Seguiment del Traspàs de Rodalies
+5
oriolp13
UT440_132M
Archie
canalcole
nilruiz
9 participantes
Pàgina 2 de 2
Pàgina 2 de 2 • 1, 2
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
Ja ho crec que es noten, ara el que convindria és perfilar els carrils, que fot cada batzegada el tren, sobretot entre Mollet i Sta. Perpètua. Com s'està fent al Transpirinencoriolp13 escrigué:No sé si tré a veure amb el restabliment del tall o que, però avui, al tren que he agafat (SAA 7:14 - Vic 8:20 ->fins La Tor de C.) hi havia, a cada seient, dos "La Vanguardia", i en un costat hi sortia imprès Cortesia de Rodalies de Catalunya. No sé si era un fet habitual o no, però almenys han fet el viatge més entretingut i no està de menys aquest detall.
PD: es noten les noves velocitats a la línia
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
Tot i això he de dir que comparat ahir i avui, el d'ahir és veia més veterà, i apurava molt més els límits, ja que el tren anava bastant ràpid. El d'avui, que es veia bastant més jove (l'he enganxat tant al pujar amb el La Tour (7.14 SAA-8.20 Vic) com amb el Ripoll de baixada a les 12.05 per Vic
oriolp13- Revisor
- Nombre de missatges : 241
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
Una entrevista de Ràdio Som sobre la desinformació de Rodalies, amb els companys del FTC:
http://jinglesdespi.com/FTC_ENTREVISTA.mp3
http://jinglesdespi.com/FTC_ENTREVISTA.mp3
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
canalcole escrigué:Una entrevista de Ràdio Som sobre la desinformació de Rodalies, amb els companys del FTC:
http://jinglesdespi.com/FTC_ENTREVISTA.mp3
Ahir vaig escoltar l'entrevista i va ser força interessant. Enhorabona als companys del FTC, es té que treure tota la brossa d'aquest servei. I mentres la Generalitat, encara no ha dit ni mu...
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
Aquest matí en un tren de la R2 nord cap a Sant Celoni, he vist dos interventors demanant bitllets, i aplicant la sanció corresponent a qui no el porti. Sembla ser que s'hi estan posant de debò amb el tema del frau.
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
Una altra estació amb la cartellera de Rodalies de Catalunya, es tracta de Santa Perpetua de Mogoda a la R-3.
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
Una altra?UT447Barcelona escrigué:Una altra estació amb la cartellera de Rodalies de Catalunya, es tracta de Santa Perpetua de Mogoda a la R-3.
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
La primera de la R3. S'hi haurà d'anar a fer una visiteta, llàstima la fauna que corre per allà,
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
A Sta.Perpètua hi ha xusma? Quasi sempre què he anat en R3 mai n'he vist!UT440_132M escrigué:La primera de la R3. S'hi haurà d'anar a fer una visiteta, llàstima la fauna que corre per allà,
L'estació té els bancs platejats, les barreres exteriors grises i poc més
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
Sera xusma rica, perque que veuras molt son gitanos amb unes cases i bons cotxes.
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
TRANSPORTS
LA PUGNA PEL SERVEI DE TRENS A CATALUNYA
Lligats a Renfe
Ferrocarrils de la Generalitat es perfila com a alternativa per fer-se càrrec de Rodalies, però és improbable que es faci a curt termini
La manca d'inversions de Foment a la xarxa ferroviària és un llast per a l'operador que es faci càrrec del servei
El govern català pressiona l'Estat perquè compleixi les inversions previstes
16/05/11 02:00 - BARCELONA - RAÜL GARCIA I ARANZUEQUE
El contracte programa de Rodalies expira el 2012. La Generalitat ha de donar la concessió fins al 2015
Enric Ticó, president de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), va ser qui va encendre la metxa. “Per descomptat que podríem fer-nos-en càrrec [del servei de trens de Rodalies] a partir de l'1 de gener del 2012. És només qüestió d'organitzar-nos”, va deixar caure l'endemà del xoc de dos trens al Clot, l'enèsim incident de Renfe. Fins aleshores, ningú no havia parlat amb tanta claredat de la possibilitat de descavalcar l'operadora ferroviària estatal de la concessió del servei de trens de Rodalies de Catalunya, que s'ha de renovar el 2012.
El repte de Ticó va arribar enmig d'un clima de creixent malestar entre el govern català i el Ministeri de Foment, a qui el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, acusa d'estar dinamitant la “voluntat de millora de Renfe” en no complir les inversions compromeses de l'empresa estatal Adif en la millora de les infraestructures de Rodalies. La Generalitat ha endurit els darrers dies el to contra el govern espanyol, especialment després que el Ministeri de Foment cancel·lés dimarts dues reunions amb representants del govern català sobre les inversions pendents en infraestructures a Catalunya. Això sí, sense tibar més del compte la corda.
El govern no descarta reclamar, en un futur, el traspàs de les infraestructures de Rodalies (vies, catenària...), controlat actualment per l'Estat. Si, com sol passar amb les reivindicacions catalanes a Madrid, Madrid les ignora o les despatxa amb una declaració de bones intencions, la Generalitat sempre podrà guardar-se l'amenaça de fer fora Renfe de Catalunya (amb el terrabastall polític i corporatiu que això podria suposar) com a trumfo per esgarrapar inversions en una futura negociació amb l'Estat.
De moment, però, el govern català no està per plantejar un envit d'aquesta magnitud a l'Estat, entre altres coses perquè no és clar que FGC pugui assumir de la nit al dia el servei de Rodalies.
“Ferrocarrils no té capacitat [de fer-se càrrec del servei] a curt termini, però res fa pensar que salvats uns condicionants no pugui tenir capacitat potencial, basant-se en actius com ara el saber fer, el prestigi i un fet important, la proximitat i focalització al territori i usuaris que ha de servir”, afirma Lluís Inglada, director de l'àrea de territori, infraestructures i transport de l'Institut Cerdà. Inglada creu que, per assumir aquest servei, “FGC hauria de fer un salt important en capacitat operativa i de gestió, i en equips i infraestructures pròpies”. “Renfe té una gran flexibilitat en l'operació i en la gestió i FGC hi hauria de competir fent una gestió de gran eficàcia i competència”, hi afegeix.
Tal com admet el mateix Recoder, Renfe està fent esforços per guanyar-se la confiança dels usuaris, molt malmesa pels constants endarreriments en el servei i la desinformació als passatgers, que van arribar al zenit durant el mandat de Magdalena Álvarez com a ministra de Foment. L'empresa ferroviària assegura que és “la millor opció” per al servei de Rodalies i que vol continuar operant a Catalunya in saecula saeculorum. I és per això que està fent esforços per millorar la imatge.
El problema és que Renfe està lligat de peus i mans per Adif i la manca d'inversions a la xarxa. “Més del 50% de les incidències de Renfe són a causa de la catenària”, ha lamentat els darrers dies Recoder. En aquestes condicions, doncs, fer-se càrrec de Rodalies no és una empresa gaire atractiva. El mateix Ticó, el dia que es va postular com a nou operador de Rodalies, va deixar ben clar que, abans de fer cap pas endavant, caldria assegurar-se que es compleixen les inversions que necessita la xarxa.
FGC està preparant el terreny, però la firma del contracte programa 2012-2015 és cada cop més a prop i Renfe surt amb avantatge. Tot i això, el futur està obert. “La liberalització del transport ferroviari indicat per Europa havia de permetre l'entrada i el creixement de nous operadors. Si aquest era el camí, no ens podem conformar amb un monopoli de facto”, avisa Inglada.
306 milions d'euros ha invertit fins ara Foment en la xarxa de Rodalies de Catalunya dels 4.000 milions compromesos fins al 2015.
avui
LA PUGNA PEL SERVEI DE TRENS A CATALUNYA
Lligats a Renfe
Ferrocarrils de la Generalitat es perfila com a alternativa per fer-se càrrec de Rodalies, però és improbable que es faci a curt termini
La manca d'inversions de Foment a la xarxa ferroviària és un llast per a l'operador que es faci càrrec del servei
El govern català pressiona l'Estat perquè compleixi les inversions previstes
16/05/11 02:00 - BARCELONA - RAÜL GARCIA I ARANZUEQUE
El contracte programa de Rodalies expira el 2012. La Generalitat ha de donar la concessió fins al 2015
Enric Ticó, president de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), va ser qui va encendre la metxa. “Per descomptat que podríem fer-nos-en càrrec [del servei de trens de Rodalies] a partir de l'1 de gener del 2012. És només qüestió d'organitzar-nos”, va deixar caure l'endemà del xoc de dos trens al Clot, l'enèsim incident de Renfe. Fins aleshores, ningú no havia parlat amb tanta claredat de la possibilitat de descavalcar l'operadora ferroviària estatal de la concessió del servei de trens de Rodalies de Catalunya, que s'ha de renovar el 2012.
El repte de Ticó va arribar enmig d'un clima de creixent malestar entre el govern català i el Ministeri de Foment, a qui el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, acusa d'estar dinamitant la “voluntat de millora de Renfe” en no complir les inversions compromeses de l'empresa estatal Adif en la millora de les infraestructures de Rodalies. La Generalitat ha endurit els darrers dies el to contra el govern espanyol, especialment després que el Ministeri de Foment cancel·lés dimarts dues reunions amb representants del govern català sobre les inversions pendents en infraestructures a Catalunya. Això sí, sense tibar més del compte la corda.
El govern no descarta reclamar, en un futur, el traspàs de les infraestructures de Rodalies (vies, catenària...), controlat actualment per l'Estat. Si, com sol passar amb les reivindicacions catalanes a Madrid, Madrid les ignora o les despatxa amb una declaració de bones intencions, la Generalitat sempre podrà guardar-se l'amenaça de fer fora Renfe de Catalunya (amb el terrabastall polític i corporatiu que això podria suposar) com a trumfo per esgarrapar inversions en una futura negociació amb l'Estat.
De moment, però, el govern català no està per plantejar un envit d'aquesta magnitud a l'Estat, entre altres coses perquè no és clar que FGC pugui assumir de la nit al dia el servei de Rodalies.
“Ferrocarrils no té capacitat [de fer-se càrrec del servei] a curt termini, però res fa pensar que salvats uns condicionants no pugui tenir capacitat potencial, basant-se en actius com ara el saber fer, el prestigi i un fet important, la proximitat i focalització al territori i usuaris que ha de servir”, afirma Lluís Inglada, director de l'àrea de territori, infraestructures i transport de l'Institut Cerdà. Inglada creu que, per assumir aquest servei, “FGC hauria de fer un salt important en capacitat operativa i de gestió, i en equips i infraestructures pròpies”. “Renfe té una gran flexibilitat en l'operació i en la gestió i FGC hi hauria de competir fent una gestió de gran eficàcia i competència”, hi afegeix.
Tal com admet el mateix Recoder, Renfe està fent esforços per guanyar-se la confiança dels usuaris, molt malmesa pels constants endarreriments en el servei i la desinformació als passatgers, que van arribar al zenit durant el mandat de Magdalena Álvarez com a ministra de Foment. L'empresa ferroviària assegura que és “la millor opció” per al servei de Rodalies i que vol continuar operant a Catalunya in saecula saeculorum. I és per això que està fent esforços per millorar la imatge.
El problema és que Renfe està lligat de peus i mans per Adif i la manca d'inversions a la xarxa. “Més del 50% de les incidències de Renfe són a causa de la catenària”, ha lamentat els darrers dies Recoder. En aquestes condicions, doncs, fer-se càrrec de Rodalies no és una empresa gaire atractiva. El mateix Ticó, el dia que es va postular com a nou operador de Rodalies, va deixar ben clar que, abans de fer cap pas endavant, caldria assegurar-se que es compleixen les inversions que necessita la xarxa.
FGC està preparant el terreny, però la firma del contracte programa 2012-2015 és cada cop més a prop i Renfe surt amb avantatge. Tot i això, el futur està obert. “La liberalització del transport ferroviari indicat per Europa havia de permetre l'entrada i el creixement de nous operadors. Si aquest era el camí, no ens podem conformar amb un monopoli de facto”, avisa Inglada.
306 milions d'euros ha invertit fins ara Foment en la xarxa de Rodalies de Catalunya dels 4.000 milions compromesos fins al 2015.
avui
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
Quico Sallés/Barcelona | Actualitzat el 02/06/2011 a les 13:15h
El drama de Rodalies
El Govern registra 244 incidències en el servei durant tot el 2010. Només s'han invertit 4,7 milions dels 50 milions d'euros compromesos per l'Estat.
Una de les notícies més repetides en qualsevol mitjà de comunicació són les "incidències" diàries del servei de Rodalies. I les xifres així ho corroboren. La conselleria de Territori i Sostenibilitat ha informat al Parlament, en resposta al diputat del Partit Popular Josep Llobet a la que ha tingut accés Nació Digital, les dades que l'empresa Renfe Operadora sobre les incidències "amb afecció remarcable a l'explotació".
Catenària, senyalització atropellaments, les més habituals
De les 244 incidències remarcables en el servei de Rodalies la major part corresponen a la catenària i l'electrificació de la via (51); senyalització (43) i els atropellaments (42). La resta del gruix d'incidències corresponen a avaries o descarrilaments de trens (24); problemes en les plataformes i vies (15); obres del tren d'alta velocitat (7). Les altres incidències s'integren un apartat titllat "d'altres causes alienes" (39) i "altres elements en la infraestructura ferroviària (3).
Sense inversió
La conselleria de Territori també ha insistit en la seva queixa d'incompliment de les millores compromeses en el Pla d'acció triennal per valor de 50 milions d'euros transferits per l'Estat pactats el 22 de desembre a la Comissió mixta d'afers econòmics i fiscals Estat-Generalitat. D'aquesta quantitat fins a 31 de desembre de 2010, només s'ha gastat 4,7 milions d'euros. Per tot plegat, segons fonts del departament, les xifres són un "drama".
Nació Digital
El drama de Rodalies
El Govern registra 244 incidències en el servei durant tot el 2010. Només s'han invertit 4,7 milions dels 50 milions d'euros compromesos per l'Estat.
Una de les notícies més repetides en qualsevol mitjà de comunicació són les "incidències" diàries del servei de Rodalies. I les xifres així ho corroboren. La conselleria de Territori i Sostenibilitat ha informat al Parlament, en resposta al diputat del Partit Popular Josep Llobet a la que ha tingut accés Nació Digital, les dades que l'empresa Renfe Operadora sobre les incidències "amb afecció remarcable a l'explotació".
Catenària, senyalització atropellaments, les més habituals
De les 244 incidències remarcables en el servei de Rodalies la major part corresponen a la catenària i l'electrificació de la via (51); senyalització (43) i els atropellaments (42). La resta del gruix d'incidències corresponen a avaries o descarrilaments de trens (24); problemes en les plataformes i vies (15); obres del tren d'alta velocitat (7). Les altres incidències s'integren un apartat titllat "d'altres causes alienes" (39) i "altres elements en la infraestructura ferroviària (3).
Sense inversió
La conselleria de Territori també ha insistit en la seva queixa d'incompliment de les millores compromeses en el Pla d'acció triennal per valor de 50 milions d'euros transferits per l'Estat pactats el 22 de desembre a la Comissió mixta d'afers econòmics i fiscals Estat-Generalitat. D'aquesta quantitat fins a 31 de desembre de 2010, només s'ha gastat 4,7 milions d'euros. Per tot plegat, segons fonts del departament, les xifres són un "drama".
Nació Digital
Re: Seguiment del Traspàs de Rodalies
GESTIÓ FERROVIÀRIA
Acord entre Renfe i la Generalitat perquè l'empresa segueixi al capdavant de Rodalies
Dimecres, 19 de octubre del 2011 - 16:39h.
CRISTINA BUESA / Barcelona
La Generalitat i Renfe han arribat a un acord perquè l'operadora continuï al capdavant del servei ferroviari a Catalunya. Segons ha pogut saber EL PERIÓDICO de fonts pròximes a la negociació, en les pròximes hores es farà públic el pacte entre l'Administració i l'empresa, que prolonga l'actual conveni vigent fins al 2015. D'aquesta manera es tanca la controvèrsia sobre si el Govern encarregava a una altra companyia Rodalies i Regionals.
Renfe seguirà prestant el servei com fins ara. Uns mesos enrere, i sobretot després de l'arribada de CiU al Palau de la Generalitat, es va plantejar la seva substitució perquè els actuals gestors no n'estaven del tot satisfets. No obstant, segons va revelar el Ministeri de Foment, per aplicar aquest canvi s'havia de fer una modificació en la llei ferroviària, cosa que no es va portar a terme abans de tancar el curs parlamentari i que haurà d'esperar el següent període de sessions
Font: El Periodico
Acord entre Renfe i la Generalitat perquè l'empresa segueixi al capdavant de Rodalies
- El pacte entre l'operadora i l'Administració catalana es prolongarà fins al 2015
- L'indispensable canvi legal perquè una altra empresa es pugui encarregar del servei no s'ha fet
Dimecres, 19 de octubre del 2011 - 16:39h.
CRISTINA BUESA / Barcelona
La Generalitat i Renfe han arribat a un acord perquè l'operadora continuï al capdavant del servei ferroviari a Catalunya. Segons ha pogut saber EL PERIÓDICO de fonts pròximes a la negociació, en les pròximes hores es farà públic el pacte entre l'Administració i l'empresa, que prolonga l'actual conveni vigent fins al 2015. D'aquesta manera es tanca la controvèrsia sobre si el Govern encarregava a una altra companyia Rodalies i Regionals.
Renfe seguirà prestant el servei com fins ara. Uns mesos enrere, i sobretot després de l'arribada de CiU al Palau de la Generalitat, es va plantejar la seva substitució perquè els actuals gestors no n'estaven del tot satisfets. No obstant, segons va revelar el Ministeri de Foment, per aplicar aquest canvi s'havia de fer una modificació en la llei ferroviària, cosa que no es va portar a terme abans de tancar el curs parlamentari i que haurà d'esperar el següent període de sessions
Font: El Periodico
Alex449- Taquiller
- Nombre de missatges : 23
Fecha de inscripción : 06/06/2010
Pàgina 2 de 2 • 1, 2
Temas similares
» Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
» R2 de Rodalies: I l'any que ve què?
» WIFI a Rodalies
» Horaris dels trens de passatgers i mercaderies
» Vaga a Renfe
» R2 de Rodalies: I l'any que ve què?
» WIFI a Rodalies
» Horaris dels trens de passatgers i mercaderies
» Vaga a Renfe
Pàgina 2 de 2
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M