Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
+4
oriolp13
nilruiz
Civia463
canalcole
8 participantes
Pàgina 1 de 1
Traspàs de Regionals a la Generalitat
El traspàs dels trens regionals, l'any que ve
• El conseller Joaquim Nadal ho diu a COMRàdio el dia que anuncia trens semidirectes entre Barcelona, Vic i Puigcerdà
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha assegurat aquest matí que l'any que ve s'aconseguirà el traspàs a la Generalitat de la gestió dels trens regionals. "Hem de suposar que serà al 2011 l’efectivitat del traspàs de dels trens regionals", ha assegurat. Així ho ha dit el conseller en una entrevista al programa El dia a COMRàdio que ha dit que després d'aconseguir el traspàs de Rodalies, el següent pas és aconseguir aquesta altra competència. Segons en el conseller Nadal el traspàs podria fer-se efectiu abans del final de lesgislatura o quedar prou avançat perquè l'assumeixi el nou Govern català.
El conseller també ha avançat que la línia entre Barcelona i Puigcerdà retallarà el seu recorregut en 30 o 40 minuts. Aquest mateix divendres, quan el Departament presenti les novetats en Rodalies, s'anunciarà la posada en marxa de trens semidirectes entre Barcelona i la capital de la Cerdanya. Amb tot, però, ha lamentat "especialment" no poder fer el mateix a la línia de Manresa. Nadal també ha confirmat que el 6 de setembre el servei de Rodalies a la Sagrera recuperarà la normalitat.
"Hem avançat en un sentit positiu i podem dir que dels anuncis que va fer ahir el ministre hi ha una voluntat clara de complir amb Catalunya en relació a la disposició addicional tercera de l’Estatut", ha dit Nadal sobre com queda finalment la retallada d’infraestructures per part del ministeri de Foment.
Més places
La millora de la connexió entre Barcelona i Puigcerdà no ha estat l'única millora anunciada aquest divendres pel conseller Nadal, que ha afirmat que el servei de Rodalies de Catalunya augmentarà un 15% les places de les línies R2 sud i R4. Nadal ha dit que els usuaris de la línia R2 sud disposaran de 212.000 places, 45.000 en hora punta. La R4, de la seva banda, incrementarà l'oferta habitual en hora punta un 26,5%, situant-se en 42.000 places en horari de màxima afluència d'un total de 155.000. Aquesta ampliació de l'oferta s'aconseguirà, segons el Govern, amb trens de doble composició.
També Nadal també ha donat a conèixer les obres de millora i adequació de les estacions de Molins de Rei i Sitges, a les quals s'uniran a final d'any les de Cerdanyola del Vallès, Vilassar de Mar, Santa Perpètua de Mogoda i Sant Andreu Arenal.
Una altra de les actuacions previstes serà la posada en marxa, a partir del 15 de setembre, d'un pla de millora de la seguretat i control del frau. El pla preveu augmentar la sanció mínima per viatjar sense bitllet de 9,3 a 50 euros -el mateix nivell que a la resta dels operadors de la Regió Metropolitana- i la contractació de 32 nous agents de seguretat.
http://www.lamalla.cat/societat/article?id=399163
• El conseller Joaquim Nadal ho diu a COMRàdio el dia que anuncia trens semidirectes entre Barcelona, Vic i Puigcerdà
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha assegurat aquest matí que l'any que ve s'aconseguirà el traspàs a la Generalitat de la gestió dels trens regionals. "Hem de suposar que serà al 2011 l’efectivitat del traspàs de dels trens regionals", ha assegurat. Així ho ha dit el conseller en una entrevista al programa El dia a COMRàdio que ha dit que després d'aconseguir el traspàs de Rodalies, el següent pas és aconseguir aquesta altra competència. Segons en el conseller Nadal el traspàs podria fer-se efectiu abans del final de lesgislatura o quedar prou avançat perquè l'assumeixi el nou Govern català.
El conseller també ha avançat que la línia entre Barcelona i Puigcerdà retallarà el seu recorregut en 30 o 40 minuts. Aquest mateix divendres, quan el Departament presenti les novetats en Rodalies, s'anunciarà la posada en marxa de trens semidirectes entre Barcelona i la capital de la Cerdanya. Amb tot, però, ha lamentat "especialment" no poder fer el mateix a la línia de Manresa. Nadal també ha confirmat que el 6 de setembre el servei de Rodalies a la Sagrera recuperarà la normalitat.
"Hem avançat en un sentit positiu i podem dir que dels anuncis que va fer ahir el ministre hi ha una voluntat clara de complir amb Catalunya en relació a la disposició addicional tercera de l’Estatut", ha dit Nadal sobre com queda finalment la retallada d’infraestructures per part del ministeri de Foment.
Més places
La millora de la connexió entre Barcelona i Puigcerdà no ha estat l'única millora anunciada aquest divendres pel conseller Nadal, que ha afirmat que el servei de Rodalies de Catalunya augmentarà un 15% les places de les línies R2 sud i R4. Nadal ha dit que els usuaris de la línia R2 sud disposaran de 212.000 places, 45.000 en hora punta. La R4, de la seva banda, incrementarà l'oferta habitual en hora punta un 26,5%, situant-se en 42.000 places en horari de màxima afluència d'un total de 155.000. Aquesta ampliació de l'oferta s'aconseguirà, segons el Govern, amb trens de doble composició.
També Nadal també ha donat a conèixer les obres de millora i adequació de les estacions de Molins de Rei i Sitges, a les quals s'uniran a final d'any les de Cerdanyola del Vallès, Vilassar de Mar, Santa Perpètua de Mogoda i Sant Andreu Arenal.
Una altra de les actuacions previstes serà la posada en marxa, a partir del 15 de setembre, d'un pla de millora de la seguretat i control del frau. El pla preveu augmentar la sanció mínima per viatjar sense bitllet de 9,3 a 50 euros -el mateix nivell que a la resta dels operadors de la Regió Metropolitana- i la contractació de 32 nous agents de seguretat.
http://www.lamalla.cat/societat/article?id=399163
Re: Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
Al final, també traspasaran els de MD?
Invitat- Invitat
Re: Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
Tren-cat escrigué:Al final, també traspasaran els de MD?
Això diuen...
Re: Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
Tren-cat escrigué:Al final, també traspasaran els de MD?
Doncs sembla que sí Marc, sent la Generalitat jo penso que faràn la creació de "Regionals de Catalunya" o "Mitja Distància de Catalunya". Però el que han de fer, un cop la Generalitat tingui el control de MD, coordinar els horaris amb els Rodalies, i sobretot oferir enllaços entre ambdòs.
Re: Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
Cert. Jo també el que faria és apujar les freqüències cap a algunes destinacions. (No només cap a Puigcerdà)Civia463 escrigué:Tren-cat escrigué:Al final, també traspasaran els de MD?
Doncs sembla que sí Marc, sent la Generalitat jo penso que faràn la creació de "Regionals de Catalunya" o "Mitja Distància de Catalunya". Però el que han de fer, un cop la Generalitat tingui el control de MD, coordinar els horaris amb els Rodalies, i sobretot oferir enllaços entre ambdòs.
Invitat- Invitat
Re: Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
Referent a la R-3 fins Puigcerdá solament es diu d'un sol servei d'anar i tornar amb reducció de temps..poca cosa de moment, i a més segur que es fará amb las 447...
Després las millores es podrian fer en general, está bé ampliar las places amb trens dobles però las frecuéncies també, aquet estiu per exemple la R-2 sud molts cops els rodalies fins SVC amb minibucs aillats..
El xollo d'anar sense bitllet s'acaba per molts...ja es hora de que tothom pagui...fa pocs dias estaba a SVC a punt de pujar a una 451 i veig dos interventors i un parell de VJ, bé tots els que no portaban bitllet...que eran uns quants van tenir que sortir i anar a comprar el bitllet, els que no van esperar el proper trén..., i a més serán 50 euros de multa...
Després las millores es podrian fer en general, está bé ampliar las places amb trens dobles però las frecuéncies també, aquet estiu per exemple la R-2 sud molts cops els rodalies fins SVC amb minibucs aillats..
El xollo d'anar sense bitllet s'acaba per molts...ja es hora de que tothom pagui...fa pocs dias estaba a SVC a punt de pujar a una 451 i veig dos interventors i un parell de VJ, bé tots els que no portaban bitllet...que eran uns quants van tenir que sortir i anar a comprar el bitllet, els que no van esperar el proper trén..., i a més serán 50 euros de multa...
Invitat- Invitat
Re: Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
ems56 escrigué:
Després las millores es podrian fer en general, está bé ampliar las places amb trens dobles però las frecuéncies també, aquet estiu per exemple la R-2 sud molts cops els rodalies fins SVC amb minibucs aillats.
Sobre tema freqüències, estaria bé modificar-les si no hi hagués tot el trànsit de MD's i LD's per la línia, si es desviessin per Vilafranca, podiem fer que la R2 sud tingui més o menys això:
Estació de França <> Vilanova, cada 15 minuts
Estació de França <> Sant Vicenç de Calders, cada 20 minuts
A més, en el tema de les composicions a la R2 sud tens tota la raó, quasi sempre he vist la majoria dels rodalies a SVC en simple, i de dobles, molt pocs, com a mínim 3 o 4 i gràcies. A veure si el dia 6, a més dels 465 en doble, que hi posin també les 451 en doble i 447's.
Re: Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
Jo no ho trapassaria, tampoc no estan tant malament els Regionals
Re: Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
nilruiz escrigué:Jo no ho trapassaria, tampoc no estan tant malament els Regionals
Les combinacions entre les 4 provincies del país, no són molt bones, que diguem...
Re: Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
Per cert, avui he anat a Sants Estació, i en la venda de bitllets de MD, hi havia una cua de per lo menys 30 persones :Scanalcole escrigué:nilruiz escrigué:Jo no ho trapassaria, tampoc no estan tant malament els Regionals
Les combinacions entre les 4 provincies del país, no són molt bones, que diguem...
Invitat- Invitat
Re: Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
canalcole escrigué:nilruiz escrigué:Jo no ho trapassaria, tampoc no estan tant malament els Regionals
Les combinacions entre les 4 provincies del país, no són molt bones, que diguem...
Exacte, les 4 províncies de Catalunya no es troben molt ben connectades, i es necessita un servei de Regionals/MD decent i de qualitat que mereixem tots els catalans, i sempre amb alternatives possibles. Fixa't per exemple per exemple a la línia de Valls, hi passen pocs trens regionals, i encara més quan es van carregar els Sant Vicenç-Valls, tot en benefici de la LAV. Ja ho sabem, que la Generalitat l'ha cagat alguns cops amb Rodalies, sí, però amb el traspàs podrà millorar el servei i crear possibles coordinacions i enllaços amb les Rodalies de BCN, Tarragona, Lleida i Girona.
Re: Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
Deus parlar per la línia de Girona o fins a Tarragona-Reus/Tortosa, perquè noi, el que és la resta de línies crec que la paraula "pena" es queda curta...nilruiz escrigué:Jo no ho trapassaria, tampoc no estan tant malament els Regionals
- Manresa-Lleida "en obres" (però quan no ho estava unes freqüències i uns temps de viatge fastigosos)
- SVC-Valls-Picamoixons: apart del tren llançadera, casi que pots comptar amb els dits d'una mà la quantitat de trens que hi passen...
- Reus - Flix... No és de les pitjors, el servei ha millorat bastant.
- Tarragona - Lleida: Hi han pocs trens, franges horàries massa extrenses sense trens...
SI per tu això és que els regionals no van malament... (o potser el cou que es traspassin a la Generalitat i per això estàn tant i tant bé?)
oriolp13- Revisor
- Nombre de missatges : 241
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Re: Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
oriolp13 escrigué:Deus parlar per la línia de Girona o fins a Tarragona-Reus/Tortosa, perquè noi, el que és la resta de línies crec que la paraula "pena" es queda curta...nilruiz escrigué:Jo no ho trapassaria, tampoc no estan tant malament els Regionals
- Manresa-Lleida "en obres" (però quan no ho estava unes freqüències i uns temps de viatge fastigosos)
- SVC-Valls-Picamoixons: apart del tren llançadera, casi que pots comptar amb els dits d'una mà la quantitat de trens que hi passen...
- Reus - Flix... No és de les pitjors, el servei ha millorat bastant.
- Tarragona - Lleida: Hi han pocs trens, franges horàries massa extrenses sense trens...
SI per tu això és que els regionals no van malament... (o potser el cou que es traspassin a la Generalitat i per això estàn tant i tant bé?)
Ho he dit en sentit als retards, avaries, etc...
Bé, tampoc no esperem que si es traspassa a la Generalitat de cat. no possin moltes més freqüencies.
Re: Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
nilruiz escrigué:oriolp13 escrigué:
Deus parlar per la línia de Girona o fins a Tarragona-Reus/Tortosa, perquè noi, el que és la resta de línies crec que la paraula "pena" es queda curta...
- Manresa-Lleida "en obres" (però quan no ho estava unes freqüències i uns temps de viatge fastigosos)
- SVC-Valls-Picamoixons: apart del tren llançadera, casi que pots comptar amb els dits d'una mà la quantitat de trens que hi passen...
- Reus - Flix... No és de les pitjors, el servei ha millorat bastant.
- Tarragona - Lleida: Hi han pocs trens, franges horàries massa extrenses sense trens...
SI per tu això és que els regionals no van malament... (o potser el cou que es traspassin a la Generalitat i per això estàn tant i tant bé?)
Ho he dit en sentit als retards, avaries, etc...
Bé, tampoc no esperem que si es traspassa a la Generalitat de cat. no possin moltes més freqüencies.
Ja, però la gestió no només implica retards i avaries (cosa que, per altra banda, si traspassen igual que les rodalies, les avaries a la flota ferroviària no dependria de la generalitat, ja que els trens seguirien depenent de renfe...), sinó que la gestió implica coses bastant més complexes, com les que t'he dit. Sempre prefereixo que es gestioni des d'aquí, ja que es cpneixen millor les demandes que no desde 600km lluny. Potser no es notaràn grans millores, però si la Generalitat gestiona Rodalies i Regionals, es podrà, per exemple, coordinar horaris en estacions on es pugui fer enllaç (tipus Maçanet-Massanes), cosa que renfe mai ha mostrat molt d'interès...!
oriolp13- Revisor
- Nombre de missatges : 241
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Re: Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
Si hi ha una cosa que si que ha millorat molt amb el traspàs de rodalies, és la informació, almenys ara s'informa més de les incidències del servei que s'han produït.
Re: Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
Només faltaria...UT440_132M escrigué:Si hi ha una cosa que si que ha millorat molt amb el traspàs de rodalies, és la informació, almenys ara s'informa més de les incidències del servei que s'han produït.
Invitat- Invitat
Re: Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
Bona notícia, segur que la Generalitat millorarà la xarxa de regionals, perquè amb el Ministerio, teniem un servei pèssim. Per exemple, entre Tarragona i Lleida, no es que estiguin molt ben comunicades precisament, i no parlem de Valls, que amb la supressió dels llançadora a Sant Vicenç, aquesta estació s'ha quedat a dos veles, i també s'hauria d'implantar el sistema de "Devolució Exprès" a la resta de línies de regionals, no només a la de Girona, les persones de Tarragona, Salou, Cambrils, Lleida, Valls, Mora, Tortosa... també són usuaris de MD, i tenen el mateix dret a reclamar el bitllet si el tren arriba a més de 15 min de demora. I això també significarà un gran pas per la creació de la xarxa de rodalies de Tarragona, Lleida i Girona, ja que gràcies a aquest traspàs, ara sí que es podrà crear aquestes tres xarxes.
Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
Com alguns haureu pogut veure darrerament a la premsa i/o a la televisió, a partir de l'1 de gener del 2011 els serveis de regionals que Renfe presta a Catalunya passaran a ser gestionats per la Generalitat de Catalunya, i el Ministeri de Foment deixarà de tenir competències pel que fa a la gestió.
Aquest fet comportarà que la marca "Renfe Media Distancia" desaparegui per complet a Catalunya i els serveis passaran a integrar-se a la xarxa de rodalies de Catalunya, amb una nova nomenclatura.
Aquest fet comportarà també que s'hagi de canviar la decoració dels trens de nou, tal i com s'està fent gradualment amb les 447 els 450/1 i els civia.
La nomenclatura que passaràn a tenir les línies serà la següent :
- R11 Barcelona-Portbou (no diu res del tram Portbou-Cervera)
- R12 l'Hospitalet de Llobregat - Lleida per Manresa
- R13 BCN-Estació de França - Lleida per Valls
- R14 BCN-Estació de França - Lleida per Tarragona i Reus
- R15 BCN-Estació de França - Riba Roja d'Ebre
- R16 BCN-Estació de França - Tortosa/Ulldecona.
En els propers dies s'aniran sabent noves informacions que es publicaran en aquest fil.
Aquest fet comportarà que la marca "Renfe Media Distancia" desaparegui per complet a Catalunya i els serveis passaran a integrar-se a la xarxa de rodalies de Catalunya, amb una nova nomenclatura.
Aquest fet comportarà també que s'hagi de canviar la decoració dels trens de nou, tal i com s'està fent gradualment amb les 447 els 450/1 i els civia.
La nomenclatura que passaràn a tenir les línies serà la següent :
- R11 Barcelona-Portbou (no diu res del tram Portbou-Cervera)
- R12 l'Hospitalet de Llobregat - Lleida per Manresa
- R13 BCN-Estació de França - Lleida per Valls
- R14 BCN-Estació de França - Lleida per Tarragona i Reus
- R15 BCN-Estació de França - Riba Roja d'Ebre
- R16 BCN-Estació de França - Tortosa/Ulldecona.
En els propers dies s'aniran sabent noves informacions que es publicaran en aquest fil.
Nova nomenclatura ja present als mapes
En un panfleto que m'han donat avui a Sants ja fa acte de presència la nomenclatura que us havia posat més amunt :
Re: Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
Què nassos hi foten, ficant Regionals a totes les estacions?
Re: Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
PoL escrigué:Què nassos hi foten, ficant Regionals a totes les estacions?
Si t'hi fixes, ho fiquen perquè es veritat. Per exemple, les dues línies de Regionals que apareixen a Segur de Calafell, nombren la parada del Rodalies/Regional a Reus de la tarda, i el del matí a Lleida.
Re: Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
Se'n sap alguna cosa dels serveis a Saragossa i a València?
Re: Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
Ah, clar, els Regionals de Reus i Lleida (matí i tarda), ja ho entenc xDcanalcole escrigué:PoL escrigué:Què nassos hi foten, ficant Regionals a totes les estacions?
Si t'hi fixes, ho fiquen perquè es veritat. Per exemple, les dues línies de Regionals que apareixen a Segur de Calafell, nombren la parada del Rodalies/Regional a Reus de la tarda, i el del matí a Lleida.
Re: Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
Bé, espero que gestionin bé el servei de MD, i no se'l carguin...
Invitat- Invitat
Temas similares
» Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya - FGC
» Fans dels trens de Catalunya
» Trenscat, la web dels trens de Catalunya
» Seguiment del Traspàs de Rodalies
» Web de la Generalitat: "Mou-te"
» Fans dels trens de Catalunya
» Trenscat, la web dels trens de Catalunya
» Seguiment del Traspàs de Rodalies
» Web de la Generalitat: "Mou-te"
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M