabi l'any. Mentrestant continua una tasca a mig termini com és enllestir la redacció del projecte informatiu del desdoblament entre Montcada i Vic. Segons explica Enric Pérez, president del Consell Comarcal del Ripollès en funcions, malgrat que el document ja està quasi tancat cal solucionar temes concrets amb diversos ajuntaments i, posteriorment, procedir a redactar l'estudi d'impacte ambiental.
Recoder va mostrar el compromís amb aquest projecte que, de ben segur, no complirà el vell termini de ser una realitat el 2015. Una vegada estigui acabat el projecte informatiu, serà el torn d'assegurar la redacció del projecte constructiu. La trobada d'aquest dimarts va comptar, a banda del conseller, amb el secretari de Mobilitat Ricard Font, amb els nous alcaldes de Puigcerdà, Campdevànol, Sant Quirze de Besora i Torelló així com el batlle de Vic, el de Ribes de Freser, un tinent d'alcalde de Ripoll i els presidents en funcions dels consells comarcals de la Cerdanya i Osona. La reunió també va servir per presentar l'estudi d'impacte socioeconòmic del desdoblament elaborat per la Universitat de Vic i l'Institut Cerdà.
Osona.com
La millora del confort dels trens serà una realitat abans de final d'any
El conseller de Territori Lluís Recoder rep per primera vegada els "alcaldes del tren"
La millora del confort dels trens serà una realitat abans que acabi el 2011. Així s'hi va comprometre el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, en la primera reunió que ha tingut amb els “alcaldes del tren”. La millora de l'interior dels combois, sobretot els que arriben fins al Ripollès i la Cerdanya, és una vella reivindicació de les institucions d'aquestes comarques ja que realitzen viatges que arriben a les tres hores amb els mateixos trens que a Rodalies.
El projecte per canviar el mobiliari dels trens ja està enllestit des de fa mesos. Ara és el torn d'executar-lo i es farà abans que acabi l'any. Mentrestant continua una tasca a mig termini com és enllestir la redacció del projecte informatiu del desdoblament entre Montcada i Vic. Segons explica Enric Pérez, president del Consell Comarcal del Ripollès en funcions, malgrat que el document ja està quasi tancat cal solucionar temes concrets amb diversos ajuntaments i, posteriorment, procedir a redactar l'estudi d'impacte ambiental.
Recoder va mostrar el compromís amb aquest projecte que, de ben segur, no complirà el vell termini de ser una realitat el 2015. Una vegada estigui acabat el projecte informatiu, serà el torn d'assegurar la redacció del projecte constructiu. La trobada d'aquest dimarts va comptar, a banda del conseller, amb el secretari de Mobilitat Ricard Font, amb els nous alcaldes de Puigcerdà, Campdevànol, Sant Quirze de Besora i Torelló així com el batlle de Vic, el de Ribes de Freser, un tinent d'alcalde de Ripoll i els presidents en funcions dels consells comarcals de la Cerdanya i Osona. La reunió també va servir per presentar l'estudi d'impacte socioeconòmic del desdoblament elaborat per la Universitat de Vic i l'Institut Cerdà.
Osona.com
Re: Renovació de 447 per la R3
Una genial notícia per als usuaris d'aquesta línia. Renovaran les 447 amb seients més còmodes o posaran 449 (que seria lo més sensat i idoni)?
Re: Renovació de 447 per la R3
Ja descarto totalment què fiquin 449, ja tenen bastant per l'R11.. Renovaran els seients de la 447, i no descarto alguna possible millora més.ridoj escrigué:Una genial notícia per als usuaris d'aquesta línia. Renovaran les 447 amb seients més còmodes o posaran 449 (que seria lo més sensat i idoni)?
Re: Renovació de 447 per la R3
Crec que les paraules del conseller Recoder són ben clares, reformaran les 447 instal·lant seients de regional, ara tindrem 447 "Delta", igual que fa uns anys teniem 440 Delta. El següent pas hauria de ser la doble via fins a Torelló.
La millora de l'interior dels combois, sobretot els que arriben fins al Ripollès i la Cerdanya, és una vella reivindicació de les institucions d'aquestes comarques ja que realitzen viatges que arriben a les tres hores amb els mateixos trens que a Rodalies.
El projecte per canviar el mobiliari dels trens ja està enllestit des de fa mesos. Ara és el torn d'executar-lo i es farà abans que acabi l'any.
Re: Renovació de 447 per la R3
Barcelona
El govern invertirà 3 milions en la renovació de l'interior dels trens de la línia de Puigcerdà
Actualitzat a les 15:22 h 14/09/2011
La Generalitat renovarà l'interior dels trens que cobreixen la línia Barcelona-Puigcerdà per fer-los més còmodes. Segons ha pogut saber Catalunya Informació, l'executiu invertirà poc més de 3 milions d'euros per adaptar catorze trens per fer-hi una renovació integral.
Es canviaran les butaques per unes de més còmodes que incorporin taules, es canviaran els terres, el sistema de climatització i s'habilitaran espais per a bicicletes i esquís. Tot plegat, tenint en compte que, en el cas del trajecte fins a Puigcerdà, els usuaris han d'estar al voltant de tres hores al tren.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha explicat que els trens actuals "són incòmodes pel segle XXI" i que per aquest motiu i d'"acord amb Renfe" es va decidir posar en marxa aquest rehabilitació integral. Les primers unitats modificades entraran en servei durant la primavera vinent.
Recoder també ha subratllat que d'aquesta manera s'atén un col·lectiu d'usuaris històricament oblidats i que continuen esperant que el govern central desdobli la via.
324.cat
El govern invertirà 3 milions en la renovació de l'interior dels trens de la línia de Puigcerdà
Actualitzat a les 15:22 h 14/09/2011
La Generalitat renovarà l'interior dels trens que cobreixen la línia Barcelona-Puigcerdà per fer-los més còmodes. Segons ha pogut saber Catalunya Informació, l'executiu invertirà poc més de 3 milions d'euros per adaptar catorze trens per fer-hi una renovació integral.
Es canviaran les butaques per unes de més còmodes que incorporin taules, es canviaran els terres, el sistema de climatització i s'habilitaran espais per a bicicletes i esquís. Tot plegat, tenint en compte que, en el cas del trajecte fins a Puigcerdà, els usuaris han d'estar al voltant de tres hores al tren.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha explicat que els trens actuals "són incòmodes pel segle XXI" i que per aquest motiu i d'"acord amb Renfe" es va decidir posar en marxa aquest rehabilitació integral. Les primers unitats modificades entraran en servei durant la primavera vinent.
Recoder també ha subratllat que d'aquesta manera s'atén un col·lectiu d'usuaris històricament oblidats i que continuen esperant que el govern central desdobli la via.
324.cat
Re: Renovació de 447 per la R3
SocietatArnau Urgell | Actualitzat el 14/03/2012 a les 08:11h
Els trens còmodes a la línia de Vic hauran d'esperar
La reforma dels combois, que el conseller Recoder havia anunciat per març, es posposen, com a mínim, fins a la tardor vinent. Territori en culpa el retard de la signatura del contracte de servei de Renfe.
Mala notícia pels soferts viatgers de la línia de tren que uneix Barcelona amb Vic, Ripoll i Puigcerdà. El passat mes de setembre el conseller Lluís Recoder va anunciar que aquest mes de març els combois circularien amb l'interior totalment reformat. Hores d'ara, el més calent és a l'aigüera i Renfe posposa fins a l'octubre la previsió que comencin a funcionar els “nous” trens.
Des del Departament de Territori consideren que el problema és el retard a l'hora de signar el contracte de servei amb la companyia ferroviària. La Generalitat exigeix que abans es modifiqui la Llei ferroviària –que consagra Renfe com l'única operadora- per tenir la possibilitat de, a mig termini, buscar alternatives a l'actual situació. El contracte inclou l'aportació de 193 milions d'euros dels quals una part han de servir per millorar l'interior dels trens. “La primera actuació serà per la línia de Ripoll-Puigcerdà” assenyalen fonts de Territori.
La manca de contracte programa no suposa però que la inversió no es faci, segons les mateixes fonts. “No tenir-lo provoca que Renfe vagi a un ritme més lent però l'actuació està programada” expliquen. Hores d'ara, els plans de la companyia ferroviària indiquen que el primer comboi podria estar a punt a l'octubre. La darrera previsió, que el conseller Recoder va anunciar el passat setembre, era que les primeres proves amb un prototip havien de començar el mes de gener i aquest mes de març funcionar a ple rendiment.
La inversió prevista és de 3 milions d'euros i ha de permetre renovar integralment l'interior de 14 combois. Inclou disposar de butaques més còmodes i taules per facilitar que els viatgers puguin llegir o treballar amb certa comoditat. A més, es canviarà el sistema de climatització i els lavabos i s'habilitaran espais per esquís i bicicletes.
Molt difícil el wifi
La renovació dels trens que cobreixen la línia 3 –quan es faci efectiva- difícilment inclourà wifi gratuït pels viatgers. El novembre passat el director de Tecnologia i Sistemes de Renfe va anunciar un pla per instal·lar connexió a Internet a tots els trens de la companyia. Des de Territori, es veu molt complicada tècnicament aquesta possibilitat i recorden que hores d'ara ni els trens d'alta velocitat en tenen.
“Té més sentit millorar la cobertura 3G” afirmen les fonts del Departament consultades per aquest diari.
Osona.com
Els trens còmodes a la línia de Vic hauran d'esperar
La reforma dels combois, que el conseller Recoder havia anunciat per març, es posposen, com a mínim, fins a la tardor vinent. Territori en culpa el retard de la signatura del contracte de servei de Renfe.
Mala notícia pels soferts viatgers de la línia de tren que uneix Barcelona amb Vic, Ripoll i Puigcerdà. El passat mes de setembre el conseller Lluís Recoder va anunciar que aquest mes de març els combois circularien amb l'interior totalment reformat. Hores d'ara, el més calent és a l'aigüera i Renfe posposa fins a l'octubre la previsió que comencin a funcionar els “nous” trens.
Des del Departament de Territori consideren que el problema és el retard a l'hora de signar el contracte de servei amb la companyia ferroviària. La Generalitat exigeix que abans es modifiqui la Llei ferroviària –que consagra Renfe com l'única operadora- per tenir la possibilitat de, a mig termini, buscar alternatives a l'actual situació. El contracte inclou l'aportació de 193 milions d'euros dels quals una part han de servir per millorar l'interior dels trens. “La primera actuació serà per la línia de Ripoll-Puigcerdà” assenyalen fonts de Territori.
La manca de contracte programa no suposa però que la inversió no es faci, segons les mateixes fonts. “No tenir-lo provoca que Renfe vagi a un ritme més lent però l'actuació està programada” expliquen. Hores d'ara, els plans de la companyia ferroviària indiquen que el primer comboi podria estar a punt a l'octubre. La darrera previsió, que el conseller Recoder va anunciar el passat setembre, era que les primeres proves amb un prototip havien de començar el mes de gener i aquest mes de març funcionar a ple rendiment.
La inversió prevista és de 3 milions d'euros i ha de permetre renovar integralment l'interior de 14 combois. Inclou disposar de butaques més còmodes i taules per facilitar que els viatgers puguin llegir o treballar amb certa comoditat. A més, es canviarà el sistema de climatització i els lavabos i s'habilitaran espais per esquís i bicicletes.
Molt difícil el wifi
La renovació dels trens que cobreixen la línia 3 –quan es faci efectiva- difícilment inclourà wifi gratuït pels viatgers. El novembre passat el director de Tecnologia i Sistemes de Renfe va anunciar un pla per instal·lar connexió a Internet a tots els trens de la companyia. Des de Territori, es veu molt complicada tècnicament aquesta possibilitat i recorden que hores d'ara ni els trens d'alta velocitat en tenen.
“Té més sentit millorar la cobertura 3G” afirmen les fonts del Departament consultades per aquest diari.
Osona.com
Re: Renovació de 447 per la R3
Era d'esperar, l'actual context de crisi no permet gaires alegries... Es com lo de fer línies de rodalies a Girona, Tarragona i Lleida, ja veurem si s'arriba a fer mai...
Tot i això, tal i com reformaran les 447 segons la noticia fara que siguin molt còmodes. Una bona reforma que li faran. Ja ho podrien fer a totes les unitats que tenen.
I sobre el wifi, era d'esperar que en algunes línies hi hagués problemes...
Salutacions.
Tot i això, tal i com reformaran les 447 segons la noticia fara que siguin molt còmodes. Una bona reforma que li faran. Ja ho podrien fer a totes les unitats que tenen.
I sobre el wifi, era d'esperar que en algunes línies hi hagués problemes...
Salutacions.
Re: Renovació de 447 per la R3
És normal que en línies com la R3 no s'apliqui, s'hauria primer de millorar la cobertura de 3G com bé diuen, ja que hi han moltes zones portes. Per altra banda, ja seria hora de disposar de trens amb seients comfortables per el temps de viatge, que com a usuari íntegre de la línia, puc dir que és un conyàs!
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M