Accident d'un Rodalies a Mataró
Pàgina 1 de 1
Accident d'un Rodalies a Mataró
SOCIETAT
El maquinista de l'accident de Mataró continua en observació, malgrat no tenir "lesions internes"
Alguns dels nou ferits ja han estat donats d'alta. El director de Rodalies de Barcelona admet que el comboi "no anava a la velocitat adequada"
ARA Barcelona | Actualitzada el 09/02/2012 13:10
Tren accidentat a l'estació Mataró / ORIOL MIRALLES
Vista interior tren accidentat / ORIOL MIRALLES
Accident de Renfe a Mataró / @viipeer
Un tren de Rodalies de Renfe ha descarrilat aquest dijous al matí després d'impactar amb el topall de final de via a Mataró. El conductor ha quedat atrapat al vagó i l'han hagut de rescatar els bombers. De moment, continua en observació mentre se li fan les proves pertinents. Tot i això, el neuròleg descarta lesions internes. Alguns dels altres nou ferits, de caràcter lleu, han estat donats d'alta per part dels diferents hospitals en què se'ls ha atès. Al principi del matí, vuit han estat traslladats a l'Hospital de Mataró i dos, que són germans, a Can Ruti, a Badalona.
El maquinista, que és la persona més afectada de tots els que anaven al tren, s'ha estat 90 minuts atrapat dins la cabina fins que els bombers l'han aconseguit treure.
En declaracions a TV3, el director de Rodalies de Barcelona, Miguel Ángel Remacha, ha evitat especular sobre les causes de l'accident, però ha admès que el comboi anava més ràpid del compte. "Evidentment, el tren no anava a la velocitat adequada, però és precipitat extreure la causa de l'accident".
Remacha, a més, ha anunciat que malgrat aquest accident, la línia de Rodalies R1 (Mataró-Maçanet-Massanes) no es veurà afectada perquè la de Mataró és una "estació terminal". Les noves sortides que s'han de produir allí, es faran "des d'altres vies", ha anunciat, per la qual cosa no hi haurà la necessitat de suspendre la partida de combois.
Els Bombers de la Generalitat han desplaçat 9 dotacions i el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) hi ha enviat 5 unitats.
Protecció Civil de la Generalitat ha posat en alerta el pla d'actuació de Protecció Civil de Catalunya (Procicat) per emergències en el transport de viatgers per ferrocarril Ferrocat per l'accident.
Segons Renfe, l'accident ha passat a les 9.44 hores, durant les maniobres d'estacionament d'un tren que havia sortit de Molins de Rei a les 8.33 hores. La topada ha estat a la via 4 de l'estació de Mataró.
Renfe ha obert un expedient informatiu per tal d'esclarir les causes de la incidència. A partir d'aquesta investigació, s'haurà de detemrinar si les causes han estat "un error humà o tècniques", segons ha explicat el repsonsable de Rodalies a la demarcació de Barcelona.
És el tercer accident de Renfe a l'àrea metropolitana en pocs mesos. Els dos anteriors van passar a l'estació del Clot per un problema de la capacitat d'accés als túnels ferroviaris de Barcelona.
ara.cat
Renfe admet que el tren anava a més velocitat de l'adequada quan ha entrat a l'estació de Mataró
El director de Rodalies a Barcelona considera precipitat extreure les causes de l'accident i afegeix que el maquinista tenia 10 anys d'experiència
ACN Mataró | Actualitzada el 09/02/2012 12:40
El director de Rodalies a Barcelona, Miguel Ángel Remacha, ha admès aquest dijous que el tren que ha xocat contra el topall de final de la via 4 a l'estació de Mataró anava a més velocitat de l'adequada. No obstant, ha assegurat que en aquests moments es desconeixen les causes exactes que han provocat l'accident.
En declaracions a la mateixa estació de Mataró, Remacha s'ha remès a la investigació oberta per part de Renfe i ha explicat que no es descarta cap hipòtesi.
El conductor del comboi accidentat, que ha quedat atrapat a la cabina, tenia 10 anys d'experiència. A més del maquinista, ferit de gravetat, hi ha una desena més de ferits de poca gravetat.
ara.cat
Joan Mora, alcalde de Mataró: "Se'ns ha acabat la paciència"
El batlle assegura que no accepta cap causa que no sigui "sistèmica i estructural" per explicar l'accident de tren. La ciutat ja en va viure un altre a l'abril del 2009
ARA Barcelona | Actualitzada el 09/02/2012 12:08
El tren s'ha encastat contra el topall de final de via / EFE
L'alcalde de Mataró, Joan Mora, ha advertit que se li ha acabat la paciència amb Renfe i Adif. En declaracions a TV3, ha dit que ja està "fart" i que "el país ja no pot aguantar més", en referència a l'accident d'un Rodalies que hi va haver allí mateix fa 3 anys (l'abril del 2009) i als dos altres accidents de tren que hi ha hagut a l'estació del Clot, fa poques setmanes.
Des del seu punt de vista, "això és intolerable" i no accepta declaracions que diguin que potser "és per alguna causa que encara no es coneix". Està segur que l'accident és fruit de causes "sistèmiques i estructurals" que demostren que els "400.000 usuaris que cada dia agafen aquest transport no ho fan en condicions de seguretat".
Arran de la indignació davant aquest nou accident ferroviari, Mora s'ha posat en contacte amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, per transmetre-li les seves queixes.
Pel fet de ser una via morta, no hi ha hagut talls ni retards en la circulació ferroviària. Tot i això, sí que ha quedat afectada la carretera del costat, en la qual s'ha tallat un carril per ubicar-hi els vehicles dels cossos de seguretat i dels efectius de salut que s'hi han desplaçat.
ara.cat
La unitat accidentada és la 447 030R. Fotos de l'Ara
El maquinista de l'accident de Mataró continua en observació, malgrat no tenir "lesions internes"
Alguns dels nou ferits ja han estat donats d'alta. El director de Rodalies de Barcelona admet que el comboi "no anava a la velocitat adequada"
ARA Barcelona | Actualitzada el 09/02/2012 13:10
Tren accidentat a l'estació Mataró / ORIOL MIRALLES
Vista interior tren accidentat / ORIOL MIRALLES
Accident de Renfe a Mataró / @viipeer
Un tren de Rodalies de Renfe ha descarrilat aquest dijous al matí després d'impactar amb el topall de final de via a Mataró. El conductor ha quedat atrapat al vagó i l'han hagut de rescatar els bombers. De moment, continua en observació mentre se li fan les proves pertinents. Tot i això, el neuròleg descarta lesions internes. Alguns dels altres nou ferits, de caràcter lleu, han estat donats d'alta per part dels diferents hospitals en què se'ls ha atès. Al principi del matí, vuit han estat traslladats a l'Hospital de Mataró i dos, que són germans, a Can Ruti, a Badalona.
El maquinista, que és la persona més afectada de tots els que anaven al tren, s'ha estat 90 minuts atrapat dins la cabina fins que els bombers l'han aconseguit treure.
En declaracions a TV3, el director de Rodalies de Barcelona, Miguel Ángel Remacha, ha evitat especular sobre les causes de l'accident, però ha admès que el comboi anava més ràpid del compte. "Evidentment, el tren no anava a la velocitat adequada, però és precipitat extreure la causa de l'accident".
Remacha, a més, ha anunciat que malgrat aquest accident, la línia de Rodalies R1 (Mataró-Maçanet-Massanes) no es veurà afectada perquè la de Mataró és una "estació terminal". Les noves sortides que s'han de produir allí, es faran "des d'altres vies", ha anunciat, per la qual cosa no hi haurà la necessitat de suspendre la partida de combois.
Els Bombers de la Generalitat han desplaçat 9 dotacions i el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) hi ha enviat 5 unitats.
Protecció Civil de la Generalitat ha posat en alerta el pla d'actuació de Protecció Civil de Catalunya (Procicat) per emergències en el transport de viatgers per ferrocarril Ferrocat per l'accident.
Segons Renfe, l'accident ha passat a les 9.44 hores, durant les maniobres d'estacionament d'un tren que havia sortit de Molins de Rei a les 8.33 hores. La topada ha estat a la via 4 de l'estació de Mataró.
Renfe ha obert un expedient informatiu per tal d'esclarir les causes de la incidència. A partir d'aquesta investigació, s'haurà de detemrinar si les causes han estat "un error humà o tècniques", segons ha explicat el repsonsable de Rodalies a la demarcació de Barcelona.
És el tercer accident de Renfe a l'àrea metropolitana en pocs mesos. Els dos anteriors van passar a l'estació del Clot per un problema de la capacitat d'accés als túnels ferroviaris de Barcelona.
ara.cat
Renfe admet que el tren anava a més velocitat de l'adequada quan ha entrat a l'estació de Mataró
El director de Rodalies a Barcelona considera precipitat extreure les causes de l'accident i afegeix que el maquinista tenia 10 anys d'experiència
ACN Mataró | Actualitzada el 09/02/2012 12:40
El director de Rodalies a Barcelona, Miguel Ángel Remacha, ha admès aquest dijous que el tren que ha xocat contra el topall de final de la via 4 a l'estació de Mataró anava a més velocitat de l'adequada. No obstant, ha assegurat que en aquests moments es desconeixen les causes exactes que han provocat l'accident.
En declaracions a la mateixa estació de Mataró, Remacha s'ha remès a la investigació oberta per part de Renfe i ha explicat que no es descarta cap hipòtesi.
El conductor del comboi accidentat, que ha quedat atrapat a la cabina, tenia 10 anys d'experiència. A més del maquinista, ferit de gravetat, hi ha una desena més de ferits de poca gravetat.
ara.cat
Joan Mora, alcalde de Mataró: "Se'ns ha acabat la paciència"
El batlle assegura que no accepta cap causa que no sigui "sistèmica i estructural" per explicar l'accident de tren. La ciutat ja en va viure un altre a l'abril del 2009
ARA Barcelona | Actualitzada el 09/02/2012 12:08
El tren s'ha encastat contra el topall de final de via / EFE
L'alcalde de Mataró, Joan Mora, ha advertit que se li ha acabat la paciència amb Renfe i Adif. En declaracions a TV3, ha dit que ja està "fart" i que "el país ja no pot aguantar més", en referència a l'accident d'un Rodalies que hi va haver allí mateix fa 3 anys (l'abril del 2009) i als dos altres accidents de tren que hi ha hagut a l'estació del Clot, fa poques setmanes.
Des del seu punt de vista, "això és intolerable" i no accepta declaracions que diguin que potser "és per alguna causa que encara no es coneix". Està segur que l'accident és fruit de causes "sistèmiques i estructurals" que demostren que els "400.000 usuaris que cada dia agafen aquest transport no ho fan en condicions de seguretat".
Arran de la indignació davant aquest nou accident ferroviari, Mora s'ha posat en contacte amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, per transmetre-li les seves queixes.
Pel fet de ser una via morta, no hi ha hagut talls ni retards en la circulació ferroviària. Tot i això, sí que ha quedat afectada la carretera del costat, en la qual s'ha tallat un carril per ubicar-hi els vehicles dels cossos de seguretat i dels efectius de salut que s'hi han desplaçat.
ara.cat
La unitat accidentada és la 447 030R. Fotos de l'Ara
Temas similares
» R2 de Rodalies: I l'any que ve què?
» Vaga a Renfe
» WIFI a Rodalies
» Horaris dels trens de passatgers i mercaderies
» Seguiment del Traspàs de Rodalies
» Vaga a Renfe
» WIFI a Rodalies
» Horaris dels trens de passatgers i mercaderies
» Seguiment del Traspàs de Rodalies
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M