Centenari del Tren Groc
4 participantes
Pàgina 1 de 1
Centenari del Tren Groc
Com alguns ja sabreu aquest any es celebra el centenari del Tren Groc.
Entre els mesos de Juny i Setembre es celebren animacions i esdeveniments en motiu del centanari, ja sigui amb concerts, fires etc.
A part el 18 de juliol, a Villafranca de Conflent es fa el llançament oficial del centenari, amb un acte que per ara és sorpresa per a tots (encara no sabem que és).
Demà us penjaré el programa d'activitats, així com enllaços a webs on en parlen.
Entre els mesos de Juny i Setembre es celebren animacions i esdeveniments en motiu del centanari, ja sigui amb concerts, fires etc.
A part el 18 de juliol, a Villafranca de Conflent es fa el llançament oficial del centenari, amb un acte que per ara és sorpresa per a tots (encara no sabem que és).
Demà us penjaré el programa d'activitats, així com enllaços a webs on en parlen.
Re: Centenari del Tren Groc
M'encantaria anar-hi, però desgraciadament, em cau molt lluny, i el tema econòmic tots sabem com està. Espero que ens facis un bon reportatge.alkolo89 escrigué:Com alguns ja sabreu aquest any es celebra el centenari del Tren Groc.
Com tinc problemes amb la impresora i no em deixa escanejar, us poso el PDF amb el programa dels actes del Tren Groc (està tot en Francès). Recordo que encara no es sap res de que es farà a Viafranca ni res, tampoc sembla que hi hagin trens especials programats ni res. Tot-hi així, un servidor anirà, ja que al quedar a prop de casa seria ser vago no anar-hi. També comentar que l'any vinent, el 2011, serà el centenari de l'arribada del Tren Groc a Bourg-Madame.
Us deixo el link amb el PDF del programa i per si algú volguès anar a fotografiar el tren groc un dia d'aquests, us poso els horaris actuals d'estiu.
Programa Centenari Tren Groc
Hoaris Tren Groc
Us deixo el link amb el PDF del programa i per si algú volguès anar a fotografiar el tren groc un dia d'aquests, us poso els horaris actuals d'estiu.
Programa Centenari Tren Groc
Hoaris Tren Groc
Com tots sabeu, avui s'ha realitzat l'acte del centenari a Vilafranca, amb l'arribada del servei que arriba a les 11:15 amb algunes autoritats i gent vestida a l'estil del 1910 a l'andana esperant, un cop fetes les fotos de rigor han anat a una espècie d'hangar a fer els parlaments i un pica-pica. Per a tots els asistents, comentar que el pàrquing de l'estació era gratuït i podies agafar les gorres commemoratives (les que volguesis), així com una versió de l'Independant amb imatges del Tren Groc.
Demà us pujaré algunes fotos tant del servei com de l'acte.
Demà us pujaré algunes fotos tant del servei com de l'acte.
Acabo de veure al Telenotícies de TV3 la conmemoració del Centenari del Train Jaume, amb polítics i tot això.. Es veu bonic, el recorregut, potser que hi vagi
El Train Jaune el tinc pendent, alguna hora que tingui força temps hi faré un viatge, i si tal com m'has dit, retiren els Z150, millor que millor, els Z100 i les jardineres no haurien de desaparèixer mai. Ja tinc ganes de veure les fotos.
Com us vaig dir ahir, us poso algunes fotos d'ahir, del petit seguiment que li vaig fer de baixada cap a Vilafranca i una de més tard a la sortida de Mont-Lluís, direcció Font-Romeu. També hi ha alguna de com estava l'estació.
Pont Gisclard:
Pont Sejourné:
Estació de Vilafranca de Conflent - Vernet les Bains (I):
Estació de Vilafranca de Conflent - Vernet les Bains (II):
Sortida de Mont-Lluís:
Doncs a les noticies van dir que tenien previst d'incorporar per a la línia locomotores noves però estèticament iguals que les de tota la vida.
Algú em pot aclarir si això és veritat? I en tal cas... pensen fer-ho com a complement al material actual, o ens hem de témer el pitjor?
Algú em pot aclarir si això és veritat? I en tal cas... pensen fer-ho com a complement al material actual, o ens hem de témer el pitjor?
Invitat- Invitat
Jordi Freixas escrigué:Doncs a les noticies van dir que tenien previst d'incorporar per a la línia locomotores noves però estèticament iguals que les de tota la vida.
Havera s'ha dit que farien contruir trens iguals als Z100. Ser veritat o no doncs no ho se pero si ho han dit doncs segurament ho fan..
El que está com qui diu clar és que els Stadler (Z150) els posen a la venda, mentres que la idea de comprar trens nous és de fer-los exactament iguals que els actuals Z100 (fa uns anys no se si es va construir un de nou o remodelar).
La qüestió és... ens hem de preocupar per a la possible desaparició / retirada / posada en exposicions i/o pedestals / etc dels actuals Z100?
Pel que dius, sembla que no ha d'anar per aquí.
Pel que dius, sembla que no ha d'anar per aquí.
Invitat- Invitat
Els Z100 ara per ara no es donaran de baixa, ni es posaran en pedestals ni res, ja que aquests automotos són patrimoni de la Humanitat. A part, són els que es queden, ja que els maquinistes de la línia odien els Stadler a més no poder.
De què em sona a mi aquesta cançó?alkolo89 escrigué: ja que els maquinistes de la línia odien els Stadler a més no poder.