Seguiment a les millores del Transpirinenc Català
+5
Archie
oriolp13
nilruiz
UT440_132M
alkolo89
9 participantes
Pàgina 1 de 3
Pàgina 1 de 3 • 1, 2, 3
Seguiment a les millores del Transpirinenc Català
Enceto aquest fil per anar parlant de les actuacions que es van duent a terme al Transpirinenc Català.
Un cop finalitzades les obres de substitució de la plataforma i la millora de l'electrificació, s'han instal·lat antenes pels sistemes de comunicació entre Puigcerdà i La Molina, així com, per motius de seguretat, tots els trams en el que el tren passa per ponts o, com en el cas del tram entre La Molina i Urtx-Alp, que passa per estructures de pedra que aguanten la via, s'han posat unes vigues amb uns cables d'acer una mica tensats, per fer una espècie de tanca de seguretat per a evitar que algú pugui caure.
Tanmateix, segons un maquinista habitual de la línia, les obres de millora a la línia no s'han acabat, ja que encara falta tot el tema de Tren-Terra fins a Puigcerdà.
Un cop finalitzades les obres de substitució de la plataforma i la millora de l'electrificació, s'han instal·lat antenes pels sistemes de comunicació entre Puigcerdà i La Molina, així com, per motius de seguretat, tots els trams en el que el tren passa per ponts o, com en el cas del tram entre La Molina i Urtx-Alp, que passa per estructures de pedra que aguanten la via, s'han posat unes vigues amb uns cables d'acer una mica tensats, per fer una espècie de tanca de seguretat per a evitar que algú pugui caure.
Tanmateix, segons un maquinista habitual de la línia, les obres de millora a la línia no s'han acabat, ja que encara falta tot el tema de Tren-Terra fins a Puigcerdà.
Re: Seguiment a les millores del Transpirinenc Català
Pensava que ja s'havia instal·lat aquest sistema. Si és així, potser tornarem a veure la 440 131M fent proves de nou?
Re: Seguiment a les millores del Transpirinenc Català
Espero que si, ja que la obra no està ni finalitzada ni entregada. Ja us dic, tot just farà un mes (com a molt) que es van instal·lar les antenes de comunicacions. A part, falta fer arribar la via francesa fins a la Cantina de Puigcerdà, així com renovar el tram de desprès de la frontera i acabar l'electrificació de les vies 8 i 9.
Re: Seguiment a les millores del Transpirinenc Català
El tema de la via internacional, ja deu ser cosa més aviat burocràtica entre Adif i RFF. Si finalment es renova, i es torna a conectar, esperem que tornin arribar trens francesos a Puigcerdà.
Re: Seguiment a les millores del Transpirinenc Català
UT440_132M escrigué:El tema de la via internacional, ja deu ser cosa més aviat burocràtica entre Adif i RFF. Si finalment es renova, i es torna a conectar, esperem que tornin arribar trens francesos a Puigcerdà.
Espero que si, i que faci probes la 440 També!
Re: Seguiment a les millores del Transpirinenc Català
No és impossible el fet que la 440.131 torni a pujar, però abans hauria d'anar a tallers a passar una profunda revisió i a que la carreguin d'aire, ja que dubto molt que en tingui per pujar els pantògrafs. El tema de fer arribar la via francesa, ja fa temps que hauria d'haver començat l'obra, ja que l'ha der fer Adif, però ara per ara està tot més parat. A veure si aquest estiu comencen a fer arribar la via francesa i a electrificar les dues vies amb topalls que té l'estació.
Re: Seguiment a les millores del Transpirinenc Català
alkolo89 escrigué:No és impossible el fet que la 440.131 torni a pujar, però abans hauria d'anar a tallers a passar una profunda revisió i a que la carreguin d'aire, ja que dubto molt que en tingui per pujar els pantògrafs. El tema de fer arribar la via francesa, ja fa temps que hauria d'haver començat l'obra, ja que l'ha der fer Adif, però ara per ara està tot més parat. A veure si aquest estiu comencen a fer arribar la via francesa i a electrificar les dues vies amb topalls que té l'estació.
I RFF tindria que renovar la vía espanyola a partir de la frontera, el tram a frança, o ADIF?
Re: Seguiment a les millores del Transpirinenc Català
El tram de via d'ample ibèric en territori francès, es va arribar a un acord amb la RFF per que el renovès Adif.
Re: Seguiment a les millores del Transpirinenc Català
alkolo89 escrigué:El tram de via d'ample ibèric en territori francès, es va arribar a un acord amb la RFF per que el renovès Adif.
Re: Seguiment a les millores del Transpirinenc Català
Des del FTC, ens han enllaçat aquesta pàgina del transpirinenc francès, on també es poden veure algunes captures de trens de Renfe a La Tour de Carol i de la SNCF a Puigcerdà, les fotos són de fa alguns anys, en destaco aquesta:
La pàgina principal és aquesta: http://trainsmp.free.fr/ I aquesta és la que enllaça directament a la línia Toulouse - La Tour de Carol > Puigcerdà - Barcelona http://trainsmp.free.fr/page486.htm
La pàgina principal és aquesta: http://trainsmp.free.fr/ I aquesta és la que enllaça directament a la línia Toulouse - La Tour de Carol > Puigcerdà - Barcelona http://trainsmp.free.fr/page486.htm
Re: Seguiment a les millores del Transpirinenc Català
Jaja ja les he vist jo també. Són realment curioses, tant aquesta com la del tren de la SNCF a Puigcerdà. Esperem que finalment renovin la via i en tornem a veure algun dia!
oriolp13- Revisor
- Nombre de missatges : 241
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Re: Seguiment a les millores del Transpirinenc Català
Els coches francesos no tenen preu tampoc!
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Seguiment a les millores del Transpirinenc Català
El panell de dins de l'estació de puigcerdà funciona, dient les parades del tren que passa per l'estació
I dues maquines a les vies abandonades de l'estació dita.
I dues maquines a les vies abandonades de l'estació dita.
Re: Seguiment a les millores del Transpirinenc Català
L'estació de Puigcerdà tornarà a estar en obres, encara no es sap quant, però s'han de construir un parell de pasos inferios (avui han arribat els planols de la ubicació a l'estació), així com allargar les andanes i fer arribar la via francesa a la cantina (cada cop veig més possible tornar a veure trens francesos a Puigcerdà, ja que la SNCF en vol enviar, ja sigui el tren groc o els AGC). Tanmateix, a part de les dues maquines que van arribar fa un parell o tres de setmanes, s'ha unit una altra, les quals estan destinades a trencar totes les travesses antigues que queden (sobretot les bibloc de formigó).
Re: Seguiment a les millores del Transpirinenc Català
alkolo89 escrigué:L'estació de Puigcerdà tornarà a estar en obres, encara no es sap quant, però s'han de construir un parell de pasos inferios (avui han arribat els planols de la ubicació a l'estació), així com allargar les andanes i fer arribar la via francesa a la cantina (cada cop veig més possible tornar a veure trens francesos a Puigcerdà, ja que la SNCF en vol enviar, ja sigui el tren groc o els AGC). Tanmateix, a part de les dues maquines que van arribar fa un parell o tres de setmanes, s'ha unit una altra, les quals estan destinades a trencar totes les travesses antigues que queden (sobretot les bibloc de formigó).
Si, les maquines que vaig veure jo fa 1 setmana i mitja més o menys. Quina alegria que en un futur potser podrem tornar a veure la SNCF a Puigcerdà!
Re: Seguiment a les millores del Transpirinenc Català
ElDesi1994 escrigué:UT440_132M escrigué:Des del FTC, ens han enllaçat aquesta pàgina del transpirinenc francès, on també es poden veure algunes captures de trens de Renfe a La Tour de Carol i de la SNCF a Puigcerdà, les fotos són de fa alguns anys, en destaco aquesta.
Si voleu més informació d'aquesta circulació exepcional, la podeu trobar aqui.
L'administrador de la pàgina és molt amable, i me les va prestar molt gustosament per a la meva pàgina, si posava la consigna d'on provenien, clar.
Missatge esborrat per sortir-se de la temàtica del fil. Ja s'han vist les fotografies i no cal tornar a publicitar-les, ja que en aquest fil es parla sobre les millores d'infraestructura o de serveis de la línia, no de les actualitzacions que podem fer als nostres webs personals.
Re: Seguiment a les millores del Transpirinenc Català
Ops! Perdó, no sabia que no es podien posar links d'aquest tipus. Em disculpo.alkolo89 escrigué:Missatge esborrat per sortir-se de la temàtica del fil. Ja s'han vist les fotografies i no cal tornar a publicitar-les, ja que en aquest fil es parla sobre les millores d'infraestructura o de serveis de la línia, no de les actualitzacions que podem fer als nostres webs personals.
Invitat- Invitat
Re: Seguiment a les millores del Transpirinenc Català
A la següent foto, us he marcat el que seria l'àrea ocupada pel pas inferior que s'ha de construïr a Puigcerdà, cantó LaTour.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Re: Seguiment a les millores del Transpirinenc Català
El que jo trobo una tonteria garrafal, ja que per aquella zona ha d'arribar la via de la SNCF, i possiblement hagin d'anar dues vies, així que quina manera més tonta de gastar calerons en temps en que és millor gastar el mínim.
Re: Seguiment a les millores del Transpirinenc Català
Potser la via SNCF passarà arran de la via d'ample ibèric. Tot i que també he vist un "toro" a la via 7, al costat de les antigues UIC. Més avall, al costat de l'antic moll, un parell de giratòries, que diria desballestaven les antigues travesses bi-block. Corregiu-me si vaig errat.
Re: Seguiment a les millores del Transpirinenc Català
Jo, el que trobo doblement escandalós és que ara vulguin fer un pas subterrani quan antigament ja n'hi havia un (el que connectava l'andana principal de l'estació amb l'andana a on hi arribaven les antigues vies en ample UIC) que si més no pel costat de l'andana principal es va tapar totalment fins al punt que actualment no en queda cap mena de rastre.
Invitat- Invitat
Re: Seguiment a les millores del Transpirinenc Català
Es podria re-obrir i re-habilitar l'antic, però per un costat no en queda rastre, i per l'altre està ben tapiat.
Sobre la maquinaria, en efecte les giratories són per carregar-se les bi-block i endur-se-les.
Sobre la maquinaria, en efecte les giratories són per carregar-se les bi-block i endur-se-les.
Re: Seguiment a les millores del Transpirinenc Català
Recent arribat de fer una petita visita per la zona de Urtx-Alp i Queixans, he vist que s'han canviat de nou els límits de la línia, (tot i que encara estan tapats els nous). A l'estació d'Urtx-Alp hi ha una limitació a 50 km/h en direcció Puigcerdà (no se on s'acaba) i abans d'arribar al pont que creua el Segre a Queixans, en direcció Barcelona hi ha una limitació a 60.
Re: Seguiment a les millores del Transpirinenc Català
Aprofito també per comentar que les nits del 31 d'Agost i 1 de setembre hi ha planificat un torn extra pels factors de Puigcerdà, tot i que desconeixo els motius (possiblement per alguna prova de comunicacions).
Pàgina 1 de 3 • 1, 2, 3
Temas similares
» Seguiment 440R i 470
» Seguiment de la 448.028
» Seguiment de la 448.002
» Seguiment de les UT449 d'MD
» Seguiment locomotora 250-007
» Seguiment de la 448.028
» Seguiment de la 448.002
» Seguiment de les UT449 d'MD
» Seguiment locomotora 250-007
Pàgina 1 de 3
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M