Desconnexió del 4 al 27 d'agost entre Sants i L'Hospitalet
3 participantes
Pàgina 1 de 1
Desconnexió del 4 al 27 d'agost entre Sants i L'Hospitalet
Obro un fil exclusiu per parlar del tall ferroviari d'aquest mes d'agost, per la construcció del calaix que cobrirà les vies des de la sortida de Sants, fins a la zona de la Torrassa de L'Hospitalet de Llobregat, que afectarà a gairebé totes les línies de Rodalies, regionals i Llarga Distància.
Editat per darrera vegada per UT440_132M el Dj Set 29, 2011 8:09 pm, editat 2 cops en total
Re: Desconnexió del 4 al 27 d'agost entre Sants i L'Hospitalet
Les obres a Sants fan preveure un agost de caos ferroviari
La vessant sud de la xarxa de Rodalies i de trens regionals finalitzarà a L'Hospitalet i Bellvitge, on caldrà fer transbordament per arribar a Barcelona · Caldran gairebé quatre hores per cobrir el trajecte entre Barcelona i València
La xarxa de trens que envolta Barcelona es veurà afectada de nou per les obres de cobertura (pdf) de les vies a l'estació de Sants. Aquestes obres reduïran, del 4 al 27 d'agost, l'activitat en aquesta estació i, en conseqüència, pràcticament la totalitat de les línies de rodalies, els trens regionals i els trajectes de llarga distància, la línia entre València i Barcelona, es veuran afectats amb retards, limitacions de trajecte o recorreguts més lents. Les obres, però, no afectaran el recorregut del TGV entre Barcelona i Madrid.
Les diferents afectacions, a partir del 4 d'agost
La línia R2, que va de Sant Vicenç de Calders a Barcelona, passant per Vilanova i la Geltrú, finalitzarà el recorregut a Bellvitge, on l'usuari haurà d'utilitzar els ferrocarrils. La R4, que passa per Vilafranca, s'aturarà a L'Hospitalet i des d'allà caldrà utilitzar el metro o l'autobús. Les línies regionals R13, R14, R15 i R16, que cobreixen el sud del Principat, també s'aturaran a L'Hospitalet. El tren que conecta Sants amb l'aeroport es substituirà per una xarxa d'autobusos llançadora.
Els trens de mitjana i llarga distància desviaran el recorregut i passaran per Martorell i Vilafranca. És el cas de l'Euromed que enllaça València i Barcelona, el qual tardarà gairebé una hora més a fer el trajecte. Per a cobrir la distància entre Alacant i Barcelona caldran gairebé sis hores, pràcticament dues més que no fins ara.
A l'altra banda de Barcelona també hi ha línies afectades. És el cas de la R1, la línia del Maresme, que acabarà el recorregut a l'Estació de França, sense passar ni per Sants, ni per la plaça de Catalunya. Els usuaris hauran de sortir al carrer per arribar fins a l'estació de Clot-Aragó. La R3 farà el recorregut Sants-Vic i no arribarà a L'Hospitalet.
Vilaweb
Redacció | Actualitzat el 19/07/2011 a les 12:00h
Agost sense trens a l'estació de Sants
Les línies del sud acabaran a l'Hospitalet de Llobregat
El pas dels trens de rodalies i mitja distància que passen per l'estació de Sants quedarà suspès entre el 4 i el 27 d'agost per les obres del cobriment de les vies. Es tracta de les línies R2, R3 R4 i les línies R13, R14, R15 i R16.
Els viatgers hauran d'utilitzar serveis alternatius com les línies de FGC i les línies 1, 3 i 5 de metro, a més dels busos metropolitans. Els trens del tram sud acabaran o iniciaran el trajecte a les estacions d'Hospitalet i Bellvitge, mentre que les línies de tram nord acabaran o iniciar el recorregut a la mateixa estació de Sants. Pel que fa els AVE, no patiran cap restricció, així com els trens de llarga distància que puguin circular per les vies d'alta velocitat.
Nació Digital
Dijous, 14 de juliol de 2011
Desconnexió del 4 al 27 d'agost amb motiu de la cobertura de les vies de Sants
Pla alternatiu de transport amb motiu de les obres de cobertura i urbanització que realitza l'Ajuntament de Barcelona a l'entrada sud de Barcelona Sants
L’Ajuntament de Barcelona executa l’obra de cobertura i urbanització de l’accés ferroviari a l’estació de Sants.
Entre el 4 i el 27 d’agost s’interromp el servei ferroviari a l’entrada sud de Barcelona Sants.
Amb l’objectiu de facilitar la mobilitat dels ciutadans, es modificaran horaris i recorreguts de les línies de Rodalies de Catalunya i s’establiran serveis alternatius.
Els serveis d’informació, atenció al client i seguretat a les estacions es reforçaran amb 104 persones per torn.
Aquestes actuacions comportaran la interrupció de la circulació ferroviària als trams L’Hospitalet – Barcelona Sants i Bellvitge - Barcelona Sants. Amb l’objectiu de facilitar la mobilitat dels ciutadans, es modificaran horaris i recorreguts de les línies de Rodalies de Catalunya i s’establiran serveis alternatius. Així mateix els serveis d’informació, atenció al client i seguretat a les estacions es reforçaran amb 104 persones per torn.
Restriccions al servei
Entre el 4 i el 27 d’agost aquestes actuacions comportaran la interrupció de la circulació ferroviària als trams L’Hospitalet de Llobregat – Barcelona Sants i Bellvitge - Barcelona Sants.
Per tal d’evitar l’afectació, se senyalitzaran els itineraris en transport públic alternatius per accedir-hi. En aquest sentit, es recomanarà la utilització de l’L1, l’L5 i FGC als viatgers que es desplacin a Sants des de la banda Llobregat. Concretament, l’L1 des de l’Hospitalet de Llobregat, l’L5, des de Cornellà Centre, així com els FGC des de Bellvitge, que connecten Gornal amb la Plaça Espanya, on poden enllaçar de nou amb l’L3 fins a Sants.
Paral·lelament, la Guàrdia Urbana posarà en marxa un dispositiu per garantir la mobilitat a l’entorn de la estació de Sants, on s’habilitarà un servei llançadora on amb autobús cada 15 minuts que enllaçarà Sants amb l’Aeroport.
A més, amb l’objectiu de facilitar la mobilitat dels viatgers, Renfe ha establert nous horaris i una reconfiguració dels serveis de Rodalies de Catalunya que pretén facilitar la connexió de Barcelona amb la resta de l’àrea metropolitana:
Rodalia de Barcelona
Per continuar viatge els viatgers disposen de la línia L1 de Metro a L’Hospitalet i de la línia L5 a Cornellà Centre.
Regionals
Abonaments vàlids també al Metro i FGC
Amb l’objectiu de facilitar la mobilitat dels viatgers s’ha establert un acord pel qual els títols de transport de Renfe, (tant de Rodalia de Barcelona com Regionals), no integrats, són vàlids per a accedir al Metro a les estacions de Rambla Just Oliveras, Cornellà Centre, Bellvitge, Sants Estació, Plaça de Sants Passeig de Gràcia, Catalunya, Arc de Triomf, Clot, Sant Andreu,Barceloneta, Fabra i Puig i Sagrera.
De la mateixa manera amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a les estacions de Gornal i de Plaça d’Espanya.
Serveis de Llarga Distància
Els trens de Llarga Distància que circulen per les vies convencionals amb origen o destinació Barcelona mantenen la seva aturada a l’estació de Barcelona Sants tot i que es desviaran per Vilafranca – Cerdanyola Universitat per entrar pel nord de Barcelona. Aquesta modificació del recorregut comportarà un increment del temps de viatge de 45 minuts.
Per la seva part,
Aquestes modificacions ja han estat contemplades a l’hora d’emetre el bitllet, per la qual cosa els viatgers d’aquests trens ja coneixen el canvi de programació abans d’iniciar el seu desplaçament.
Els serveis que circulen per la xarxa d’Alta Velocitat prestaran el servei habitual.
Més informació
Esquema de les afectacions i dossier de premsa complert [PDF, 1,18 MB.]
Rodalies de Catalunya
La vessant sud de la xarxa de Rodalies i de trens regionals finalitzarà a L'Hospitalet i Bellvitge, on caldrà fer transbordament per arribar a Barcelona · Caldran gairebé quatre hores per cobrir el trajecte entre Barcelona i València
La xarxa de trens que envolta Barcelona es veurà afectada de nou per les obres de cobertura (pdf) de les vies a l'estació de Sants. Aquestes obres reduïran, del 4 al 27 d'agost, l'activitat en aquesta estació i, en conseqüència, pràcticament la totalitat de les línies de rodalies, els trens regionals i els trajectes de llarga distància, la línia entre València i Barcelona, es veuran afectats amb retards, limitacions de trajecte o recorreguts més lents. Les obres, però, no afectaran el recorregut del TGV entre Barcelona i Madrid.
Les diferents afectacions, a partir del 4 d'agost
La línia R2, que va de Sant Vicenç de Calders a Barcelona, passant per Vilanova i la Geltrú, finalitzarà el recorregut a Bellvitge, on l'usuari haurà d'utilitzar els ferrocarrils. La R4, que passa per Vilafranca, s'aturarà a L'Hospitalet i des d'allà caldrà utilitzar el metro o l'autobús. Les línies regionals R13, R14, R15 i R16, que cobreixen el sud del Principat, també s'aturaran a L'Hospitalet. El tren que conecta Sants amb l'aeroport es substituirà per una xarxa d'autobusos llançadora.
Els trens de mitjana i llarga distància desviaran el recorregut i passaran per Martorell i Vilafranca. És el cas de l'Euromed que enllaça València i Barcelona, el qual tardarà gairebé una hora més a fer el trajecte. Per a cobrir la distància entre Alacant i Barcelona caldran gairebé sis hores, pràcticament dues més que no fins ara.
A l'altra banda de Barcelona també hi ha línies afectades. És el cas de la R1, la línia del Maresme, que acabarà el recorregut a l'Estació de França, sense passar ni per Sants, ni per la plaça de Catalunya. Els usuaris hauran de sortir al carrer per arribar fins a l'estació de Clot-Aragó. La R3 farà el recorregut Sants-Vic i no arribarà a L'Hospitalet.
Vilaweb
Redacció | Actualitzat el 19/07/2011 a les 12:00h
Agost sense trens a l'estació de Sants
Les línies del sud acabaran a l'Hospitalet de Llobregat
El pas dels trens de rodalies i mitja distància que passen per l'estació de Sants quedarà suspès entre el 4 i el 27 d'agost per les obres del cobriment de les vies. Es tracta de les línies R2, R3 R4 i les línies R13, R14, R15 i R16.
Els viatgers hauran d'utilitzar serveis alternatius com les línies de FGC i les línies 1, 3 i 5 de metro, a més dels busos metropolitans. Els trens del tram sud acabaran o iniciaran el trajecte a les estacions d'Hospitalet i Bellvitge, mentre que les línies de tram nord acabaran o iniciar el recorregut a la mateixa estació de Sants. Pel que fa els AVE, no patiran cap restricció, així com els trens de llarga distància que puguin circular per les vies d'alta velocitat.
Nació Digital
Dijous, 14 de juliol de 2011
Desconnexió del 4 al 27 d'agost amb motiu de la cobertura de les vies de Sants
Pla alternatiu de transport amb motiu de les obres de cobertura i urbanització que realitza l'Ajuntament de Barcelona a l'entrada sud de Barcelona Sants
L’Ajuntament de Barcelona executa l’obra de cobertura i urbanització de l’accés ferroviari a l’estació de Sants.
Entre el 4 i el 27 d’agost s’interromp el servei ferroviari a l’entrada sud de Barcelona Sants.
Amb l’objectiu de facilitar la mobilitat dels ciutadans, es modificaran horaris i recorreguts de les línies de Rodalies de Catalunya i s’establiran serveis alternatius.
Els serveis d’informació, atenció al client i seguretat a les estacions es reforçaran amb 104 persones per torn.
Aquestes actuacions comportaran la interrupció de la circulació ferroviària als trams L’Hospitalet – Barcelona Sants i Bellvitge - Barcelona Sants. Amb l’objectiu de facilitar la mobilitat dels ciutadans, es modificaran horaris i recorreguts de les línies de Rodalies de Catalunya i s’establiran serveis alternatius. Així mateix els serveis d’informació, atenció al client i seguretat a les estacions es reforçaran amb 104 persones per torn.
Restriccions al servei
Entre el 4 i el 27 d’agost aquestes actuacions comportaran la interrupció de la circulació ferroviària als trams L’Hospitalet de Llobregat – Barcelona Sants i Bellvitge - Barcelona Sants.
Per tal d’evitar l’afectació, se senyalitzaran els itineraris en transport públic alternatius per accedir-hi. En aquest sentit, es recomanarà la utilització de l’L1, l’L5 i FGC als viatgers que es desplacin a Sants des de la banda Llobregat. Concretament, l’L1 des de l’Hospitalet de Llobregat, l’L5, des de Cornellà Centre, així com els FGC des de Bellvitge, que connecten Gornal amb la Plaça Espanya, on poden enllaçar de nou amb l’L3 fins a Sants.
Paral·lelament, la Guàrdia Urbana posarà en marxa un dispositiu per garantir la mobilitat a l’entorn de la estació de Sants, on s’habilitarà un servei llançadora on amb autobús cada 15 minuts que enllaçarà Sants amb l’Aeroport.
A més, amb l’objectiu de facilitar la mobilitat dels viatgers, Renfe ha establert nous horaris i una reconfiguració dels serveis de Rodalies de Catalunya que pretén facilitar la connexió de Barcelona amb la resta de l’àrea metropolitana:
Rodalia de Barcelona
- Línia R1 (Maçanet - Molins de Rei per Mataró): Els trens de la línia R1 no prestaran servei entre Arc de Triomf i Molins de Rei, perquè iniciaran o finalitzaran el seu recorregut a l’Estació de França. D’aquesta manera per continuar viatge els clients disposen de:
Línia R2 nord: Amb enllaç a El Clot-Aragó per continuar fins Passeig de Gràcia i Sants
Metro: L1 i L4 a l’Estació de França
- Línia R2 nord (Maçanet – Aeroport per Granollers Centre). Des de Maçanet, els usuaris podran arribar en tren a Sants, on podran agafar un autobús llançadora cada 15 minuts fins a l’aeroport. També s’habilitaran trens llançadora des de l’estació d’El Prat. Així, el servei en aquesta línia es prestarà de la següent manera:
- Servei en tren Maçanet – Barcelona Sants
- Servei llançadora amb autobús cada 15 minuts Sants – Aeroport
- Servei en tren llançadora El Prat – Aeroport
- Línia R2 sud (Sant Vicenç de Calders – Estació de França per Vilanova). Aquesta línia iniciarà i finalitzarà el seu recorregut a Bellvitge, pel que no prestarà servei entre aquesta i Estació de França. A Bellvitge els viatgers s’encaminen a l’estació de Gornal de FGC
- Línia R3 (Puigcerdà – L’Hospitalet per Vic). Els trens de la línia R3 no circularan entre l’Hospitalet i Barcelona Sants, de manera que iniciaran i finalitzaran el seu recorregut en aquesta última estació.
- Línia R4 (Sant Vicenç de Calders – Manresa per Vilafranca): els trens no circularan entre l’Hospitalet i Sants, de manera que es prestarà el servei en dos trams diferenciats:
- Sant Vicenç de Calders – L’Hospitalet
- Barcelona Sants – Manresa
Per continuar viatge els viatgers disposen de la línia L1 de Metro a L’Hospitalet i de la línia L5 a Cornellà Centre.
- Línia R7 (Cerdanyola Universitat – Sant Andreu Arenal): Els viatgers disposaran d’un tren per hora i sentit
Regionals
- Línies R13 (Barcelona – Lleida per Valls), R14 (Barcelona – Lleida per Tarragona i Reus), R15 (Barcelona – Riba-roja d’Ebre), R16 (Barcelona – Tortosa / Ulldecona per Tarragona): Els trens d’aquestes línies circularan desviats via Vilafranca del Penedès, directes entre Sant Vicenç de Calders i L’Hospitalet de Llobregat on iniciaran o finalitzaran el seu recorregut. Des d’aquesta estació els viatgers disposaran del servei de Metro de la línia L1 per continuar viatge fins a Barcelona.
- Línia R12 (Lleida – L’Hospitalet per Manresa): Els serveis d’aquesta línia finalitzaran a Barcelona Sants. Així mateix, els viatgers hauran de realitzar un canvi tren a tren a l’estació de Calaf per motius de rotació de material
Abonaments vàlids també al Metro i FGC
Amb l’objectiu de facilitar la mobilitat dels viatgers s’ha establert un acord pel qual els títols de transport de Renfe, (tant de Rodalia de Barcelona com Regionals), no integrats, són vàlids per a accedir al Metro a les estacions de Rambla Just Oliveras, Cornellà Centre, Bellvitge, Sants Estació, Plaça de Sants Passeig de Gràcia, Catalunya, Arc de Triomf, Clot, Sant Andreu,Barceloneta, Fabra i Puig i Sagrera.
De la mateixa manera amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a les estacions de Gornal i de Plaça d’Espanya.
Serveis de Llarga Distància
Els trens de Llarga Distància que circulen per les vies convencionals amb origen o destinació Barcelona mantenen la seva aturada a l’estació de Barcelona Sants tot i que es desviaran per Vilafranca – Cerdanyola Universitat per entrar pel nord de Barcelona. Aquesta modificació del recorregut comportarà un increment del temps de viatge de 45 minuts.
Per la seva part,
- Tren Estrella Costa Brava (Madrid – Portbou i viceversa) circularà desviat per Vilafranca – Cerdanyola Universitat i no realitzarà parada a Barcelona. Els viatgers amb origen o destinació Sants disposaran d’un servei d’autobusos entre aquesta i Cerdanyola Universitat, i viceversa.
- Tren Cartagena – Montpellier / Montpellier–Lorca circularà desviat per Vilafranca – Cerdanyola Universitat i no realitzarà parada a Barcelona. Els viatgers amb origen o destinació Sants disposaran del servei de Rodalies entre aquesta i Granollers Centre, i viceversa
- Trens Barcelona – Lorca / Múrcia i viceversa es desviaran per Vilafranca – Cerdanyola Universitat per entrar pel nord de Barcelona i iniciar o finalitzar el seu recorregut a l’Estació de França
Aquestes modificacions ja han estat contemplades a l’hora d’emetre el bitllet, per la qual cosa els viatgers d’aquests trens ja coneixen el canvi de programació abans d’iniciar el seu desplaçament.
Els serveis que circulen per la xarxa d’Alta Velocitat prestaran el servei habitual.
Més informació
Esquema de les afectacions i dossier de premsa complert [PDF, 1,18 MB.]
Rodalies de Catalunya
Re: Desconnexió del 4 al 27 d'agost entre Sants i L'Hospitalet
Deu ni do la de canvis de recorreguts! Serà interessant veure als trens de llarga distancia passant per Cerdanyola jejeje.
Re: Desconnexió del 4 al 27 d'agost entre Sants i L'Hospitalet
Avui és l'últim dia de la Desconnexió de Sants; quines són les vostres impressions, i com creieu que s'ha gestionat aquest tall?
Re: Desconnexió del 4 al 27 d'agost entre Sants i L'Hospitalet
Jo crec que ha anat prou bé, la gent no s'ha fet lios gaire monumentals, en part gràcies a tot el personal d'informació, que aquest cop no s'han quedat curt.
Evidentment es podia haver fet millor, com va dir Maquinistilla al Twitter, hagues estat òptim posar llançadores "avant" (a preu de rodalies) des de Sants fins al Prat via LAV, més que res pels estrangers que han d'anar a l'Aeroport i llançadores en bus de l'Hospitalet fins a Sants també s'haurien agraït, tot hi que trobo que aquest cop ho han fet millor que altres talls, com va ser el de l'any passat.
En definitiva, que s'ha sabut gestionar correctament, però la meva pregunta es, qui pagarà tot això, Renfe, Rodalies, TMB o l'Ajuntament de Barcelona? s'han impres milers de tríptics, a part de tots els informadors, això suposa un preu força alt... Però al cap i a la fí, tots els diners surten del mateix sac.
Evidentment es podia haver fet millor, com va dir Maquinistilla al Twitter, hagues estat òptim posar llançadores "avant" (a preu de rodalies) des de Sants fins al Prat via LAV, més que res pels estrangers que han d'anar a l'Aeroport i llançadores en bus de l'Hospitalet fins a Sants també s'haurien agraït, tot hi que trobo que aquest cop ho han fet millor que altres talls, com va ser el de l'any passat.
En definitiva, que s'ha sabut gestionar correctament, però la meva pregunta es, qui pagarà tot això, Renfe, Rodalies, TMB o l'Ajuntament de Barcelona? s'han impres milers de tríptics, a part de tots els informadors, això suposa un preu força alt... Però al cap i a la fí, tots els diners surten del mateix sac.
Re: Desconnexió del 4 al 27 d'agost entre Sants i L'Hospitalet
Restabliment del servei habitual a totes les línies de Rodalies de Catalunya i serveis de Llarga Distància
Des de l’inici de l’horari comercial de servei d’avui diumenge, es recupera el trànsit ferroviari entre Sants i L’Hospitalet de Llobregat i entre Sants i Bellvitge Durant el tall, els serveis de rodalia han obtingut una puntualit.at mitjana del 98,25%. Els serveis d’atenció al client i seguretat a les estacions es van reforçar amb més de 300 informadors.
Des de l’inici del servei d’avui s’ha restablert la normalitat a totes les línies de Rodalies de Catalunya i serveis de Llarga Distància, una vegada s’ha recuperat el trànsit ferroviari als trams Sants – Bellvitge i Sants – L’Hospitalet de Llobregat.
Des de l’inici del servei d’avui s’ha restablert la normalitat a totes les línies de Rodalies de Catalunya i serveis de Llarga Distància, una vegada s’ha recuperat el trànsit ferroviari als trams Sants – Bellvitge i Sants – L’Hospitalet de Llobregat.
D’aquesta manera, des d’avui es recuperen els horaris habituals de servei. Només s’ha introduït una petita modificació d’horari a la línia R8 per tal d’adequar l’oferta a la mobilitat dels estudiants que es desplacen fins la UAB.
Durant els dies de restricció al servei ferroviari, no s’ha registrat cap incidència destacable als serveis de Rodalies de Catalunya i Llarga Distància. L’índex de puntualitat mitjana assolit pels més de 21.000 trens de rodalia que han prestat servei durant aquest període ha estat del 98,25%.
Modificacions programades amb previsió
Entre el 4 i el 27 d’agost, d’acord amb els veïns i la resta d’operadors implicats, es va programar l’obra de cobertura de l’entrada sud de Sants, per minimitzar els efectes sobre la mobilitat de milers d’usuaris. Durant més d’un any es va treballar en l’elaboració d’un Pla Alternatiu de Transport (PAT) que garantís el servei als usuaris durant el tall ferroviari, el qual ha comptat una extensa campanya informativa per explicar als usuaris les alternatives de transport al seu abast.
Així mateix es va constituir una comissió de seguiment del PAT amb la presència de tots els operadors (Generalitat de Catalunya, ATM, Ajuntament de Barcelona, Ajuntament de l’Hospitalet , Ajuntament de Cornellà, Renfe, ADIF, FGC, TMB) que ha vetllat durant el mes d’agost pel correcte desenvolupament del Pla.
Abonaments vàlids també al Metro i FGC
Amb motiu del tall ferroviari, es va establir un acord pel qual els títols de transport de Renfe, (tant de Rodalia de Barcelona com Regionals), no integrats, eren vàlids per a accedir al Metro a les estacions de Rambla Just Oliveras, Cornellà Centre, Bellvitge, Sants Estació, Plaça de Sants Passeig de Gràcia, Catalunya, Arc de Triomf, Clot, Sant Andreu, Barceloneta, Fabra i Puig i Sagrera.
De la mateixa manera amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a les estacions de Gornal i de Plaça d’Espanya.
Informació i Atenció al Client
Per atendre les necessitats d’informació dels viatgers, la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i Renfe van reforçar els equips d’atenció al client i de seguretat a les estacions afectades. En total, es van incorporar més de 300 informadors contractats per assabentar els viatgers dels canvis en la programació i ajudar-los a triar les millors alternatives de transport.
Així mateix es van utilitzar diferents suports d’informació. El telèfon gratuït d’informació de Rodalies de Catalunya ha atès una mitjana de 1.000 trucades per dia durant el PAT. D’altra banda, el web de Rodalies ha rebut unes 5.500 visites diàries en aquest període.
La urbanització de la superfície crearà una nova rambla
L’Ajuntament de Barcelona, a través de BIMSA, ha realitzat durant aquest mes d’agost la fase més complexa de les obres de cobertura de les vies d’entrada a Sants des de l’Hospitalet de Llobregat. La cobertura del corredor ferroviari és un objectiu que l’Ajuntament de Barcelona persegueix fa temps amb l’objecte de millorar en gran mesura les condicions ambientals en lo que es refereix a soroll, vibracions i efecte barrera sobre la permeabilitat de persones i vehicles dels barris del sud de l’Estació de Sants.
En concret, des del dia 4 i fins al 27 d’agost s’ha executat:
el desmuntatge de la catenària flexible, retirant 25 pòrtics de catenària i tirants;
la col·locació de les bigues de coberta (108 bigues de 18 metres i 40 tones) i de les lloses prefabricades (14.000m2 de superfície);
i la instal·lació de catenària rígida (3.120 metres lineals de catenària).
Amb el cobriment de vies i la posterior urbanització de la superfície per crear una nova rambla de 700 metres que unirà els carrers de Riera Blanca, Sants, Antoni de Capmany, Jocs Florals, Burgos i Rambla de Badal, al districte de Sants-Montjuïc, i amb L’Hospitalet de Llobregat. Aquesta rambla millorarà la fins ara difícil connexió entre ambdós costats de les vies. Així, la zona comptarà amb més espais peatonals i zones verdes, nous paviments, passos inferiors, escales mecàniques, rampes, ascensors i una notable millora en l’accessibilitat general.
L’Ajuntament de Barcelona preveu elaborar el projecte executiu i licitar les obres d’urbanització el primer semestre del 2012, iniciar els treballs durant el segon semestre i acabar la urbanització de la nova rambla a finals del 2014.
Aquestes obres tenen un cost total de 143 milions d’euros.
Rodalies de Catalunya
Des de l’inici de l’horari comercial de servei d’avui diumenge, es recupera el trànsit ferroviari entre Sants i L’Hospitalet de Llobregat i entre Sants i Bellvitge Durant el tall, els serveis de rodalia han obtingut una puntualit.at mitjana del 98,25%. Els serveis d’atenció al client i seguretat a les estacions es van reforçar amb més de 300 informadors.
Des de l’inici del servei d’avui s’ha restablert la normalitat a totes les línies de Rodalies de Catalunya i serveis de Llarga Distància, una vegada s’ha recuperat el trànsit ferroviari als trams Sants – Bellvitge i Sants – L’Hospitalet de Llobregat.
Des de l’inici del servei d’avui s’ha restablert la normalitat a totes les línies de Rodalies de Catalunya i serveis de Llarga Distància, una vegada s’ha recuperat el trànsit ferroviari als trams Sants – Bellvitge i Sants – L’Hospitalet de Llobregat.
D’aquesta manera, des d’avui es recuperen els horaris habituals de servei. Només s’ha introduït una petita modificació d’horari a la línia R8 per tal d’adequar l’oferta a la mobilitat dels estudiants que es desplacen fins la UAB.
Durant els dies de restricció al servei ferroviari, no s’ha registrat cap incidència destacable als serveis de Rodalies de Catalunya i Llarga Distància. L’índex de puntualitat mitjana assolit pels més de 21.000 trens de rodalia que han prestat servei durant aquest període ha estat del 98,25%.
Modificacions programades amb previsió
Entre el 4 i el 27 d’agost, d’acord amb els veïns i la resta d’operadors implicats, es va programar l’obra de cobertura de l’entrada sud de Sants, per minimitzar els efectes sobre la mobilitat de milers d’usuaris. Durant més d’un any es va treballar en l’elaboració d’un Pla Alternatiu de Transport (PAT) que garantís el servei als usuaris durant el tall ferroviari, el qual ha comptat una extensa campanya informativa per explicar als usuaris les alternatives de transport al seu abast.
Així mateix es va constituir una comissió de seguiment del PAT amb la presència de tots els operadors (Generalitat de Catalunya, ATM, Ajuntament de Barcelona, Ajuntament de l’Hospitalet , Ajuntament de Cornellà, Renfe, ADIF, FGC, TMB) que ha vetllat durant el mes d’agost pel correcte desenvolupament del Pla.
Abonaments vàlids també al Metro i FGC
Amb motiu del tall ferroviari, es va establir un acord pel qual els títols de transport de Renfe, (tant de Rodalia de Barcelona com Regionals), no integrats, eren vàlids per a accedir al Metro a les estacions de Rambla Just Oliveras, Cornellà Centre, Bellvitge, Sants Estació, Plaça de Sants Passeig de Gràcia, Catalunya, Arc de Triomf, Clot, Sant Andreu, Barceloneta, Fabra i Puig i Sagrera.
De la mateixa manera amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a les estacions de Gornal i de Plaça d’Espanya.
Informació i Atenció al Client
Per atendre les necessitats d’informació dels viatgers, la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i Renfe van reforçar els equips d’atenció al client i de seguretat a les estacions afectades. En total, es van incorporar més de 300 informadors contractats per assabentar els viatgers dels canvis en la programació i ajudar-los a triar les millors alternatives de transport.
Així mateix es van utilitzar diferents suports d’informació. El telèfon gratuït d’informació de Rodalies de Catalunya ha atès una mitjana de 1.000 trucades per dia durant el PAT. D’altra banda, el web de Rodalies ha rebut unes 5.500 visites diàries en aquest període.
La urbanització de la superfície crearà una nova rambla
L’Ajuntament de Barcelona, a través de BIMSA, ha realitzat durant aquest mes d’agost la fase més complexa de les obres de cobertura de les vies d’entrada a Sants des de l’Hospitalet de Llobregat. La cobertura del corredor ferroviari és un objectiu que l’Ajuntament de Barcelona persegueix fa temps amb l’objecte de millorar en gran mesura les condicions ambientals en lo que es refereix a soroll, vibracions i efecte barrera sobre la permeabilitat de persones i vehicles dels barris del sud de l’Estació de Sants.
En concret, des del dia 4 i fins al 27 d’agost s’ha executat:
el desmuntatge de la catenària flexible, retirant 25 pòrtics de catenària i tirants;
la col·locació de les bigues de coberta (108 bigues de 18 metres i 40 tones) i de les lloses prefabricades (14.000m2 de superfície);
i la instal·lació de catenària rígida (3.120 metres lineals de catenària).
Amb el cobriment de vies i la posterior urbanització de la superfície per crear una nova rambla de 700 metres que unirà els carrers de Riera Blanca, Sants, Antoni de Capmany, Jocs Florals, Burgos i Rambla de Badal, al districte de Sants-Montjuïc, i amb L’Hospitalet de Llobregat. Aquesta rambla millorarà la fins ara difícil connexió entre ambdós costats de les vies. Així, la zona comptarà amb més espais peatonals i zones verdes, nous paviments, passos inferiors, escales mecàniques, rampes, ascensors i una notable millora en l’accessibilitat general.
L’Ajuntament de Barcelona preveu elaborar el projecte executiu i licitar les obres d’urbanització el primer semestre del 2012, iniciar els treballs durant el segon semestre i acabar la urbanització de la nova rambla a finals del 2014.
Aquestes obres tenen un cost total de 143 milions d’euros.
Rodalies de Catalunya
Re: Desconnexió del 4 al 27 d'agost entre Sants i L'Hospitalet
Els projectes ferroviaris a Barcelona perjudicaran el servei de mitjana distància
Els cobriments a Sants i l'Hospitalet frustraran la quadruplicació de vies que milloraria els temps dels regionals
Els túnels barcelonins, quasi col·lapsats
29/08/11 02:00 - TARRAGONA - ÒSCAR PALAU
Des d'avui les línies ferroviàries del sud ja poden tornar a accedir a l'estació de Sants Foto: O.D.
L'associació Promoció del Transport Públic (PTP) ha denunciat en els darrers mesos que algunes actuacions en marxa a la xarxa ferroviària i d'altres de projectades al voltant de Barcelona no tan sols no milloraran el servei de regionals, sinó que el boicotejaran. És el cas, sense anar més lluny, de l'obra que tot just ahir es va donar per acabada en l'etapa més molesta (avui es reobre la línia), el cobriment dels accessos a l'estació de Sants, que ha comportat la supressió de dues de les vies de la línia de Vilanova, i “compromet els temps de viatge” des de l'R13 fins a l'R16, és a dir, dels trens cap a i des de Tarragona, Tortosa, Reus, Móra, Valls i Lleida. La decisió, que es va prendre el 2005, ja ha fet que el temps de connexió amb Tarragona hagi augmentat fins a una hora com a mínim, i farà que sigui impossible rebaixar-lo a 45 minuts com preveia el Pla General Ferroviari, del 1987. Aquesta obra, i el soterrament previst a l'Hospitalet només per a dues vies, descarten la idea estatal de quadruplicar vies entre Castelldefels i Barcelona, un projecte molt reivindicat per la PTP (també per als accessos nord a la ciutat, per a un total de 40 km de vies) que permetria la convivència amb els trens de rodalia sense afectar els temps de viatge dels regionals.
L'actuació a l'Hospitalet, d'altra banda, també pretén relligar les línies actuals en sentit costa-costa i interior-interior, sense tenir en compte que així els regionals del sud no podran passar pel túnel del carrer d'Aragó i, per tant, no podran arribar a l'estació del passeig de Gràcia, ni a l'estació de França, que es preveu desafectar per a usos ferroviaris. Aquests trens hauran de passar pel túnel de la plaça de Catalunya, que “estarà saturat i impedirà que els regionals siguin passants”, lamenta PTP.
L'ens ha incidit també en el problema a curt termini de la saturació dels actuals dos túnels ferroviaris de la ciutat (de fet, ja està pensat que se'n faci un altre per a ample ibèric a llarg termini), per on el pla estatal de rodalies preveu que passin entre 22 i 26 passos per hora i sentit, és a dir, “una situació de col·lapse tècnic en hora punta”. I això que només s'hi reserva pas per a quatre regionals en total de les línies de Girona, Tortosa, Casp i Lleida, “algunes ja amb una explotació insuficient ara, com el cas dels quatre únics trens diaris entre Valls i Barcelona”. La PTP avisa que el túnel en obres del TAV no alliberarà gaires d'aquests serveis, i alerta que l'Estat no ha previst la creació de serveis semidirectes ni a regionals ni a rodalies, un descuit que “és una anomalia a escala europea”, ja que no hi ha cap regió metropolitana com la barcelonina “sense un esglaonament del servei intermedi entre TAV i rodalies”.
LA FRASE
Amb el pretext de la integració urbanística i de facilitar el camí del TAV s'ha perpetrat una flagrant asfíxia sobre el sistema ferroviari català
Comunicat PTP
Més propostes al Pla Tren 2014
PTP va afegir el seu granet de sorra a la planificació oficial i va presentar l'any passat el Pla Tren 2014 –fins i tot premiat en l'àmbit europeu–, amb un seguit de propostes per millorar el servei ferroviari a Catalunya a partir d'intervencions puntuals en la xarxa actual (d'entre 3 km i 15 km com a màxim), valorades en uns 7.095 milions i prioritzant sempre les línies de rodalia i els regionals, que segons l'ens han perdut velocitat comercial. El pla, que CiU, ICV i ERC ja han dit que comparteixen, constata la falta de rapidesa, freqüències i compatibilitat entre trens en molts punts de la xarxa, reclama la creació de semidirectes a les línies de regionals i planteja la col·locació d'intercanviadors d'ample per treure més profit de la xarxa d'alta velocitat.
Darrera actualització ( Dilluns, 29 d'agost del 2011 02:00 )
El Punt - Avui
Els cobriments a Sants i l'Hospitalet frustraran la quadruplicació de vies que milloraria els temps dels regionals
Els túnels barcelonins, quasi col·lapsats
29/08/11 02:00 - TARRAGONA - ÒSCAR PALAU
Des d'avui les línies ferroviàries del sud ja poden tornar a accedir a l'estació de Sants Foto: O.D.
L'associació Promoció del Transport Públic (PTP) ha denunciat en els darrers mesos que algunes actuacions en marxa a la xarxa ferroviària i d'altres de projectades al voltant de Barcelona no tan sols no milloraran el servei de regionals, sinó que el boicotejaran. És el cas, sense anar més lluny, de l'obra que tot just ahir es va donar per acabada en l'etapa més molesta (avui es reobre la línia), el cobriment dels accessos a l'estació de Sants, que ha comportat la supressió de dues de les vies de la línia de Vilanova, i “compromet els temps de viatge” des de l'R13 fins a l'R16, és a dir, dels trens cap a i des de Tarragona, Tortosa, Reus, Móra, Valls i Lleida. La decisió, que es va prendre el 2005, ja ha fet que el temps de connexió amb Tarragona hagi augmentat fins a una hora com a mínim, i farà que sigui impossible rebaixar-lo a 45 minuts com preveia el Pla General Ferroviari, del 1987. Aquesta obra, i el soterrament previst a l'Hospitalet només per a dues vies, descarten la idea estatal de quadruplicar vies entre Castelldefels i Barcelona, un projecte molt reivindicat per la PTP (també per als accessos nord a la ciutat, per a un total de 40 km de vies) que permetria la convivència amb els trens de rodalia sense afectar els temps de viatge dels regionals.
L'actuació a l'Hospitalet, d'altra banda, també pretén relligar les línies actuals en sentit costa-costa i interior-interior, sense tenir en compte que així els regionals del sud no podran passar pel túnel del carrer d'Aragó i, per tant, no podran arribar a l'estació del passeig de Gràcia, ni a l'estació de França, que es preveu desafectar per a usos ferroviaris. Aquests trens hauran de passar pel túnel de la plaça de Catalunya, que “estarà saturat i impedirà que els regionals siguin passants”, lamenta PTP.
L'ens ha incidit també en el problema a curt termini de la saturació dels actuals dos túnels ferroviaris de la ciutat (de fet, ja està pensat que se'n faci un altre per a ample ibèric a llarg termini), per on el pla estatal de rodalies preveu que passin entre 22 i 26 passos per hora i sentit, és a dir, “una situació de col·lapse tècnic en hora punta”. I això que només s'hi reserva pas per a quatre regionals en total de les línies de Girona, Tortosa, Casp i Lleida, “algunes ja amb una explotació insuficient ara, com el cas dels quatre únics trens diaris entre Valls i Barcelona”. La PTP avisa que el túnel en obres del TAV no alliberarà gaires d'aquests serveis, i alerta que l'Estat no ha previst la creació de serveis semidirectes ni a regionals ni a rodalies, un descuit que “és una anomalia a escala europea”, ja que no hi ha cap regió metropolitana com la barcelonina “sense un esglaonament del servei intermedi entre TAV i rodalies”.
LA FRASE
Amb el pretext de la integració urbanística i de facilitar el camí del TAV s'ha perpetrat una flagrant asfíxia sobre el sistema ferroviari català
Comunicat PTP
Més propostes al Pla Tren 2014
PTP va afegir el seu granet de sorra a la planificació oficial i va presentar l'any passat el Pla Tren 2014 –fins i tot premiat en l'àmbit europeu–, amb un seguit de propostes per millorar el servei ferroviari a Catalunya a partir d'intervencions puntuals en la xarxa actual (d'entre 3 km i 15 km com a màxim), valorades en uns 7.095 milions i prioritzant sempre les línies de rodalia i els regionals, que segons l'ens han perdut velocitat comercial. El pla, que CiU, ICV i ERC ja han dit que comparteixen, constata la falta de rapidesa, freqüències i compatibilitat entre trens en molts punts de la xarxa, reclama la creació de semidirectes a les línies de regionals i planteja la col·locació d'intercanviadors d'ample per treure més profit de la xarxa d'alta velocitat.
Darrera actualització ( Dilluns, 29 d'agost del 2011 02:00 )
El Punt - Avui
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M