Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV)
2 participantes
Pàgina 1 de 1
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV)
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/2-societat/5-societat/190203-indiferencia-i-injusticia-amb-les-victimes-del-metro.html
Indiferència i injustícia amb les víctimes del metro
Quart aniversari de l'accident que va provocar la mort de 43 persones i 47 ferits a València
La data del 3 de juliol de 2006 està ben marcada al calendari dels familiars de les 43 persones mortes i dels 47 ferits en l'accident de metro més greu succeït a l'Estat, esdevingut a València. Fa quatre anys la tragèdia va truncar les seues vides i la confiança en la justícia i les institucions.
Però ni la carpetada judicial —un procés en què es va atribuir exclusivament la responsabilitat al conductor, també mort en l'accident— ni la indiferència del Consell —Camps s'ha negat a reunir-se amb ells— no han minvat el seu objectiu d'aconseguir respostes diferents de les que han rebut fins ara i a exigir-ne responsabilitats.
Carta a FGV
Hui aquest objectiu estarà més present que mai en tots els actes que l'Associació Víctimes del Metro del 3 de Juliol (AVM3J) ha organitzat per retre homenatge pòstum als afectats i mantindre viu el seu record.
Així, a les 10 h del matí els seus membres tenen previst iniciar des de la vomitori de l'estació de Jesús, on es va produir l'accident, el trajecte que haurien d'haver fet les víctimes fins a l'estació on el comboi hauria hagut d'acabar el recorregut, la de Torrent-Avinguda.
Com tots els anys, es farà una parada en cada andana per tributar un minut de silenci en memòria dels morts.
A més, els familiars tractaran de lliurar una carta a la gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Marisa Gracia —que ocupa el mateix càrrec que el 3 de juliol de 2006—, en què es demana informació sobre les mesures de seguretat promeses en seu parlamentària i que encara no s'han aplicat.
A les 13 h, a l'hora exacta en què es produí el descarrilament i la bolcada, l'AVM3J realitzarà una ofrena floral just en el punt del carrer situat a l'altura de la revolta del túnel on va tindre lloc l'accident.
Ja de vesprada, el sacerdot Honori Pasqual oficiarà una missa a la Seu de València i se celebrarà un acte a la plaça de la Mare de Déu, on actuaran JOPA, Recamara i Juan Ernesto i prendran la paraula Alfons Cervera, Toni Pla, Pino Díaz i Lola Moltó.
La presidenta de l'entitat, Beatriz Garrote, es mostra especialment satisfeta amb el suport social rebut en l'últim any, el qual, reconeix, els ha esperonat a continuar endavant en la seua lluita, malgrat l'esterilitat de la via judicial i la passivitat institucional.
«No són només quatre anys de dolor i de pèrdua, són dissortadament quatre anys d'abusos, injustícia i indiferència per part de les autoritats valencianes. Però, sobretot, són quatre anys sense respostes», critica.
Accident evitable
Entre les principals reivindicacions de l'associació es troba l'adopció de les mesures de seguretat oportunes en la línia —que no s'han adoptat— perquè no torne a ocórrer una desgràcia similar.
Igualment, l'entitat encara es pregunta per què les balises del sistema de seguretat instal·lades en el tram de l'accident no estaven programades per a limitar la velocitat en la funests revolta, com alertaren els sindicats de FGV poc abans del sinistre. «El perit va confirmar en la investigació judicial que si s'hagueren programat correctament l'accident s'hauria evitat», insisteixen des de l'AVM3J.
«Zero Responsables»
El sector teatral ha volgut mostrar el seu suport a l'AVM3J i els pròxims dies 7,8 i 9 de juliol posarà en escena a la salsa Matilde Salvador de la Universitat de València Zero Responsables. El text elaborat per una dotzena d'autors valencians pretén demostrar l'escassa responsabilitat del Consell en matèries com ara l'ensenyament, la sanitat, l'urbanisme i la societat. «No volíem, ni podíem caure en el parany de la indiferència. La societat valenciana no pot viure d'esquena a la tragèdia com dissortadament ha estat fent aquests quatre últims anys», afirma Josep Lluís Sirera, un dels encarregats de dirigir l'obra en què col·laboren de forma desinteressada uns cinquanta professionals del teatre.
Indiferència i injustícia amb les víctimes del metro
Quart aniversari de l'accident que va provocar la mort de 43 persones i 47 ferits a València
La data del 3 de juliol de 2006 està ben marcada al calendari dels familiars de les 43 persones mortes i dels 47 ferits en l'accident de metro més greu succeït a l'Estat, esdevingut a València. Fa quatre anys la tragèdia va truncar les seues vides i la confiança en la justícia i les institucions.
Però ni la carpetada judicial —un procés en què es va atribuir exclusivament la responsabilitat al conductor, també mort en l'accident— ni la indiferència del Consell —Camps s'ha negat a reunir-se amb ells— no han minvat el seu objectiu d'aconseguir respostes diferents de les que han rebut fins ara i a exigir-ne responsabilitats.
Carta a FGV
Hui aquest objectiu estarà més present que mai en tots els actes que l'Associació Víctimes del Metro del 3 de Juliol (AVM3J) ha organitzat per retre homenatge pòstum als afectats i mantindre viu el seu record.
Així, a les 10 h del matí els seus membres tenen previst iniciar des de la vomitori de l'estació de Jesús, on es va produir l'accident, el trajecte que haurien d'haver fet les víctimes fins a l'estació on el comboi hauria hagut d'acabar el recorregut, la de Torrent-Avinguda.
Com tots els anys, es farà una parada en cada andana per tributar un minut de silenci en memòria dels morts.
A més, els familiars tractaran de lliurar una carta a la gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Marisa Gracia —que ocupa el mateix càrrec que el 3 de juliol de 2006—, en què es demana informació sobre les mesures de seguretat promeses en seu parlamentària i que encara no s'han aplicat.
A les 13 h, a l'hora exacta en què es produí el descarrilament i la bolcada, l'AVM3J realitzarà una ofrena floral just en el punt del carrer situat a l'altura de la revolta del túnel on va tindre lloc l'accident.
Ja de vesprada, el sacerdot Honori Pasqual oficiarà una missa a la Seu de València i se celebrarà un acte a la plaça de la Mare de Déu, on actuaran JOPA, Recamara i Juan Ernesto i prendran la paraula Alfons Cervera, Toni Pla, Pino Díaz i Lola Moltó.
La presidenta de l'entitat, Beatriz Garrote, es mostra especialment satisfeta amb el suport social rebut en l'últim any, el qual, reconeix, els ha esperonat a continuar endavant en la seua lluita, malgrat l'esterilitat de la via judicial i la passivitat institucional.
«No són només quatre anys de dolor i de pèrdua, són dissortadament quatre anys d'abusos, injustícia i indiferència per part de les autoritats valencianes. Però, sobretot, són quatre anys sense respostes», critica.
Accident evitable
Entre les principals reivindicacions de l'associació es troba l'adopció de les mesures de seguretat oportunes en la línia —que no s'han adoptat— perquè no torne a ocórrer una desgràcia similar.
Igualment, l'entitat encara es pregunta per què les balises del sistema de seguretat instal·lades en el tram de l'accident no estaven programades per a limitar la velocitat en la funests revolta, com alertaren els sindicats de FGV poc abans del sinistre. «El perit va confirmar en la investigació judicial que si s'hagueren programat correctament l'accident s'hauria evitat», insisteixen des de l'AVM3J.
«Zero Responsables»
El sector teatral ha volgut mostrar el seu suport a l'AVM3J i els pròxims dies 7,8 i 9 de juliol posarà en escena a la salsa Matilde Salvador de la Universitat de València Zero Responsables. El text elaborat per una dotzena d'autors valencians pretén demostrar l'escassa responsabilitat del Consell en matèries com ara l'ensenyament, la sanitat, l'urbanisme i la societat. «No volíem, ni podíem caure en el parany de la indiferència. La societat valenciana no pot viure d'esquena a la tragèdia com dissortadament ha estat fent aquests quatre últims anys», afirma Josep Lluís Sirera, un dels encarregats de dirigir l'obra en què col·laboren de forma desinteressada uns cinquanta professionals del teatre.
Re: Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV)
FGV pone en marcha sistema de conducción automático ATO, líneas 1, 3 y 5 metro
26.03.11 - 13:52 - EUROPA PRESS | VALENCIA
Línea 1 en el tramo comprendido entre las estaciones de Empalme y València Sud.Línea 3 entre las estaciones de Alboraya-Peris Aragó y Aeroport.Línea 5 entre Marítim-Serrería y Aeroport y Marítim-Serrería y València Sud.El conseller de Infraestructuras y Transporte, Mario Flores, ha asistido este sábado a la puesta en servicio del ATO (Automatic Train Operation), sistema de conducción automática que se ha instalado en los 25,3 kilómetros subterráneos de la red de Metrovalencia correspondientes a las líneas 1, 3 y 5, según ha informado la Generalitat .
Flores ha destacado que, con la instalación del sistema ATO en los tramos subterráneos de Metrovalencia, "FGV completa el proceso de modernización de la red, iniciado en 2006 con el Plan de Actuación de Línea 1 y reafirma su apuesta por la sostenibilidad en su gestión". Este dispositivo permite el control de la velocidad máxima de los trenes y protege a éstos de forma segura y automática de alcances y velocidades excesivas.
"La instalación de este sistema ha sido muy compleja, por lo que han sido necesarios más de dos años de planificación, trabajos y pruebas que se han realizado sin afectar al servicio habitual y que permiten ofrecer un mejor servicio a los millones de viajeros de Metrovalencia", ha explicado el conseller.
Por otro lado, ha señalado que el sistema ATO entra en servicio después con una inversión de más de 30 millones de euros y "una vez concluido un complejo periodo de instalación, pruebas y el correspondiente proceso de habilitación de maquinistas que se inició a finales de octubre".
El nuevo sistema de conducción automática de Metrovalencia se ha diseñado para mantener la presencia de los maquinistas en el tren, "teniendo en cuenta las características de la red que cuenta con gran parte de su recorrido en superficie".
La conducción automática se ha implantado en la Línea 1 en el tramo comprendido entre las estaciones de Empalme y València Sud; en la Línea 3 entre las estaciones de Alboraya-Peris Aragó y Aeroport; y en la Línea 5 entre Marítim-Serrería y Aeroport y Marítim-Serrería y València Sud.
Ventajas del ATO
El sistema operativo de ayuda a la conducción permitirá ofrecer un mayor número de trenes en circulación, ya que se pasará de 16 a 20 trenes en servicio por hora y sentido por las diferentes líneas de Metrovalencia, siempre en el tramo subterráneo. Flores ha asegurado que con este sistema "se logra reducir el tiempo medio de espera de los viajeros en los andenes, de cuatro a tres minutos en los tramos centrales de la red".
Con la implantación del sistema ATO también se apuesta por la sostenibilidad, ya que los trenes podrán circular con distintos tipos de marcha que se adaptarán a las necesidades puntuales de tiempos de recorrido, sin necesidad de acelerar y frenar bruscamente. A su vez, el sistema ha sido implementado bajo modernos criterios de fiabilidad y disponibilidad que minimizarán las averías.
Largo proceso de adaptación
Por otro lado, ha señalado que la gran complejidad del sistema "ha obligado a una larga planificación y programación" entre los técnicos de FGV y la empresa adjudicataria, Dimetronic. Previamente a la adjudicación de la instalación de este sistema se inició el proceso de redacción del proyecto en colaboración con Metro Madrid en el año 2007.
Así, entre noviembre de 2008 y mayo de 2009, FGV y Dimetronic coordinaron las actuaciones a realizar. Una vez concluida esta fase inicial, comenzó la instalación en las vías y estaciones que finalizó en otoño de 2010, cuando comenzaron las pruebas y cursillos de formación.
En paralelo a este proceso, se han adaptado las unidades de tren para posibilitar la circulación con el ATO. Cabe señalar que los nuevos trenes 4.300 de Vossloh cuentan desde su entrega con la preinstalación de la conducción automática hecha de serie en la factoría de Albuixech, por lo que en estos trenes solamente se ha completado el sistema, mientras que en las unidades 3.900 se ha realizado una intervención más profunda de adecuación.
En la instalación del ATO en Metrovalencia han participado más de 130 trabajadores de FGV, DImetronic y otras empresas. Se han precisado más de 350.000 horas de planificación y trabajo. En el proceso se han utilizado 162 kilómetros de cable y se han instalado 850 balizas."
Font: http://www.lasprovincias.es/20110326/comunitatvalenciana/comunitat/pone-marcha-sistema-conduccion-201103261352.html
26.03.11 - 13:52 - EUROPA PRESS | VALENCIA
Línea 1 en el tramo comprendido entre las estaciones de Empalme y València Sud.Línea 3 entre las estaciones de Alboraya-Peris Aragó y Aeroport.Línea 5 entre Marítim-Serrería y Aeroport y Marítim-Serrería y València Sud.El conseller de Infraestructuras y Transporte, Mario Flores, ha asistido este sábado a la puesta en servicio del ATO (Automatic Train Operation), sistema de conducción automática que se ha instalado en los 25,3 kilómetros subterráneos de la red de Metrovalencia correspondientes a las líneas 1, 3 y 5, según ha informado la Generalitat .
Flores ha destacado que, con la instalación del sistema ATO en los tramos subterráneos de Metrovalencia, "FGV completa el proceso de modernización de la red, iniciado en 2006 con el Plan de Actuación de Línea 1 y reafirma su apuesta por la sostenibilidad en su gestión". Este dispositivo permite el control de la velocidad máxima de los trenes y protege a éstos de forma segura y automática de alcances y velocidades excesivas.
"La instalación de este sistema ha sido muy compleja, por lo que han sido necesarios más de dos años de planificación, trabajos y pruebas que se han realizado sin afectar al servicio habitual y que permiten ofrecer un mejor servicio a los millones de viajeros de Metrovalencia", ha explicado el conseller.
Por otro lado, ha señalado que el sistema ATO entra en servicio después con una inversión de más de 30 millones de euros y "una vez concluido un complejo periodo de instalación, pruebas y el correspondiente proceso de habilitación de maquinistas que se inició a finales de octubre".
El nuevo sistema de conducción automática de Metrovalencia se ha diseñado para mantener la presencia de los maquinistas en el tren, "teniendo en cuenta las características de la red que cuenta con gran parte de su recorrido en superficie".
La conducción automática se ha implantado en la Línea 1 en el tramo comprendido entre las estaciones de Empalme y València Sud; en la Línea 3 entre las estaciones de Alboraya-Peris Aragó y Aeroport; y en la Línea 5 entre Marítim-Serrería y Aeroport y Marítim-Serrería y València Sud.
Ventajas del ATO
El sistema operativo de ayuda a la conducción permitirá ofrecer un mayor número de trenes en circulación, ya que se pasará de 16 a 20 trenes en servicio por hora y sentido por las diferentes líneas de Metrovalencia, siempre en el tramo subterráneo. Flores ha asegurado que con este sistema "se logra reducir el tiempo medio de espera de los viajeros en los andenes, de cuatro a tres minutos en los tramos centrales de la red".
Con la implantación del sistema ATO también se apuesta por la sostenibilidad, ya que los trenes podrán circular con distintos tipos de marcha que se adaptarán a las necesidades puntuales de tiempos de recorrido, sin necesidad de acelerar y frenar bruscamente. A su vez, el sistema ha sido implementado bajo modernos criterios de fiabilidad y disponibilidad que minimizarán las averías.
Largo proceso de adaptación
Por otro lado, ha señalado que la gran complejidad del sistema "ha obligado a una larga planificación y programación" entre los técnicos de FGV y la empresa adjudicataria, Dimetronic. Previamente a la adjudicación de la instalación de este sistema se inició el proceso de redacción del proyecto en colaboración con Metro Madrid en el año 2007.
Así, entre noviembre de 2008 y mayo de 2009, FGV y Dimetronic coordinaron las actuaciones a realizar. Una vez concluida esta fase inicial, comenzó la instalación en las vías y estaciones que finalizó en otoño de 2010, cuando comenzaron las pruebas y cursillos de formación.
En paralelo a este proceso, se han adaptado las unidades de tren para posibilitar la circulación con el ATO. Cabe señalar que los nuevos trenes 4.300 de Vossloh cuentan desde su entrega con la preinstalación de la conducción automática hecha de serie en la factoría de Albuixech, por lo que en estos trenes solamente se ha completado el sistema, mientras que en las unidades 3.900 se ha realizado una intervención más profunda de adecuación.
En la instalación del ATO en Metrovalencia han participado más de 130 trabajadores de FGV, DImetronic y otras empresas. Se han precisado más de 350.000 horas de planificación y trabajo. En el proceso se han utilizado 162 kilómetros de cable y se han instalado 850 balizas."
Font: http://www.lasprovincias.es/20110326/comunitatvalenciana/comunitat/pone-marcha-sistema-conduccion-201103261352.html
Temas similares
» Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya - FGC
» Web de la Generalitat: "Mou-te"
» Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
» Generalitat obre expedient a Renfe per MD.
» Web de la Generalitat: "Mou-te"
» Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
» Generalitat obre expedient a Renfe per MD.
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M