Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
+11
Civia463
jtcurses
Martí
Altaria_trianilla1619
PoL
nilruiz
canalcole
Archie
UT440_132M
peregarcia
alkolo89
15 participantes
Pàgina 1 de 9
Pàgina 1 de 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Espai dedicat a totes les notícies relacionades amb obres de millora, creació de serveis, etc; de Renfe a Catalunya.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
http://www10.gencat.cat/gencat/binaris/20100507_trens_montmelo_tcm32-125049.pdf
horaris especials per demá i diumenge, el motiu la cursa de F1 al circuit de Catalunya!
horaris especials per demá i diumenge, el motiu la cursa de F1 al circuit de Catalunya!
Invitat- Invitat
Trens Especials.
Si no canvia res, amb motiu de la final de la copa del Rei que es disputarà el proper 19 de maig al Camp Nou, els aficionats de l'atletic de Madrid han contractat varis trens xarter per desplaçar-se fins a Barcelona, dels quals destaca una doble composició de 450 així com una doble composició de 449.
Es calcula que el 449 sortirà de Madrid-Chamartín a les 10:03 per arribar a Barcelona Sants a les 17:50 i el 450 sortirà a les 10:33 de l'estació de Madrid-Chamartín per arribar a Barcelona Sants cap a les 19h.
Informacions confirmades pel propi equip de futbol, desconec si vindran per Lleida o per Casp els trens especials.
També hi ha altres trens AVE contractats, però aquests no surten fora de circulacions habituals.
Es calcula que el 449 sortirà de Madrid-Chamartín a les 10:03 per arribar a Barcelona Sants a les 17:50 i el 450 sortirà a les 10:33 de l'estació de Madrid-Chamartín per arribar a Barcelona Sants cap a les 19h.
Informacions confirmades pel propi equip de futbol, desconec si vindran per Lleida o per Casp els trens especials.
També hi ha altres trens AVE contractats, però aquests no surten fora de circulacions habituals.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Els que van en 449 encara, però els que van en 450, ufff, no voldria pas ser a la seva pell tantes hores assegut en un seient de plàstic. Si ja ens queixem de les 3 hores i pico que es triga en anar de Barcelona a Puigcerda i La Tour, doncs ja no en parlem del triple de temps, pràcticament 9 hores. Quina tortura!
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Unitats 450 per anar de Madrid a Barcelona??? Estan bojos...
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Deixo aquí la noticia, si els admnistradors us sembla un lloc no adecuat feu un avis!
El Punt.Cat.
13 de maig del 2010
El Punt
DIARI INDEPENDENT, CATALÀ, COMARCAL I DEMOCRÀTIC
Tarragona es fa seva la idea de rebre la línia d'alta velocitat, subterrània, per Ponent
L'Ajuntament assumeix la proposta del govern en la jornada ferroviària, que constata força coincidències
13/05/10 02:00 - Tarragona - òscar palau email protegit «Tarragona i el ferrocarril: vies de futur» es va fer ahir a la tarda al Palau de Congressos. Foto: Ò.P.J.1
Notícies de ...
Tarragona La Pobla de Mafumet Vila-seca Barcelona Cambrils El Morell Salou L'Arboç Primer i decisiu pas per bastir un document comú de com Tarragona vol que sigui el seu futur ferroviari. Representants de les institucions afectades, grups i agents socioeconòmics van participar ahir en la jornada de reflexió sobre el disseny de les infraestructures ferroviàries, que va deixar clar que no serà difícil arribar a un consens, ja que van ser notables les coincidències en la necessitat d'una xarxa de rodalies, el tramvia, una línia de mercaderies i la línia d'alta velocitat al centre. L'Ajuntament, de fet, ha assumit la proposta del pla director –que El Punt avançava dimarts– que en dibuixa un ramal d'accés en ample mixt, paral·lel a la T-11 i sota els barris de Ponent.
El pla director urbanístic de l'àmbit central del Camp, que aquests dies sortirà a exposició pública, s'entreveu com el document base que Tarragona agafarà com a referència per consensuar el seu, i reivindicar a partir d'aquí les connexions ferroviàries que imagina per al seu futur. D'entrada, la proposta que ahir, per encetar el debat, va fer pública l'alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, es correspon gairebé del tot amb la que fa el govern, tret d'algun retoc en el traçat del Tramcamp, per la qual cosa el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, ja va suggerir que «seria bo que l'assumís tot el territori». Cap més de la quinzena d'intervencions que es van fer després, de fet, no va rebutjar el document, malgrat algunes diferències que en general semblen salvables, a excepció potser d'un dels debats que s'entreveuen més apassionats: quina ha de ser la millor ubicació de la futura estació urbana, l'Horta Gran o la Imperial Tarraco?
Això sí, qui no es va mullar és la subdelegada de l'Estat, que té la paella pel mànec en tots els projectes excepte el tramvia –els ha de pagar, caldrà veure com– i que es va limitar a subratllar la magnitud dels treballs en marxa al corredor mediterrani i l'estació central del sud de l'aeroport, i es va remetre per parlar de futur als quatre estudis que el Ministeri de Foment està redactant a l'àrea metropolitana de Tarragona, que no veuran la llum fins al 2011.
L'alta velocitat
En tot cas, tothom va estar d'acord en força coses. Per exemple, que –perdut per a la ciutat el corredor del TAV Barcelona-Madrid– el que no ha de perdre ara Tarragona és el que li és més natural, el corredor mediterrani. D'aquí la importància del bypass –o els bypass, ja que n'hi ha dos de dibuixats d'entrada pel sud, a més del de sortida pel nord entre Tamarit i la Pobla de Montornès–, que van apuntar la majoria de veus. L'Ajuntament, així, assumeix del tot la idea que un nou ramal des de l'estació central dugui al centre trens tant d'alta velocitat com de rodalies, en una línia subterrània amb baixadors al CIM del Camp, la Floresta i Riu Clar, abans d'arribar a l'estació urbana intermodal, que «també ha de ser central dins del corredor mediterrani», reivindicava Ballesteros. Nadal li donava la raó i justificava aquesta solució perquè la que Foment preveu implantar al 2012 –l'accés del tren d'alta velocitat a Tarragona, després d'un canvi d'eixos, per la línia actual de Vila-seca, que el pla director, per cert, també proposa fer d'ample europeu– no dóna garanties que sigui competitiva per a la connexió amb Barcelona amb alta velocitat, que al cap i a la fi ha de ser tan o més important –va coincidir tothom– que la resta de llarga distància. Això sí, només la Plataforma en Defensa del Ferrocarril va posar sobre la taula la solució –almenys provisional– que seria més ràpida i barata: l'intercanviador d'amples a l'Arboç.
Rodalies i Tramcamp
Per un cop, això sí, la majoria d'intervencions van coincidir que és prioritari el que agafen la majoria de persones, i això no és el TAV –un 90% de la inversió els darrers anys per a un 10% dels passatgers–, sinó les línies de regionals i rodalies. Per això es va insistir a demanar-ne una xarxa pròpia per al Camp –un projecte que no acaba d'avançar perquè no és clar si correspondrà impulsar-lo a l'Estat o a la Generalitat–, que també es connecti a la de Barcelona. Ara que, és clar, l'estrella de la curta distància ha de ser el Tramcamp, que per una banda ha de lligar definitivament els barris –els de Ponent, però també els de Llevant!– a Tarragona, i per l'altra ha de connectar amb els principals pols turístics –els turistes també es mouen, i aquí en vénen molts– del centre de la Costa Daurada, Salou i Cambrils.
Les mercaderies
La darrera gran pota són les mercaderies, que fins i tot ICV va estar d'acord que han de tenir una línia de sortida des del port, pròpia i en ample europeu. De fet, sigui per motius econòmics, mediambientals o de seguretat, es va convenir que el projecte hauria de ser prioritari. Això sí, tenint en compte els interessos de la petroquímica –per això s'hi està negociant–, ja que si, com sembla natural, s'ocupa l'antiga línia Reus-Roda, en poden quedar hipotecats els creixements futurs, sobretot al nord. No es va dir res, però, de municipis que també s'han queixat perquè els posaran les mercaderies perilloses al costat de casa, com ara el Morell o la Pobla de Mafumet.
El debat, en tot cas, està servit, i encara espera aportacions. S'analitzaran totes, amb la idea que, just abans o després de les vacances d'agost, un ple extraordinari pugui aprovar una proposta consensuada.
Darrera actualització ( Dijous, 13 de maig del 2010 02:00 )
El Punt.Cat.
13 de maig del 2010
El Punt
DIARI INDEPENDENT, CATALÀ, COMARCAL I DEMOCRÀTIC
Tarragona es fa seva la idea de rebre la línia d'alta velocitat, subterrània, per Ponent
L'Ajuntament assumeix la proposta del govern en la jornada ferroviària, que constata força coincidències
13/05/10 02:00 - Tarragona - òscar palau email protegit «Tarragona i el ferrocarril: vies de futur» es va fer ahir a la tarda al Palau de Congressos. Foto: Ò.P.J.1
Notícies de ...
Tarragona La Pobla de Mafumet Vila-seca Barcelona Cambrils El Morell Salou L'Arboç Primer i decisiu pas per bastir un document comú de com Tarragona vol que sigui el seu futur ferroviari. Representants de les institucions afectades, grups i agents socioeconòmics van participar ahir en la jornada de reflexió sobre el disseny de les infraestructures ferroviàries, que va deixar clar que no serà difícil arribar a un consens, ja que van ser notables les coincidències en la necessitat d'una xarxa de rodalies, el tramvia, una línia de mercaderies i la línia d'alta velocitat al centre. L'Ajuntament, de fet, ha assumit la proposta del pla director –que El Punt avançava dimarts– que en dibuixa un ramal d'accés en ample mixt, paral·lel a la T-11 i sota els barris de Ponent.
El pla director urbanístic de l'àmbit central del Camp, que aquests dies sortirà a exposició pública, s'entreveu com el document base que Tarragona agafarà com a referència per consensuar el seu, i reivindicar a partir d'aquí les connexions ferroviàries que imagina per al seu futur. D'entrada, la proposta que ahir, per encetar el debat, va fer pública l'alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, es correspon gairebé del tot amb la que fa el govern, tret d'algun retoc en el traçat del Tramcamp, per la qual cosa el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, ja va suggerir que «seria bo que l'assumís tot el territori». Cap més de la quinzena d'intervencions que es van fer després, de fet, no va rebutjar el document, malgrat algunes diferències que en general semblen salvables, a excepció potser d'un dels debats que s'entreveuen més apassionats: quina ha de ser la millor ubicació de la futura estació urbana, l'Horta Gran o la Imperial Tarraco?
Això sí, qui no es va mullar és la subdelegada de l'Estat, que té la paella pel mànec en tots els projectes excepte el tramvia –els ha de pagar, caldrà veure com– i que es va limitar a subratllar la magnitud dels treballs en marxa al corredor mediterrani i l'estació central del sud de l'aeroport, i es va remetre per parlar de futur als quatre estudis que el Ministeri de Foment està redactant a l'àrea metropolitana de Tarragona, que no veuran la llum fins al 2011.
L'alta velocitat
En tot cas, tothom va estar d'acord en força coses. Per exemple, que –perdut per a la ciutat el corredor del TAV Barcelona-Madrid– el que no ha de perdre ara Tarragona és el que li és més natural, el corredor mediterrani. D'aquí la importància del bypass –o els bypass, ja que n'hi ha dos de dibuixats d'entrada pel sud, a més del de sortida pel nord entre Tamarit i la Pobla de Montornès–, que van apuntar la majoria de veus. L'Ajuntament, així, assumeix del tot la idea que un nou ramal des de l'estació central dugui al centre trens tant d'alta velocitat com de rodalies, en una línia subterrània amb baixadors al CIM del Camp, la Floresta i Riu Clar, abans d'arribar a l'estació urbana intermodal, que «també ha de ser central dins del corredor mediterrani», reivindicava Ballesteros. Nadal li donava la raó i justificava aquesta solució perquè la que Foment preveu implantar al 2012 –l'accés del tren d'alta velocitat a Tarragona, després d'un canvi d'eixos, per la línia actual de Vila-seca, que el pla director, per cert, també proposa fer d'ample europeu– no dóna garanties que sigui competitiva per a la connexió amb Barcelona amb alta velocitat, que al cap i a la fi ha de ser tan o més important –va coincidir tothom– que la resta de llarga distància. Això sí, només la Plataforma en Defensa del Ferrocarril va posar sobre la taula la solució –almenys provisional– que seria més ràpida i barata: l'intercanviador d'amples a l'Arboç.
Rodalies i Tramcamp
Per un cop, això sí, la majoria d'intervencions van coincidir que és prioritari el que agafen la majoria de persones, i això no és el TAV –un 90% de la inversió els darrers anys per a un 10% dels passatgers–, sinó les línies de regionals i rodalies. Per això es va insistir a demanar-ne una xarxa pròpia per al Camp –un projecte que no acaba d'avançar perquè no és clar si correspondrà impulsar-lo a l'Estat o a la Generalitat–, que també es connecti a la de Barcelona. Ara que, és clar, l'estrella de la curta distància ha de ser el Tramcamp, que per una banda ha de lligar definitivament els barris –els de Ponent, però també els de Llevant!– a Tarragona, i per l'altra ha de connectar amb els principals pols turístics –els turistes també es mouen, i aquí en vénen molts– del centre de la Costa Daurada, Salou i Cambrils.
Les mercaderies
La darrera gran pota són les mercaderies, que fins i tot ICV va estar d'acord que han de tenir una línia de sortida des del port, pròpia i en ample europeu. De fet, sigui per motius econòmics, mediambientals o de seguretat, es va convenir que el projecte hauria de ser prioritari. Això sí, tenint en compte els interessos de la petroquímica –per això s'hi està negociant–, ja que si, com sembla natural, s'ocupa l'antiga línia Reus-Roda, en poden quedar hipotecats els creixements futurs, sobretot al nord. No es va dir res, però, de municipis que també s'han queixat perquè els posaran les mercaderies perilloses al costat de casa, com ara el Morell o la Pobla de Mafumet.
El debat, en tot cas, està servit, i encara espera aportacions. S'analitzaran totes, amb la idea que, just abans o després de les vacances d'agost, un ple extraordinari pugui aprovar una proposta consensuada.
Darrera actualització ( Dijous, 13 de maig del 2010 02:00 )
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
El nyap que estan fent a Tarrgona amb l'Alta Velocitat és històric. I tot, per no haver fet en el seu moment una estació en el centre de la ciutat.
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Comença l'estesa del tercer rail a la via convencional entre Girona i Vilamalla
Celrà (ACN).- L'estesa del tercer rail a la via convencional entre Girona i Vilamalla (Alt Empordà) ja és una realitat. Adif ha començat ha instal·lar els 41 quilòmetres de rail que permetran que a finals d'any ja puguin circular trens de mercaderies d'ample europeu per aquest tram. L'obra del tercer rail, que suposa una inversió de 94 MEUR, farà que els combois comencin a fer servir el tram construït per la concessionària TP Ferro, que comprèn el túnel transfronterer del Pertús. Renfe ja ha anunciat, però, que per als trens de passatgers caldrà fer transbord a l'estació de Vilafant. La col·locació del tercer rail ha començat en dotze quilòmetres compresos entre l'estació de mercaderies de Girona i Celrà (Gironès).
Celrà (ACN).- L'estesa del tercer rail a la via convencional entre Girona i Vilamalla (Alt Empordà) ja és una realitat. Adif ha començat ha instal·lar els 41 quilòmetres de rail que permetran que a finals d'any ja puguin circular trens de mercaderies d'ample europeu per aquest tram. L'obra del tercer rail, que suposa una inversió de 94 MEUR, farà que els combois comencin a fer servir el tram construït per la concessionària TP Ferro, que comprèn el túnel transfronterer del Pertús. Renfe ja ha anunciat, però, que per als trens de passatgers caldrà fer transbord a l'estació de Vilafant. La col·locació del tercer rail ha començat en dotze quilòmetres compresos entre l'estació de mercaderies de Girona i Celrà (Gironès).
3cat24.cat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Afecció a la R2 el 15 i 16 de maig de 2010
Afeccions a l'R2Nord per obres de millora a la infraestructura
A causa de les obres de millora de la infraestructura ferroviària als trams de Mollet Sant Fost-Granollers Centre i Sagrera-Sant Andreu Comtal, durant el cap de setmana de dissabte dia 15 i diumenge dia 16 de maig, es modifiquen els horaris de servei habitual d'alguns trens de la línia R2Nord:
Dissabte 15 de maig
El tren amb sortida de l'aeroport a les 23.38h i que tenia previst arribar a Granollers Centre a les 0.40h, finalitzarà el seu recorregut a Estació de França a les 00.12h.
Diumenge 16 de maig
El tren que havia de sortir de Granollers Centre a les 04.52h amb direcció a l'aeroport, on arribava a les 05.53h, iniciarà el seu recorregut a Estació de França a les 5.21h.
El tren que surt de l'aeroport a les 23.08h i arribada a Sant Celoni a les 00.32h, finalitzarà el seu recorregut abans, a Mollet-Sant Fost. Els viatgers seran transbordats en carretera fins a destinació.
El tren que surt de l'aeroport a les 23.38h i arribada a Granollers Centre a les 00.40h, finalitzarà el seu recorregut abans, a Mollet-Sant Fost. Els viatgers seran transbordats en carretera fins destinació.
Entre les 7.30h i les 11.30h l'oferta de trens entre Granollers Centre i Mollet Sant Fost es redueix a un tren per hora i sentit.
Consulteu els horaris de l'R2Nord
R2: afecció per millora de la infraestructura [PDF, 60,43 KB.]
Rodalies de Catalunya
Afeccions a l'R2Nord per obres de millora a la infraestructura
A causa de les obres de millora de la infraestructura ferroviària als trams de Mollet Sant Fost-Granollers Centre i Sagrera-Sant Andreu Comtal, durant el cap de setmana de dissabte dia 15 i diumenge dia 16 de maig, es modifiquen els horaris de servei habitual d'alguns trens de la línia R2Nord:
Dissabte 15 de maig
El tren amb sortida de l'aeroport a les 23.38h i que tenia previst arribar a Granollers Centre a les 0.40h, finalitzarà el seu recorregut a Estació de França a les 00.12h.
Diumenge 16 de maig
El tren que havia de sortir de Granollers Centre a les 04.52h amb direcció a l'aeroport, on arribava a les 05.53h, iniciarà el seu recorregut a Estació de França a les 5.21h.
El tren que surt de l'aeroport a les 23.08h i arribada a Sant Celoni a les 00.32h, finalitzarà el seu recorregut abans, a Mollet-Sant Fost. Els viatgers seran transbordats en carretera fins a destinació.
El tren que surt de l'aeroport a les 23.38h i arribada a Granollers Centre a les 00.40h, finalitzarà el seu recorregut abans, a Mollet-Sant Fost. Els viatgers seran transbordats en carretera fins destinació.
Entre les 7.30h i les 11.30h l'oferta de trens entre Granollers Centre i Mollet Sant Fost es redueix a un tren per hora i sentit.
Consulteu els horaris de l'R2Nord
R2: afecció per millora de la infraestructura [PDF, 60,43 KB.]
Rodalies de Catalunya
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
I els talls de Llarga Distància es farà:
Costa Brava per la Papiol - Mollet.
Catalan Talgo per la Costa Brava, però amb branca de Talgo VI.
TrenHotel per a la Costa.
Els regionals no ho sé.
Salutacions.
Costa Brava per la Papiol - Mollet.
Catalan Talgo per la Costa Brava, però amb branca de Talgo VI.
TrenHotel per a la Costa.
Els regionals no ho sé.
Salutacions.
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Regionals crec que excepte el primer i l'últim MD, acabaran a St. Andreu Comtal. L'Arco i un Euromed 130, passaran la nit a Sants. El Costa Brava anirà via R4 per Martorell on farà parada tècnica, i per la R7, a Cerdanyola on farà parada comercial per transbordar per carretera la gent que vagi a Barcelona.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Archie escrigué:I els talls de Llarga Distància es farà:
Costa Brava per la Papiol - Mollet.
Catalan Talgo per la Costa Brava, però amb branca de Talgo VI.
TrenHotel per a la Costa.
Els regionals no ho sé.
Salutacions.
Aquests desviaments que comentes són pel cap de setmana del 23 de maig, no per demà diumenge 16 de maig. Renfe no ha publicat cap PAT pels trens de Llarga Distància, ja que circulen habitualment (això que dieu ho vau malentendre, no sé d'on ho heu tret.)
Aquest cap de setmana només es circularà en règim de via única entre Granollers Centre i Montmeló per posada en marxa del nou BAB, fet que provocarà les afeccions que s'indiquen més amunt per a rodalies.
Repeteixo, regionals i llarga distància circulen via Granollers, amb alguns minuts de retard degut a la via única.
Tal i com dic, diumenge 23 de maig es realitzaran els desviaments dels trens de LD que indica el company archie-250, i a més us puc avançar que fins a les 17:30 tots els Regionals iniciaran i finalitzaran el seu recorregut a Sant Andreu Comtal, ja que el que s'interromprà serà la circulació de trens entre Clot-Aragó i Sant Andreu Comtal, però ja publicarà Renfe i adif (suposo que dijous vinent) l'informació pertinent.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
En cap cas ha dit en Jacob que sigui aquest cap de setmana, el que ha fet es avançar que la setmana que bé hi hauran els desviaments degut al tall entre Clot i Sant Andreu, degut a la connexió del desviament que s'ha de fer degut a les obres de Sagrera, igual que d'aquí uns mesos en tornaran a haver més degut al desviament de la línia per a passar pel túnel de la LAV de manera provisional mentres es soterra l'actual estació de Montmeló.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
alkolo89 escrigué:En cap cas ha dit en Jacob que sigui aquest cap de setmana, el que ha fet es avançar que la setmana que bé hi hauran els desviaments degut al tall entre Clot i Sant Andreu, degut a la connexió del desviament que s'ha de fer degut a les obres de Sagrera, igual que d'aquí uns mesos en tornaran a haver més degut al desviament de la línia per a passar pel túnel de la LAV de manera provisional mentres es soterra l'actual estació de Montmeló.
Bé sí, amb això tens raó, en cap cas s'ha indicat que no fós per demà, però com que no especificava data en concret jo havia donat per entès que era per demà, amb això volia evitar que ningú anés en va a la línia de Mataró a fer fotos.... ja que no veurà res més que civia i 447.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Infraestructuras: Noticia de actualidad
Entra en servicio la primera fase de la nueva variante de ancho convencional en el entorno de La Sagrera
El próximo fin de semana empezará a funcionar el nuevo trazado, que permitirá liberar espacio para la construcción de las infraestructuras de la línea de alta velocidad a la frontera francesa
Adif pondrá en servicio el próximo fin de semana la primera fase de la variante ferroviaria de ancho convencional en el entorno de La Sagrera. La entrada en funcionamiento del nuevo trazado permitirá liberar espacio para la construcción de la infraestructura de la futura estación de La Sagrera y garantizar las circulaciones de ancho convencional durante la construcción del tramo La Sagrera-Nudo de la Trinidad de la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa.
(20/05/2010) La construcción de las nuevas infraestructuras ferroviarias en los sectores de La Sagrera y San Andrés Condal contempla la ejecución de un salto de carnero (cruce de vías a distinto nivel) para el futuro paso de las vías de ancho internacional sobre las vías de ancho convencional de la línea Barcelona-Portbou.
La primera fase de la puesta en servicio del nuevo trazado se llevará a cabo este próximo fin de semana y consiste en el traslado hacía el lado montaña, desde su actual emplazamiento en el lado mar, de las dos vías de la línea Barcelona-Portbou. El nuevo trazado tiene una longitud de 2.240 metros, desde la salida de la actual cobertura en el Clot hasta el entorno de la estación de San Andrés Condal, de los que 413 discurren soterrados por la futura cobertura de la infraestructura ferroviaria en este sector.
Para el montaje de las instalaciones, se han destinado 8.960 metros de carril, 6.600 metros cúbicos de balasto, 82 postes de electrificación, 8.400 metros de hilo de contacto de catenaria flexible y 826 de catenaria rígida, y 14.300 metros de red de cableado para las instalaciones de seguridad y comunicaciones, Asimismo, se ha procedido a la instalación de un nuevo enclavamiento electrónico para garantizar la gestión y regulación del tráfico en este ámbito con las mayores garantías de fiabilidad y seguridad.
La ejecución de estos trabajos se compatibiliza con el mantenimiento de la explotación ferroviaria, a través de una precisa programación de las actuaciones, con el objetivo de minimizar las afectaciones al servicio. De este modo, durante los últimos meses se han llevado a cabo en horario nocturno o fines de semana operaciones previas de adaptación de la infraestructura ferroviaria de ancho convencional a su nueva configuración, consistentes en el montaje de aparatos de vía y elementos de los sistemas de electrificación y comunicaciones.
Igualmente, la entrada en servicio del nuevo trazado se ha dividido en tres fases. La primera de ellas se realizará este próximo fin de semana, con la culminación de las operaciones para el traslado de las vías de la línea Barcelona-Portbou. Estos trabajos consistirán en la realización de conexiones técnicas, la validación de los nuevos sistemas y las preceptivas pruebas para su puesta en servicio en plenas condiciones de operatividad, seguridad y fiabilidad.
A lo largo del mes de junio, se completarán las dos fases siguientes mediante el desplazamiento de las dos vías de la línea Barcelona-Mataró-Maçanet.
Modificación de servicios
La complejidad de estas operaciones, que se desarrollan en el ámbito de la plataforma ferroviaria y con un elevado grado de especialización técnica, obliga a interrumpir la circulación ferroviaria de las vías de la línea Barcelona-Portbou entre las 21,30 horas del próximo sábado 22 de mayo, y las 17,30 horas del domingo día 23. Además se realizarán operaciones sobre las dos vías de la línea Barcelona-Mataró-Maçanet en horario nocturno, sin afectación al servicio.
Esto supondrá algunas modificaciones en los servicios de la línea R2 de Cercanías y de los servicios de Media Distancia, así como en algunos servicios de Larga Distancia
Información y atención al cliente
Para informar y orientar a los viajeros, Renfe y Adif incrementarán su personal de información y atención al cliente con doce personas en las estaciones de: San Andrés Condal, Clot Aragó, Paseo de Gracia y Barcelona Sants.
Además, los viajeros disponen de información mediante, servicio SMS, en estaciones, en los teléfonos 902 41 00 41 y 902 320 320 y en las webs www.rodaliesdecatalunya.cat, www.renfe.com y www.adif.es
Tramo La Sagrera-Nudo de la Trinidad
Tiene una longitud total de 4,2 kkilómetros y está dividido en dos sectores, el de La Sagrera y el de San Andrés, ambos cofinanciados por la Sociedad Barcelona Sagrera Alta Velocidad, en un 12,8 y un 46,9 por ciento, respectivamente. El presupuesto global de adjudicación asciende a 245.370.758 euros. Su ejecución representará una total transformación de la infraestructura ferroviaria y urbanística de estos dos sectores.
El tramo Barcelona-Figueres de la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa cuenta con una inversión aproximada de 4.200 millones de euros.
Vía Libre
Entra en servicio la primera fase de la nueva variante de ancho convencional en el entorno de La Sagrera
El próximo fin de semana empezará a funcionar el nuevo trazado, que permitirá liberar espacio para la construcción de las infraestructuras de la línea de alta velocidad a la frontera francesa
Adif pondrá en servicio el próximo fin de semana la primera fase de la variante ferroviaria de ancho convencional en el entorno de La Sagrera. La entrada en funcionamiento del nuevo trazado permitirá liberar espacio para la construcción de la infraestructura de la futura estación de La Sagrera y garantizar las circulaciones de ancho convencional durante la construcción del tramo La Sagrera-Nudo de la Trinidad de la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa.
(20/05/2010) La construcción de las nuevas infraestructuras ferroviarias en los sectores de La Sagrera y San Andrés Condal contempla la ejecución de un salto de carnero (cruce de vías a distinto nivel) para el futuro paso de las vías de ancho internacional sobre las vías de ancho convencional de la línea Barcelona-Portbou.
La primera fase de la puesta en servicio del nuevo trazado se llevará a cabo este próximo fin de semana y consiste en el traslado hacía el lado montaña, desde su actual emplazamiento en el lado mar, de las dos vías de la línea Barcelona-Portbou. El nuevo trazado tiene una longitud de 2.240 metros, desde la salida de la actual cobertura en el Clot hasta el entorno de la estación de San Andrés Condal, de los que 413 discurren soterrados por la futura cobertura de la infraestructura ferroviaria en este sector.
Para el montaje de las instalaciones, se han destinado 8.960 metros de carril, 6.600 metros cúbicos de balasto, 82 postes de electrificación, 8.400 metros de hilo de contacto de catenaria flexible y 826 de catenaria rígida, y 14.300 metros de red de cableado para las instalaciones de seguridad y comunicaciones, Asimismo, se ha procedido a la instalación de un nuevo enclavamiento electrónico para garantizar la gestión y regulación del tráfico en este ámbito con las mayores garantías de fiabilidad y seguridad.
La ejecución de estos trabajos se compatibiliza con el mantenimiento de la explotación ferroviaria, a través de una precisa programación de las actuaciones, con el objetivo de minimizar las afectaciones al servicio. De este modo, durante los últimos meses se han llevado a cabo en horario nocturno o fines de semana operaciones previas de adaptación de la infraestructura ferroviaria de ancho convencional a su nueva configuración, consistentes en el montaje de aparatos de vía y elementos de los sistemas de electrificación y comunicaciones.
Igualmente, la entrada en servicio del nuevo trazado se ha dividido en tres fases. La primera de ellas se realizará este próximo fin de semana, con la culminación de las operaciones para el traslado de las vías de la línea Barcelona-Portbou. Estos trabajos consistirán en la realización de conexiones técnicas, la validación de los nuevos sistemas y las preceptivas pruebas para su puesta en servicio en plenas condiciones de operatividad, seguridad y fiabilidad.
A lo largo del mes de junio, se completarán las dos fases siguientes mediante el desplazamiento de las dos vías de la línea Barcelona-Mataró-Maçanet.
Modificación de servicios
La complejidad de estas operaciones, que se desarrollan en el ámbito de la plataforma ferroviaria y con un elevado grado de especialización técnica, obliga a interrumpir la circulación ferroviaria de las vías de la línea Barcelona-Portbou entre las 21,30 horas del próximo sábado 22 de mayo, y las 17,30 horas del domingo día 23. Además se realizarán operaciones sobre las dos vías de la línea Barcelona-Mataró-Maçanet en horario nocturno, sin afectación al servicio.
Esto supondrá algunas modificaciones en los servicios de la línea R2 de Cercanías y de los servicios de Media Distancia, así como en algunos servicios de Larga Distancia
Información y atención al cliente
Para informar y orientar a los viajeros, Renfe y Adif incrementarán su personal de información y atención al cliente con doce personas en las estaciones de: San Andrés Condal, Clot Aragó, Paseo de Gracia y Barcelona Sants.
Además, los viajeros disponen de información mediante, servicio SMS, en estaciones, en los teléfonos 902 41 00 41 y 902 320 320 y en las webs www.rodaliesdecatalunya.cat, www.renfe.com y www.adif.es
Tramo La Sagrera-Nudo de la Trinidad
Tiene una longitud total de 4,2 kkilómetros y está dividido en dos sectores, el de La Sagrera y el de San Andrés, ambos cofinanciados por la Sociedad Barcelona Sagrera Alta Velocidad, en un 12,8 y un 46,9 por ciento, respectivamente. El presupuesto global de adjudicación asciende a 245.370.758 euros. Su ejecución representará una total transformación de la infraestructura ferroviaria y urbanística de estos dos sectores.
El tramo Barcelona-Figueres de la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa cuenta con una inversión aproximada de 4.200 millones de euros.
Vía Libre
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Ahir per el pas que estan fent per La Sagrera, es veien els obrers soldant les vies, és molt difícil de veure això a hora diurna, i que suposa un gran espectacle.
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Ja que ho dius, a Puigcerdà també es feia de dia, mira el següent videoArchie escrigué:Ahir per el pas que estan fent per La Sagrera, es veien els obrers soldant les vies, és molt difícil de veure això a hora diurna, i que suposa un gran espectacle.
Més obres:
Renfe
Després us penjo el PDF.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
El PDF es pot descarregar de l'enllaç que us ha passat l'Oriol.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Bé l'enllaç que us he adjuntat, diu que aquest dissabte, el que ve (29 de maig) i el següent (5 de juny) a causa de les obres de construcció d'un viaducte a l'AP7 i A2, al Papiol, la R4 patirà restriccions entre Castellbisbal i Molins de Rei. A l'enllaç, hi ha el PDF amb els trens afectats.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Veritát o engany... http://www.lavanguardia.es/politica/noticias/20100520/53931213342/nadal-a-pesar-de-los-recortes-el-tgv-en-catalunya-no-se-toca-barcelona-rodalies-sagrera-renfe-joaqui.html
Nadal: "A pesar de los recortes, el TGV en Catalunya no se toca"
El conseller apuesta por un nuevo modelo de peajes y asegura que uno de sus objetivos es minimizar las incidencias de Rodalies
Barcelona. (Redacción).- El conseller de Política Territorial y Obras Públicas, Joaquim Nadal, aseguró que las obras del TGV en Catalunya "no se tocan", aunque reconoció que los recortes que hará el gobierno pueden retrasar las obras de la estación de la Sagrera.
"Las obras para hacer llegar el TGV a Francia creo que no experimentarán ningún retraso. De ninguna manera. Lo que se juego el gobierno español ha de hacer que pase lo contrario: cuanto antes, mejor. Creo que la estación de la Sagrera tampoco se tocará, aunque este año puede experimentar un retraso", señaló en una entrevista en RAC1.
Para Nadal, el tema del TGV es "urgente". "Está tan lanzado y va a tan buen ritmo, que creo que la perspectiva de compromiso del 2012, el Ministerio no la querrá revisar", intuyó.
Respecto a otras obras en el territorio catalán, Nadal cree que no habrá ninguna "parada", pero sí "unas cuantas retrasadas", como por ejemplo Castellbisbal, y "aplazadas", como los accesos ferroviarios al aeropuerto de Barcelona. "El estado está invirtiendo más que nunca en Catalunya en infraestructuras", constató.
Nuevo modelo de peajes
El conseller apuntó que Catalunya se dirige hacia un "nuevo" modelo de peajes y que de desaparecer nada porque continuarán habiendo siempre. "Estamos trabajando en un modelo de peaje en que se pagará el peaje en función de criterios de incentivo de la movilidad: quién más gente lleve, quién más recurrencia tenga de viaje y quién menos contamine, pagará menos", planteó.
Minimizar incidencias de Rodalies
Nadal reconoció que en referencia a Rodalies aún "queda mucho por hacer" y que uno de los objetivos de su conselleria, compartido por RENFE y Adif, es minimizar el número de incidencias. "Casi cada día me despierta un sms del servicio de incidencias de RENFE que me dice "hoy tenemos problemas con la línea tal porque el cruce no funciona; hoy tenemos problemas en tal sitio". Me exaspera y me azora la cantidad de incidencias que tenemos", confesó.
Nadal: "A pesar de los recortes, el TGV en Catalunya no se toca"
El conseller apuesta por un nuevo modelo de peajes y asegura que uno de sus objetivos es minimizar las incidencias de Rodalies
Barcelona. (Redacción).- El conseller de Política Territorial y Obras Públicas, Joaquim Nadal, aseguró que las obras del TGV en Catalunya "no se tocan", aunque reconoció que los recortes que hará el gobierno pueden retrasar las obras de la estación de la Sagrera.
"Las obras para hacer llegar el TGV a Francia creo que no experimentarán ningún retraso. De ninguna manera. Lo que se juego el gobierno español ha de hacer que pase lo contrario: cuanto antes, mejor. Creo que la estación de la Sagrera tampoco se tocará, aunque este año puede experimentar un retraso", señaló en una entrevista en RAC1.
Para Nadal, el tema del TGV es "urgente". "Está tan lanzado y va a tan buen ritmo, que creo que la perspectiva de compromiso del 2012, el Ministerio no la querrá revisar", intuyó.
Respecto a otras obras en el territorio catalán, Nadal cree que no habrá ninguna "parada", pero sí "unas cuantas retrasadas", como por ejemplo Castellbisbal, y "aplazadas", como los accesos ferroviarios al aeropuerto de Barcelona. "El estado está invirtiendo más que nunca en Catalunya en infraestructuras", constató.
Nuevo modelo de peajes
El conseller apuntó que Catalunya se dirige hacia un "nuevo" modelo de peajes y que de desaparecer nada porque continuarán habiendo siempre. "Estamos trabajando en un modelo de peaje en que se pagará el peaje en función de criterios de incentivo de la movilidad: quién más gente lleve, quién más recurrencia tenga de viaje y quién menos contamine, pagará menos", planteó.
Minimizar incidencias de Rodalies
Nadal reconoció que en referencia a Rodalies aún "queda mucho por hacer" y que uno de los objetivos de su conselleria, compartido por RENFE y Adif, es minimizar el número de incidencias. "Casi cada día me despierta un sms del servicio de incidencias de RENFE que me dice "hoy tenemos problemas con la línea tal porque el cruce no funciona; hoy tenemos problemas en tal sitio". Me exaspera y me azora la cantidad de incidencias que tenemos", confesó.
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Avui he anat a veure els Talls, i dir que ha passat el Catalan Talgo amb una branca de generació 6 de color blau, i el Mare Nostrum de baixada amb una altra sisena pero en aquest cas blanca ja. El Costa Brava no s'ha fet esperar i ha anat adelantat i tot. Fins a les 17:30 no es restableix, per tant, si algú vol veure el Mare Nostrum de pujada a Portbou, el podrà veure per la línia de la Costa.
Salutacions,
Salutacions,
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Redacció | Actualitzat el 21/05/2010 a les 11:34h
CiU demana, sense èxit, que Rodalies arribi a Ripoll
El tripartit va tombar una proposta de resolució presentada per Eudald Casadesús
CiU vol que el servei de Rodalies arribi a Ripoll. Foto: Marc Riera/ACN
Els grups que donen suport al Govern van tombar aquest dimecres una proposta del diputat ripollès de CiU, Eudald Casadesús, per tal de fer les gestions necessàries per tal que el servei de Rodalies s'allargui fins a Ripoll. D'aquesta manera, de moment, malgrat que els combois i els horaris es consulten al portal de Rodalies, oficialment continuarà sent un servei de Regionals -però amb la gestió traspassada a la Generalitat-.
Hores d'ara, el servei de Rodalies arriba fins a Vic i el Pla de transport de viatgers ha proposat allargar-ho fins a Torelló -població fins a la qual el Govern vol fer arribar el desdoblament-. Casadesús va acceptar, sense èxit, introduir una esmena a la proposta de resolució per tal de no posar terminis a la incorporació de Ripoll a la xarxa barcelonina de Rodalies.
Nota de premsa de CiU
CiU lamenta que el tripartit no tingui voluntat política per estendre el servei de rodalies de la línia R3 fins a Ripoll
El diputat de CiU al Parlament Eudald Casadesús creu que el tripartit “no té voluntat política” d’estendre el servei de rodalies de la línia R3 fins a Ripoll. Casadesús ho ha dit després que els partits que formen part del Govern han rebutjat la proposta de resolució que el diputat de CiU ha defensat aquest matí a la Comissió de Política Territorial per instar el Govern a “fer les gestions necessàries davant Renfe per tal que la línia R3 de l’eix ferroviari Barcelona-La Tor de Querol estengui el servei de rodalies fins a Ripoll”.
La proposta ha estat rebutjada pel tripartit tot i l’oferiment de Casadesús d’introduir-hi una transacció pel que fa al temps i al com de l’execució. Amb la finalitat de mantenir el sentit de la proposta original, i amb la voluntat d’aconseguir el suport del Govern per a una acció que es considera necessària per a la comarca del Ripollès, Casadesús ha proposat afegir en el text que o bé aquest desdoblament es contempli a mig o llarg termini o bé que es tingui en compte en el proper Pla de transports de viatgers. Tal i com ha comentat Casadesús, “el que importa no és tant quan es faci sinó que es faci”, així com també ha explicat que “el Pla de transports de viatgers ja contempla el perllongament del servei de rodalies des de Vic fins a Torelló i, per tant, seria possible que arribés fins a Ripoll”.
Casadesús s’ha mostrat decebut davant la negativa del Govern i ha lamentat que “no hi ha voluntat política, ja que si hi hagués un interés real haguessin acceptat la proposta de CiU de fer-ho encara que no estigui acotat en el temps”. “El que és realment fonamental no és quan sinó que Ripoll pugui disposar d’un servei de rodalies”. Tal i com ha recordat el diputat, històricament s’ha defensat que no es tanqués aquesta línia, que es mantingués el seu caràcter internacional (de Barcelona fins a París) i finalment que el desdoblament arribés fins a Ripoll, però actualment “només està garantit fins a Torelló”.
Casadesús també ha destacat la importància d’aconseguir que el servei de rodalies arribi fins a Ripoll “perquè aquesta circumstància afecta molt greument el transport ferroviari i també el viari, amenaçant la capacitat de desenvolupament econòmic de les comarques de muntanya i limitant les seves possiblitats d’intercanvi”.
Elripollès.info
CiU demana, sense èxit, que Rodalies arribi a Ripoll
El tripartit va tombar una proposta de resolució presentada per Eudald Casadesús
CiU vol que el servei de Rodalies arribi a Ripoll. Foto: Marc Riera/ACN
Els grups que donen suport al Govern van tombar aquest dimecres una proposta del diputat ripollès de CiU, Eudald Casadesús, per tal de fer les gestions necessàries per tal que el servei de Rodalies s'allargui fins a Ripoll. D'aquesta manera, de moment, malgrat que els combois i els horaris es consulten al portal de Rodalies, oficialment continuarà sent un servei de Regionals -però amb la gestió traspassada a la Generalitat-.
Hores d'ara, el servei de Rodalies arriba fins a Vic i el Pla de transport de viatgers ha proposat allargar-ho fins a Torelló -població fins a la qual el Govern vol fer arribar el desdoblament-. Casadesús va acceptar, sense èxit, introduir una esmena a la proposta de resolució per tal de no posar terminis a la incorporació de Ripoll a la xarxa barcelonina de Rodalies.
Nota de premsa de CiU
CiU lamenta que el tripartit no tingui voluntat política per estendre el servei de rodalies de la línia R3 fins a Ripoll
El diputat de CiU al Parlament Eudald Casadesús creu que el tripartit “no té voluntat política” d’estendre el servei de rodalies de la línia R3 fins a Ripoll. Casadesús ho ha dit després que els partits que formen part del Govern han rebutjat la proposta de resolució que el diputat de CiU ha defensat aquest matí a la Comissió de Política Territorial per instar el Govern a “fer les gestions necessàries davant Renfe per tal que la línia R3 de l’eix ferroviari Barcelona-La Tor de Querol estengui el servei de rodalies fins a Ripoll”.
La proposta ha estat rebutjada pel tripartit tot i l’oferiment de Casadesús d’introduir-hi una transacció pel que fa al temps i al com de l’execució. Amb la finalitat de mantenir el sentit de la proposta original, i amb la voluntat d’aconseguir el suport del Govern per a una acció que es considera necessària per a la comarca del Ripollès, Casadesús ha proposat afegir en el text que o bé aquest desdoblament es contempli a mig o llarg termini o bé que es tingui en compte en el proper Pla de transports de viatgers. Tal i com ha comentat Casadesús, “el que importa no és tant quan es faci sinó que es faci”, així com també ha explicat que “el Pla de transports de viatgers ja contempla el perllongament del servei de rodalies des de Vic fins a Torelló i, per tant, seria possible que arribés fins a Ripoll”.
Casadesús s’ha mostrat decebut davant la negativa del Govern i ha lamentat que “no hi ha voluntat política, ja que si hi hagués un interés real haguessin acceptat la proposta de CiU de fer-ho encara que no estigui acotat en el temps”. “El que és realment fonamental no és quan sinó que Ripoll pugui disposar d’un servei de rodalies”. Tal i com ha recordat el diputat, històricament s’ha defensat que no es tanqués aquesta línia, que es mantingués el seu caràcter internacional (de Barcelona fins a París) i finalment que el desdoblament arribés fins a Ripoll, però actualment “només està garantit fins a Torelló”.
Casadesús també ha destacat la importància d’aconseguir que el servei de rodalies arribi fins a Ripoll “perquè aquesta circumstància afecta molt greument el transport ferroviari i també el viari, amenaçant la capacitat de desenvolupament econòmic de les comarques de muntanya i limitant les seves possiblitats d’intercanvi”.
Elripollès.info
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Allargar el límit de Rodalies fins a Ripoll és una reivindicació bastant històrica.
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
És tonteria al meu parer. El trajecte sortiria molt més car, i amb aquesta regla de tres, també hauriem d'allargar el nucli fins a Tarragona, Girona, o Cervera. I tarifar fins a 8 o 10 zones. El preu del trajecte seria superior als 6€ el bitllet senzill. Si el que volen són freqüències com si fos un nucli de rodalia, em sembla que poc es podria augmentar, el fet de ser via única, complica molt les coses en aquest sentit. Però aquesta queixa, per mi és sense fonament, ja que el personal, la gestió i els trens, són de rodalia. El que han de fer, és més pressió perquè la doble via no es demori encara més. És vergonyós que després de 130 anys, no estigui desdoblat en cap punt del traçat, i al pas que anem, ni pel 150 aniversari hi haurà doble via.Jordi Freixas escrigué:Allargar el límit de Rodalies fins a Ripoll és una reivindicació bastant històrica.
Pàgina 1 de 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Temas similares
» Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida
» Tot sobre la línia 9/10 (notícies, estat de les obres, inaguracions...)
» Propers talls al Metro
» Creació de "Ferrocarril en general"
» Creació / renovació d'estacions del Metro de BCN
» Tot sobre la línia 9/10 (notícies, estat de les obres, inaguracions...)
» Propers talls al Metro
» Creació de "Ferrocarril en general"
» Creació / renovació d'estacions del Metro de BCN
Pàgina 1 de 9
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M