Tancament de línies de tren poc rendibles de l'estat Espanyol
+3
alkolo89
Adria95tren
canalcole
7 participantes
Pàgina 1 de 1
Tancament de línies de tren poc rendibles de l'estat Espanyol
Blanco adverteix que Espanya podria suprimir línies de tren poc rendibles
José Blanco és d'aquells socialistes que tenen carta blanca per parlar clar. El ministre de Foment ha demanat als sindicats una "resposta proporcionada" a la reforma laboral que aquest dimecres aprovarà el Govern. A més, ha advertit que hi ha línies de ferrocarril que no són rendibles.
Així, s'ha plantejat la supressió d'alguns serveis ferroviaris que tenen pocs usuaris si existeixen alternatives de comunicació, atès que el manteniment de les infraestructures absorbeix molts recursos "que no cauen del cel".
El ministre ha xifrat en sis milions d'euros diaris el manteniment de les línies, el que el duu a pensar que el debat en deu anys no serà sobre quines infraestructures cal fer, sinó sobre com pagar el manteniment de les que ja existeixen.
I és que la planificació de les infraestructures d'últimes dècades s'han realitzat "per sobre de les possibilitats que un país com Espanya es pot permetre".
http://www.catalunyapress.cat/cat/notices/2010/06/blanco_adverteix_que_espanya_podria_suprimir_linies_de_tren_poc_rendibles_30625.php
José Blanco és d'aquells socialistes que tenen carta blanca per parlar clar. El ministre de Foment ha demanat als sindicats una "resposta proporcionada" a la reforma laboral que aquest dimecres aprovarà el Govern. A més, ha advertit que hi ha línies de ferrocarril que no són rendibles.
Així, s'ha plantejat la supressió d'alguns serveis ferroviaris que tenen pocs usuaris si existeixen alternatives de comunicació, atès que el manteniment de les infraestructures absorbeix molts recursos "que no cauen del cel".
El ministre ha xifrat en sis milions d'euros diaris el manteniment de les línies, el que el duu a pensar que el debat en deu anys no serà sobre quines infraestructures cal fer, sinó sobre com pagar el manteniment de les que ja existeixen.
I és que la planificació de les infraestructures d'últimes dècades s'han realitzat "per sobre de les possibilitats que un país com Espanya es pot permetre".
http://www.catalunyapress.cat/cat/notices/2010/06/blanco_adverteix_que_espanya_podria_suprimir_linies_de_tren_poc_rendibles_30625.php
Re: Tancament de línies de tren poc rendibles de l'estat Espanyol
Una d'ellas segons aquet "ministre" seria la Madrid-Burgos perque sempre segons ells per 6 viatgers de mitjana al dia no val la pena que estigi oberta...quina colla si u foten tot malament i expresament, que esperan allavorans, i tambè podrian tancar líneas deficitarias sempre que aprop tingin altres mitjans de transport, en fi...maleida crisi, ja estic veien será com el 1985, vinga tancar líneas!
Invitat- Invitat
Re: Tancament de línies de tren poc rendibles de l'estat Espanyol
Ostres, doncs linies com la que uneix Burgos i Madrid per El Directo tenen els dies comptats i trens com l'Estrella Costa Brava també alomillor.
Aixó cada cop va pitxor.
Aixó cada cop va pitxor.
Editat per darrera vegada per Adria95tren el Dc Jun 16, 2010 12:47 am, editat 1 cop en total
Re: Tancament de línies de tren poc rendibles de l'estat Espanyol
Adrià, controla una mica l'escriptura . . .
Pel que fa al Costa Brava, encara estarà temps, mínim possiblement fins que la LAV arribi a Girona o més enllà. Pel que fa a això del tancament, veig que fan com el Felipe González, que volia tancar la de Puigcerdà, exposant que era por rendible. Amb un mínim de manteniment serien línies de qualitat, però clar, s'ha de deixar anar calerons i no centrar-se tant i tant en l'AVE com fan, que en aquest món no tot és Alta Velocitat, si no que els seveis per línies convencionals donent molt de joc i poden moure molta gent si es fa en el lloc adequat i amb uns horaris i enllaços adients i coherents.
Re: Tancament de línies de tren poc rendibles de l'estat Espanyol
Hooombreeee!!!!! Ja tardava a arribar la mesura...
Invitat- Invitat
Re: Tancament de línies de tren poc rendibles de l'estat Espanyol
Millor que tancar línies, tindrien de tancar tots els caps pensants de renfe i les seves magnífiques relacions de temps/preu/confort, gràcies! I sobretot horaris.
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Tancament de línies de tren poc rendibles de l'estat Espanyol
Jacob, quia raó que tens, a la sortida de Barcelona tant direcció Granollers com direcció Vilanova t'estàs un munt de rato que no superes els qué? 50 km/h alomillor? Aquí es on haurien de mirar i posar-hi diners i no tanta LAV, que per culpa d'aquesta, les infraestructures convencionals estan que es cauen a troços en alguns punts. Per exemple el ramal del aeroport fins que no arribes a la bifurcació vas compartint linea amb la resta de trens, habans els trens del aeroport tenien la seva via i tot anava millor.
Editat per darrera vegada per Adria95tren el Dc Jun 16, 2010 7:00 pm, editat 1 cop en total
Re: Tancament de línies de tren poc rendibles de l'estat Espanyol
Adrià, t'ho vaig comentar ahir i t'ho torno a dir avui, vigila la teva escriptura, que costa d'entendre algunes coses de les que dius. Un cop tinguis el missatge escrit, revisal, que hi han errades bastant fortes.
Re: Tancament de línies de tren poc rendibles de l'estat Espanyol
Adria95tren escrigué:Ostres, doncs linies com la que uneix Burgos i Madrid per El Directo tenen els dies comptats i trens com l'Estrella Costa Brava també alomillor.
Aixó cada cop va pitxor.
El Costa Brava, si poguessin, ja se l'haurien carregat, el que passa és que com és un tren amb connexió internacional, la UIC no deixa que el suprimeixin. Bona estretègia de renfe treure el TrenHotel que feia el mateix recorregut, per tal d'enviar aquests a l'Estrella, en condicions deplorables, i que es passessin a l'AVE.
Altaria_trianilla1619- Cap de taller
- Nombre de missatges : 188
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : Sabadell (Barcelona)
Re: Tancament de línies de tren poc rendibles de l'estat Espanyol
Casualment, de Barcelona a Madrid i vicevèrsa, el tren va plé, que extrany eh? . Mes amunt de Barcelona es va buidant, però hi he anat, i deu n'hi do la gent que continua. Crec que si poséssin un cotxe mes, segur que també s'ompliría.
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Tancament de línies de tren poc rendibles de l'estat Espanyol
La línia de Puigcerdà no es va tancar, però si la línia fins a St. Joan de les Abadesses i Ogassa. Per sort a la línia de Puigcerdà han invertit i ara està en un estat d'infraestructura força bo. El que no sé és si amb aquesta retallada, es pot veure afectada la línia de Canfranc, amenaçada des de fa molt temps.
Re: Tancament de línies de tren poc rendibles de l'estat Espanyol
Pel que fa a la línia de Canfranc, en els darrers anys s'ha renovat la via entre Huesca i Saviñanigo. I pel que vaig llegir ahir, més amunt s'hi està col·locant via de segona mà (concretament, vies d'ample ibèric procedents del tram Girona - Figueres d'abans que aquestes passessin a ser d'ample mixte).
A més a més, també ha aparegut una mostra de com seria la nova estació de tren de Canfranc, a on per cert, si bé el nou edifici quedarà "obert" pel costat França, sembla ser que estan obviant que la regió d'Aquitania està començant a fer els deures i arreclant el tram Pau - Oloron per a continuació rehabilitar la resta de la línia fins a Bedous i Canfranc.
Tenint-ho en compte tot plegat... seria un autèntic contra-sentit que ara agafessin i clausuressin aquesta línia.
Està clar que el que es necessita és que sorgeixi una nova operadora ferroviaria que recuperi els trens nocturns i d'altres de diurns per a via convencional i a preus competitius, que la Renfe s'ha anat carregant en pro de l'AVE. I amb això ja no dic recuperar el nombre de trens que hi havia abans de l'arribada de l'Alta Velocitat; simplement, que existeixi la opció de poder viatjar en tren de llarg recorregut a preus més assequibles. El que no pot ser de cap manera... el que és senzillament inacceptable i un insult a la intel·ligència, és que el material convencional que queda, estigui en aquestes condicions tant pèssimes, tenint en compte que és fins i tot més modern que els Corail francesos, els quals van estar operant per les vies de l'estat a primers dels 80 fins que la Renfe ja va tenir material rodant propi (sobretot perquè els Corail estan molt més ben cuidats i no necessariament obrir una ruta d'Alta Velocitat suposa la seva eliminació per defecte). Això és inacceptable.
A part, en el tema del Costa Brava hi ha que en el seu moment es retiressin de manera unilateral alguns serveis com el cotxe-llit que pel que sembla tenia bona acceptació.
A més a més, també ha aparegut una mostra de com seria la nova estació de tren de Canfranc, a on per cert, si bé el nou edifici quedarà "obert" pel costat França, sembla ser que estan obviant que la regió d'Aquitania està començant a fer els deures i arreclant el tram Pau - Oloron per a continuació rehabilitar la resta de la línia fins a Bedous i Canfranc.
Tenint-ho en compte tot plegat... seria un autèntic contra-sentit que ara agafessin i clausuressin aquesta línia.
Altaria_trianilla1619 escrigué:Adria95tren escrigué:Ostres, doncs linies com la que uneix Burgos i Madrid per El Directo tenen els dies comptats i trens com l'Estrella Costa Brava també alomillor.
Aixó cada cop va pitxor.
El Costa Brava, si poguessin, ja se l'haurien carregat, el que passa és que com és un tren amb connexió internacional, la UIC no deixa que el suprimeixin. Bona estretègia de renfe treure el TrenHotel que feia el mateix recorregut, per tal d'enviar aquests a l'Estrella, en condicions deplorables, i que es passessin a l'AVE.
Està clar que el que es necessita és que sorgeixi una nova operadora ferroviaria que recuperi els trens nocturns i d'altres de diurns per a via convencional i a preus competitius, que la Renfe s'ha anat carregant en pro de l'AVE. I amb això ja no dic recuperar el nombre de trens que hi havia abans de l'arribada de l'Alta Velocitat; simplement, que existeixi la opció de poder viatjar en tren de llarg recorregut a preus més assequibles. El que no pot ser de cap manera... el que és senzillament inacceptable i un insult a la intel·ligència, és que el material convencional que queda, estigui en aquestes condicions tant pèssimes, tenint en compte que és fins i tot més modern que els Corail francesos, els quals van estar operant per les vies de l'estat a primers dels 80 fins que la Renfe ja va tenir material rodant propi (sobretot perquè els Corail estan molt més ben cuidats i no necessariament obrir una ruta d'Alta Velocitat suposa la seva eliminació per defecte). Això és inacceptable.
A part, en el tema del Costa Brava hi ha que en el seu moment es retiressin de manera unilateral alguns serveis com el cotxe-llit que pel que sembla tenia bona acceptació.
Invitat- Invitat
Re: Tancament de línies de tren poc rendibles de l'estat Espanyol
Archie escrigué:Casualment, de Barcelona a Madrid i vicevèrsa, el tren va plé, que extrany eh? . Mes amunt de Barcelona es va buidant, però hi he anat, i deu n'hi do la gent que continua. Crec que si poséssin un cotxe mes, segur que també s'ompliría.
El que han de fer és posar-li el cotxe de Gran Classe! És deplorable que un tren nocturn tingui més places assegudes que no pas de llits. (3 cotxes de seients: Preferent - Preferent - turista/cafeteria i 1 de lliteres). No serà perque no tenen, amb la substitució del Pío i el Galícia deuen tenir al menys 10 o 20 cotxes podrint-se.
Altaria_trianilla1619- Cap de taller
- Nombre de missatges : 188
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : Sabadell (Barcelona)
Re: Tancament de línies de tren poc rendibles de l'estat Espanyol
El tren entre Valladolid y Puebla y Puebla y Orense peligra por falta de viajeros
Ambas líneas se mantienen con el apoyo de las comunidades autónomas
http://www.laopiniondezamora.es/zamora/2010/06/29/tren-valladolid-puebla-puebla-orense-peligra-falta-viajeros/446385.html
Las palabras del ministro de Fomento, José Blanco, acerca de la necesidad de suprimir las líneas de ferrocarril deficitarias y con escasa utilización, han disparado las especulaciones sobre las rutas que pueden verse afectadas por un eventual corte de tráfico ferroviario. A pesar de los 25 años transcurridos, todavía está fresco el recuerdo del cierre de la línea férrea Palazuelo-Astorga, la Ruta de la Plata, en una época en la que la clausura de los trenes sin rentabilidad se justificó, como ahora, con criterios de rentabilidad económica.
Los listados que circulan ya en distintos medios de comunicación sobre las líneas cuyo cierre estaría barajando Fomento incluyen 21 conexiones de tren convencional, más algunas otras de larga distancia y cercanías. Entre ellas algunos medios mencionan expresamente el tren entre Orense y Puebla de Sanabria, una línea que actualmente está subvencionada por la Xunta de Galicia y que presta servicio fundamentalmente a ciudadanos de la zona rural de la provincia vecina. En el mismo caso estaría la línea Puebla de Sanabria-Valladolid, también de escasa utilización, si bien ni Renfe ni Fomento quisieron facilitar datos oficiales sobre el número de usuarios de la misma -dos semanas lleva este diario intentando conseguirlos, sin éxito-. Fuentes oficiosas indicaron que este tren lo utilizan a diario alrededor de quince personas, aunque durante los fines de semana registra una mayor ocupación, especialmente desde Toro a Valladolid y viceversa. En el transcurso de la presentación de los nuevos trenes que cubren el servicio de la línea Puebla-Valladolid, los responsables de Renfe constataron que la ruta está considerada de baja ocupación y el máximo de viajeros se suele dar en Semana Santa, con unas 70 personas.
En todo caso la Junta de Castilla y León se hace cargo del déficit de explotación de la línea, con el fin de mantener el servicio, un convenio que se renueva anualmente y que en principio podría servir para evitar el cierre. En este sentido, el consejero de Fomento, Antonio Silván considera que el ministro Blanco «se ha bajado definitivamente del tren», en referencia tanto a los recortes del AVE como a los cierres de líneas poco rentables. Silván considera «una insensatez, inadmisible e insolidario» la supresión de líneas poco rentables económicamente, sin tener en cuenta «su fin social. Con ese criterio, tendría que cerrar escuelas, hospitales y consultorios».
El consejero Silván ha advertido al Gobierno que Castilla y León ha sido solidaria con el resto de España y no puede ser ahora la «pagana del recorte de infraestructuras». Citó como «necesarias e irrenunciables» tanto la autovía A-11 como el tramo de la A-66 entre Benavente y Zamora, único que falta para cerrar la Ruta de la Plata. Solicitó, asimismo, una fecha para reunirse con el ministro.
Al menos cuatro líneas de tren de Valencia, en riesgo por los recortes de Fomento
El cierre de líneas deficitarias del Ministerio puede acabar con ellas.
Se trata de los trenes a Vinaròs, Teruel, Caudiel y Xirivella.
No llegan a 600 viajeros diarios.
http://www.20minutos.es/noticia/741433/0/trenes/recorte/valencia/
El Ministerio de Fomento está preparando, al margen del recorte en nuevas infraestructuras, un plan de cierre de líneas convencionales de tren que cuenten con pocos usuarios y tengan vías de comunicación alternativas. Así lo anunció hace un par de semanas el titular de este departamento, José Blanco. En Valencia hay al menos cuatro rutas que ni siquiera llegan a los 600 viajeros al día.
Se trata de las líneas de Cercanías y Media Distancia que cubren los trayectos entre Valencia y Vinaròs (casi 600 viajeros al día), Teruel (520) Sagunt-Caudiel (410) y lo que queda de la antigua línea C-4, es decir, el ramal a Xirivella-L’Alter, que apenas cuenta con 210 usuarios diarios.
Fuentes de Fomento aseguran que la lista de líneas afectadas se expondrá en una conferencia sectorial con las comunidades autónomas, ya que en estos momentos aún se está barajando cuáles serán.
«Una red insostenible»
Blanco dijo que el coste que acarrea el mantenimiento de la red ferroviaria actual es «insostenible», puesto que absorbe unos recursos que cifró en 1.000 millones de euros anuales.
Por encima en cuanto a número de viajeros se encuentra la línea Valencia-Cuenca-Aranjuez, utilizada por 821 personas de media al día en todo el recorrido, un registro similar a la que comunica con Zaragoza y Huesca, según los datos de Renfe.
En cambio, la que más utilizan los valencianos es la que llega hasta Moixent, con 21.095 usuarios al día, seguida por las líneas a Gandia y Castellón, que oscilan entre los 11.000 y los 16.500 pasajeros diarios.
El ramal a Xirivella-L’Alter es el único resto que queda de la línea C-4, que llegaba hasta Riba-roja y fue sustituida por la línea 5 de Metrovalencia. Está previsto que desaparezca cuando se integre en FGV.
Obras pendientes en el Xàtiva-Alcoi
El Plan de Infraestructuras Ferroviarias presentado por el Ministerio de Fomento y el Consell preveía una inversión conjunta de 3.955 millones de euros para la red de Cercanías antes de anunciarse los recortes. En el mismo, se incluye la renovación de la vía Xàtiva-Alcoi (la usan 438 pasajeros diarios) y el acondicionamiento de estaciones de los tramos Xàtiva-Bellús y Montaverner-Alcoi.
Ambas líneas se mantienen con el apoyo de las comunidades autónomas
http://www.laopiniondezamora.es/zamora/2010/06/29/tren-valladolid-puebla-puebla-orense-peligra-falta-viajeros/446385.html
Las palabras del ministro de Fomento, José Blanco, acerca de la necesidad de suprimir las líneas de ferrocarril deficitarias y con escasa utilización, han disparado las especulaciones sobre las rutas que pueden verse afectadas por un eventual corte de tráfico ferroviario. A pesar de los 25 años transcurridos, todavía está fresco el recuerdo del cierre de la línea férrea Palazuelo-Astorga, la Ruta de la Plata, en una época en la que la clausura de los trenes sin rentabilidad se justificó, como ahora, con criterios de rentabilidad económica.
Los listados que circulan ya en distintos medios de comunicación sobre las líneas cuyo cierre estaría barajando Fomento incluyen 21 conexiones de tren convencional, más algunas otras de larga distancia y cercanías. Entre ellas algunos medios mencionan expresamente el tren entre Orense y Puebla de Sanabria, una línea que actualmente está subvencionada por la Xunta de Galicia y que presta servicio fundamentalmente a ciudadanos de la zona rural de la provincia vecina. En el mismo caso estaría la línea Puebla de Sanabria-Valladolid, también de escasa utilización, si bien ni Renfe ni Fomento quisieron facilitar datos oficiales sobre el número de usuarios de la misma -dos semanas lleva este diario intentando conseguirlos, sin éxito-. Fuentes oficiosas indicaron que este tren lo utilizan a diario alrededor de quince personas, aunque durante los fines de semana registra una mayor ocupación, especialmente desde Toro a Valladolid y viceversa. En el transcurso de la presentación de los nuevos trenes que cubren el servicio de la línea Puebla-Valladolid, los responsables de Renfe constataron que la ruta está considerada de baja ocupación y el máximo de viajeros se suele dar en Semana Santa, con unas 70 personas.
En todo caso la Junta de Castilla y León se hace cargo del déficit de explotación de la línea, con el fin de mantener el servicio, un convenio que se renueva anualmente y que en principio podría servir para evitar el cierre. En este sentido, el consejero de Fomento, Antonio Silván considera que el ministro Blanco «se ha bajado definitivamente del tren», en referencia tanto a los recortes del AVE como a los cierres de líneas poco rentables. Silván considera «una insensatez, inadmisible e insolidario» la supresión de líneas poco rentables económicamente, sin tener en cuenta «su fin social. Con ese criterio, tendría que cerrar escuelas, hospitales y consultorios».
El consejero Silván ha advertido al Gobierno que Castilla y León ha sido solidaria con el resto de España y no puede ser ahora la «pagana del recorte de infraestructuras». Citó como «necesarias e irrenunciables» tanto la autovía A-11 como el tramo de la A-66 entre Benavente y Zamora, único que falta para cerrar la Ruta de la Plata. Solicitó, asimismo, una fecha para reunirse con el ministro.
Al menos cuatro líneas de tren de Valencia, en riesgo por los recortes de Fomento
El cierre de líneas deficitarias del Ministerio puede acabar con ellas.
Se trata de los trenes a Vinaròs, Teruel, Caudiel y Xirivella.
No llegan a 600 viajeros diarios.
http://www.20minutos.es/noticia/741433/0/trenes/recorte/valencia/
El Ministerio de Fomento está preparando, al margen del recorte en nuevas infraestructuras, un plan de cierre de líneas convencionales de tren que cuenten con pocos usuarios y tengan vías de comunicación alternativas. Así lo anunció hace un par de semanas el titular de este departamento, José Blanco. En Valencia hay al menos cuatro rutas que ni siquiera llegan a los 600 viajeros al día.
Se trata de las líneas de Cercanías y Media Distancia que cubren los trayectos entre Valencia y Vinaròs (casi 600 viajeros al día), Teruel (520) Sagunt-Caudiel (410) y lo que queda de la antigua línea C-4, es decir, el ramal a Xirivella-L’Alter, que apenas cuenta con 210 usuarios diarios.
Fuentes de Fomento aseguran que la lista de líneas afectadas se expondrá en una conferencia sectorial con las comunidades autónomas, ya que en estos momentos aún se está barajando cuáles serán.
«Una red insostenible»
Blanco dijo que el coste que acarrea el mantenimiento de la red ferroviaria actual es «insostenible», puesto que absorbe unos recursos que cifró en 1.000 millones de euros anuales.
Por encima en cuanto a número de viajeros se encuentra la línea Valencia-Cuenca-Aranjuez, utilizada por 821 personas de media al día en todo el recorrido, un registro similar a la que comunica con Zaragoza y Huesca, según los datos de Renfe.
En cambio, la que más utilizan los valencianos es la que llega hasta Moixent, con 21.095 usuarios al día, seguida por las líneas a Gandia y Castellón, que oscilan entre los 11.000 y los 16.500 pasajeros diarios.
El ramal a Xirivella-L’Alter es el único resto que queda de la línea C-4, que llegaba hasta Riba-roja y fue sustituida por la línea 5 de Metrovalencia. Está previsto que desaparezca cuando se integre en FGV.
Obras pendientes en el Xàtiva-Alcoi
El Plan de Infraestructuras Ferroviarias presentado por el Ministerio de Fomento y el Consell preveía una inversión conjunta de 3.955 millones de euros para la red de Cercanías antes de anunciarse los recortes. En el mismo, se incluye la renovación de la vía Xàtiva-Alcoi (la usan 438 pasajeros diarios) y el acondicionamiento de estaciones de los tramos Xàtiva-Bellús y Montaverner-Alcoi.
Re: Tancament de línies de tren poc rendibles de l'estat Espanyol
Al menys de tancar-les que cancelin alguna freqüencia.
Temas similares
» Adjudicat al consorci espanyol la LAV Medina - Meca
» Tren peregrins
» Centenari del Tren Groc
» Línies d'AV a la resta de l'estat
» Línies recorregudes pels usuaris del fòrum
» Tren peregrins
» Centenari del Tren Groc
» Línies d'AV a la resta de l'estat
» Línies recorregudes pels usuaris del fòrum
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M