Seguiment del Traspàs de Rodalies
+5
oriolp13
UT440_132M
Archie
canalcole
nilruiz
9 participantes
Pàgina 1 de 2
Pàgina 1 de 2 • 1, 2
Seguiment del Traspàs de Rodalies
Doncs aquí si us sembla bé podem escriure totes les noticies relacionades amb el traspàs de Rodalies que s'ha dut a terme el 1 de gener de 2010.
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/ptop/2010/06/30/rodalies-de-catalunya-millora-la-funcionalitat-i-us-del-web-rodaliesgencatcat/
Rodalies de Catalunya millora la funcionalitat i ús del web rodalies.gencat.cat
• Es redissenya l’espai Estat del servei per facilitar la informació als clients
• S’incrementa la informació específica de cada possible incidència que pugui afectar el servei
• Properament es podrà consultar el web mitjantçant el telèfon móbil
• 180.000 persones ja han visitat el web i 16.800 han consultat el telèfon d’informació i atenció al client 902 41 00 41
Des d’avui els clients de Rodalies de Catalunya disposen de noves eines al web rodalies.gencat.cat. La nova visualització de la pàgina web permet millorar la consulta de la secció Estat del servei de forma àgil, ràpida i eficient. A més, el viatger podrà trobar informació específica i detallada de la possible incidència en la que pugui restar interessat.
Amb el nou disseny el viatger visualitza les línies de Rodalies de Catalunya en diferents pestanyes de forma individualitzada i amb el color personalitzat de cada una d’elles. D’aquesta manera, el viatger pot realitzar una consulta sobre l’estat d’una sola línia amb una informació més àmplia sobre el servei. A més, el client pot informar-se sobre l’estat general del servei de Rodalies de Catalunya com fins ara.
Cal destacar que amb aquestes millores el viatger que vulgui informació més específica sobre una possible incidència la trobarà clickant sobre el símbol més (+) que apareix al costat d’aquesta.
Servei de subscripció RSS
D’altra banda, s’incorpora el servei de subscripció RSS, en el que els clients poden rebre al seu navegador la informació actualitzada sobre l’evolució de l’Estat del Servei de Rodalies de Catalunya.
Aquesta eina s’afegeix al sistema d’informació d’alerta SMS que amb les modalitats “consultes puntuals” o “subscripcions” permet al viatger estar informat sobre l’estat de la seva línia.
Finalment, s’estan desenvolupant les eines i aplicacions per permetre consultar el web rodalies.gencat.cat a través del telèfon mòbil. Aquesta millora d’informació s’aplicarà en els propers mesos.
Amb les millores que s’han desenvolupat i les tasques que s’estan duent a terme per aplicar la consulta a través del mòbil o xarxes socials com Twitter, Rodalies de Catalunya referma el seu compromís en oferir la informació més complerta, detallada i actualitzada als seus clients.
En aquest marc, es va posar en servei el passat més de març el Centre de Gestió de Rodalies, així com el telèfon específic per a Rodalies, 902 41 00 41 que ja ha rebut 16.800 trucades i el web rodalies.gencat.cat que ha estat consultat per 180.000 persones amb 620.000 visualitzacions de pàgines.
Rodalies de Catalunya millora la funcionalitat i ús del web rodalies.gencat.cat
• Es redissenya l’espai Estat del servei per facilitar la informació als clients
• S’incrementa la informació específica de cada possible incidència que pugui afectar el servei
• Properament es podrà consultar el web mitjantçant el telèfon móbil
• 180.000 persones ja han visitat el web i 16.800 han consultat el telèfon d’informació i atenció al client 902 41 00 41
Des d’avui els clients de Rodalies de Catalunya disposen de noves eines al web rodalies.gencat.cat. La nova visualització de la pàgina web permet millorar la consulta de la secció Estat del servei de forma àgil, ràpida i eficient. A més, el viatger podrà trobar informació específica i detallada de la possible incidència en la que pugui restar interessat.
Amb el nou disseny el viatger visualitza les línies de Rodalies de Catalunya en diferents pestanyes de forma individualitzada i amb el color personalitzat de cada una d’elles. D’aquesta manera, el viatger pot realitzar una consulta sobre l’estat d’una sola línia amb una informació més àmplia sobre el servei. A més, el client pot informar-se sobre l’estat general del servei de Rodalies de Catalunya com fins ara.
Cal destacar que amb aquestes millores el viatger que vulgui informació més específica sobre una possible incidència la trobarà clickant sobre el símbol més (+) que apareix al costat d’aquesta.
Servei de subscripció RSS
D’altra banda, s’incorpora el servei de subscripció RSS, en el que els clients poden rebre al seu navegador la informació actualitzada sobre l’evolució de l’Estat del Servei de Rodalies de Catalunya.
Aquesta eina s’afegeix al sistema d’informació d’alerta SMS que amb les modalitats “consultes puntuals” o “subscripcions” permet al viatger estar informat sobre l’estat de la seva línia.
Finalment, s’estan desenvolupant les eines i aplicacions per permetre consultar el web rodalies.gencat.cat a través del telèfon mòbil. Aquesta millora d’informació s’aplicarà en els propers mesos.
Amb les millores que s’han desenvolupat i les tasques que s’estan duent a terme per aplicar la consulta a través del mòbil o xarxes socials com Twitter, Rodalies de Catalunya referma el seu compromís en oferir la informació més complerta, detallada i actualitzada als seus clients.
En aquest marc, es va posar en servei el passat més de març el Centre de Gestió de Rodalies, així com el telèfon específic per a Rodalies, 902 41 00 41 que ja ha rebut 16.800 trucades i el web rodalies.gencat.cat que ha estat consultat per 180.000 persones amb 620.000 visualitzacions de pàgines.
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/societat/20100630/rodalies-millora-dins-gravetat-als-sis-mesos-gestio-catalana/356824.shtml
Rodalies millora dins de la gravetat als sis mesos de gestió catalana
Els usuaris estan més satisfets amb el servei, tot i que continuen la brutícia i el frau
El primer semestre després del traspàs se salda amb el 14% menys d'incidències que el 2009
Rodalies continua a cures intensives. És un malalt que evoluciona, sí, però que segueix greu. Avui es compleixen sis mesos del traspàs a la Generalitat i en aquest temps s'han aconseguit certes millores, algunes atribuïbles al canvi de mans i altres a la plasmació de les inversions que ja estaven en marxa. A grans trets, s'ha d'admetre que la informació als usuaris ha millorat, que la flota de trens s'ha modernitzat i que hi ha hagut alguns canvis tímids en l'oferta comercial. Però la neteja continua sent insuficient i la lluita contra el frau dels que van sense bitllet encara no s'ha afrontat, per posar alguns exemples.
Edició Impresa Versió en .PDF Informació publicada en la página 24 de la secció de cv Sociedad de l'edició impresa del dia 30 de juny de 2010 VEURE ARXIU (.PDF) PDF .PDF
Abans de radiografiar els 529 quilòmetres de xarxa repartits en cinc línies, cal recordar que Catalunya va assumir la gestió de les estacions (excepte tres) i dels trens; s'encarrega des de l'1 de gener de fixar horaris i tarifes, i és responsable de l'atenció al client. O sigui, estrictament del servei ferroviari. La infraestructura –és a dir, les vies, catenàries, subestacions elèctriques i altres instal·lacions que permeten la circulació dels combois– segueix en mans d'Adif. Per això les victòries i les derrotes d'aquest semestre en certa manera són compartides.
ERRORS ALIENS / El coordinador de Rodalies, Marc Garcia, branda com un triomf la reducció en un 14% de les incidències respecte al mateix període del 2009. Perquè els efectes de la nevada del 8 de març no alteressin les dades, s'ha optat per eliminar del còmput tot el mes, tant en el d'aquest any com en el de l'anterior. A més, exposa, dues terceres parts d'aquests problemes tenen tres orígens: l'electrificació, la senyalització (totes dues competència d'Adif) o els atropellaments.
Però els usuaris no discriminen sobre el culpable. Només contesten si Rodalies funciona millor o pitjor segons la pròpia experiència, i la majoria de les respostes en converses informals revelen una certa indiferència. La Generalitat compta amb una enquesta que Renfe realitza dues vegades a l'any que examina l'«índex de qualitat percebuda». Si el novembre del 2009 la nota era d'un 6,24, el març del 2010 (precisament 15 dies després de la nevada, un moment gens favorable) pujava fins a un 6,31. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ja va avançar al seu dia que no s'esperaven «miracles» amb el traspàs i va anunciar que la millora de la informació seria una prioritat.
MÉS MEGAFONIA AUTOMATITZADA / En aquest apartat destaca l'obertura del centre de control del Clot que, malgrat que estava gairebé acabat des de fa mesos, va entrar en servei al març. Aquest equipament ha permès centralitzar amb comoditat una informació que arriba als viatgers a través de la megafonia automatitzada –instal·lada ja en 79 de les 108 estacions, equivalents al 92% dels usuaris–, de la web –que es va redissenyar i ha rebut més de 180.000 visites des de mitjans de març– o del nou telèfon vinculat al 012.
Marc Garcia assegura que els operadors atenen unes 170 trucades al dia, però que en vigílies d'inici d'obres o de vaga hi ha puntes de 1.500 consultes per jornada. El coordinador de Rodalies està tranquil per si hi hagués una allau de peticions, ja que el 902 41 00 41 pot assumir 2.000 trucades per hora. Els teleindicadors, ubicats ja en 28 de les 108 estacions, són pantalles situades preferentment a les parades per les quals passa més d'una línia. Serveixen per informar per quina via entraran els trens.
FLOTA JOVE / Aquests sis mesos s'han incorporat vuit nous trens Civia a una flota que ja compta amb 197 unitats, de manera que l'edat mitjana actual està per sota dels 11 anys. Garcia sosté que el pa sota el braç que es va pactar al seu dia amb Foment en inversió, ja sigui en material mòbil o en infraestructura, s'ha notat.
En aquest PDF podeu veure un exemple de les millores de Rodalia:
http://www.elperiodico.cat/resources/pdf/9/6/1277848139669.pdf
Rodalies millora dins de la gravetat als sis mesos de gestió catalana
Els usuaris estan més satisfets amb el servei, tot i que continuen la brutícia i el frau
El primer semestre després del traspàs se salda amb el 14% menys d'incidències que el 2009
Rodalies continua a cures intensives. És un malalt que evoluciona, sí, però que segueix greu. Avui es compleixen sis mesos del traspàs a la Generalitat i en aquest temps s'han aconseguit certes millores, algunes atribuïbles al canvi de mans i altres a la plasmació de les inversions que ja estaven en marxa. A grans trets, s'ha d'admetre que la informació als usuaris ha millorat, que la flota de trens s'ha modernitzat i que hi ha hagut alguns canvis tímids en l'oferta comercial. Però la neteja continua sent insuficient i la lluita contra el frau dels que van sense bitllet encara no s'ha afrontat, per posar alguns exemples.
Edició Impresa Versió en .PDF Informació publicada en la página 24 de la secció de cv Sociedad de l'edició impresa del dia 30 de juny de 2010 VEURE ARXIU (.PDF) PDF .PDF
Abans de radiografiar els 529 quilòmetres de xarxa repartits en cinc línies, cal recordar que Catalunya va assumir la gestió de les estacions (excepte tres) i dels trens; s'encarrega des de l'1 de gener de fixar horaris i tarifes, i és responsable de l'atenció al client. O sigui, estrictament del servei ferroviari. La infraestructura –és a dir, les vies, catenàries, subestacions elèctriques i altres instal·lacions que permeten la circulació dels combois– segueix en mans d'Adif. Per això les victòries i les derrotes d'aquest semestre en certa manera són compartides.
ERRORS ALIENS / El coordinador de Rodalies, Marc Garcia, branda com un triomf la reducció en un 14% de les incidències respecte al mateix període del 2009. Perquè els efectes de la nevada del 8 de març no alteressin les dades, s'ha optat per eliminar del còmput tot el mes, tant en el d'aquest any com en el de l'anterior. A més, exposa, dues terceres parts d'aquests problemes tenen tres orígens: l'electrificació, la senyalització (totes dues competència d'Adif) o els atropellaments.
Però els usuaris no discriminen sobre el culpable. Només contesten si Rodalies funciona millor o pitjor segons la pròpia experiència, i la majoria de les respostes en converses informals revelen una certa indiferència. La Generalitat compta amb una enquesta que Renfe realitza dues vegades a l'any que examina l'«índex de qualitat percebuda». Si el novembre del 2009 la nota era d'un 6,24, el març del 2010 (precisament 15 dies després de la nevada, un moment gens favorable) pujava fins a un 6,31. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ja va avançar al seu dia que no s'esperaven «miracles» amb el traspàs i va anunciar que la millora de la informació seria una prioritat.
MÉS MEGAFONIA AUTOMATITZADA / En aquest apartat destaca l'obertura del centre de control del Clot que, malgrat que estava gairebé acabat des de fa mesos, va entrar en servei al març. Aquest equipament ha permès centralitzar amb comoditat una informació que arriba als viatgers a través de la megafonia automatitzada –instal·lada ja en 79 de les 108 estacions, equivalents al 92% dels usuaris–, de la web –que es va redissenyar i ha rebut més de 180.000 visites des de mitjans de març– o del nou telèfon vinculat al 012.
Marc Garcia assegura que els operadors atenen unes 170 trucades al dia, però que en vigílies d'inici d'obres o de vaga hi ha puntes de 1.500 consultes per jornada. El coordinador de Rodalies està tranquil per si hi hagués una allau de peticions, ja que el 902 41 00 41 pot assumir 2.000 trucades per hora. Els teleindicadors, ubicats ja en 28 de les 108 estacions, són pantalles situades preferentment a les parades per les quals passa més d'una línia. Serveixen per informar per quina via entraran els trens.
FLOTA JOVE / Aquests sis mesos s'han incorporat vuit nous trens Civia a una flota que ja compta amb 197 unitats, de manera que l'edat mitjana actual està per sota dels 11 anys. Garcia sosté que el pa sota el braç que es va pactar al seu dia amb Foment en inversió, ja sigui en material mòbil o en infraestructura, s'ha notat.
En aquest PDF podeu veure un exemple de les millores de Rodalia:
http://www.elperiodico.cat/resources/pdf/9/6/1277848139669.pdf
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/ptop/2010/07/19/rodalies-de-catalunya-impulsa-la-renovacio-i-el-manteniment-integral-de-la-flota-de-trens/#more-3891
Rodalies de Catalunya impulsa la renovació i el manteniment integral de la flota de trens
Una vintena de trens es sotmeten cada any a tasques de manteniment i renovació integral allargant la seva vida útil i millorant la fiabilitat de la flota D’aquesta manera, es posa a punt cada any el 13,7% de la flota més antiga, 109 trens hauran passat pels tallers entre el 2010 i el 2015 S’introdueix la nova imatge de Rodalies de Catalunya quan es realitzen treballs per a la renovació integral dels equipaments de les unitats Des de l’1 de juliol, s’han retirat les darreres unitats 440, les més antigues del parc de Rodalies Durant aquest any s’hauran incorporat 17 nous trens Civia de tal manera que n’hi haurà en servei 68, el 34% del total de la flota El secretari per la Mobilitat, Manel Nadal, el Director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha i el Coordinador Tècnic de Rodalies, Marc García, han visitat aquest matí la Base de Manteniment Integral de trens de Vilanova i La Geltrú, on han estat acompanyats per la Gerent de Manteniment Integral del Mediterrani, Mayte Castillo. Durant la visita s’ha fet balanç del pla de renovació i manteniment de la flota de Rodalies de Catalunya i s’ha anunciat la retirada de circulació dels trens de la sèrie 440, els més antics del parc de Rodalies.
Manteniment i renovació de trens
En la visita han pogut comprovar les tasques de manteniment que s’estan desenvolupant a una unitat 447. Aquest treballs denominats de “Gran Reparació i Operacions de Vida Mitjana” es realitzen cada 2,4 milions de quilòmetres i consisteixen bàsicament en la renovació integral del tots els equipaments interiors del vehicle, i la substitució sistemàtica de certs elements del tren que han esgotat la seva vida útil. Per tal de realitzar tot el procés, les unitats han d’estar a taller durant 35 dies.
Cada any, uns 20 trens de Rodalies es sotmeten a aquestes operacions de renovació interior i exterior. D’aquesta manera, Renfe Integria realitza anualment actuacions de renovació integral a un 13,7% del trens 447 i 450-451 que presten el servei de Rodalies, a banda dels nous Civia que es van incorporant a la flota. Es preveu que en el període 2010-2015, un total de 109 trens hauran passat pels tallers per fer-hi aquesta posada a punt.
D’altra banda, també es realitzen les tasques de Gran Reparació que es duen a terme cada 1,2 milions de quilòmetres i permeten fer una “posada a cero” de tots els elements de la unitat, per a aquestes operacions les unitats han de restar a taller un total de 25 dies.
Nova imatge als trens renovats
Aprofitant aquestes tasques de renovació i manteniment, que permeten garantir alts índex de fiabilitat i de qualitat del servei, es realitza la implantació de la nova imatge de Rodalies de Catalunya en els trens de les sèries 447 i 450-451. D’aquesta manera, es durà a terme de forma progressiva la implantació de la nova imatge en els trens que presten servei a la xarxa de Rodalies sota el criteri de fer-ho només en trens nous o completament renovats, després d’aquestes operacions.
Millores als tallers de manteniment de Catalunya
Renfe compta amb un total de cinc tallers de manteniment distribuïts per Barcelona en els punts estratègics de les línies ferroviàries de Rodalies: Mataró, Sant Andreu Comtal, Montcada, Cornellà i Vilanova i La Geltrú. A més, disposa d’altres tallers a Tarragona i Portbou. En tots aquests, es realitzen tasques de manteniment i reparació tant de trens de Rodalies com de Media Distancia. Del total dels trens que entren a taller, un 51% corresponen a trens de Rodalies que fan el manteniment íntegre als tallers de Renfe Integria a Catalunya.
De cara a preparar els tallers per a la reparació i manteniment de les noves unitats Civia, s’han remodelat les instal•lacions de Montcada ampliant la seva superfície a 3.315m2 amb la construcció d’una nova nau que disposa dels elements necessaris (foses, pont-grua, magatzem, etc.) per a la posada a punt, reparacions i manteniment dels nous trens que circulen per la xarxa de Rodalies de Catalunya.
Actualment, es duu a terme l’ampliació del taller de Vilanova per tal d’adaptar-lo a les necessitats de manteniment dels nous trens Civia del parc de Rodalies de Catalunya, el que suposarà un increment de la capacitat productiva de les instal•lacions ampliant-les més de 4.235 m2, amb el que el taller disposarà de més de 37.000m2 i més de 200 treballadors. La Base de Manteniment Integral de Vilanova està dividida en diferents naus i seccions que permeten duu a terme el procés de gran reparació dels trens, destaquen: nau de rentat, rodatge i bugies, pintura, nau de reparació, seccions auxiliars, magatzem i nau de proves finals.
Les reformes iniciades al taller consisteixen bàsicament en la ampliació de les vies existents, la construcció de dues vies i catenària així com locals auxiliars, així com la construcció d’una nova nau taller destinada al manteniment d’unitats elèctriques, una zona dedicada a treball i oficines i una altra a magatzem, el termini de finalització d’obres és de 7 mesos.
Aquests tallers són els encarregats de Grans Intervencions d’Unitats Autopropulsades, estan preparats, a més, per realitzar manteniment preventiu de primer nivell, aplicació de correctius, restabliment d’elements perjudicats per actes vandàlics i accidents.
Rodalies de Catalunya retira les últimes quatre unitats 440
D’altra banda, i en aquesta línia de renovació de la flota, el passat 1 de juliol Renfe va retirar del servei de Rodalies de Catalunya les quatre últimes unitats 440, les més antigues del parc de trens de Rodalies. Amb aquesta mesura, Renfe avança el seu compromís de retirar de la circulació aquests trens durant el mes d’agost i és una mostra més del compromís de la Generalitat i Renfe per tal de millorar la qualitat del servei tant en capacitat, com en fiabilitat i confort.
Els últims quatre trens retirats, que fins ara circulaven per les línies R2 i R3, es van incorporar al servei ferroviari a la dècada dels 80 i es van destinar als serveis de Rodalies i Media Distancia. A partir del 1993 es va dur a terme una remodelació integral en aquestes unitats que va permetre millorar el confort interior amb la instal•lació d’aire condicionat, així com una remodelació de tota la part mecànica que ha permet que aquests trens hagin prestat servei fins el passat mes de juny.
Pla de renovació del parc de trens
Les unitats 440 poden retirar-se del servei sense afectar la oferta habitual de trens gràcies al pla de renovació del parc de material mòbil que duu a terme Renfe des de l’any 2006, amb la incorporació dels nous trens Civia i la remodelació complerta de les unitats 447. Durant aquest any s’hauran incorporat en total 17 nous trens de tal manera que el nombre de trens Civia en servei serà de 68, el que representa el 34% de la flota de trens.
Actualment, el parc de trens de Rodalies de Catalunya, format per un total de 197 unitats, compta amb 59 Civia, la qual cosa representa un 30% de la flota. Gràcies a aquestes incorporacions, l’edat mitjana del parc de Rodalies de Catalunya ja s’ha reduït fins als 9,5 anys paràmetre que situa aquest parc com un dels més moderns als sistemes ferroviaris metropolitans d’Europa.
Rodalies de Catalunya impulsa la renovació i el manteniment integral de la flota de trens
Una vintena de trens es sotmeten cada any a tasques de manteniment i renovació integral allargant la seva vida útil i millorant la fiabilitat de la flota D’aquesta manera, es posa a punt cada any el 13,7% de la flota més antiga, 109 trens hauran passat pels tallers entre el 2010 i el 2015 S’introdueix la nova imatge de Rodalies de Catalunya quan es realitzen treballs per a la renovació integral dels equipaments de les unitats Des de l’1 de juliol, s’han retirat les darreres unitats 440, les més antigues del parc de Rodalies Durant aquest any s’hauran incorporat 17 nous trens Civia de tal manera que n’hi haurà en servei 68, el 34% del total de la flota El secretari per la Mobilitat, Manel Nadal, el Director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha i el Coordinador Tècnic de Rodalies, Marc García, han visitat aquest matí la Base de Manteniment Integral de trens de Vilanova i La Geltrú, on han estat acompanyats per la Gerent de Manteniment Integral del Mediterrani, Mayte Castillo. Durant la visita s’ha fet balanç del pla de renovació i manteniment de la flota de Rodalies de Catalunya i s’ha anunciat la retirada de circulació dels trens de la sèrie 440, els més antics del parc de Rodalies.
Manteniment i renovació de trens
En la visita han pogut comprovar les tasques de manteniment que s’estan desenvolupant a una unitat 447. Aquest treballs denominats de “Gran Reparació i Operacions de Vida Mitjana” es realitzen cada 2,4 milions de quilòmetres i consisteixen bàsicament en la renovació integral del tots els equipaments interiors del vehicle, i la substitució sistemàtica de certs elements del tren que han esgotat la seva vida útil. Per tal de realitzar tot el procés, les unitats han d’estar a taller durant 35 dies.
Cada any, uns 20 trens de Rodalies es sotmeten a aquestes operacions de renovació interior i exterior. D’aquesta manera, Renfe Integria realitza anualment actuacions de renovació integral a un 13,7% del trens 447 i 450-451 que presten el servei de Rodalies, a banda dels nous Civia que es van incorporant a la flota. Es preveu que en el període 2010-2015, un total de 109 trens hauran passat pels tallers per fer-hi aquesta posada a punt.
D’altra banda, també es realitzen les tasques de Gran Reparació que es duen a terme cada 1,2 milions de quilòmetres i permeten fer una “posada a cero” de tots els elements de la unitat, per a aquestes operacions les unitats han de restar a taller un total de 25 dies.
Nova imatge als trens renovats
Aprofitant aquestes tasques de renovació i manteniment, que permeten garantir alts índex de fiabilitat i de qualitat del servei, es realitza la implantació de la nova imatge de Rodalies de Catalunya en els trens de les sèries 447 i 450-451. D’aquesta manera, es durà a terme de forma progressiva la implantació de la nova imatge en els trens que presten servei a la xarxa de Rodalies sota el criteri de fer-ho només en trens nous o completament renovats, després d’aquestes operacions.
Millores als tallers de manteniment de Catalunya
Renfe compta amb un total de cinc tallers de manteniment distribuïts per Barcelona en els punts estratègics de les línies ferroviàries de Rodalies: Mataró, Sant Andreu Comtal, Montcada, Cornellà i Vilanova i La Geltrú. A més, disposa d’altres tallers a Tarragona i Portbou. En tots aquests, es realitzen tasques de manteniment i reparació tant de trens de Rodalies com de Media Distancia. Del total dels trens que entren a taller, un 51% corresponen a trens de Rodalies que fan el manteniment íntegre als tallers de Renfe Integria a Catalunya.
De cara a preparar els tallers per a la reparació i manteniment de les noves unitats Civia, s’han remodelat les instal•lacions de Montcada ampliant la seva superfície a 3.315m2 amb la construcció d’una nova nau que disposa dels elements necessaris (foses, pont-grua, magatzem, etc.) per a la posada a punt, reparacions i manteniment dels nous trens que circulen per la xarxa de Rodalies de Catalunya.
Actualment, es duu a terme l’ampliació del taller de Vilanova per tal d’adaptar-lo a les necessitats de manteniment dels nous trens Civia del parc de Rodalies de Catalunya, el que suposarà un increment de la capacitat productiva de les instal•lacions ampliant-les més de 4.235 m2, amb el que el taller disposarà de més de 37.000m2 i més de 200 treballadors. La Base de Manteniment Integral de Vilanova està dividida en diferents naus i seccions que permeten duu a terme el procés de gran reparació dels trens, destaquen: nau de rentat, rodatge i bugies, pintura, nau de reparació, seccions auxiliars, magatzem i nau de proves finals.
Les reformes iniciades al taller consisteixen bàsicament en la ampliació de les vies existents, la construcció de dues vies i catenària així com locals auxiliars, així com la construcció d’una nova nau taller destinada al manteniment d’unitats elèctriques, una zona dedicada a treball i oficines i una altra a magatzem, el termini de finalització d’obres és de 7 mesos.
Aquests tallers són els encarregats de Grans Intervencions d’Unitats Autopropulsades, estan preparats, a més, per realitzar manteniment preventiu de primer nivell, aplicació de correctius, restabliment d’elements perjudicats per actes vandàlics i accidents.
Rodalies de Catalunya retira les últimes quatre unitats 440
D’altra banda, i en aquesta línia de renovació de la flota, el passat 1 de juliol Renfe va retirar del servei de Rodalies de Catalunya les quatre últimes unitats 440, les més antigues del parc de trens de Rodalies. Amb aquesta mesura, Renfe avança el seu compromís de retirar de la circulació aquests trens durant el mes d’agost i és una mostra més del compromís de la Generalitat i Renfe per tal de millorar la qualitat del servei tant en capacitat, com en fiabilitat i confort.
Els últims quatre trens retirats, que fins ara circulaven per les línies R2 i R3, es van incorporar al servei ferroviari a la dècada dels 80 i es van destinar als serveis de Rodalies i Media Distancia. A partir del 1993 es va dur a terme una remodelació integral en aquestes unitats que va permetre millorar el confort interior amb la instal•lació d’aire condicionat, així com una remodelació de tota la part mecànica que ha permet que aquests trens hagin prestat servei fins el passat mes de juny.
Pla de renovació del parc de trens
Les unitats 440 poden retirar-se del servei sense afectar la oferta habitual de trens gràcies al pla de renovació del parc de material mòbil que duu a terme Renfe des de l’any 2006, amb la incorporació dels nous trens Civia i la remodelació complerta de les unitats 447. Durant aquest any s’hauran incorporat en total 17 nous trens de tal manera que el nombre de trens Civia en servei serà de 68, el que representa el 34% de la flota de trens.
Actualment, el parc de trens de Rodalies de Catalunya, format per un total de 197 unitats, compta amb 59 Civia, la qual cosa representa un 30% de la flota. Gràcies a aquestes incorporacions, l’edat mitjana del parc de Rodalies de Catalunya ja s’ha reduït fins als 9,5 anys paràmetre que situa aquest parc com un dels més moderns als sistemes ferroviaris metropolitans d’Europa.
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
Així doncs també podrem veure aviat a les 450/451 amb la decoració Rodalies de Catalunya? Molt interessant...
Invitat- Invitat
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
He trobat un video de Gavà Televisió sobre la visita al TCR de Vilanova i la Geltrú:
Si us hi fixeu, al minut 0.21, surt la 447.181M/182M amb els pegats de Renfe Operadora (és de València...).
Si us hi fixeu, al minut 0.21, surt la 447.181M/182M amb els pegats de Renfe Operadora (és de València...).
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
Ara ja ho entenc per a què es van donar presa a posar els vinils a una 447, pura propaganda.... a llavors han fet com els Civies, per fer propaganda... mare meva.
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
Archie escrigué:Ara ja ho entenc per a què es van donar presa a posar els vinils a una 447, pura propaganda.... a llavors han fet com els Civies, per fer propaganda... mare meva.
Ara falten les unitats de dos pisos...
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
S'acosten eleccions!Archie escrigué:Ara ja ho entenc per a què es van donar presa a posar els vinils a una 447, pura propaganda.... a llavors han fet com els Civies, per fer propaganda... mare meva.
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
Pel que diu en el segon video hem d'entendre que les unitats 447 que surtiran amb el nou esquema seran realment pintades i no amb vinils?
Invitat- Invitat
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
Jordi Freixas escrigué:Pel que diu en el segon video hem d'entendre que les unitats 447 que surtiran amb el nou esquema seran realment pintades i no amb vinils?
Això sembla dir, no cal que t'ho preguntis, que sembla que no confiis amb els teus pensaments.
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
No és en els meus pensaments en el que no confio. I no seria tant estrany pensar que enlloc de pintura, el que poden tenir les 447 són vinils com en el cas dels Civia.
Invitat- Invitat
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
Avui a TV3 sortia una noticia del TCR de Vilanova, era d'avui aquet matí, a dins está el cotxe motor 447-076M amb el nou esquema de Rodalies, però encara faltaba acoplar els 3 cotxes i acabar de fer coses dins d'ells, d¡aquí uns dias tindrem un altre 447 a las vies amb el nou esquema de Rod. Cat.
Invitat- Invitat
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
Amb tot això tinc un dubte. Què se n'ha sabut del que s'havia dit sobre adaptar les 447 a gent amb mobilitat reduïda, com en els Civia?
Invitat- Invitat
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
Jo també tinc aquest dubte, a veure si al final no fan res del que deien...
Invitat- Invitat
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
Tenint en compte que el primer 447 amb la nova decoració ja està en circulació, ja hauria d'estar fet i inclòs en aquesta unitat.
Invitat- Invitat
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
Un maquinista de mercaderies no fá gaire amb va dir que las 447 se las tenia que adaptar totes a mesura que pasan las grans intervencions...però per el que sembla nanai de la xina...
Invitat- Invitat
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
He sentit tocar campanes, que són 20 unitats les que han de passar pels tallers i rebre el nou esquema. Per altra banda aquesta tarda he estat uns 20 minuts a l'estació de Balenyà - Tona - Seva, i he pogut descobrir que ara anuncien els trens per megafonia, fins i tot els que no paren. Molt correcte, només un petit defecte, que en català diu; pròxima circulació per via 1 [...] amb destinació, Vic. No anuncia el tipus de tren que pararà, però en general està bé, esperem que duri.ems56 escrigué:Un maquinista de mercaderies no fá gaire amb va dir que las 447 se las tenia que adaptar totes a mesura que pasan las grans intervencions...però per el que sembla nanai de la xina...
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
Ui... per defecte, la megafonia en català de l'antic Talgo III Barcelona - A Coruña. No m'en recordo què deia, però el català en sí mateix era espantosament mal fet xD
Invitat- Invitat
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
UT440_132M escrigué: Molt correcte, només un petit defecte, que en català diu; pròxima circulació per via 1 [...] amb destinació, Vic. No anuncia el tipus de tren que pararà, però en general està bé, esperem que duri.
Això també passa a Segur, però té un motiu...
Anuncien tots els trens com; "Pròxima circulació per via 1, Rodalies, amb destinació...".
El problema arriba quan és el Regional a Reus o a Lleida, on la megafonia no diu res: "Pròxima circulació per via 2, (espai de silenci), amb destinació..."
Deu ser perquè només avisa dels Rodalies, i no tenen la megafonia que diu "Regional".
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
Es que aquesta megafonia que dieu, que sobretot esta en estacions de Rodalia, no es la mateixa que la d'ADIF, ja que la d'ADIF es: Regional procedente de ... con destino ... estacionado en via ... va a efectuar su salida, entre altres combinacions, aquesta es la que per exemple esta a les estacions de Lleida, Ripoll, Tarragona, ...
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
En aquests moments hi han 3 estacions amb la nova cartelleria de Rodalia de Catalunya:
- Montcada Sta. Maria
- Molins de Rei
- Sitges
Una foto d'ahir de Sitges:
- Montcada Sta. Maria
- Molins de Rei
- Sitges
Una foto d'ahir de Sitges:
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
No sé si tré a veure amb el restabliment del tall o que, però avui, al tren que he agafat (SAA 7:14 - Vic 8:20 ->fins La Tor de C.) hi havia, a cada seient, dos "La Vanguardia", i en un costat hi sortia imprès Cortesia de Rodalies de Catalunya. No sé si era un fet habitual o no, però almenys han fet el viatge més entretingut i no està de menys aquest detall.
PD: es noten les noves velocitats a la línia
PD: es noten les noves velocitats a la línia
oriolp13- Revisor
- Nombre de missatges : 241
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Pàgina 1 de 2 • 1, 2
Temas similares
» Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
» R2 de Rodalies: I l'any que ve què?
» WIFI a Rodalies
» Horaris dels trens de passatgers i mercaderies
» Vaga a Renfe
» R2 de Rodalies: I l'any que ve què?
» WIFI a Rodalies
» Horaris dels trens de passatgers i mercaderies
» Vaga a Renfe
Pàgina 1 de 2
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M