Noves unitats a FGC
+2
oriolp13
canalcole
6 participantes
Noves unitats a FGC
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/13-serveis/386491.html
Viatge en tres dimensions
Nous trens
FGC mostra com seran els combois que donaran servei a la línia del Vallès
Començaran a circular per les prolongacions de Terrassa i Sabadell el 2013
La tecnologia 3D, que sembla reservada a superproduccions de cinema, ha permès a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) dissenyar amb la màxima precisió el model nou de tren que la companyia comprarà per la línia del metro del Vallès. Fonts de la companyia asseguren que la imatge en tres dimensions dóna més detalls de com seran els combois que qualsevol maqueta. Davant d'una pantalla de projecció, amb les ulleres 3D posades, els responsables de FGC mostraven ahir satisfets com seran els nous trens model 113. Ensenyaven les imatges des de tots els perfils i angles, fins arribar a marejar algun dels assistents amb tant de moviment.
Els nous trens conservaran la disposició de quatre seients que actualment tenen els trens de FGC, però també n'hi haurà en filera, com es pot veure als nous combois del metro i de la línia de l'Anoia de Ferrocarrils. Només amb aquesta actuació guanyaran capacitat per a 60 persones, explicava el responsable de projectes de material mòbil, Santi Soriano. També com els combois del metro, els vehicles nous seran continuats, és el que anomenen trens cuc, que permeten passar d'un vagó a l'altre per dins, sense haver de sortir, i disposaran d'agafadors centrals i barres penjades. Totes aquestes modificacions fan que l'aspecte de l'interior s'assembli més a la dels nous vagons de metro, però des de Ferrocarrils deixaven ben clar que els combois seran ben confortables, ja que entenen que la comoditat és un dels valors de la marca. “Tot i que en diuen el metro del Vallès, no deixa de ser un tren de rodalia”, deia Soriano.
Els trens del futur incorporaran pantalles que no només informaran de quina és la propera estació, sinó que, com haurien de fer les instal·lades als combois de Renfe, complementaran els missatges que es donin per megafonia i avisaran de possibles incidències. L'intèrfon dels trens estarà connectat al centre de comandament integrat, de manera que hi haurà comunicació directa. Els combois continuaran tenint càmeres de videovigilància per tenir constància de qualsevol acte incívic.
Ferrocarrils ha encarregat 24 unitats del model 113 per donar servei a les prolongacions de la línia del Vallès, de Terrassa i Sabadell. El primer començarà a circular en mode de proves al febrer del 2013. L'adquisició suposa una inversió de 156 milions d'euros per part de FGC. Fonts de FGC justificaven la compra dels nous trens per poder incrementar la freqüència de pas. Però perquè això sigui una realitat, a banda d'incrementar el parc mòbil, també es necessita el nou túnel de maniobres de plaça Catalunya. Una obra per adjudicar que, quan s'adjudiqui, tardarà 4 anys a executar-se.
Viatge en tres dimensions
Nous trens
FGC mostra com seran els combois que donaran servei a la línia del Vallès
Començaran a circular per les prolongacions de Terrassa i Sabadell el 2013
La tecnologia 3D, que sembla reservada a superproduccions de cinema, ha permès a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) dissenyar amb la màxima precisió el model nou de tren que la companyia comprarà per la línia del metro del Vallès. Fonts de la companyia asseguren que la imatge en tres dimensions dóna més detalls de com seran els combois que qualsevol maqueta. Davant d'una pantalla de projecció, amb les ulleres 3D posades, els responsables de FGC mostraven ahir satisfets com seran els nous trens model 113. Ensenyaven les imatges des de tots els perfils i angles, fins arribar a marejar algun dels assistents amb tant de moviment.
Els nous trens conservaran la disposició de quatre seients que actualment tenen els trens de FGC, però també n'hi haurà en filera, com es pot veure als nous combois del metro i de la línia de l'Anoia de Ferrocarrils. Només amb aquesta actuació guanyaran capacitat per a 60 persones, explicava el responsable de projectes de material mòbil, Santi Soriano. També com els combois del metro, els vehicles nous seran continuats, és el que anomenen trens cuc, que permeten passar d'un vagó a l'altre per dins, sense haver de sortir, i disposaran d'agafadors centrals i barres penjades. Totes aquestes modificacions fan que l'aspecte de l'interior s'assembli més a la dels nous vagons de metro, però des de Ferrocarrils deixaven ben clar que els combois seran ben confortables, ja que entenen que la comoditat és un dels valors de la marca. “Tot i que en diuen el metro del Vallès, no deixa de ser un tren de rodalia”, deia Soriano.
Els trens del futur incorporaran pantalles que no només informaran de quina és la propera estació, sinó que, com haurien de fer les instal·lades als combois de Renfe, complementaran els missatges que es donin per megafonia i avisaran de possibles incidències. L'intèrfon dels trens estarà connectat al centre de comandament integrat, de manera que hi haurà comunicació directa. Els combois continuaran tenint càmeres de videovigilància per tenir constància de qualsevol acte incívic.
Ferrocarrils ha encarregat 24 unitats del model 113 per donar servei a les prolongacions de la línia del Vallès, de Terrassa i Sabadell. El primer començarà a circular en mode de proves al febrer del 2013. L'adquisició suposa una inversió de 156 milions d'euros per part de FGC. Fonts de FGC justificaven la compra dels nous trens per poder incrementar la freqüència de pas. Però perquè això sigui una realitat, a banda d'incrementar el parc mòbil, també es necessita el nou túnel de maniobres de plaça Catalunya. Una obra per adjudicar que, quan s'adjudiqui, tardarà 4 anys a executar-se.
Re: Noves unitats a FGC
Les 112 tenen 20 anys???
oriolp13- Revisor
- Nombre de missatges : 241
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Re: Noves unitats a FGC
En tenen 16 anys, les UT112, en faran 20 anys l'any 2015 (algunes), en canvi, les UT112 gairabé en tenen 30 anys, es van incorporar al servei l'any 1983, i funcionen de maravella pel bon manteniment què reben. Si fossin de Renfe, ja les haurien apartat fa 4-6 anys.oriolp13 escrigué:Les 112 tenen 20 anys???
Re: Noves unitats a FGC
Si de canses per substituir les 111, hi ha algunes 112 que són del 2004, i crec que poden durar ben bé uns 20 anys més com a mínim les del 1995 i les del 2004 doncs 30, com a mínim. Caldrà veure si les 113 les han fet amb el gàlib adequat per a la L7... sinó, hauran de seguir amb les 111 xD
Re: Noves unitats a FGC
Se suposa què aquestes noves UT han sigut dissenyades per retirar les 111 del parc mòbil d'FGC Vallès, ja adaptades al reduït gàlib de l'L7, sinó, no li veig la raó.Martí escrigué:Si de canses per substituir les 111, hi ha algunes 112 que són del 2004, i crec que poden durar ben bé uns 20 anys més com a mínim les del 1995 i les del 2004 doncs 30, com a mínim. Caldrà veure si les 113 les han fet amb el gàlib adequat per a la L7... sinó, hauran de seguir amb les 111 xD
Re: Noves unitats a FGC
Dimecres va arribar una locomotora dual TD2000BB procedent d'Euskotren als tallers de Martorell d'FGC encara amb els colors d'Euskocargo. Aquesta locomotora te instal·lats els sistemes de seguretat ASFA (FAP), i Euroloop (ATP). Monta motor Caterpillar de 12 cilindres i són fabricades de l'any 2003. Aquí sota una foto d'una TD2000BB perquè us feu una idea de com són.
Re: Noves unitats a FGC
Només afegir que són locomotores duals, és a dir, poden anar tant en dièsel com amnb electricitat, i estàn destinades, en principi, al servei SEAT-PortUT440_132M escrigué:Dimecres va arribar una locomotora dual TD2000BB procedent d'Euskotren als tallers de Martorell d'FGC encara amb els colors d'Euskocargo. Aquesta locomotora te instal·lats els sistemes de seguretat ASFA (FAP), i Euroloop (ATP). Monta motor Caterpillar de 12 cilindres i són fabricades de l'any 2003. Aquí sota una foto d'una TD2000BB perquè us feu una idea de com són.
oriolp13- Revisor
- Nombre de missatges : 241
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Re: Noves unitats a FGC
I va sortir el Dijous de la setmana pasada!
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Temas similares
» Noves estacions de FGC
» Noves tarifes als bitllets de Rodalies i ATM
» Estat de les unitats 211
» Unitats grafitejades a la R11...
» Seguiment a les unitats amb els nous colors de MD
» Noves tarifes als bitllets de Rodalies i ATM
» Estat de les unitats 211
» Unitats grafitejades a la R11...
» Seguiment a les unitats amb els nous colors de MD
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M