Desdoblament línia BCN - Vic
+4
Archie
Civia463
Altaria_trianilla1619
UT440_132M
8 participantes
Pàgina 1 de 2
Pàgina 1 de 2 • 1, 2
Desdoblament línia BCN - Vic
http://el9nou.cat/noticies_v_0/15241/pressupost_l_estat_torna_deixar_sense_diners_desdoblament_linia
El pressupost de l'Estat torna a deixar sense diners el desdoblament de la línia de Vic
L'estudi d'impacte ambiental està encallat i això condiciona l'aportació de recursos
L'estació Granollers-Canovelles de la línia del Nord
GRISELDA ESCRIGAS
última actualització: 09-11-2010 (19:56)
Ferran Polo
El 2011 tampoc serà l’any de l’inici de les obres del desdoblament de la línia del Nord. El projecte de pressupostos de l’Estat per a 2011 no preveu cap gran inversió permeti fer realitat aquesta vella reivindicació. Problemes amb l’estudi d’impacte ambiental endarrereixen el procés.
El projecte de desdoblament de la línia del Nord haurà d’esperar almenys un any més per començar a desenvolupar-se. Els pressupostos de l’Estat per a l’any 2011 tampoc inclouen cap gran partida que permeti iniciar la construcció de la segona via entre Montcada i Vic travessant tot el Vallès Oriental.
Segons les dades del projecte de pressupostos per a l’any que ve, a les quals ha tingut accés EL 9 NOU, el govern espanyol destinarà a la línia Barcelona-Puigcerdà 4,1 milions d’euros. Aquesta quantitat és inferior –2,5 milions menys– a la que es va pressupostar per a aquest 2010 i queda molt lluny de la inversió necessària per executar el desdoblament. A banda, també hi ha una partida de gairebé quatre milions per millorar el conjunt de la xarxa de rodalies de Barcelona. Els pressupostos estan en la fase d’esmenes però es descarta que hi hagi canvis significatius en aquestes partides. Per als anys 2012, 2013 i 2014 tampoc es concreten previsions d’inversions per iniciar el desdoblament.
El diputat del PSC al Congrés i primer secretari dels socialistes al Vallès Oriental, Román Ruiz, diu que la manca d’inversió queda condicionada pel retard en l’estudi d’impacte ambiental, “que no està acabat” per les complicacions aparegudes en el tram de Montcada. “Mentre no el tinguem no es podrà fer el projecte executiu, que és l’element necessari per poder iniciar la inversió”, reconeix Ruiz. Amb tot, recorda que el desdoblament de la línia ferroviària entre Montcada i Vic és “una de les prioritats” del govern espanyol, que preveu prioritzar les inversions en ferrocarril per davant de les inversions en carreteres. “La idea és no endarrerir-ho”, assegura Ruiz.
El desdoblament de la línia del Nord forma part del pla de rodalies pactat entre Estat i Generalitat. Per complir-lo, abans de 2016 s’haurà d’haver fet l’adjudicació de les obres de tot el tram entre Montcada i Vic. L’estudi informatiu es va presentar el setembre de 2008. El 2009, quan es va signar aquest document, es preveia que aquell mateix any quedaria enllestit el projecte executiu i que entre 2010 i 2011 es podrien adjudicar ja els primers trams.
Pere Macias, diputat de CiU al Congrés, denuncia que la millora de la línia de Vic és “un tema que tenen completament abandonat. El tràmit està molt verd”. “El projecte no arriba i això no és normal quan tens ganes de fer una obra. Més important que les inversions és disposar dels projectes, i no els tenim”, diu Macias, que lamenta que el govern del PSOE “només treballa per l’alta velocitat”. Segons les mateixes dades, dels 1.500 milions d’euros que es preveu invertir en ferrocarrils a Catalunya, dues terceres parts es destinaran a les línies d’alta velocitat.
El pressupost de l'Estat torna a deixar sense diners el desdoblament de la línia de Vic
L'estudi d'impacte ambiental està encallat i això condiciona l'aportació de recursos
L'estació Granollers-Canovelles de la línia del Nord
GRISELDA ESCRIGAS
última actualització: 09-11-2010 (19:56)
Ferran Polo
El 2011 tampoc serà l’any de l’inici de les obres del desdoblament de la línia del Nord. El projecte de pressupostos de l’Estat per a 2011 no preveu cap gran inversió permeti fer realitat aquesta vella reivindicació. Problemes amb l’estudi d’impacte ambiental endarrereixen el procés.
El projecte de desdoblament de la línia del Nord haurà d’esperar almenys un any més per començar a desenvolupar-se. Els pressupostos de l’Estat per a l’any 2011 tampoc inclouen cap gran partida que permeti iniciar la construcció de la segona via entre Montcada i Vic travessant tot el Vallès Oriental.
Segons les dades del projecte de pressupostos per a l’any que ve, a les quals ha tingut accés EL 9 NOU, el govern espanyol destinarà a la línia Barcelona-Puigcerdà 4,1 milions d’euros. Aquesta quantitat és inferior –2,5 milions menys– a la que es va pressupostar per a aquest 2010 i queda molt lluny de la inversió necessària per executar el desdoblament. A banda, també hi ha una partida de gairebé quatre milions per millorar el conjunt de la xarxa de rodalies de Barcelona. Els pressupostos estan en la fase d’esmenes però es descarta que hi hagi canvis significatius en aquestes partides. Per als anys 2012, 2013 i 2014 tampoc es concreten previsions d’inversions per iniciar el desdoblament.
El diputat del PSC al Congrés i primer secretari dels socialistes al Vallès Oriental, Román Ruiz, diu que la manca d’inversió queda condicionada pel retard en l’estudi d’impacte ambiental, “que no està acabat” per les complicacions aparegudes en el tram de Montcada. “Mentre no el tinguem no es podrà fer el projecte executiu, que és l’element necessari per poder iniciar la inversió”, reconeix Ruiz. Amb tot, recorda que el desdoblament de la línia ferroviària entre Montcada i Vic és “una de les prioritats” del govern espanyol, que preveu prioritzar les inversions en ferrocarril per davant de les inversions en carreteres. “La idea és no endarrerir-ho”, assegura Ruiz.
El desdoblament de la línia del Nord forma part del pla de rodalies pactat entre Estat i Generalitat. Per complir-lo, abans de 2016 s’haurà d’haver fet l’adjudicació de les obres de tot el tram entre Montcada i Vic. L’estudi informatiu es va presentar el setembre de 2008. El 2009, quan es va signar aquest document, es preveia que aquell mateix any quedaria enllestit el projecte executiu i que entre 2010 i 2011 es podrien adjudicar ja els primers trams.
Pere Macias, diputat de CiU al Congrés, denuncia que la millora de la línia de Vic és “un tema que tenen completament abandonat. El tràmit està molt verd”. “El projecte no arriba i això no és normal quan tens ganes de fer una obra. Més important que les inversions és disposar dels projectes, i no els tenim”, diu Macias, que lamenta que el govern del PSOE “només treballa per l’alta velocitat”. Segons les mateixes dades, dels 1.500 milions d’euros que es preveu invertir en ferrocarrils a Catalunya, dues terceres parts es destinaran a les línies d’alta velocitat.
Re: Desdoblament línia BCN - Vic
El que haurien de fer amb aquesta línia és traspassar la infraestructura a la Generalitat d'una vegada.
I sobre el tema de l'impacte ambiental, això no treu que puguin anar-la desdoblant en els trams menys complicats. Per exemple: entre Centelles i Vic, i entre Granollers o Les Franqueses i Montcada - Ripollet.
I sobre el tema de l'impacte ambiental, això no treu que puguin anar-la desdoblant en els trams menys complicats. Per exemple: entre Centelles i Vic, i entre Granollers o Les Franqueses i Montcada - Ripollet.
Invitat- Invitat
Re: Desdoblament línia BCN - Vic
Jordi Freixas escrigué:El que haurien de fer amb aquesta línia és traspassar la infraestructura a la Generalitat d'una vegada.
I sobre el tema de l'impacte ambiental, això no treu que puguin anar-la desdoblant en els trams menys complicats. Per exemple: entre Centelles i Vic, i entre Granollers o Les Franqueses i Montcada - Ripollet.
La cosa està en que misteriosament, per desdoblar carreteres no hi posen tants problemes, en canvi, per desdoblar una línia de ferrocarril, et pots trobar amb 1001 impediments
Altaria_trianilla1619- Cap de taller
- Nombre de missatges : 188
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : Sabadell (Barcelona)
Re: Desdoblament línia BCN - Vic
Altaria_trianilla1619 escrigué:Jordi Freixas escrigué:El que haurien de fer amb aquesta línia és traspassar la infraestructura a la Generalitat d'una vegada.
I sobre el tema de l'impacte ambiental, això no treu que puguin anar-la desdoblant en els trams menys complicats. Per exemple: entre Centelles i Vic, i entre Granollers o Les Franqueses i Montcada - Ripollet.
La cosa està en que misteriosament, per desdoblar carreteres no hi posen tants problemes, en canvi, per desdoblar una línia de ferrocarril, et pots trobar amb 1001 impediments
En aquest país es dona més atenció al desdoblament de la C-17, el Quart Cinturó (B-40), etc... Rodalies està patint des de fa temps per la manca d'inversions des de els anys 90, l'Estat ha gastat una pasta en el maleït AVE, que no és una cosa molt prioritària, en canvi, Rodalies i MD, ens l'han deixat marginada, i com a colmo, això es tradueix en caigudes de tensió molts cops, retards constants (només cal veure el tap de L'Hospitalet, sempre hi han retards a la R1, R3, R4 i R7 de 15 minuts, com a mínim, és que no hi pensen donar pas sol·lució??), avaries en la senyalització, etc... El desdoblament de la línia de Vic, és una obra totalment necessària, El tram Barcelona-Vic, es troba en via única des de l'any 1876, estem en el 2010, en ple segle XXI, i encara seguim igual. És una vergonya, que aquesta línia, sigui la única de rodalies a Catalunya (i potser també de l'Estat, però n'hi han moltes com la C-3 de València o la línia Alacant-Múrcia, que els hi passa el mateix) en tindre via única fins a Vic. S'ha de fer el desdoblament JA, sense excuses de cap tipus, si es pot desdoblar una carretera, també es pot desdoblar una línia de ferrocarril. Som una de les pitjors xarxes de rodalia en tot l'Estat, i estem a anys llum de la perfecció dels S-Bahn alemanys i dels RER/Transilien de París, i com no, també de rodalies Madrid (on els senyorets de Foment, si han invertit aquí, clar, com és "la capital del reino" es preocupen de donar bon servei només allà, deixant Catalunya i la resta d'Espanya sota mínims). Un altre cop Foment emprenyant als catalans, per culpa de la seva deixadesa a la xarxa ferroviària catalana. Un 0 per al Ministerio de Fomento, com sempre preocupant-se per el TAV i les carreteres i no pel ferrocarril convencional. Merda de govern...
Apa, ja m'he quedat a gust carregant contra Blanco & cía.
Re: Desdoblament línia BCN - Vic
Civia463 escrigué: És una vergonya, que aquesta línia, sigui la única de rodalies a Catalunya (i potser també de l'Estat, però n'hi han moltes com la C-3 de València o la línia Alacant-Múrcia, que els hi passa el mateix) en tindre via única fins a Vic.
Quan he llegit això, dic; si que es llarga la línia d'Alacant que arriba a Vic. . Però en part tens tota la raó.
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Desdoblament línia BCN - Vic
Si veiéssis la destrossa que estan fent per desdoblar la C-17... Fins i tot s'han menjat una part del riu Ter. En fi, com a usuari de la R3, he de dir que ja no em sorprèn, de fet les obres de la C-17 porten gairebé 30 anys de retard, i el famós tunel de Toses (per carretera) des dels anys 60 abans de construïr el del Cadí que se'n parla. Desdoblar la R3 seria una gran millora pel transport ferroviari de casa nostra, sobretot per conectar amb França, (Touluse, París, etc...) ja que el traçat seria més recta, estalviant una pila de km sense donar la volta per Cerbère. Sempre he pensat que un canviador d'ample a Puigcerdà donaria molt de joc, sobretot perquè permetria estalviar temps i costos als trens internacionals cap al nord d'Europa passant per l'actual R3, però d'on no n'hi ha, no en raja. Llavors ens omplim la boca d'altres tonteries que venen des de Madrid...Civia463 escrigué:Altaria_trianilla1619 escrigué:Jordi Freixas escrigué:El que haurien de fer amb aquesta línia és traspassar la infraestructura a la Generalitat d'una vegada.
I sobre el tema de l'impacte ambiental, això no treu que puguin anar-la desdoblant en els trams menys complicats. Per exemple: entre Centelles i Vic, i entre Granollers o Les Franqueses i Montcada - Ripollet.
La cosa està en que misteriosament, per desdoblar carreteres no hi posen tants problemes, en canvi, per desdoblar una línia de ferrocarril, et pots trobar amb 1001 impediments
En aquest país es dona més atenció al desdoblament de la C-17, el Quart Cinturó (B-40), etc... Rodalies està patint des de fa temps per la manca d'inversions des de els anys 90, l'Estat ha gastat una pasta en el maleït AVE, que no és una cosa molt prioritària, en canvi, Rodalies i MD, ens l'han deixat marginada, i com a colmo, això es tradueix en caigudes de tensió molts cops, retards constants (només cal veure el tap de L'Hospitalet, sempre hi han retards a la R1, R3, R4 i R7 de 15 minuts, com a mínim, és que no hi pensen donar pas sol·lució??), avaries en la senyalització, etc... El desdoblament de la línia de Vic, és una obra totalment necessària, El tram Barcelona-Vic, es troba en via única des de l'any 1876, estem en el 2010, en ple segle XXI, i encara seguim igual. És una vergonya, que aquesta línia, sigui la única de rodalies a Catalunya (i potser també de l'Estat, però n'hi han moltes com la C-3 de València o la línia Alacant-Múrcia, que els hi passa el mateix) en tindre via única fins a Vic. S'ha de fer el desdoblament JA, sense excuses de cap tipus, si es pot desdoblar una carretera, també es pot desdoblar una línia de ferrocarril. Som una de les pitjors xarxes de rodalia en tot l'Estat, i estem a anys llum de la perfecció dels S-Bahn alemanys i dels RER/Transilien de París, i com no, també de rodalies Madrid (on els senyorets de Foment, si han invertit aquí, clar, com és "la capital del reino" es preocupen de donar bon servei només allà, deixant Catalunya i la resta d'Espanya sota mínims). Un altre cop Foment emprenyant als catalans, per culpa de la seva deixadesa a la xarxa ferroviària catalana. Un 0 per al Ministerio de Fomento, com sempre preocupant-se per el TAV i les carreteres i no pel ferrocarril convencional. Merda de govern...
Apa, ja m'he quedat a gust carregant contra Blanco & cía.
Re: Desdoblament línia BCN - Vic
Estic d'acord en que és totalment necessari que desdoblin la R3 però, ja que es va fer el taspàs de les Rodalies a la Generalitat de Catalunya, és aquesta qui s'hauria de moure per a que aquesta infraestructura millori, però quan no hi han ganes...
Re: Desdoblament línia BCN - Vic
La infraestructura segueix sent del Ministerio de Fomento. La Generalitat fa temps que demana a Madrid que inverteixi en aquesta línia, qui no te ganes és Fomento i el ministre Blanco de desdoblar-la, hi ha altres prioritats per a Madrid (AVE)nilruiz escrigué:Estic d'acord en que és totalment necessari que desdoblin la R3 però, ja que es va fer el taspàs de les Rodalies a la Generalitat de Catalunya, és aquesta qui s'hauria de moure per a que aquesta infraestructura millori, però quan no hi han ganes...
Re: Desdoblament línia BCN - Vic
Nil, si la infraestructura de la línia de Puigcerdà fós de la Generalitat de Catalunya, el tema del desdoblament es trobaria en el pitjor dels casos infinitament més avançat del que ho pugui estar actualment.
Invitat- Invitat
Re: Desdoblament línia BCN - Vic
Però és la Generalitat qui s'ha de moure i dir-li a Fomento ja que és aquesta a qui li interessa.
Editat per darrera vegada per nilruiz el Dl Nov 15, 2010 7:37 pm, editat 1 cop en total
Re: Desdoblament línia BCN - Vic
És a la Generalitat a qui li interessa. Si depengués de Foment únicament, ves a saber el temps que faria que s'hauria clausurat una part de la línia. A Foment el que li interessa de debò és l'Alta Velocitat.
Invitat- Invitat
Re: Desdoblament línia BCN - Vic
Es pot dir més alt, però no més clar.Jordi Freixas escrigué:És a la Generalitat a qui li interessa. Si depengués de Foment únicament, ves a saber el temps que faria que s'hauria clausurat una part de la línia. A Foment el que li interessa de debò és l'Alta Velocitat.
Re: Desdoblament línia BCN - Vic
És més: no hi ha arreu del país ni una sola de les línies que procedents d'altres empreses que anaven a tancar per deficitàries i que van passar a mans de FGC que actualment estigui igual o pitjor que en el seu moment, sinó totalment al revers.
Invitat- Invitat
Re: Desdoblament línia BCN - Vic
Sense anar més lluny del que dius de tancar línies Jordi, de fet ja es va clausurar el "ramal" de Ripoll a Sant Joan de les Abadesses als 80, i la va tancar RENFE.
Nil un consell, si no saps el que dius, millor no diguis res. És millor semblar tonto i no dir res, que ser-ho dient quelcom
Nil un consell, si no saps el que dius, millor no diguis res. És millor semblar tonto i no dir res, que ser-ho dient quelcom
Re: Desdoblament línia BCN - Vic
Exacte. I com a "off topic", el ramal Martorell - Igualada de la Llobregat - Anoia va arribar a estar clausurada per deficitària durant aproximadament un mes abans de passar a mans de la Generalitat procedent de FEVE.
I deu anys abans de que nasqués FGC, es van clausurar totes les línies de via estreta de Girona que d'haver-se esperat una dècada ara segurament formarien part d'una excel·lent xarxa ferroviària gironina (i ves a saber si actualment es podria anar amb un temps totalment competitiu de Girona directe a Ribes de Freser).
Fi de l' "off topic".
I deu anys abans de que nasqués FGC, es van clausurar totes les línies de via estreta de Girona que d'haver-se esperat una dècada ara segurament formarien part d'una excel·lent xarxa ferroviària gironina (i ves a saber si actualment es podria anar amb un temps totalment competitiu de Girona directe a Ribes de Freser).
Fi de l' "off topic".
Editat per darrera vegada per Jordi Freixas el Dt Nov 16, 2010 6:18 pm, editat 1 cop en total
Invitat- Invitat
Re: Desdoblament línia BCN - Vic
UT440_132M escrigué:Nil un consell, si no saps el que dius, millor no diguis res. És millor semblar tonto i no dir res, que ser-ho dient quelcom
No si jo ja
Re: Desdoblament línia BCN - Vic
El govern demana a Madrid que desencalli el desdoblament de la línia de Vic abans del juny
El conseller Recoder reclama que es comenci a redactar el projecte
El primer objectiu del Govern català és fer arribar el desdoblament fins a la Garriga
RAMON FERRANDIS
última actualització: 13-05-2011 (16:00)
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, exigeix a l’Estat que desencalli abans del mes de juny el desdoblament de la línia del Nord entre Montcada i la Garriga. El PSC assegura que l'actitud de Recoder no ajuda a mantenir una bona relació amb el Ministeri.
En concret, Recoder exigeix al Ministeri de Foment que aprovi l’expedient de resposta a les al·legacions –presentades l’any 2008 i que encara no tenen resposta– i que comenci la redacció del primers projectes executius.
El desdoblament de la línia del Nord és una de les accions previstes en el Pla de Rodalies que Estat i Generalitat van pactar per al període 2008-15. Preveia una inversió de 2.450 milions en la construcció de noves línies i duplicacions. Tres anys després, els 2.450 milions segueixen pendents d’executar-se. Per a la línia de Vic, Recoder va reclamar de forma immediata més de 600 milions. Per al conjunt de la xarxa, uns 1.900. Tot el Pla de Rodalies fixava una inversió de 4.000 milions. El nivell d’execució és del 3,3%.
El conseller va assegurar que la paciència de la Generalitat “té un límit” i que “no es pot tolerar” més el “menyspreu” de Madrid. “No podem tenir una xarxa de rodalies d’ensurt per als usuaris o una xarxa regional que és també una sorpresa”.
Per la seva banda, el portaveu del PSC a la Comissió de Territori i Sostenibilitat, Roberto Labandera, afirmava que Recoder “busca la baralla contínua amb Foment en lloc de negociar”, i afegia que aquesta política de confrontació "no porta enlloc".
El9Nou
El conseller Recoder reclama que es comenci a redactar el projecte
El primer objectiu del Govern català és fer arribar el desdoblament fins a la Garriga
RAMON FERRANDIS
última actualització: 13-05-2011 (16:00)
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, exigeix a l’Estat que desencalli abans del mes de juny el desdoblament de la línia del Nord entre Montcada i la Garriga. El PSC assegura que l'actitud de Recoder no ajuda a mantenir una bona relació amb el Ministeri.
En concret, Recoder exigeix al Ministeri de Foment que aprovi l’expedient de resposta a les al·legacions –presentades l’any 2008 i que encara no tenen resposta– i que comenci la redacció del primers projectes executius.
El desdoblament de la línia del Nord és una de les accions previstes en el Pla de Rodalies que Estat i Generalitat van pactar per al període 2008-15. Preveia una inversió de 2.450 milions en la construcció de noves línies i duplicacions. Tres anys després, els 2.450 milions segueixen pendents d’executar-se. Per a la línia de Vic, Recoder va reclamar de forma immediata més de 600 milions. Per al conjunt de la xarxa, uns 1.900. Tot el Pla de Rodalies fixava una inversió de 4.000 milions. El nivell d’execució és del 3,3%.
El conseller va assegurar que la paciència de la Generalitat “té un límit” i que “no es pot tolerar” més el “menyspreu” de Madrid. “No podem tenir una xarxa de rodalies d’ensurt per als usuaris o una xarxa regional que és també una sorpresa”.
Per la seva banda, el portaveu del PSC a la Comissió de Territori i Sostenibilitat, Roberto Labandera, afirmava que Recoder “busca la baralla contínua amb Foment en lloc de negociar”, i afegia que aquesta política de confrontació "no porta enlloc".
El9Nou
Re: Desdoblament línia BCN - Vic
Recoder confia que la pròxima reunió amb el Govern espanyol serveixi per rellançar el desdoblament de la línia de Vic
El conseller ho ha dit aquest dilluns a Granollers en una visita a la nova línia R8
última actualització: 27-06-2011 (15:31)
EFE El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, confia que la reunió prevista per a aquest divendres amb el secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, serveixi per a rellançar el projecte de desdoblament de la línia R3 entre Montcada i Vic i que travessa el Vallès Oriental.
Recoder ha fet avui aquestes consideracions a Granollers, després de fer un viatge institucional amb la línia R8 de Rodalies, posada en marxa ahir i que s'ha convertit en la primera línia de Rodalies no radial que uneix el Baix Llobregat amb Granollers sense passar per Barcelona.
El titular del Territori ha avançat que en la segona reunió amb Víctor Morlán, prevista per a aquest divendres a la delegació del govern a Barcelona, esperen una "resposta del ministeri" en relació amb el desdoblament de la línia de Vic.
Recoder ha destacat que en la primera reunió ja van plantejar que aquest era "un tema vital" al ministeri de Foment, així com els alcaldes dels municipis per on passa la línia de Vic.
Lluís Recoder ha assegurat que el secretari d'Estat d'Infraestructures en aquesta pròxima reunió hauria de facilitar i concretar "la redacció del projecte executiu" del desdoblament de l'R3.
El conseller ha destacat que aquest projecte, "encara pendent, és el primer pas per fer realitat aquest desdoblament tan necessari".
El 9 nou
El conseller ho ha dit aquest dilluns a Granollers en una visita a la nova línia R8
última actualització: 27-06-2011 (15:31)
EFE El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, confia que la reunió prevista per a aquest divendres amb el secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, serveixi per a rellançar el projecte de desdoblament de la línia R3 entre Montcada i Vic i que travessa el Vallès Oriental.
Recoder ha fet avui aquestes consideracions a Granollers, després de fer un viatge institucional amb la línia R8 de Rodalies, posada en marxa ahir i que s'ha convertit en la primera línia de Rodalies no radial que uneix el Baix Llobregat amb Granollers sense passar per Barcelona.
El titular del Territori ha avançat que en la segona reunió amb Víctor Morlán, prevista per a aquest divendres a la delegació del govern a Barcelona, esperen una "resposta del ministeri" en relació amb el desdoblament de la línia de Vic.
Recoder ha destacat que en la primera reunió ja van plantejar que aquest era "un tema vital" al ministeri de Foment, així com els alcaldes dels municipis per on passa la línia de Vic.
Lluís Recoder ha assegurat que el secretari d'Estat d'Infraestructures en aquesta pròxima reunió hauria de facilitar i concretar "la redacció del projecte executiu" del desdoblament de l'R3.
El conseller ha destacat que aquest projecte, "encara pendent, és el primer pas per fer realitat aquest desdoblament tan necessari".
El 9 nou
Re: Desdoblament línia BCN - Vic
Tampoc la Generalitat no presiona gaire a Foment per el desdoblament, perque si ho fes cada dia crec jo que ja estaria a punt per començar les obres.
Re: Desdoblament línia BCN - Vic
Foment no vol posar res de la seva part per millorar Rodalies a Barcelona. A Foment només li interessa l'AVE i si passa per Madrid. La Generalitat pressiona tant com pot a Foment perquè pagui els diners que deu a Catalunya en matèria d'infraestructures, però com la caixa és buida, a Madrid fan com si sentissin ploure.UT447Barcelona escrigué:Tampoc la Generalitat no presiona gaire a Foment per el desdoblament, perque si ho fes cada dia crec jo que ja estaria a punt per començar les obres.
Re: Desdoblament línia BCN - Vic
L'Oriol té bastanta raó, i aquesta és la trista realitat de les nostres rodalies, avaries constants, impuntualitat, retards diaris, infraestructura feta caldo, trens que s'espatllen cada dos per tres, i a sobre ni un cèntim en Rodalies, ara quan volen, posen els calers que els hi fot la gana. Què hi havia del famòs i "megaxupiguai" Pla de Rodalies Barcelona 2009-2015? S'ha fet alguna cosa relacionada amb el pla?? Sí, només una, renovació de les estacions (bona part de la R2 Sud, algunes a la R1 i R4), i poquíssimes actuacions a la infraestructura, i la posada en servei d'una nova (La Sagrera-Meridiana). I de desdoblaments... ni una cosa ni l'altre!! El desdoblament de la R3 entre Montcada i Vic i de la R1 entre Arenys de Mar i Blanes són actuacions prioritàries, sobretot la primera, una línia que porta més de 130 anys en via única, i que un temps pèssim de competitivitat, Barcelona-Vic quasi 1h30, bé, ja ho sé que tampoc és tan pèssim, però de Barcelona a Puigcerdà es triga 2h38, el mateix que l'AVE de BCN a Madrid. Bé que els semidirectes han millorat una mica els temps de viatge, però segueix sent la mateixa història. En resum, per culpa dels senyorets de Foment tenim un servei de rodalies digne del Senegal, i això que el Víctor Morlán (secretari de Foment), l'han nomenat per seguir al detall els problemes de la xarxa, doncs amb la de problemes que hi ha cada dia, sembli que hagi vingut a Barcelona a fer turisme. I la culpa de que tinguem aquest servei tan deplorable, la tenen els dos executius centrals, l'actual i l'anterior, per no haver invertit el que tocava. Clar que ara amb la crisi, tenen una bona excusa per no invertir ni cinc cèntims a la xarxa. Als finals dels 80 i principis de 90, el nucli de Rodalies de Madrid, (els mimats per Foment), va patir el mateix que ara patim nosaltres, i la gent va dir prou i es va mobilitzar, tot i que hi van haver alguns capítols bèsties, cremant trens i destrossant instal·lacions, i això va provocar la pressió dels ciutadans sobre el Govern i els resultats es van veure en breu: renovació dels trens, més inversions a la xarxa...
Aquí, si es vol, també es podria fer el mateix, això sí, sense bestialitats, i sobretot fent pressió al Govern central, perquè d'una punyetera vegada, posi calers on toqui.
I fins aquí acabo, perdoneu per aquesta llarga parrafada, però tenia ganes de dir tot el que penso del tema.
Aquí, si es vol, també es podria fer el mateix, això sí, sense bestialitats, i sobretot fent pressió al Govern central, perquè d'una punyetera vegada, posi calers on toqui.
I fins aquí acabo, perdoneu per aquesta llarga parrafada, però tenia ganes de dir tot el que penso del tema.
Re: Desdoblament línia BCN - Vic
Totalment d'acord... La infraestructura està que es cau a pedaços... Parlant de la zona nord el tram de Figueres a Portbou també està molt deteriorat, sobretot la catenària i pals. A partir de Vilamalla la cosa està millor però encara calen millores.
Re: Desdoblament línia BCN - Vic
Arnau Urgell | Actualitzat el 19/07/2011 a les 16:24h
Els alcaldes creuen en la «quimera» de la doble via fins a Ripoll
Primera reunió oficial entre Jordi Munell i Vila d'Abadal en la qual segellen la voluntat de potenciar la unió ferroviària entre Osona i el Ripollès.
La doble via de tren ha d'arribar fins a Ripoll. Aquesta és la voluntat que comparteixen els alcaldes de les capitals del Ripollès i d'Osona. Jordi Munell, que avui ha rebut el seu homòleg vigatà Josep Maria d'Abadal, admet que es tracta d'una “quimera” però que la “voluntat” ha de permetre que el projecte esdevingui una realitat. Es tracta de la primera reunió oficial entre els dos alcaldes després del 22-M i que ha servit per segellar l'aposta per potenciar la unió ferroviària pocs dies després de tancar la carpeta de l'autovia.
Si no se'n parla, no es farà”, ha assenyalat i, tal i com ha recordat el mateix Vila d'Abadal, “tampoc fa 20 anys ningú creia que la C-17 desdoblada fos una realitat”. Per aquest motiu han volgut segellar la voluntat comuna que la doble via fins a Ripoll s'incorpori a l'estudi informatiu –actualment en redacció- que només la contempla fins a Vic. “Cal fer pressió des d'ara a les administracions superiors”, han reblat. Sigui com sigui, el desdoblament ferroviari no es començaria a construir fins al 2015.
Jordi Munell ha recordat que l'estudi entregat a Territori mostra que els fluxos de viatgers són molt majors als que a vegades es pensa. “I sobretot hi ha un elevat potencial si es desdobla”, ha afegit. En aquest sentit, els alcaldes volen que a mig termini un metro comarcal uneixi les dues capitals amb una freqüència de 20-25 minuts.
Osona.com
Els alcaldes creuen en la «quimera» de la doble via fins a Ripoll
Primera reunió oficial entre Jordi Munell i Vila d'Abadal en la qual segellen la voluntat de potenciar la unió ferroviària entre Osona i el Ripollès.
La doble via de tren ha d'arribar fins a Ripoll. Aquesta és la voluntat que comparteixen els alcaldes de les capitals del Ripollès i d'Osona. Jordi Munell, que avui ha rebut el seu homòleg vigatà Josep Maria d'Abadal, admet que es tracta d'una “quimera” però que la “voluntat” ha de permetre que el projecte esdevingui una realitat. Es tracta de la primera reunió oficial entre els dos alcaldes després del 22-M i que ha servit per segellar l'aposta per potenciar la unió ferroviària pocs dies després de tancar la carpeta de l'autovia.
Si no se'n parla, no es farà”, ha assenyalat i, tal i com ha recordat el mateix Vila d'Abadal, “tampoc fa 20 anys ningú creia que la C-17 desdoblada fos una realitat”. Per aquest motiu han volgut segellar la voluntat comuna que la doble via fins a Ripoll s'incorpori a l'estudi informatiu –actualment en redacció- que només la contempla fins a Vic. “Cal fer pressió des d'ara a les administracions superiors”, han reblat. Sigui com sigui, el desdoblament ferroviari no es començaria a construir fins al 2015.
Jordi Munell ha recordat que l'estudi entregat a Territori mostra que els fluxos de viatgers són molt majors als que a vegades es pensa. “I sobretot hi ha un elevat potencial si es desdobla”, ha afegit. En aquest sentit, els alcaldes volen que a mig termini un metro comarcal uneixi les dues capitals amb una freqüència de 20-25 minuts.
Osona.com
Re: Desdoblament línia BCN - Vic
Freqüències de 20-25 minuts fins a Ripoll? No s'ho creuen ni ells xD No hi ha tanta demanda per posar serveis cada 20-25 minuts...
Re: Desdoblament línia BCN - Vic
PoL escrigué:Freqüències de 20-25 minuts fins a Ripoll? No s'ho creuen ni ells xD No hi ha tanta demanda per posar serveis cada 20-25 minuts...
Ja.. "Metro comarcal"... Quina burrada!
Pàgina 1 de 2 • 1, 2
Temas similares
» Quedades ferroviàries
» Avistaments curiosos
» Decoració dels trens de la línia de la Pobla...
» Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida
» TMB podria gestionar la línia 1 del Metro de Panamà
» Avistaments curiosos
» Decoració dels trens de la línia de la Pobla...
» Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida
» TMB podria gestionar la línia 1 del Metro de Panamà
Pàgina 1 de 2
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M