Creació i remodelació d'estacions
+7
Martí
nilruiz
Archie
Civia463
canalcole
alkolo89
UT440_132M
11 participantes
Pàgina 1 de 4
Pàgina 1 de 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Creació i remodelació d'estacions
http://el9nou.cat/noticies_v_0/12685/l%E2%80%99adif_licita_les_obres_nova_estacio_llagosta
L’Adif licita les obres de la nova estació de la Llagosta
L'Ajuntament havia reclamat la setmana passada que s'accelerés la renovació de l'estació
El projecte preveu ampliar i alçar les andanes per facilitar l'accés als trens de les persones amb dificultats de mobilitat
GRISELDA ESCRIGAS
última actualització: 04-05-2010 (10:23)
L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries ha licitat les obres de construcció de la nova estació de la Llagosta. L'anunci es produeix dies després que l'Ajuntament reclamés que s'accelerés la construcció de la nova terminal inclosa dins del pla de modernització de la xarxa de rodalia.
L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha licitat les obres de construcció de la nova estació de rodalia de la Llagosta que substituirà l’actual. Els treballs, que tenen un pressupost de 3,7 milions d’euros, inclouen la construcció d’un nou edifici de 400 metres quadrats, la instal·lació d’ascensors per canviar de vies i la reforma de les andanes i el pas inferior existent. Just la setmana passada, l’Ajuntament va reclamar a la Generalitat i al Ministeri de Foment que s’agilités la construcció de la nova estació.
El nou edifici es construirà en l’espai de l’actual estació, al carrer Montseny. La planta baixa agruparà les instal·lacions ferroviàries, lavabos, magatzem, atenció al client, les màquines d’autovenda de bitllets, la cafeteria i el control d’accés a les vies. El pas inferior per creuar les vies tindrà accés directe des de l’estació a diferència del que passa ara. Les dues andanes s’alçaran fins a 68 centímetres per facilitar l’accés als nous trens. També s’ampliaran fins a 200 metres de longitud. El projecte inclou la instal·lació de noves marquesines a les dues andanes.
Mentre durin les obres, es col·locarà un punt de venda de bitllets i unes andanes i un pas superior provisional per creuar les vies.
L’Adif licita les obres de la nova estació de la Llagosta
L'Ajuntament havia reclamat la setmana passada que s'accelerés la renovació de l'estació
El projecte preveu ampliar i alçar les andanes per facilitar l'accés als trens de les persones amb dificultats de mobilitat
GRISELDA ESCRIGAS
última actualització: 04-05-2010 (10:23)
L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries ha licitat les obres de construcció de la nova estació de la Llagosta. L'anunci es produeix dies després que l'Ajuntament reclamés que s'accelerés la construcció de la nova terminal inclosa dins del pla de modernització de la xarxa de rodalia.
L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha licitat les obres de construcció de la nova estació de rodalia de la Llagosta que substituirà l’actual. Els treballs, que tenen un pressupost de 3,7 milions d’euros, inclouen la construcció d’un nou edifici de 400 metres quadrats, la instal·lació d’ascensors per canviar de vies i la reforma de les andanes i el pas inferior existent. Just la setmana passada, l’Ajuntament va reclamar a la Generalitat i al Ministeri de Foment que s’agilités la construcció de la nova estació.
El nou edifici es construirà en l’espai de l’actual estació, al carrer Montseny. La planta baixa agruparà les instal·lacions ferroviàries, lavabos, magatzem, atenció al client, les màquines d’autovenda de bitllets, la cafeteria i el control d’accés a les vies. El pas inferior per creuar les vies tindrà accés directe des de l’estació a diferència del que passa ara. Les dues andanes s’alçaran fins a 68 centímetres per facilitar l’accés als nous trens. També s’ampliaran fins a 200 metres de longitud. El projecte inclou la instal·lació de noves marquesines a les dues andanes.
Mentre durin les obres, es col·locarà un punt de venda de bitllets i unes andanes i un pas superior provisional per creuar les vies.
Re: Creació i remodelació d'estacions
UT440_132M escrigué:http://el9nou.cat/noticies_v_0/12685/l%E2%80%99adif_licita_les_obres_nova_estacio_llagosta
L’Adif licita les obres de la nova estació de la Llagosta
L'Ajuntament havia reclamat la setmana passada que s'accelerés la renovació de l'estació
El projecte preveu ampliar i alçar les andanes per facilitar l'accés als trens de les persones amb dificultats de mobilitat
GRISELDA ESCRIGAS
última actualització: 04-05-2010 (10:23)
L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries ha licitat les obres de construcció de la nova estació de la Llagosta. L'anunci es produeix dies després que l'Ajuntament reclamés que s'accelerés la construcció de la nova terminal inclosa dins del pla de modernització de la xarxa de rodalia.
L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha licitat les obres de construcció de la nova estació de rodalia de la Llagosta que substituirà l’actual. Els treballs, que tenen un pressupost de 3,7 milions d’euros, inclouen la construcció d’un nou edifici de 400 metres quadrats, la instal·lació d’ascensors per canviar de vies i la reforma de les andanes i el pas inferior existent. Just la setmana passada, l’Ajuntament va reclamar a la Generalitat i al Ministeri de Foment que s’agilités la construcció de la nova estació.
El nou edifici es construirà en l’espai de l’actual estació, al carrer Montseny. La planta baixa agruparà les instal·lacions ferroviàries, lavabos, magatzem, atenció al client, les màquines d’autovenda de bitllets, la cafeteria i el control d’accés a les vies. El pas inferior per creuar les vies tindrà accés directe des de l’estació a diferència del que passa ara. Les dues andanes s’alçaran fins a 68 centímetres per facilitar l’accés als nous trens. També s’ampliaran fins a 200 metres de longitud. El projecte inclou la instal·lació de noves marquesines a les dues andanes.
Mentre durin les obres, es col·locarà un punt de venda de bitllets i unes andanes i un pas superior provisional per creuar les vies.
Molta reformeta però no hi afegiran vies desviades pel que veig... bé bé!!
Invitat- Invitat
Re: Creació i remodelació d'estacions
Jordi et demanaria que no fesis us del doble posteig, ja que com en l'altre fòrum, no està permès, així que abans d'enviar un missatge, revisa bé tot el que vols dir, i fes-ho tot en un sol missatge.
Re: Creació i remodelació d'estacions
El Punt.Cat.Adif instal·la un aerogenerador de dotze metres a l'estació de l'Aldea
13/05/10 02:00 - L'Aldea - R.R email protegit L'aerogenerador d'eix vertical que hi ha a l'Aldea.
Notícies de ...
L'Aldea Llançà L'administrador d'infraestructures ferroviàries Adif ha instal·lat a l'estació de l'Aldea, al costat de la zona d'aparcament, un petit aerogenerador eòlic per aprofitar l'energia del vent i fer-la servir de suport al consum energètic de l'estació. Es tracta d'un aerogenerador de dotze metres d'altura diferent dels que fan servir els parcs eòlics convencionals, ja que té l'eix vertical enlloc d'horitzontal i això, segons Adif, permet optimitzar més l'aprofitament dels vents que hi ha a la zona. Els aerogeneradors d'eix vertical són fruit dels últims avanços en investigació tecnològica i sempre estan orientats de cara vent, això fa que la mitjana d'hores anuals de producció siga més gran, ja que poden fins i tot aprofitar les corrents ascendents. A més tenen un menor impacte visual i sonor, així com un baix cost en manteniment.
Adif també ha instal·lat un altre aerogenerador com el de l'Aldea a Llançà (Alt Empordà) i es preveu que tots dos entren en funcionament aquest mes de maig. Aquests aerogeneradors tenen fins a 5 quilowatts de potència, cosa que permet reduir considerablement l'electricitat consumida en petites estacions ferroviàries. A més té un dispositiu d'emmagatzemament d'energia, cosa que el fa molt útil com a sistema alternatiu.
Segons Adif aquesta és una iniciativa pionera en l'empresa, que demostra el seu compromís amb la sostenibilitat ambiental i preveu instal·lar aquest tipus d'aerogeneradors en aquelles estacions ferroviàries que tinguen unes condicions meteorològiques adequades.
Darrera actualització ( Dijous, 13 de maig del 2010 02:00 )
13/05/10 02:00 - L'Aldea - R.R email protegit L'aerogenerador d'eix vertical que hi ha a l'Aldea.
Notícies de ...
L'Aldea Llançà L'administrador d'infraestructures ferroviàries Adif ha instal·lat a l'estació de l'Aldea, al costat de la zona d'aparcament, un petit aerogenerador eòlic per aprofitar l'energia del vent i fer-la servir de suport al consum energètic de l'estació. Es tracta d'un aerogenerador de dotze metres d'altura diferent dels que fan servir els parcs eòlics convencionals, ja que té l'eix vertical enlloc d'horitzontal i això, segons Adif, permet optimitzar més l'aprofitament dels vents que hi ha a la zona. Els aerogeneradors d'eix vertical són fruit dels últims avanços en investigació tecnològica i sempre estan orientats de cara vent, això fa que la mitjana d'hores anuals de producció siga més gran, ja que poden fins i tot aprofitar les corrents ascendents. A més tenen un menor impacte visual i sonor, així com un baix cost en manteniment.
Adif també ha instal·lat un altre aerogenerador com el de l'Aldea a Llançà (Alt Empordà) i es preveu que tots dos entren en funcionament aquest mes de maig. Aquests aerogeneradors tenen fins a 5 quilowatts de potència, cosa que permet reduir considerablement l'electricitat consumida en petites estacions ferroviàries. A més té un dispositiu d'emmagatzemament d'energia, cosa que el fa molt útil com a sistema alternatiu.
Segons Adif aquesta és una iniciativa pionera en l'empresa, que demostra el seu compromís amb la sostenibilitat ambiental i preveu instal·lar aquest tipus d'aerogeneradors en aquelles estacions ferroviàries que tinguen unes condicions meteorològiques adequades.
Darrera actualització ( Dijous, 13 de maig del 2010 02:00 )
Invitat- Invitat
Re: Creació i remodelació d'estacions
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/6-urbanisme/169879.html
Els banyistes de Vilassar no hauran de passar aquest estiu per l'estació per poder anar a la platja
Comencen les obres de prolongació del pas subterrani reclamades des del 2003
Si tot segueix el seu curs, aquest estiu els veïns de Vilassar de Mar no hauran de tornar a demanar permís als treballadors de Renfe per travessar fins a la platja. I és que el Ministeri de Medi Ambient ja ha començat finalment les obres de prolongació del pas subterrani de l'estació. Els treballs s'allargaran quasi tres mesos, però el govern local apunta que es podrà fer servir unes setmanes abans. L'execució dels treballs obligarà a tallar la circulació de trens el cap de setmana del 22 i 23 de maig.
Es tracta d'una obra llargament reivindicada per Vilassar de Mar, sobretot des que Renfe va tancar l'accés a l'estació. Fins aleshores, els banyistes passaven per l'interior del recinte ferroviari i feien servir el pas per travessar de manera segura. Però quan es van instal·lar màquines validadores a l'estació, els veïns van veure com se'l barrava aquesta possibilitat. Des d'aleshores, diversos convenis entre el consistori i l'empresa ferroviària han permès que els banyistes continuessin utilitzant aquest pas, però moltes vegades calia demanar permís als treballadors de la taquilla de l'estació perquè els obrissin la barrera.
Treballs preliminars
D'aquí a poques setmanes, aquesta situació poc pràctica es podria haver acabat si les obres que han començat aquesta setmana es desenvolupen amb normalitat. L'empresa Copisa ja ha començat els treballs preliminars per a la perforació de la prolongació del pas subterrani, uns treballs que es podrien allargar fins ben entrat el mes d'agost. Tot i això, la part més espectacular de l'obra tindrà lloc el cap de setmana dels dies 22 i 23 de maig. Durant aquestes dates, la constructora haurà de desmuntar les vies del tren, fer el forat per sota dels dominis d'Adif, col·locar el calaix de formigó, tornar a tapar i tornar a col·locar les vies. Una operació complexa que els treballadors hauran de fer durant un cap de setmana i durant el qual es preveu que treballin dia i nit. De fet, durant aquests dies es tallarà la circulació de trens per l'estació de Vilassar de Mar. En aquest sentit, es preveu que tant dissabte com diumenge Adif habiliti un servei alternatiu d'autobús. «La situació no tenia sentit, fa anys que reclamàvem aquesta obra i per fi veiem que es realitza», explica l'alcalde del municipi, Joaquim Ferrer (CiU), que recorda que les gestions per allargar aquest pas es remunten al 2003. L'obra, que té un cost d'1,3 milions d'euros, també preveu la construcció de dos ascensors (un al carrer de Sant Jaume i l'altre al passeig marítim).
Tot i això, el consistori ha arribat a un acord amb la constructora perquè tingui llest el pas per a la temporada de platges.
La prolongació del pas arriba tard i, casualment, en un moment en què el litoral vilassarenc està molt ple d'obres. Les del passeig marítim ja estan pràcticament acabades, però a la zona de l'estació Adif està adaptant les andanes als nous combois i, uns metres més enllà, encara no ha acabat la instal·lació d'ascensors al pas de la plaça de Pau Vila. El regidor d'Urbanisme, Desideri Camino (CiU), apunta que encara falta un mes.
Els banyistes de Vilassar no hauran de passar aquest estiu per l'estació per poder anar a la platja
Comencen les obres de prolongació del pas subterrani reclamades des del 2003
Si tot segueix el seu curs, aquest estiu els veïns de Vilassar de Mar no hauran de tornar a demanar permís als treballadors de Renfe per travessar fins a la platja. I és que el Ministeri de Medi Ambient ja ha començat finalment les obres de prolongació del pas subterrani de l'estació. Els treballs s'allargaran quasi tres mesos, però el govern local apunta que es podrà fer servir unes setmanes abans. L'execució dels treballs obligarà a tallar la circulació de trens el cap de setmana del 22 i 23 de maig.
Es tracta d'una obra llargament reivindicada per Vilassar de Mar, sobretot des que Renfe va tancar l'accés a l'estació. Fins aleshores, els banyistes passaven per l'interior del recinte ferroviari i feien servir el pas per travessar de manera segura. Però quan es van instal·lar màquines validadores a l'estació, els veïns van veure com se'l barrava aquesta possibilitat. Des d'aleshores, diversos convenis entre el consistori i l'empresa ferroviària han permès que els banyistes continuessin utilitzant aquest pas, però moltes vegades calia demanar permís als treballadors de la taquilla de l'estació perquè els obrissin la barrera.
Treballs preliminars
D'aquí a poques setmanes, aquesta situació poc pràctica es podria haver acabat si les obres que han començat aquesta setmana es desenvolupen amb normalitat. L'empresa Copisa ja ha començat els treballs preliminars per a la perforació de la prolongació del pas subterrani, uns treballs que es podrien allargar fins ben entrat el mes d'agost. Tot i això, la part més espectacular de l'obra tindrà lloc el cap de setmana dels dies 22 i 23 de maig. Durant aquestes dates, la constructora haurà de desmuntar les vies del tren, fer el forat per sota dels dominis d'Adif, col·locar el calaix de formigó, tornar a tapar i tornar a col·locar les vies. Una operació complexa que els treballadors hauran de fer durant un cap de setmana i durant el qual es preveu que treballin dia i nit. De fet, durant aquests dies es tallarà la circulació de trens per l'estació de Vilassar de Mar. En aquest sentit, es preveu que tant dissabte com diumenge Adif habiliti un servei alternatiu d'autobús. «La situació no tenia sentit, fa anys que reclamàvem aquesta obra i per fi veiem que es realitza», explica l'alcalde del municipi, Joaquim Ferrer (CiU), que recorda que les gestions per allargar aquest pas es remunten al 2003. L'obra, que té un cost d'1,3 milions d'euros, també preveu la construcció de dos ascensors (un al carrer de Sant Jaume i l'altre al passeig marítim).
Tot i això, el consistori ha arribat a un acord amb la constructora perquè tingui llest el pas per a la temporada de platges.
La prolongació del pas arriba tard i, casualment, en un moment en què el litoral vilassarenc està molt ple d'obres. Les del passeig marítim ja estan pràcticament acabades, però a la zona de l'estació Adif està adaptant les andanes als nous combois i, uns metres més enllà, encara no ha acabat la instal·lació d'ascensors al pas de la plaça de Pau Vila. El regidor d'Urbanisme, Desideri Camino (CiU), apunta que encara falta un mes.
Re: Creació i remodelació d'estacions
http://lamarfanta.blogspot.com/2010/06/tortosa-calcula-que-podra-disposar-dels.html
Tortosa calcula que podrà disposar dels terrenys de Renfe a partir de la tardor
L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, va anunciar aquest divendres que l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) té previst acabar en uns tres mesos les obres per desmantellar la catenària i les vies en desús al centre de la ciutat. Segons Bel, Adif ja ha retirat la catenària de les vies en la part del barri de Ferreries, i ara es trauran la resta de serveis ferroviaris. En realitat, només es deixaran les vies de l'antic pont del tren, que serviran per sostenir l'estructura de la futura passarel·la per a vianants i ciclistes, amb l'objectiu de permetre la continuïtat de la via verda.
En aquest sentit, el ple de l'Ajuntament aprovarà aquest dilluns un altre conveni entre Tortosa i Adif, per impulsar una modificació del pla parcial de l'Horta de Sant Vicent i poder obtenir la cessió d'un tram de 283 metres de via a la banda de Ferreries. «La cessió també és necessària per garantir la continuïtat de la via verda», va assenyalar la regidora d'Urbanisme, Meritxell Roigé. Per la seua banda, Adif es garanteix els drets urbanístics del pla parcial, encara en suspens per la Generalitat a causa del caràcter inundable dels terrenys. Quant als terrenys en desús de Renfe, l'Ajuntament pretén sol·licitar la cessió avançada d'una part, un cop estiguen desmantellats els serveis ferroviaris, per poder obrir un accés i connectar el carrer Cervantes amb el carrer Ronda Docs.
Més endavant, el consistori haurà d'expropiar els terrenys de Renfe i promoure'n la urbanització definitiva, així com assumir el cost de les obres de reforma de l'estació. Un projecte, però, que podria veure's retardat per la retallada de la despesa del govern estatal. En canvi, Bel va apuntar que l'Estat podria estar punt de traure a concurs les obres dels murs del riu i de l'adequació de l'antic pont del tren.
Tortosa calcula que podrà disposar dels terrenys de Renfe a partir de la tardor
L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, va anunciar aquest divendres que l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) té previst acabar en uns tres mesos les obres per desmantellar la catenària i les vies en desús al centre de la ciutat. Segons Bel, Adif ja ha retirat la catenària de les vies en la part del barri de Ferreries, i ara es trauran la resta de serveis ferroviaris. En realitat, només es deixaran les vies de l'antic pont del tren, que serviran per sostenir l'estructura de la futura passarel·la per a vianants i ciclistes, amb l'objectiu de permetre la continuïtat de la via verda.
En aquest sentit, el ple de l'Ajuntament aprovarà aquest dilluns un altre conveni entre Tortosa i Adif, per impulsar una modificació del pla parcial de l'Horta de Sant Vicent i poder obtenir la cessió d'un tram de 283 metres de via a la banda de Ferreries. «La cessió també és necessària per garantir la continuïtat de la via verda», va assenyalar la regidora d'Urbanisme, Meritxell Roigé. Per la seua banda, Adif es garanteix els drets urbanístics del pla parcial, encara en suspens per la Generalitat a causa del caràcter inundable dels terrenys. Quant als terrenys en desús de Renfe, l'Ajuntament pretén sol·licitar la cessió avançada d'una part, un cop estiguen desmantellats els serveis ferroviaris, per poder obrir un accés i connectar el carrer Cervantes amb el carrer Ronda Docs.
Més endavant, el consistori haurà d'expropiar els terrenys de Renfe i promoure'n la urbanització definitiva, així com assumir el cost de les obres de reforma de l'estació. Un projecte, però, que podria veure's retardat per la retallada de la despesa del govern estatal. En canvi, Bel va apuntar que l'Estat podria estar punt de traure a concurs les obres dels murs del riu i de l'adequació de l'antic pont del tren.
Re: Creació i remodelació d'estacions
Això vol dir que queda definitivament enterrada la possibilitat de reobrir aquest tram... visca!
Invitat- Invitat
Re: Creació i remodelació d'estacions
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/13-serveis/181175.html
El bar de l'estació de tren de Montmeló tanca després de 26 anys
Les obres pel soterrament de les vies i la requalificació dels terrenys obliguen a tancar l'establiment
El soterrament de les vies per adaptar-les al pas del tren d'alta velocitat obligarà a tancar un establiment històric de Montmeló, el bar de l'estació de Renfe, que operava des de 1984. La cantina, freqüentada diàriament per nombrosos usuaris de Renfe, tancarà les portes els dies vinents a causa de la necessitat de requalificar els terrenys de l'actual estació i la construcció d'una estació provisional a 800 metres de l'actual.
El bar Cantina Estació obria les seves portes al 1984. Una dècada més tard canviava l'arrendatari, que és qui ha estat al capdavant de l'establiment fins l'actualitat. El local ha estat freqüentat des de fa anys per diverses generacions de joves del poble, que l'han utilitzat com a punt de trobada.
El fins ara arrendatari del local, que obrirà un nou bar al municipi, es veu obligat a tancar el negoci després d'haver-hi dedicat els últims 15 anys de la seva vida. Quinze anys que han servit per veure créixer tant el poble com els seus habitants i atendre milers d'usuaris ferroviaris. Tant els usuaris del tren com els veïns del poble veuen amb mals ulls l'inevitable tancament d'un bar que ha format part de la història moderna de Montmeló.
Nombrosos veïns de la perifèria de la via també es veuran afectats per la reforma urbanística que implica les obres del TAV, ja que l'Estat expropiarà terrenys privats per dur a terme el projecte. L'associació de veïns Per un Montmeló Tranquil i Sostenible, creada a partir de l'aprovació del projecte, va presentar a l'Ajuntament una queixa formal amb la intenció de «defensar els interessos dels ciutadans», segons paraules del seu president.
Diverses empreses també s'han vist afectades per l'obra havent de cedir metres de la seva propietat.
Les obres per unir Barcelona amb la Jonquera a través del TAV afecten directament Montmeló, no només la zona de l'estació, sinó també diverses vies d'accés i circulació. El primer pas va ser la col·locació d'una via alternativa que unís els dos costats de l'estació, ja que el pont que feia aquesta funció va ser enderrocat el 2008. Està previst que les obres que afecten el municipi acabin el 2013, tot i que la intenció és que la nova estació comenci a operar el 2012.
Aquesta informació ha estat elaborada externament a la redacció del web per Jordi Solano, estudiant en pràctiques del Departament de Comunicació de la Universitat de Vic.
El bar de l'estació de tren de Montmeló tanca després de 26 anys
Les obres pel soterrament de les vies i la requalificació dels terrenys obliguen a tancar l'establiment
El soterrament de les vies per adaptar-les al pas del tren d'alta velocitat obligarà a tancar un establiment històric de Montmeló, el bar de l'estació de Renfe, que operava des de 1984. La cantina, freqüentada diàriament per nombrosos usuaris de Renfe, tancarà les portes els dies vinents a causa de la necessitat de requalificar els terrenys de l'actual estació i la construcció d'una estació provisional a 800 metres de l'actual.
El bar Cantina Estació obria les seves portes al 1984. Una dècada més tard canviava l'arrendatari, que és qui ha estat al capdavant de l'establiment fins l'actualitat. El local ha estat freqüentat des de fa anys per diverses generacions de joves del poble, que l'han utilitzat com a punt de trobada.
El fins ara arrendatari del local, que obrirà un nou bar al municipi, es veu obligat a tancar el negoci després d'haver-hi dedicat els últims 15 anys de la seva vida. Quinze anys que han servit per veure créixer tant el poble com els seus habitants i atendre milers d'usuaris ferroviaris. Tant els usuaris del tren com els veïns del poble veuen amb mals ulls l'inevitable tancament d'un bar que ha format part de la història moderna de Montmeló.
Nombrosos veïns de la perifèria de la via també es veuran afectats per la reforma urbanística que implica les obres del TAV, ja que l'Estat expropiarà terrenys privats per dur a terme el projecte. L'associació de veïns Per un Montmeló Tranquil i Sostenible, creada a partir de l'aprovació del projecte, va presentar a l'Ajuntament una queixa formal amb la intenció de «defensar els interessos dels ciutadans», segons paraules del seu president.
Diverses empreses també s'han vist afectades per l'obra havent de cedir metres de la seva propietat.
Les obres per unir Barcelona amb la Jonquera a través del TAV afecten directament Montmeló, no només la zona de l'estació, sinó també diverses vies d'accés i circulació. El primer pas va ser la col·locació d'una via alternativa que unís els dos costats de l'estació, ja que el pont que feia aquesta funció va ser enderrocat el 2008. Està previst que les obres que afecten el municipi acabin el 2013, tot i que la intenció és que la nova estació comenci a operar el 2012.
Aquesta informació ha estat elaborada externament a la redacció del web per Jordi Solano, estudiant en pràctiques del Departament de Comunicació de la Universitat de Vic.
Re: Creació i remodelació d'estacions
Temeritat també en les vies de Lleida
• Els alcaldes de Vinaixa i les Borges esperen infraestructures per no haver de creuar els punts prohibits
El tràgic atropellament de tren de Castelldefels ha disparat l'alarma a tot Catalunya i a Lleida també. Encara hi ha persones que creuen les vies per zones prohibides, una pràctica que, tot i no ser multitudinària, sí acostuma a ser habitual. En aquest sentit, els alcaldes de la província estan duent a terme mesures per pal·liar aquest comportament temerari.
A Vinaixa, per exemple, els viatgers que utilitzen la línia de Lleida a Barcelona estan obligats a creuar les vies per un pas de fusta. L'Ajuntament ja ha anunciat que sol·licitarà mesures en cas que augmentin les freqüències dels trens. Per la seva part, l'alcalde de les Borges Blanques, Miquel Àngel Estradé, ha indicat que amb la construcció d'un pont elevat i un pas subterrani, ara en obres, s'evitaran moltes de les imprudències. A Cervera, per exemple, els últims dos anys s'han habilitat tres passos soterrats i en queda pendent un de quart.
http://www.segre.com/
• Els alcaldes de Vinaixa i les Borges esperen infraestructures per no haver de creuar els punts prohibits
El tràgic atropellament de tren de Castelldefels ha disparat l'alarma a tot Catalunya i a Lleida també. Encara hi ha persones que creuen les vies per zones prohibides, una pràctica que, tot i no ser multitudinària, sí acostuma a ser habitual. En aquest sentit, els alcaldes de la província estan duent a terme mesures per pal·liar aquest comportament temerari.
A Vinaixa, per exemple, els viatgers que utilitzen la línia de Lleida a Barcelona estan obligats a creuar les vies per un pas de fusta. L'Ajuntament ja ha anunciat que sol·licitarà mesures en cas que augmentin les freqüències dels trens. Per la seva part, l'alcalde de les Borges Blanques, Miquel Àngel Estradé, ha indicat que amb la construcció d'un pont elevat i un pas subterrani, ara en obres, s'evitaran moltes de les imprudències. A Cervera, per exemple, els últims dos anys s'han habilitat tres passos soterrats i en queda pendent un de quart.
http://www.segre.com/
Re: Creació i remodelació d'estacions
http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia.do?idNoticia=561512
Comencen les obres per fer més moderna i accessible l'estació de trens de Badalona
Adif ha començat aquest dimecres les obres que serviran per fer més moderna i accessible l'estació de trens de Badalona (Barcelonès). Amb un pressupost de més de 3,3 milions d'euros, un dels objectius dels treballs és eliminar les barreres arquitectòniques de les instal·lacions. S'aconseguirà construint un nou pas inferior entre les andanes que comptarà amb ascensors , a més d'escales fixes i mecàniques. Aquestes obres també preveuen fer reformes generals a l'estació. Entre algunes d'elles, destaquen l'elevació del nivell de les andanes per facilitar l'accés als combois, la millora de la façana de l'edifici i la instal·lació de 25 aparcaments per a bicicletes a l'exterior de l'estació.
Comencen les obres per fer més moderna i accessible l'estació de trens de Badalona
Adif ha començat aquest dimecres les obres que serviran per fer més moderna i accessible l'estació de trens de Badalona (Barcelonès). Amb un pressupost de més de 3,3 milions d'euros, un dels objectius dels treballs és eliminar les barreres arquitectòniques de les instal·lacions. S'aconseguirà construint un nou pas inferior entre les andanes que comptarà amb ascensors , a més d'escales fixes i mecàniques. Aquestes obres també preveuen fer reformes generals a l'estació. Entre algunes d'elles, destaquen l'elevació del nivell de les andanes per facilitar l'accés als combois, la millora de la façana de l'edifici i la instal·lació de 25 aparcaments per a bicicletes a l'exterior de l'estació.
Re: Creació i remodelació d'estacions
Ahir vaig passar per Cubelles a bord d'una 451, en concret la 004, i vaig veure que les obres segueixen i pel que vaig veure, l'andana de la via 1, direcció SVC ja es trobava mig remodelada, però a la via 2 encara queda feina per fer.
Re: Creació i remodelació d'estacions
Civia463 escrigué:Ahir vaig passar per Cubelles a bord d'una 451, en concret la 004, i vaig veure que les obres segueixen i pel que vaig veure, l'andana de la via 1, direcció SVC ja es trobava mig remodelada, però a la via 2 encara queda feina per fer.
Si mires el fil de seguiment de les obres de Sant Vicenç de Calders tindràs més informació.
Re: Creació i remodelació d'estacions
http://www.abc.es/agencias/noticia.asp?noticia=452515
Adif invertirá 6,1 millones en mejorar las estaciones de Calafell y Segur
- El Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif) invertirá 6,1 millones de euros en actuaciones para la mejora de las condiciones de accesibilidad y seguridad y el aumento de la calidad del servicio en las estaciones de Calafell y Segur de Calafell, en la provincia de Tarragona.
Ambos apeaderos pertenecen a la línea R2, de la red de Cercanías de Barcelona, que discurre entre Barcelona, Vilanova i la Geltrú y Sant Vicenç de Calders.
En la estación de Calafell, el proyecto supone una inversión de casi 3,4 millones de euros y contempla mejoras en la accesibilidad, la seguridad, el confort y la funcionalidad de las instalaciones, según ha informado Adif.
Entre otras actuaciones, se incluyen la prolongación de los andenes, la construcción de un nuevo paso inferior con ascensores, la remodelación del edificio de viajeros, la realización de nuevos cerramientos y la adecuación del aparcamiento.
Por su parte, la estación de Segur de Calafell, a la que se destinarán más de 2,7 millones de euros, dispondrá de un nuevo paso inferior con ascensores, andenes más accesibles y seguros, un vestíbulo moderno y funcional, dos plazas de aparcamiento para personas con discapacidad, nuevo vallado y urbanización exterior.
Estas actuaciones se enmarcan en el convenio firmado entre el Ministerio de Fomento, Adif y la SEITT (Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre) para la realización de actuaciones de mejora en la red ferroviaria de titularidad del Estado en Cataluña.
Adif invertirá 6,1 millones en mejorar las estaciones de Calafell y Segur
- El Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif) invertirá 6,1 millones de euros en actuaciones para la mejora de las condiciones de accesibilidad y seguridad y el aumento de la calidad del servicio en las estaciones de Calafell y Segur de Calafell, en la provincia de Tarragona.
Ambos apeaderos pertenecen a la línea R2, de la red de Cercanías de Barcelona, que discurre entre Barcelona, Vilanova i la Geltrú y Sant Vicenç de Calders.
En la estación de Calafell, el proyecto supone una inversión de casi 3,4 millones de euros y contempla mejoras en la accesibilidad, la seguridad, el confort y la funcionalidad de las instalaciones, según ha informado Adif.
Entre otras actuaciones, se incluyen la prolongación de los andenes, la construcción de un nuevo paso inferior con ascensores, la remodelación del edificio de viajeros, la realización de nuevos cerramientos y la adecuación del aparcamiento.
Por su parte, la estación de Segur de Calafell, a la que se destinarán más de 2,7 millones de euros, dispondrá de un nuevo paso inferior con ascensores, andenes más accesibles y seguros, un vestíbulo moderno y funcional, dos plazas de aparcamiento para personas con discapacidad, nuevo vallado y urbanización exterior.
Estas actuaciones se enmarcan en el convenio firmado entre el Ministerio de Fomento, Adif y la SEITT (Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre) para la realización de actuaciones de mejora en la red ferroviaria de titularidad del Estado en Cataluña.
Re: Creació i remodelació d'estacions
A Granollers han donat de baixa la via 3 i 5 per fer les obres de les andanes i han habilitat la via 7 per a què els trens hi parin allà. Les dresines antigues han desaparegut, així com la nova l'han traslladat a la via que anava a enllaçar a la R3. Per curiositat, estan baixant el nivell de les andanes en comptes de pujar-lo....
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Creació i remodelació d'estacions
Ja m'hi vaig fixar dijous, les obres perquè són, per un ascensor o per un pas subterrani?Archie escrigué:A Granollers han donat de baixa la via 3 i 5 per fer les obres de les andanes i han habilitat la via 7 per a què els trens hi parin allà. Les dresines antigues han desaparegut, així com la nova l'han traslladat a la via que anava a enllaçar a la R3. Per curiositat, estan baixant el nivell de les andanes en comptes de pujar-lo....
Re: Creació i remodelació d'estacions
UT440_132M escrigué:Ja m'hi vaig fixar dijous, les obres perquè són, per un ascensor o per un pas subterrani?Archie escrigué:A Granollers han donat de baixa la via 3 i 5 per fer les obres de les andanes i han habilitat la via 7 per a què els trens hi parin allà. Les dresines antigues han desaparegut, així com la nova l'han traslladat a la via que anava a enllaçar a la R3. Per curiositat, estan baixant el nivell de les andanes en comptes de pujar-lo....
Com? Les obres son per a les andanes de moment...
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Creació i remodelació d'estacions
Doncs als extrems hi havien unes marques quadrades, d'1 metre quadrat aproximadament, i a l'exterior també. Estàs segur que no hi va cap ascensor?Archie escrigué:UT440_132M escrigué:Ja m'hi vaig fixar dijous, les obres perquè són, per un ascensor o per un pas subterrani?Archie escrigué:A Granollers han donat de baixa la via 3 i 5 per fer les obres de les andanes i han habilitat la via 7 per a què els trens hi parin allà. Les dresines antigues han desaparegut, així com la nova l'han traslladat a la via que anava a enllaçar a la R3. Per curiositat, estan baixant el nivell de les andanes en comptes de pujar-lo....
Com? Les obres son per a les andanes de moment...
Re: Creació i remodelació d'estacions
Imagino que les obres deuen ser per habilitar l'estació de Granollers Centre de cara a quan comencin a circular trens de viatgers per el ramal de Mollet, no?
Invitat- Invitat
Re: Creació i remodelació d'estacions
Si envien trens de passatgers pel ramal de Mollte-Papiol, en ample UIC, agafaran la LAV a Mollet, compartint plataforma amb la convencional a Montmeló. És extrany que es baixi l'alçada de les andanes quant a tot arreu es pugen.
Re: Creació i remodelació d'estacions
Abans d'ahir per la tarda van instal·lar una màquina expenedora de bitllets (farien cas les meves queixes), que de moment no funciona, i tant a aquesta, com a l'estació de Calafell, han instal·lat els bancs.
Re: Creació i remodelació d'estacions
A l'espera que toquin l'edifici de l'estació, Palautordera compte amb les andanes totalment noves i a l'altura adient per els Civies i per fi han cimentat zones on quan baixaves, et trobabes al mig de herbes, pedres i terra. El pas inferior com ja vaig comentar, nou de trinca però totalment grafitejat
Invitat- Invitat
Re: Creació i remodelació d'estacions
El divendres amb la kedada al Baricentro van anar fins l'estació fantasma....aquí com tants cops no la van encertar, tant dificil era fer una estació en servei, segur que ves funcionat relativament be amb el gran centre comercial que té al damunt....un altre incongruencia d'aquets poc eficients que prenen deisions molt mal fetas...
Invitat- Invitat
Re: Creació i remodelació d'estacions
ems56 escrigué:El divendres amb la kedada al Baricentro van anar fins l'estació fantasma....aquí com tants cops no la van encertar, tant dificil era fer una estació en servei, segur que ves funcionat relativament be amb el gran centre comercial que té al damunt....un altre incongruencia d'aquets poc eficients que prenen deisions molt mal fetas...
+1
Esperem que en un futur pugui entrar en servei de viatgers
Invitat- Invitat
Re: Creació i remodelació d'estacions
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/2-societat/5-societat/197430-foment-adverteix-que-el-temps-de-la-gran-inversio-en-ferrocarril-ja-ha-passat.html
Les estacions estaran del tot adaptades l'any 2014
Les estacions de la xarxa ferroviària de Catalunya no estaran del tot adaptades a les persones amb problemes de mobilitat fins a l'any 2014. Durant els últims temps s'ha avançat molt actuant sobre 186 estacions que s'han modernitzat i adequat amb la instal·lació d'ascensors i passos subterranis. Però encara queden punts negres, com les estacions de Passeig de Gràcia -on ja es treballa- o Plaça Catalunya de Barcelona.
Una de les estacions on s'ha actuat per millorar-ne l'accessibilitat és la de Platja de Castelldefels, on hi va haver el terrible accident la nit de la revetlla de Sant Joan. El resultat de les investigacions obertes per l'administració sobre les causes del sinistre no se sabrà fins al setembre, segons va reconèixer ahir Víctor Morlán.
Pàgina 1 de 4 • 1, 2, 3, 4
Temas similares
» Creació de "Ferrocarril en general"
» Creació / renovació d'estacions del Metro de BCN
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
» Creació / renovació d'estacions del Metro de BCN
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Pàgina 1 de 4
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M