FerroCat
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
En col·laboració amb
Últimos temas
» Horaris dels trens de passatgers i mercaderies
Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida EmptyDj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M

» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida EmptyDc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M

» Incidències internacionals
Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida EmptyDg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M

» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida EmptyDg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M

» Train Simulator 2014
Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida EmptyDg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922

» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida EmptyDs Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922

» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida EmptyDs Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922

» Restauració de la 281 006
Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida EmptyDs Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M

» Renfe locomotores dièsel 333
Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida EmptyDj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M

Cercar
 
 

Resultados por:
 


Rechercher Búsqueda avanzada

Recomana'ns

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

+6
alkolo89
canalcole
nilruiz
Altaria_trianilla1619
oriolp13
PoL
10 participantes

Pàgina 1 de 2 1, 2  Següent

Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  PoL Ds Jul 17, 2010 1:00 pm

M'estan dient que retiren la línia de BCN-Lleida en Regional.. És cert? O només els trens 440R/470 per 447? silent
PoL
PoL
Revisor

Nombre de missatges : 242
Fecha de inscripción : 03/05/2010
Edad : 27
Ubicació : Sant Andreu de la Barca (Estació El Palau d'FGC)

https://www.youtube.com/polete126

Tornar a dalt Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  oriolp13 Ds Jul 17, 2010 1:51 pm

PoL escrigué:M'estan dient que retiren la línia de BCN-Lleida en Regional.. És cert? O només els trens 440R/470 per 447? silent
Retiren les 440R que quedàven al nucli de rodalies de Barcelona Wink

oriolp13
Revisor

Nombre de missatges : 241
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33

Tornar a dalt Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  Altaria_trianilla1619 Ds Jul 17, 2010 2:11 pm

PoL escrigué:M'estan dient que retiren la línia de BCN-Lleida en Regional.. És cert? O només els trens 440R/470 per 447? silent

De moment, les dues coses. Al menys, en el tram Barcelona - Manresa.
Altaria_trianilla1619
Altaria_trianilla1619
Cap de taller

Nombre de missatges : 188
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : Sabadell (Barcelona)

Tornar a dalt Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  PoL Ds Jul 17, 2010 3:10 pm

Puff, ja comencen amb el tancament de línies poc rendibles Crying or Very sad
PoL
PoL
Revisor

Nombre de missatges : 242
Fecha de inscripción : 03/05/2010
Edad : 27
Ubicació : Sant Andreu de la Barca (Estació El Palau d'FGC)

https://www.youtube.com/polete126

Tornar a dalt Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  Invitat Ds Jul 17, 2010 9:21 pm

PoL escrigué:Puff, ja comencen amb el tancament de línies poc rendibles Crying or Very sad

No fotem que la tanquen? Shocked

A veure, una remodelació de la línia és el que fa falta, no anem cap a enrere Mad

Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  nilruiz Ds Jul 17, 2010 9:26 pm

ferrotren escrigué:
PoL escrigué:Puff, ja comencen amb el tancament de línies poc rendibles Crying or Very sad

No fotem que la tanquen? Shocked

A veure, una remodelació de la línia és el que fa falta, no anem cap a enrere Mad


Tots a utilitzar la Ca4b!!! Salvem-la!
nilruiz
nilruiz
Maquinista

Nombre de missatges : 587
Fecha de inscripción : 03/05/2010
Edad : 28
Ubicació : Andorra la Vella (Andorra)

http://www.flickr.com/photos/nilruiz

Tornar a dalt Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  PoL Ds Jul 17, 2010 9:33 pm

nilruiz escrigué:
ferrotren escrigué:

No fotem que la tanquen? Shocked

A veure, una remodelació de la línia és el que fa falta, no anem cap a enrere Mad


Tots a utilitzar la Ca4b!!! Salvem-la!
Des de Calaf fins a Lleida sí que va, la resta es fa en Civia o R4 i en el tram en obres en bus..
PoL
PoL
Revisor

Nombre de missatges : 242
Fecha de inscripción : 03/05/2010
Edad : 27
Ubicació : Sant Andreu de la Barca (Estació El Palau d'FGC)

https://www.youtube.com/polete126

Tornar a dalt Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  canalcole Ds Jul 17, 2010 9:38 pm

A veure... ningú ha dit de tancar-la...
De moment està en obres (inacabables) i s'han tret els Regionals perquè no són necessaris, ja que hi han els Rodalies que fan el mateix servici, a part de la retirada de les 440R.
La línia s'obrirà quan hi hagi catenària que ficar i, sinó, suposo que trens dièsel per a fer els serveis Pirineus-Manresa. Wink
canalcole
canalcole
Maquinista

Nombre de missatges : 727
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 29
Ubicació : Segur de Calafell

https://www.youtube.com/Eltrendelamevavida

Tornar a dalt Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  alkolo89 Ds Jul 17, 2010 9:38 pm

De Lleida a Calaf funciona, mentres que la resta ara per ara s'ha de fer en un rodalies, servit per 447 en doble en el 95% dels casos, ja que des de ahir s'ha suprimit el servei Rodalies-Regional que estaven fent les 440R via ramal de les Aigües.
alkolo89
alkolo89
Administrador

Nombre de missatges : 1037
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 34
Ubicació : R3: Puigcerdà-La Sagrera Meridiana <M>: L5 Sant Pau-Dos de Maig

http://www.flickr.com/photos/ut440_131m/

Tornar a dalt Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  PoL Ds Jul 17, 2010 9:44 pm


Mireu a partir de 1:15 , una 440R amb destí Lleida en cabina Smile


Editat per darrera vegada per PoL el Ds Jul 17, 2010 9:49 pm, editat 1 cop en total
PoL
PoL
Revisor

Nombre de missatges : 242
Fecha de inscripción : 03/05/2010
Edad : 27
Ubicació : Sant Andreu de la Barca (Estació El Palau d'FGC)

https://www.youtube.com/polete126

Tornar a dalt Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  canalcole Ds Jul 17, 2010 9:47 pm

Separat en un nou tema dedicat EXCLUSIVAMENT al seguiment de les obres de la línia de Manresa.

Per cert, si fiques l'enllaç del vídeo al desplegable de la casella on apareix un vídeo, es pot veure el vídeo directament aquí. Wink
canalcole
canalcole
Maquinista

Nombre de missatges : 727
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 29
Ubicació : Segur de Calafell

https://www.youtube.com/Eltrendelamevavida

Tornar a dalt Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  PoL Ds Jul 17, 2010 9:49 pm

És veritat, no m'havia donat compte, gràcies Smile
PoL
PoL
Revisor

Nombre de missatges : 242
Fecha de inscripción : 03/05/2010
Edad : 27
Ubicació : Sant Andreu de la Barca (Estació El Palau d'FGC)

https://www.youtube.com/polete126

Tornar a dalt Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  Martí Ds Jul 17, 2010 10:46 pm

Els rumors que corren, diuen que les obres les acabaran el novembre. Fins aqui es "oficial" sense confirmar. Ara be, les males veus en fan la seva lectura, i diuen que posen la data limit al novembre per que es en aquest mes quan es faran publics els tancaments de linies, i per tant, deixaran aquesta linia sense acabar de posar la catenaria i abandonada. Aixo es un rumor
Martí
Martí
Cap de taller

Nombre de missatges : 108
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 29
Ubicació : Manresa

http://www.flickr.com/photos/marti593/

Tornar a dalt Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  Invitat Dg Jul 18, 2010 12:50 am

Esperem Martí que aquets rumors no arribin al final...per mi seria un gran error, ara també per el que sé, el tema catenaria pujaria a 6 millions de euros, a més es té que tornar a licitar la obra...per un altre lloc deixar mai més sense servei ferroviari un petit tram del total de la línea no té sentit de cap mena...

A part sabem que actualment aquet tram el tenen com una linea secundaria, però i si algún dia es necesités, el mes llogic es acabar las obras, perque no tenen vergonya, començan per el lladre que va robar el fil de coure...en fí...no crec que arribi a pasar aixó,,,


Wink

Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  nilruiz Dg Jul 18, 2010 10:34 am

O a lo millor limiten la Ca4b fins a Manresa osigui: Lleida>Manresa i després Manresa>BCN amb algun rodalies. Neutral
nilruiz
nilruiz
Maquinista

Nombre de missatges : 587
Fecha de inscripción : 03/05/2010
Edad : 28
Ubicació : Andorra la Vella (Andorra)

http://www.flickr.com/photos/nilruiz

Tornar a dalt Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  Martí Dg Jul 18, 2010 11:28 am

nilruiz escrigué:O a lo millor limiten la Ca4b fins a Manresa osigui: Lleida>Manresa i després Manresa>BCN amb algun rodalies. Neutral

Si, aixo es el que des d'ahir s'esta fent, actualment i des d'ahir, l'unic tram Regional de la linia Barcelona - Manresa - Lleida, es aquest darrer, El de Manresa a Lleida i viceversa. Per tant, si algu ara mateix volgues anar de Barcelona a Lleida passant per Manresa hauria de fer el següent:
1-Rodalies C4, de St. Andreu Arenal a Manresa
2-Autobus Llançadora de Manresa a Calaf
3-Tren regional des de Calaf fina a Lleida.

Trobo que s'esta condemnant a la linia al seu tancament Crying or Very sad, aprofito per recordar que si heu d'anar a Lleida, ja sabeu per on heu de passar oi que si Very Happy

Llarga vida a la Ca4b!! Smile

A, m'en descuidava Very Happy Mes info a: http://web02.renfe.es/u13/MTR/UltimaHora.nsf/Leer%20Noticia?OpenAgent&id=C5F6752F9E7E9DE5C1257762003C40D1
Martí
Martí
Cap de taller

Nombre de missatges : 108
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 29
Ubicació : Manresa

http://www.flickr.com/photos/marti593/

Tornar a dalt Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  UT440_132M Dc Ago 04, 2010 4:08 pm

Manresainfo.cat | Actualitzat el 04/08/2010 a les 09:11h

Barcelona-Manresa-Lleida, una línia de tren que desespera usuaris i alcaldes

Els batlles de Manresa i Mollerussa denuncien que el servei ferroviari té deficiències i no serveix per anar a Barcelona i Lleida


Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida 576_1280845206501852
Els usuaris del tren de Barcelona a Lleida han de fer transbord a Manresa per continuar amb el seu trajecte. Estefania Escolà

La línia de tren que uneix Barcelona amb Lleida passant per Manresa desespera tant als seus usuaris com als alcaldes de les poblacions per on discorre el trajecte. Els batlles de Manresa i Mollerussa, Josep Camprubí i Teresa Ginestà, denuncien que el servei té deficiències i no serveix pels ciutadans que volen desplaçar-se a la capital catalana o a la del Segrià. Actualment, s'ha de fer un transbord en autocar de Manresa a Calaf i el tren ja no arriba al centre de Barcelona sinó que el seu trajecte finalitza a Sant Andreu Arenal. A més, el tram en obres encara està pendent de licitació a l'empresa que l'hauria d'arreglar.

La línia de tren que uneix Barcelona i Lleida passant per Manresa continua al mateix pas que fa 151 anys, quan es va inaugurar. De Barcelona a Manresa, el trajecte dura els mateixos vuitanta minuts que quan va néixer, i de Manresa a Lleida els usuaris han de fer un transbord amb autocar per arribar al seu lloc de destí. Segons ha assegurat a l'Agència Catalana de Notícies (ACN) l'alcalde de Manresa, Josep Camprubí, "els responsables de Renfe s'han de plantejar què volen fer amb aquesta línia: convertir-la en una opció turística i, per tant, que no importi el temps; en un metro, amb més freqüència, o en una línia ràpida". En tots els casos, diu, "és necessari començar a fer millores i exigir respostes als seus responsables".

Els usuaris de la línia de tren de mitja distància que uneix Barcelona amb Lleida i que passa per Manresa es mostren cansats quan se'ls pregunta pel trajecte. Abans d'agafar l'autocar que el durà de Manresa a Calaf, on la línia està tallada, el Joan assegurava durant aquest mes de juliol que cansen "les nombroses deficiències d'aquesta línia". Un altre passatger, el Benet, afirma que el trajecte és "llarg i pesat" i, a més, s'hi suma "els nombrosos transbords que hem de fer per arribar al lloc de destí".

Aviat farà un any de la data que el Ministeri de Foment va donar perquè s'acabessin les obres del tram Calaf-Manresa. Les obres, que haurien d'haver finalitzat el 15 de novembre del 2009, encara no han finalitzat i, de fet, encara no ho podran fer a causa del robatori de més de 30 km de catenària nova que hi va haver al mes de maig i que obliga al ministeri, que és el responsable del conjunt de les reformes, a tornar a fer el procés administratiu per adjudicar aquesta obra. L'elevat cost del material sumat al fet de col·locar-lo ha comportat tornar a obrir un procés públic per adjudicar part del projecte.

Adif ha confirmat a l'ACN que ja ha obert dos concursos per adjudicar les obres. Un per al restabliment i millores de la catenària i un altre per a l'adequació de les instal·lacions de telecomunicacions, que fa referència als senyals, semàfors, etc. Segons un portaveu d'Adif, "ja s'han començat a rebre propostes d'empreses disposades a fer les obres, un cop es tanqui el concurs s'hauran de valorar i després adjudicar". La durada de tot aquest procés, segons Adif, "no es podrà estimar fins que s'adjudiqui l'obra". El cost total dels treballs és de 8 milions d'euros, aproximadament.

Davant d'aquest panorama, alguns usuaris es resignen a esperar l'autocar sota el paraigües per suportar millor la calor. D'altres, com en Benet, es queixen perquè tardaran més de cinc hores per arribar fins a casa. Segons l'alcalde de Manresa, calen accions per posar punt final als constants problemes amb què es troben els usuaris: "si els responsables han de controlar millor el material, que ho facin".

La línia 4 de Rodalies

A l'alcalde també li preocupa la línia 4 de Rodalies que uneix Manresa amb Barcelona i on els problemes són "constants": la lentitud del tren, que tarda a fer el trajecte el mateix temps que quan es va inaugurar la línia, fa 151 anys, i la "deficiència del servei" que obliga als passatgers a aturar-se a Sant Andreu Arenal i agafar un autobús o el metro per desplaçar-se fins al centre de Barcelona, assegura Camprubí.

De fet, les línies entre Barcelona i Manresa del servei de Rodalies de Renfe han vist reduït el 15% el nombre de passatgers aquests últims mesos, des que van començar els talls entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf de Barcelona com a conseqüència de les obres de construcció de l'intercanviador de la Sagrera, que ha de servir per adequar aquesta estació a la connexió del TAV entre Barcelona i Figueres.

Camprubí exigeix celeritat als responsables i lamenta que "aquest país es preocupa molt més dels problemes que afecten a l'àrea metropolitana que als que afecten a les comarques". "La sostenibilitat té un cost", diu, "i si es vol un país sostenible s'han d'aconseguir uns mitjans per ser-ho".

La PTP critica la manca d'informació però confia en la viabilitat de la línia de Manresa
L'Associació per la Promoció del Transport Públic (PTP) a les terres de Lleida ha denunciat també recentment l'estat en què es troba el corredor ferroviari que uneix Lleida i Barcelona per la Catalunya interior. Consultada per l'ACN, una de les portaveus de la PTP, Teresa Castellà, critica que des de Foment no s'informi directament als usuaris de la línia sobre l'estat de les obres i quan es podrà a tornar a fer el trajecte íntegrament amb tren. En aquest sentit, destaca la importància del corredor ferroviari donat que és l'únic que connecta les comarques de Ponent amb la Catalunya interior i assenyala que el retard en les obres és una mostra més del poc interès que tenen aquest tipus de línies per les administracions públiques.

Castellà apunta, a més a més, que si els usuaris reivindiquessin els seus drets i posessin de manifest la problemàtica de la línia es podria disminuir en una hora la durada actual del viatge, ja que les obres de remodelació que s'hi han fet en els darrers anys permeten augmentar la velocitat dels combois que, actualment, amb 35 quilòmetres per hora, és la més baixa de tot Catalunya.

Des de la PTP es denuncia que tots aquests inconvenients van en detriment de l'ús d'aquesta infraestructura de manera que cada vegada hi ha més gent que opta per utilitzar el vehicle privat, o que només sigui utilitzada per persones que econòmicament no tinguin cap altra opció de mobilitat.

Els alcaldes de Ponent, amb la vista posada al futur Eix Transversal Ferroviari

Per la seva part, l'alcaldessa de Mollerussa, una capital de comarca de Ponent per on passa aquesta línia, Teresa Ginestà (PSC), ha assegurat a l'ACN que no és veritat que els alcaldes la donin per perduda, sinó tot el contrari, perquè s'està veient com l'Administració està invertint a la línia i, a més, Foment ja ha dit que traurà una nova licitació per substituir el material robat.

Ginestà, però, reconeix que al ser una "gran obra" no serà ràpid el seu acabament, de manera que de moment els ciutadans s'hauran de conformar en treure-li rendibilitat en el seu sentit Lleida, utilitzant la línia com un tren de rodalies. Avui dia, pràcticament cap usuari fa servir aquest tren per anar a Barcelona donat que la durada del trajecte ascendeix a gairebé quatre hores. Per això, són molts els viatgers de Mollerussa, Tàrrega o Cervera que utilitzen el servei per anar fins a Lleida i llavors agafar un TGV fins a la capital catalana.

Malgrat tot, des de les institucions de Ponent l'única esperança per millorar la connexió en tren amb la Catalunya central és la construcció de l'Eix Transversal Ferroviari, un projecte que s'albira a molt llarg termini. Aquest eix està previst que uneixi les comarques de Lleida amb les de Girona des de l'aeroport d'Alguaire (Segrià) passant per les comarques centrals.

Manresainfo.cat
UT440_132M
UT440_132M
Administrador

Nombre de missatges : 1657
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 40
Ubicació : Tona. Autobus: Sagalés 402 441 450. Castellà 710 711. Rodalies de Catalunya: Línia R3, Balenyà Tona Seva. Carretera: C17 s. 49/51 Tona, Les Goules N152A KM 59

http://flickr.com/photos/ut440_132m

Tornar a dalt Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  canalcole Dj Ago 05, 2010 10:55 am

canalcole
canalcole
Maquinista

Nombre de missatges : 727
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 29
Ubicació : Segur de Calafell

https://www.youtube.com/Eltrendelamevavida

Tornar a dalt Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  canalcole Ds Ago 14, 2010 1:49 pm

http://www.naciodigital.cat/noticia/17273/manresa/lleida/viatge/passat

Manresa-Lleida, viatge al passat

Jordi Masdeu fa el trajecte en el tren de la Renfe: una experiència del segle XIX


De Manresa a Lleida, en cotxe, hi ha 115 quilòmetres. Sense córrer, amb tranquil·litat, pots fer el trajecte d'anada i tornada en menys de tres hores. Però si no tens cotxe i hi has d'anar en tren, ja cal que disposis, com a mínim, de 4 hores i mitja. Més de mitja jornada laboral, mig dia perdut entre transbords i sotragades. I no es tracta d'un viatge de plaer, precisament.

Si hem de fer cas a la pàgina web de Renfe, el primer tren del matí surt de Manresa a les 9:27, i arriba a Lleida a les 11:40. La realitat, com Manresainfo va poder comprovar, és ben diferent. Degut a les obres de millora de la via, el trajecte entre Manresa i Calaf s'ha de fer per carretera, i els passatgers provinents de Barcelona, així com els que s'incorporen a Manresa, han d'agafar el bus que surt des del pont de la Reforma. L'indret exacte és una incògnita, ja que no hi ha cap cartell que ho indiqui, ni tampoc cap indicador que expliqui com anar des de l'estació fins la parada. Un cop endevinat l'indret gràcies a l'ajuda dels passatgers més experimentats, arriba la primera sorpresa, ja que tot i que l'hora de sortida anunciada a la web és les 9:27 (la mateixa que et recorden a la taquilla), el bus no arrenca fins les 10, després que hi puguin els viatgers que arriben al tren provinent de Barcelona.


En total, som una trentena de persones, i n'hi ha més d'un que no en sabia res, de la necessitat de fer transbord. El viatge fins a Calaf és ràpid i directe, ja que un segon bus s'ocupa de portar fins als pobles (Rajadell, Aguilar de Segarra, Sant Pere Sallavinera) als viatgers que s'hi dirigeixen. La resta fem el trajecte directe, en un bus confortable i pelats de fred per culpa de l'aire condicionat (les més veteranes i previsores es posen la rebequeta).

Un cop a Calaf, cal baixar del bus i pujar al tren, que espera a l'estació a tocar de la parada del bus. El desplaçament és curt, però per als que traginen maletes o motxilles, l'esforç addicional és prou molest.


Deu minuts més tard, el tren es posa en marxa, i de seguida adquireix una velocitat de creuer gens perillosa (uns 65 km/h de mitjana), truncada aquí i allà per les constants parades (fins a 10) i les frenades incompressibles. Davant les circumstàncies, només queda prendre paciència i contemplar el paisatge, que es transforma lentament des de la grogor del camps acabats de segar de la Segarra fins la verdor del regadiu lleidetà. A mida que ens acostem a la destinació, el tren s'omple de gent, sobretot de treballadors temporers, per als que el tren representa el mitjà de transport més barat. Finalment, el tren entra a l'estació Lleida-Pirineus, on el vell comboi regional contrasta amb els lluents vestíbuls i els rapidíssims AVE, que arriben a Barcelona en poc més d'una hora (i passant per Tarragona!). Ja és migdia, i els viatgers provinents de Barcelona han agafat el tren a les 8 i cinc del matí.


El viatge es fa pesat, però el sol encara no pica, i l'energia de l'esmorzar encara no ha estat gastada pels esforços de la jornada. Ben diferent serà el viatge de tornada, amb el cos cansat i el cap pensant en el sofà de casa. Per no arribar a les 11 de la nit, agafo el tren de tornada a les 15:55, l'únic entre el del matí i el de la nit. A les guixetes de l'estació lleidetana ningú no m'adverteix de les incidències del viatge, i dedueixo que més d'un s'endurà una sorpresa ben desagradable quan el facin baixar a Calaf. Mentre vaig cap a l'andana, passo davant la porta de la Sala Club de l'AVE, on els clients preferents són tractats a cos de rei. Per a ells, Renfe sí que s'espavila.

Tal i com m'esperava, el viatge de tornada es fa molt més pesat, i les cares dels viatgers reflexen el cansament i les ganes d'arribar a destí. Per acabar-ho d'adobar, el vagó no para de fer sotracs, i la majoria de viatgers optem per canviar d'ubicació i cercar seients més adients en altres compartiments. Una hora i vint minuts més tard arribem a Calaf, sense que per megafonia s'expliqui res. Els uns avisen als altres, fins que el tren queda buit i els més despistats segueixen els més veterans, ja que, altre cop, no hi ha cap senyal que indiqui el camí ni cap cartell que assenyali la parada del bus.


En aquesta ocasió, el bus va força ple, i una colla de joves excursionistes s'han de quedar a terra, esperant l'arribada d'un altre bus que els porti fins a Manresa. Després d'estar uns dies de colònies, i amb la perspectiva de l'arribada a casa, res millor que un viatge d'aventura per la Catalunya interior.

El trasllat per carretera torna a ser ràpid, tot i que l'aire condicionat que sobrava al matí el trobo a faltar ara que el sol pica amb força. Mitja horeta i ja som a Manresa, final de trajecte després de dues hores i un quart. Uns quants viatgers, encara, han d'agafar el tren, per acabar d'arribar a casa.

El proper 15 de novembre farà un any que les obres haurien d'haver acabat, i tot just s'acaba d'obrir el concurs per licitar-les. La durada del trajecte Barcelona - Lleida passant per Manresa pràcticament no s'ha escurçat des que es va inaugurar la línia, fa més de 150 anys, i els transbordaments i les incomoditats s'han d'afegir al cost del bitllet, que actualment val 10,70€. L'alternativa, per als que volen fer el trajecte complet, és l'AVE, que triga una hora escassa i que costa, com a mínim, 45,90€. La Renfe ho té molt clar, i sap quina línia ha de reforçar i a quina no val la pena dedicar-hi mitjans. I els manresans? Els manresans, i els de tots els altres pobles d'entremig, que es fotin.
canalcole
canalcole
Maquinista

Nombre de missatges : 727
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 29
Ubicació : Segur de Calafell

https://www.youtube.com/Eltrendelamevavida

Tornar a dalt Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  Civia463 Dt Oct 19, 2010 9:28 pm

Després de la bajanada del tren-tram a la línia de La Pobla, els alcaldes d'alguns municipis com Mollerussa ja proposen un tren-tram a la línia Manresa-Lleida, en comptes de tren-trams que no serveixen per a res, s'ha de millorar la línia actual i sobretot, adaptar-la per a les rodalies de Lleida en el tram Lleida-Cervera. Deixo la notícia del diari Segre:

Veïns i alcaldes de la Lleida-Manresa reclamen convertir la línia en tramvia

Alguns edils veuen en el traspàs de regionals al Govern l'única solució a la via


L’escassa competitivitat de la línia de Manresa per als desplaçaments entre Lleida i Barcelona ha relegat aquest tren a un mitjà de transport bàsicament entre capitals de comarca sense canviar de província. Les inversions portades a terme en els últims anys al tram lleidatà han millorat el temps de recorregut entre Lleida i Cervera, ja que l’han retallat en 28 minuts (ara és d’uns 52 minuts). Però el recent anunci de la Generalitat, titular de la línia de la Pobla, sobre el projecte per convertir el tren entre Lleida i Balaguer en un tramvia ha despertat l’interès d’alguns usuaris i alcaldes de la línia de Manresa, que reclamen una atenció similar.

És el cas de l'edil de Bell-lloc, Ramon Cònsola, que considera que l'oferta actual de la línia de Manresa és insuficient, especialment, per connectar amb els trens d'alta velocitat a l'estació de Lleida. Segons l'alcalde, la conversió de la línia en tramvia no pot ajornar-se fins a la construcció de l'Eix Transversal Ferroviari, perquè, "amb la crisi, en lloc de l'horitzó 2025, s'habilitarà el 2040".

Segons alguns usuaris, la demanda potencial de viatgers en la línia de Manresa (que enllaça quatre de les sis capitals del pla) és superior a la de la línia de la Pobla. Segons altres interessats, com l'alcaldessa de Mollerussa, qualsevol millora està condicionada al traspàs de les línies de regionals a la Generalitat, encara pendent. I, segons l'Executiu català, aquesta cessió es podria tancar en la pròxima trobada bilateral Govern-Generalitat, pendent de convocatòria, tot i que es podria avançar un acord entre conselleries abans de la celebració de les eleccions del novembre. En la línia Lleida-Barcelona per Tarragona passa alguna cosa similar. En aquest cas, són els veïns de les Garrigues els que demanen millors combinacions i més rapidesa per enllaçar amb Lleida.


Civia463
Revisor

Nombre de missatges : 291
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 31
Ubicació : Barcelona / Cubelles

http://www.flickr.com/photos/civia463-201

Tornar a dalt Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  alkolo89 Dt Oct 19, 2010 9:33 pm

Aquests alcaldes no tenen més que pardals al cap. El que cal és re-obrir ja la línia d'una santa vegada, que ja fa uns dos anys que la tenen tancada en el tram Calaf-Manresa. En comptes de donar solucions sub-realistes haurien de forçar a que tant l'administració com l'Adif enllesteixin la catenària que els van robar.
alkolo89
alkolo89
Administrador

Nombre de missatges : 1037
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 34
Ubicació : R3: Puigcerdà-La Sagrera Meridiana <M>: L5 Sant Pau-Dos de Maig

http://www.flickr.com/photos/ut440_131m/

Tornar a dalt Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  Invitat Dc Oct 20, 2010 6:56 pm

Tranquil Aleix...que ara ja es vol traspassar els Regionals a la Gene...venen eleccions...enseguida tindrán la catenaria llesta i ja veurás encara els 449 farán servei Sants-Lleida via Manresa...quins collons tots aquets politics...pardals dius..el que no tenen es vergonya cap ni d'aquí ni de fora del pais catalá.

Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  Martí Dc Oct 20, 2010 7:24 pm

Si almenys això de les eleccions serveix per que acabin ja el maleït tram, benvingudes siguin Smile encara que, es veu que es clarament es una tàctica electoral del partit socialista, que traspassessin els regionals a Catalunya podria estar bé.

Una altra cosa que no se si ve al tema, el dia de l'auscultador, vam estar parlant amb el factor de Manresa, i ens va dir que havien fet proves amb un civia, i que per ara, a Manresa que no els esperéssim, per que hi ha un túnel que es massa estret i si es creuessin dos civies alla dins, es menjarien Very Happy per tant, com que les 449 son d'exactes mides que els civia, no crec que arribin tampoc.
Martí
Martí
Cap de taller

Nombre de missatges : 108
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 29
Ubicació : Manresa

http://www.flickr.com/photos/marti593/

Tornar a dalt Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  PoL Dc Oct 20, 2010 10:29 pm

Martí escrigué:Si almenys això de les eleccions serveix per que acabin ja el maleït tram, benvingudes siguin Smile encara que, es veu que es clarament es una tàctica electoral del partit socialista, que traspassessin els regionals a Catalunya podria estar bé.

Una altra cosa que no se si ve al tema, el dia de l'auscultador, vam estar parlant amb el factor de Manresa, i ens va dir que havien fet proves amb un civia, i que per ara, a Manresa que no els esperéssim, per que hi ha un túnel que es massa estret i si es creuessin dos civies alla dins, es menjarien Very Happy per tant, com que les 449 son d'exactes mides que els civia, no crec que arribin tampoc.
O pot ser que modifiquin els horaris, i no es trobin 2 449 al mateix temps per aquell túnel...
PoL
PoL
Revisor

Nombre de missatges : 242
Fecha de inscripción : 03/05/2010
Edad : 27
Ubicació : Sant Andreu de la Barca (Estació El Palau d'FGC)

https://www.youtube.com/polete126

Tornar a dalt Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  alkolo89 Dc Oct 20, 2010 10:36 pm

Trobo una mica agafat amb pinces això del túnel i els Civies, ja que en teoria el gàlib dels túnels de la xarxa de Renfe és apte per a tot el seu material. Em recorda a allò que es deia que els 450/1 no podien anar per la R1 degut a que s'encallaven al túnel de Montgat, quant ja s'han vist moltes imatges en que no passa. Personalment crec que pujar poden pujar, el que falta és que els vulguin fer pujar. Sobre el tema que dius dels horaris Pol, no et serveix per res, ja que sigui pel motiu que sigui et pot donar la casualitat (per molt ben quadrats que estiguin els horaris) de que es creuin allà dins.
alkolo89
alkolo89
Administrador

Nombre de missatges : 1037
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 34
Ubicació : R3: Puigcerdà-La Sagrera Meridiana <M>: L5 Sant Pau-Dos de Maig

http://www.flickr.com/photos/ut440_131m/

Tornar a dalt Ir abajo

Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida Empty Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 1 de 2 1, 2  Següent

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum