Incidències i notícies TMB
+4
Civia463
oriolp13
canalcole
alkolo89
8 participantes
FerroCat :: Tren Real :: Metro i Tramvia :: Metro
Pàgina 1 de 2
Pàgina 1 de 2 • 1, 2
Incidències i notícies TMB
En aquest fil inclourem les incidències que afectin a la xarxa del metro de TMB i les notícies relacionades amb la xarxa.
Re: Incidències i notícies TMB
De l'Agència Catalana de Notícies:
La línia 4 de metro ha estat tallada parcialment poc més d'una hora entre les estacions de La Selva de Mar i La Pau per causes alienes a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), segons han explicat a l'ACN fonts de la companyia. La incidència s'ha produït quan passaven sis minuts de dos quarts de dues del migdia i des de pocs minuts després la línia funcionava parcialment entre Trinitat Nova i la Selva de Mar. Entre aquest punt i la Pau ¿un total de quatre estacions- s'ha cobert el trajecte en busos llançadora. A partir de les 14.40 hores, el servei ha quedat completament normalitzat.
La línia 4 de metro ha estat tallada parcialment poc més d'una hora entre les estacions de La Selva de Mar i La Pau per causes alienes a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), segons han explicat a l'ACN fonts de la companyia. La incidència s'ha produït quan passaven sis minuts de dos quarts de dues del migdia i des de pocs minuts després la línia funcionava parcialment entre Trinitat Nova i la Selva de Mar. Entre aquest punt i la Pau ¿un total de quatre estacions- s'ha cobert el trajecte en busos llançadora. A partir de les 14.40 hores, el servei ha quedat completament normalitzat.
Re: Incidències i notícies TMB
Aquest matí, cap allà les 11.00h :
L3 no efectua parada reglamentaria a drassanes direccio Z. Univ. Ho anuncia per megafonia interna el motorista a caa estacio. Hem passat per drassanes a baixa velocitat i hi he pogut veure gent de tmb, dos VJ , personal del SEM i a terra un individu, que semblqva estar inconscient.
L3 no efectua parada reglamentaria a drassanes direccio Z. Univ. Ho anuncia per megafonia interna el motorista a caa estacio. Hem passat per drassanes a baixa velocitat i hi he pogut veure gent de tmb, dos VJ , personal del SEM i a terra un individu, que semblqva estar inconscient.
oriolp13- Revisor
- Nombre de missatges : 241
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Re: Incidències i notícies TMB
Potser ho han fet per evitar aglomeracions a l'andana.
Espero que es tractés efectivament d'una persona inconscient i no d'alguna cosa més greu...
Espero que es tractés efectivament d'una persona inconscient i no d'alguna cosa més greu...
Invitat- Invitat
Re: Incidències i notícies TMB
Home, jo crec que el més normal és que si necessites espai per atendre a una persona que ha caigut inconscient pel motiu X, i desprès evacuar-la, és tenir l'andana tancada completament disponible pel servei del SEM, ja que sempre hi ha una quantitat molt gran de mirons que no fan més que agobiar, i el primer per fer un bon rescat, reanimació, el que calgui, és tenir espai i tranquilitat.
Re: Incidències i notícies TMB
Jo suposo que és per el mateix, ja que a l'andana contrària, que era oberta, hi havia gran quantitat de gent tafanejant!alkolo89 escrigué:Home, jo crec que el més normal és que si necessites espai per atendre a una persona que ha caigut inconscient pel motiu X, i desprès evacuar-la, és tenir l'andana tancada completament disponible pel servei del SEM, ja que sempre hi ha una quantitat molt gran de mirons que no fan més que agobiar, i el primer per fer un bon rescat, reanimació, el que calgui, és tenir espai i tranquilitat.
oriolp13- Revisor
- Nombre de missatges : 241
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Re: Incidències i notícies TMB
Aquest matí la L10 funcionava només per andana superior i la L9 no arribava a Bon Pastor per avaria tècnica. A les 07.30 s'ha solucionat.
Re: Incidències i notícies TMB
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/3741827/avaria-obliga-tallar-uns-vint-minuts-linia-1-metro.html
Una avaria obliga a tallar uns vint minuts la línia 1 del metro
L'avaria d'un tren entre l'estació de Baró de Viver i Trinitat Vella ha obligat aquest dilluns al matí a tallar íntegrament la línia 1 del metro durant aproximadament vint minuts, segons ha informat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). El tall s'ha produït a un quart i cinc minuts d'onze del matí i s'ha resolt a les 10.39 hores. TMB ha explicat que la línia 1 no registra retards a causa de l'aturada i que ja funciona amb normalitat.[
Una avaria obliga a tallar uns vint minuts la línia 1 del metro
L'avaria d'un tren entre l'estació de Baró de Viver i Trinitat Vella ha obligat aquest dilluns al matí a tallar íntegrament la línia 1 del metro durant aproximadament vint minuts, segons ha informat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). El tall s'ha produït a un quart i cinc minuts d'onze del matí i s'ha resolt a les 10.39 hores. TMB ha explicat que la línia 1 no registra retards a causa de l'aturada i que ja funciona amb normalitat.[
Re: Incidències i notícies TMB
La Línea 1 del Metro de Barcelona entrará en Badalona
Via Libre
(17/06/2010) La actuación incluye un nuevo tramo de 1, 5 kilómetros de línea con dos estaciones que darán servicio a cerca de 6.500 nuevos viajeros diariamente y acercarán el Metro a los barrios de Montigalà, Lloreda y Santo Cristo de Badalona. Además, se construirán cocheras y un depósito de trenes que permitirán el incremento de frecuencias en la línea. El estudio prevé que las obras comporten una inversión aproximada de 251 millones de euros y un plazo de ejecución de dos años y medio. En una segunda fase, se prevé hacer llegar este nuevo tramo hasta el centro de Badalona.
La L1 entra en Badalona
El Diario Oficial de la Generalitat de Cataluña publicó el 15 de junio el anuncio de aprobación técnica por parte de la Dirección General del Transporte Terrestre y de inicio del proceso de información pública del estudio informativo y el estudio de impacto ambiental para la ejecución de la prolongación de la L1 de Metro desde la actual estación de Fondo hasta los barrios de Lloreda y Santo Cristo de Badalona.
De este modo, las entidades, administraciones y particulares interesados lo podrán consultar durante un período de un mes y formular las aportaciones que consideren para que sean analizadas antes de su aprobación definitiva. El estudio comprende la parte inicial de esta prolongación, que se ejecutará entre pantallas. En este sentido, incluye la ejecución de un tramo de 1, 5 kilómetros de longitud, con dos estaciones para acercar el metro hasta los barrios del norte de Badalona, que hasta ahora no disponían de este servicio. Así, el metro llegará a los barrios de Montigalà, Lloreda y Santo Cristo, dando servicio a cerca de 6.500 nuevos viajeros diariamente cuando funcione a pleno rendimiento.
La L1 entra en Badalona
El Diario Oficial de la Generalitat de Cataluña publicó el 15 de junio el anuncio de aprobación técnica por parte de la Dirección General del Transporte Terrestre y de inicio del proceso de información pública del estudio informativo y el estudio de impacto ambiental para la ejecución de la prolongación de la L1 de Metro desde la actual estación de Fondo hasta los barrios de Lloreda y Santo Cristo de Badalona.
De este modo, las entidades, administraciones y particulares interesados lo podrán consultar durante un período de un mes y formular las aportaciones que consideren para que sean analizadas antes de su aprobación definitiva. El estudio comprende la parte inicial de esta prolongación, que se ejecutará entre pantallas. En este sentido, incluye la ejecución de un tramo de 1, 5 kilómetros de longitud, con dos estaciones para acercar el metro hasta los barrios del norte de Badalona, que hasta ahora no disponían de este servicio. Así, el metro llegará a los barrios de Montigalà, Lloreda y Santo Cristo, dando servicio a cerca de 6.500 nuevos viajeros diariamente cuando funcione a pleno rendimiento.
La actuación incluye la creación de un espacio para las cocheras y talleres, y una zona de maniobras y depósito de trenes, que permitirá los cambios de sentido de los trenes y su estacionamiento. Esto permitirá incrementar la capacidad de convoyes en esta línea y aumentar las frecuencias de paso.
Esta actuación requerirá una inversión aproximada de 251 millones de euros, y se prevé un plazo de ejecución de cerca de dos años y medio. Se trata de la primera fase de una actuación más amplia que ya prevé el Plan Director de Infraestructuras 2001-2010, para prolongar la L1 de Metro hacia el centro de Badalona.
Actuaciones
La alternativa elegida como más adecuada en el estudio informativo que ahora se somete a información pública contempla las siguientes actuaciones:
Esta actuación requerirá una inversión aproximada de 251 millones de euros, y se prevé un plazo de ejecución de cerca de dos años y medio. Se trata de la primera fase de una actuación más amplia que ya prevé el Plan Director de Infraestructuras 2001-2010, para prolongar la L1 de Metro hacia el centro de Badalona.
Actuaciones
La alternativa elegida como más adecuada en el estudio informativo que ahora se somete a información pública contempla las siguientes actuaciones:
- 1,5 kilómetros nuevos de línea: desde la actual cola de maniobras de la estación de Fondo, y discurrirá a una profundidad variable entre los ocho y los veinticinco metros. El trazado avanzará en sentido noreste hasta la estación de Montigalà. Desde aquí, continuará hasta la estación de Lloreda - Santo Cristo. A medio camino, se habilitará el espacio para cocheras y talleres. El nuevo tramo acabará con la cola de maniobras y depósito de trenes.
- Dos nuevas estaciones: el nuevo tramo acogerá dos estaciones para acercar los barrios del norte de Badalona, accesibles para personas con movilidad reducida, dispondrán de ascensores para conectar el exterior con los diferentes niveles de la estación.
- Estación de Montigalà: se situará en la zona del Parque de las Muntanyetes, entre la calle de Liszt y el paseo de Olof Palme, a una profundidad variable de entre diez y veinte metros. Dará servicio a la parte alta de los barrios de Lloreda y Montigalà, tanto en la zona residencial como la comercial y de ocio. Tendrá dos vestíbulos, uno en cada extremo de la estación, de más de quinientos metros cuadrados cada uno. Así, uno de ellos tendrá acceso desde la calle de Mendelsson y otro con acceso junto a la rambla de Sant Joan. La estación, que tendrá andenes laterales, también acogerá una subcentral eléctrica en el nivel de los vestíbulos, así como espacios reservados para uso interno. Se calcula que dará servicio a unas 3.600 personas al día.
- Estación de Lloreda - Santo Cristo: se ubicará en la zona sureste del Parque de Montigalà y al norte del barrio del Santo Cristo, contigua a la avenida de Puigfred. Así, se dará servicio a los barrios de Lloreda y Nueva Lloreda, que han experimentado un fuerte crecimiento de población, así como el barrio de Santo Cristo. También tendrá dos vestíbulos, uno en cada extremo de la estación, de más de quinientos metros cuadrados cada uno. Uno con acceso desde la avenida de Puigfred, cerca de la rotonda que enlaza con la rambla de Sant Joan, y otro con acceso a la misma avenida, en la esquina con la calle de San Fermín. Tendrá un único andén central, de ocho metros de anchura. Se estima que dará servicio a cerca de 2.900 usuarios al día.
- Cocheras y talleres: entre las dos nuevas estaciones, se habilitará un área para el estacionamiento de los trenes y su reparación y mantenimiento. Esta infraestructura permitirá dar respuesta al incremento de frecuencias previsto en el futuro para la L1. Las cocheras y talleres se situarán en el lado mar del Parque de Montigalà, hasta la avenida de Puigfred y la rambla de Sant Joan. Las cocheras tendrán una capacidad para alojar hasta catorce unidades de trenes. Las vías para el estacionamiento de trenes se situarán más cerca de las reservadas para la circulación de los trenes en servicio, mientras que la zona de talleres y mantenimiento de vía quedarán más al norte.
- Vía de maniobras y depósito de trenes: la prolongación finalizará con una vía de maniobras para el cambio de sentido de los trenes y su estacionamiento. El trazado de la vía se ha ajustado para posibilitar la prolongación de la línea hacia las futuras estaciones de Bufalà y Badalona - Pompeu Fabra, previstas en fases posteriores.
Via Libre
Re: Incidències i notícies TMB
Segons Transmet:
Per una incidència tècnica resta sense servei l'estació Badalona - Pompeu Fabra, de la línia 2 de Metro, la línia lila.
Per una incidència tècnica resta sense servei l'estació Badalona - Pompeu Fabra, de la línia 2 de Metro, la línia lila.
Re: Incidències i notícies TMB
Procedent de Transmet:
Per obres a l'infraestructura a l'estació d'Hospital de Bellvitge, resta fora de servei el tram d'estacions de la línia 1 de Metro comprés entre Hospital de Bellvitge i Avinguda Carrilet. Hi ha servei d'autobusos alternatiu.
Per obres a l'infraestructura a l'estació d'Hospital de Bellvitge, resta fora de servei el tram d'estacions de la línia 1 de Metro comprés entre Hospital de Bellvitge i Avinguda Carrilet. Hi ha servei d'autobusos alternatiu.
Re: Incidències i notícies TMB
Segons Transmet, per incidència tècnica, les línies L9 i L10 de Metro estan aturades.
Re: Incidències i notícies TMB
Avui continua el mateix problema a la L9 i L10 del Metro. Sembla ser que una incidència tècnica en el sistema de conducció automàtica, ha sigut la causant de que la línia funcioni de forma anòmala, des de ja fa 24 hores aproximadament. La L9 no funciona de Onze de Setembre a Fondo i la L10 de Onze de Setembre a La Salut. Aquests trams els cobreixen sis autobusos llançadora fletats per TMB i amb els teleindicadors com a "ESPECIAL METRO". La L10 presta servei de La Salut a Gorg i la L9 entre Fondo i Can Zam, ambdòs amb un sol tren cobrint el recorregut alterat. Deixo article de EPC:
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/barcelona/20100812/continuen-les-restriccions-les-linies-del-metro/432370.shtml
FALLADES EN EL SISTEMA
Continuen les restriccions a les línies 9 i 10 del metro
Les línies 9 i 10 del metro de Barcelona continuen funcionant de forma anòmala aquest dijous a causa d'una avaria que impedeix la circulació en alguns trams. La línia 9 està tallada entre les estacions de Bon Pastor i Fondo, i a la 10 el servei està inactiu entre Bon Pastor i La Salut.
En els dos casos, el servei està sent substituït amb autobusos llançadores activats per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
TMB adverteix que de moment es desconeix quan tornaran a entrar en funcionament aquests trams de les dues línies. De moment, no s'han registrat col·lapses ja que el nombre d'usuaris ha disminuït en aquest mes d'agost.
Així doncs, la línia 9 funciona entre Sagrera i Bon Pastor, i entre Fondo i Can Zam. Per la seva banda, la 10 recorre els trams de La Sagrera a Bon Pastor i de La Salut a Gorg.
Els problemes van començar ahir al matí quan un error en el sistema informàtic que regula els trens sense conductor d'aquestes línies va deixar sense servei els viatgers. El servei de la línia 10 es va restablir al migdia. No obstant, els problemes continuen avui i es desconeix quan tornaran a entrar en funcionament de forma completa les dues línies.
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/barcelona/20100812/continuen-les-restriccions-les-linies-del-metro/432370.shtml
FALLADES EN EL SISTEMA
Continuen les restriccions a les línies 9 i 10 del metro
Les línies 9 i 10 del metro de Barcelona continuen funcionant de forma anòmala aquest dijous a causa d'una avaria que impedeix la circulació en alguns trams. La línia 9 està tallada entre les estacions de Bon Pastor i Fondo, i a la 10 el servei està inactiu entre Bon Pastor i La Salut.
En els dos casos, el servei està sent substituït amb autobusos llançadores activats per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
TMB adverteix que de moment es desconeix quan tornaran a entrar en funcionament aquests trams de les dues línies. De moment, no s'han registrat col·lapses ja que el nombre d'usuaris ha disminuït en aquest mes d'agost.
Així doncs, la línia 9 funciona entre Sagrera i Bon Pastor, i entre Fondo i Can Zam. Per la seva banda, la 10 recorre els trams de La Sagrera a Bon Pastor i de La Salut a Gorg.
Els problemes van començar ahir al matí quan un error en el sistema informàtic que regula els trens sense conductor d'aquestes línies va deixar sense servei els viatgers. El servei de la línia 10 es va restablir al migdia. No obstant, els problemes continuen avui i es desconeix quan tornaran a entrar en funcionament de forma completa les dues línies.
Re: Incidències i notícies TMB
La DGTT (Direcció General del Transport Terrestre), ja ha obert un expedient informatiu a la empresa que porta el sistema automàtic de conducció, Siemens, que aporti les dades del problema que està afectant a la L9 i L10 del metro des d'ahir, i si encara no es sol·luciona serà el tercer dia que la línia estigui en funcionament parcial.
Del bloc del DPTOP: http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/ptop/2010/08/12/la-dgtt-ha-obert-un-expedient-informatiu-per-esclarir-les-causes-de-la-incidencia-que-afecta-a-l%E2%80%99l9-i-l%E2%80%99l10-de-metro/
La DGTT ha obert un expedient informatiu per esclarir les causes de la incidència que afecta a l’L9 i l’L10 de metro
La Direcció General de Transport Terrestre (DGTT), a través de l’empresa pública IFERCAT, ha obert un expedient informatiu per esclarir les causes de la incidència que afecta a l’L9 i l’L10 del metro i ha requerit a Siemens, empresa responsable del sistema regulació automàtica dels trens, que aporti les dades del problema informàtic que està impedint el bon funcionament del l’L9 i L’10 de metro. Al mateix temps, s’ha requerit a Siemens, des del primer moment en que es va detectar la incidència, que realitzessin l’esforç necessari per tal de restablir quan abans la circulació de les línies afectades pels problemes tècnics.
La DGTT i TMB lamenten les molèsties que aquesta incidència està produint als afectats.
Per altra banda, la DGTT i TMB volen deixar clar que des del mes de gener, les línies automàtiques de metro de Barcelona han patit aturades en algun tram un total de 1.472 minuts, del total de 210.420 minuts que acumulen en funcionament. Això representa que les línies L9 i L10 han estat en funcionament el 99,3% del total del seu temps d’operativitat, i des de la posada en marxa del tram entre Sagrera i Bon Pastor s’han reduït les incidències substancialment. Aquestes dades són similars a la de la resta de línies.
Es pot dir que és la primera vegada que la L9/L10 pateix una incidència que ja dura més d'un dia. I ja se sap que la tecnologia a vegades falla. Al FTC diuen que a més del problema de conducció automàtica, també hi podria haver sigut una filtració d'aigua molt forta a prop de la bifurcació.
Del bloc del DPTOP: http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/ptop/2010/08/12/la-dgtt-ha-obert-un-expedient-informatiu-per-esclarir-les-causes-de-la-incidencia-que-afecta-a-l%E2%80%99l9-i-l%E2%80%99l10-de-metro/
La DGTT ha obert un expedient informatiu per esclarir les causes de la incidència que afecta a l’L9 i l’L10 de metro
La Direcció General de Transport Terrestre (DGTT), a través de l’empresa pública IFERCAT, ha obert un expedient informatiu per esclarir les causes de la incidència que afecta a l’L9 i l’L10 del metro i ha requerit a Siemens, empresa responsable del sistema regulació automàtica dels trens, que aporti les dades del problema informàtic que està impedint el bon funcionament del l’L9 i L’10 de metro. Al mateix temps, s’ha requerit a Siemens, des del primer moment en que es va detectar la incidència, que realitzessin l’esforç necessari per tal de restablir quan abans la circulació de les línies afectades pels problemes tècnics.
La DGTT i TMB lamenten les molèsties que aquesta incidència està produint als afectats.
Per altra banda, la DGTT i TMB volen deixar clar que des del mes de gener, les línies automàtiques de metro de Barcelona han patit aturades en algun tram un total de 1.472 minuts, del total de 210.420 minuts que acumulen en funcionament. Això representa que les línies L9 i L10 han estat en funcionament el 99,3% del total del seu temps d’operativitat, i des de la posada en marxa del tram entre Sagrera i Bon Pastor s’han reduït les incidències substancialment. Aquestes dades són similars a la de la resta de línies.
Es pot dir que és la primera vegada que la L9/L10 pateix una incidència que ja dura més d'un dia. I ja se sap que la tecnologia a vegades falla. Al FTC diuen que a més del problema de conducció automàtica, també hi podria haver sigut una filtració d'aigua molt forta a prop de la bifurcació.
Re: Incidències i notícies TMB
TMB informa des del seu Facebook, que la L9 ja torna a arribar fins a Can Peixauet, aíxi doncs, la L9 funciona de Can Zam fins a Can Peixauet, deixant només sense servei el tram fins l'estació de Bon Pastor. Aquí deixo el missatge de TMB al Facebook:
"La L9 ja arriba a Can Peixauet, deixant sense servei només el tram entre aquesta estació i Bon Pastor. Un servei especial de bus cobreix aquest tram. Entre La Sagrera i Bon Pastor i entre Can Peixauet i Can Zam el metro funciona ja amb tota normalitat. Disculpeu les molèsties!"
"La L9 ja arriba a Can Peixauet, deixant sense servei només el tram entre aquesta estació i Bon Pastor. Un servei especial de bus cobreix aquest tram. Entre La Sagrera i Bon Pastor i entre Can Peixauet i Can Zam el metro funciona ja amb tota normalitat. Disculpeu les molèsties!"
Re: Incidències i notícies TMB
Diuen que dels errors un aprén, això servirà de lliçó per quan tingui que tornar a passar, penso que ja va bé que s'espatlli ara que estem a ple mes d'Agost i no el dia que comencen els instituts...
Invitat- Invitat
Re: Incidències i notícies TMB
A la web de TMB diuen:
A petició dels tècnics de Siemens, les línies 9 i 10 de metro tanquen avui divendres i demà dissabte a les 12 de la nit
Les línies 9 de metro esta oferint servei parcial a causa d'un problema tècnic en el sistema de comunicació entre el Centre de Control i el sistema de regulació automàtic dels trens. Línia 10 funciona amb normalitat
Així, en aquests moments la línia 9 (La Sagrera - Can Zam) funciona entre La Sagrera i Bon Pastor per una banda i entre Can Peixauet i Can Zam de l'altra. Un servei alternatiu d'autobusos cobreix el tram entre les estacions de Bon Pastor i Can Peixauet. Per cobrir el tram afectat s'ha habilitat un servei especial d'autobús llançadora per facilitar la mobilitat, a més de les línies regulars d'autobusos i de les connexions amb les línies 1, 2 i 5 de metro en les estacions de La Sagrera, Fondo i Gorg. La incidència i els serveis alternatius s'estan comunicant als usuaris mitjançant megafonia, pantalles d'informació i empleats situats a les estacions.
A petició dels tècnics de Siemens, les línies 9 i 10 de metro tanquen avui divendres i demà dissabte a les 12 de la nit
Les línies 9 de metro esta oferint servei parcial a causa d'un problema tècnic en el sistema de comunicació entre el Centre de Control i el sistema de regulació automàtic dels trens. Línia 10 funciona amb normalitat
Així, en aquests moments la línia 9 (La Sagrera - Can Zam) funciona entre La Sagrera i Bon Pastor per una banda i entre Can Peixauet i Can Zam de l'altra. Un servei alternatiu d'autobusos cobreix el tram entre les estacions de Bon Pastor i Can Peixauet. Per cobrir el tram afectat s'ha habilitat un servei especial d'autobús llançadora per facilitar la mobilitat, a més de les línies regulars d'autobusos i de les connexions amb les línies 1, 2 i 5 de metro en les estacions de La Sagrera, Fondo i Gorg. La incidència i els serveis alternatius s'estan comunicant als usuaris mitjançant megafonia, pantalles d'informació i empleats situats a les estacions.
Re: Incidències i notícies TMB
El servei de la L9 ja torna a funcionar amb normalitat després de tres dies d'incidències. No obstant, a petició dels tècnics de Siemens, la L9/L10 tornarà avui a tancar a les dotze de la nit.
Article de La Vanguardia:
Normalizado el servicio en la línea 9 del metro tras tres días de incidencias
No obstante, a petición de los técnicos, las líneas 9 y 10 avanzaran también hoy el cierre del servicio a las 12 de la noche
Barcelona. (EFE).- La Línea 9 (L9) del Metro de Barcelona ha recuperado esta mañana la normalidad, después de los problemas en el sistema informático que regula la conducción automática que han alterado el servicio en esta línea del metro barcelonés desde la mañana del pasado miércoles.
Según ha informado Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB), después de que ayer se avanzara el cierre del servicio a petición del personal técnico de Siemens, las actuaciones realizadas durante la noche han permitido que la totalidad de la Línea 9 funcione con normalidad desde las 5 de la mañana, hora de apertura de la instalación.
No obstante, a petición de los técnicos, las líneas 9 y 10 del metro barcelonés avanzaran también hoy el cierre del servicio a las 12 de la noche para poder efectuar algunas labores que han quedado pospuestas par dar prioridad a la resolución de la principal incidencia.
TMB ha pedido disculpas a los usuarios de las líneas 9 y 10 que estos días han sufrido estas incidencias en algunos tramos de su recorrido, y que la compañía ha intentado paliar con líneas de autobuses lanzadera entre las estaciones en las que el transporte quedó interrumpido.
La Línea 10 ya recuperó la normalidad ayer desde el inicio del servicio en la red metropolitana.
El pasado jueves, la Dirección General de Transporte Terrestre (DGTT) de la Generalitat abrió un expediente informativo, a través de la empresa pública Ifercat, para esclarecer las causas de estas incidencias.
Este organismo ha requerido a la multinacional Siemens que aporte datos sobre la incidencia informática que ha impedido el buen funcionamiento del servicio en las dos líneas.
Por su parte, el conseller de Política Territorial y Obras Públicas, Joaquim Nadal, se reunió ayer con directivos y técnicos de Siemens para instarles a la resolución definitiva del problema.
Article de La Vanguardia:
Normalizado el servicio en la línea 9 del metro tras tres días de incidencias
No obstante, a petición de los técnicos, las líneas 9 y 10 avanzaran también hoy el cierre del servicio a las 12 de la noche
Barcelona. (EFE).- La Línea 9 (L9) del Metro de Barcelona ha recuperado esta mañana la normalidad, después de los problemas en el sistema informático que regula la conducción automática que han alterado el servicio en esta línea del metro barcelonés desde la mañana del pasado miércoles.
Según ha informado Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB), después de que ayer se avanzara el cierre del servicio a petición del personal técnico de Siemens, las actuaciones realizadas durante la noche han permitido que la totalidad de la Línea 9 funcione con normalidad desde las 5 de la mañana, hora de apertura de la instalación.
No obstante, a petición de los técnicos, las líneas 9 y 10 del metro barcelonés avanzaran también hoy el cierre del servicio a las 12 de la noche para poder efectuar algunas labores que han quedado pospuestas par dar prioridad a la resolución de la principal incidencia.
TMB ha pedido disculpas a los usuarios de las líneas 9 y 10 que estos días han sufrido estas incidencias en algunos tramos de su recorrido, y que la compañía ha intentado paliar con líneas de autobuses lanzadera entre las estaciones en las que el transporte quedó interrumpido.
La Línea 10 ya recuperó la normalidad ayer desde el inicio del servicio en la red metropolitana.
El pasado jueves, la Dirección General de Transporte Terrestre (DGTT) de la Generalitat abrió un expediente informativo, a través de la empresa pública Ifercat, para esclarecer las causas de estas incidencias.
Este organismo ha requerido a la multinacional Siemens que aporte datos sobre la incidencia informática que ha impedido el buen funcionamiento del servicio en las dos líneas.
Por su parte, el conseller de Política Territorial y Obras Públicas, Joaquim Nadal, se reunió ayer con directivos y técnicos de Siemens para instarles a la resolución definitiva del problema.
Re: Incidències i notícies TMB
Segons el Facebook de TMB (ja podrien informar-ho a la web també...), les línies L9 i L10 podràn prestar servei ininterromput durant aquesta nit, com cada dissabte. Aíxi doncs, ja queda restablert al 100% el servei a les dues línies, i esperem que això no torni a passar...
Re: Incidències i notícies TMB
http://www.directe.cat/acn/acn/511561/la-presencia-d-un-objecte-o-persona-a-la-via-de-la-l4-del-metro-obliga-a-tallar-la-circula
La presència d'un objecte o persona a la via de la L4 del metro obliga a tallar la circulació de trens
La possible intrusió a la zona de vies de la L4 del metro de Barcelona d'un objecte o una persona ha obligat el matí d'aquest dijous a tallar la circulació d'aquesta línia de metro al voltant de tres quarts de deu del matí. El pas de combois ha estat totalment aturat durant nou minuts. Llavors, s'ha restablert el servei entre Trinitat Nova i Bogatell. Al voltant de les deu del matí, les úniques estacions en què no circulen trens són Llacuna i Poblenou. Els tècnics de manteniment de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) estan treballant per detectar què hi ha a la via. Segons fonts de la companyia, els trens s'aturen automàticament en detectar la presència d'algun objecte o persona.
La presència d'un objecte o persona a la via de la L4 del metro obliga a tallar la circulació de trens
La possible intrusió a la zona de vies de la L4 del metro de Barcelona d'un objecte o una persona ha obligat el matí d'aquest dijous a tallar la circulació d'aquesta línia de metro al voltant de tres quarts de deu del matí. El pas de combois ha estat totalment aturat durant nou minuts. Llavors, s'ha restablert el servei entre Trinitat Nova i Bogatell. Al voltant de les deu del matí, les úniques estacions en què no circulen trens són Llacuna i Poblenou. Els tècnics de manteniment de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) estan treballant per detectar què hi ha a la via. Segons fonts de la companyia, els trens s'aturen automàticament en detectar la presència d'algun objecte o persona.
Re: Incidències i notícies TMB
lamalla.cat > Infolocal Àrea Barcelona
23/08/2010 07:58h
La línia 1 del Metro entre l'Hospital de Bellvitge i l'Avinguda Carrilet torna a funcionar
El servei en aquest tram, al terme de l'Hospitalet de Llobregat, s'havia suspès per millorar la infraestructura de la via
LAMALLA.CAT
Aquest dilluns, a les 5 del matí s'ha restablert el servei de la línia 1 de metro entre les estacions d'Hospital de Bellvitge i Avinguda Carrilet, al terme de l'Hospitalet de Llobregat, que ha estat suspès des del dia 2 d'agost amb motiu d'uns treballs de millora en la infraestructura de via. Durant les tres setmanes d'interrupció, els usuaris -un màxim de 7.500 al dia- han tingut com a alternativa un servei especial de bus entre Avinguda Carrilet i Hospital de Bellvitge, amb parada a l'estació intermèdia de Bellvitge, amb els mateixos horaris del metro.
Enllaços
TMB
L'aturada de la circulació de trens ha permès fer les obres per connectar les vies generals i els nous tallers de manteniment d'infraestructura que s'han construït al costat de l'estació d'Hospital de Bellvitge. D'aquesta manera podran traslladar-s'hi els vehicles de manteniment de via que fins ara tenien la base a Mercat Nou.
A més, s'ha executat la primera fase de la instal·lació d'un aparell de via del tipus bretelle (escapament doble, en forma de X) a la sortida de l'estació d'Hospital de Bellvitge, que farà possibles les maniobres dels trens en totes dues direccions i donarà més flexibilitat a l'operació de la línia.
La L-1 del Metro entre Hospital de Bellvitge i Avinguda Carrilet ja torna a funcionar
lamalla.cat
23/08/2010 07:58h
La línia 1 del Metro entre l'Hospital de Bellvitge i l'Avinguda Carrilet torna a funcionar
El servei en aquest tram, al terme de l'Hospitalet de Llobregat, s'havia suspès per millorar la infraestructura de la via
LAMALLA.CAT
Aquest dilluns, a les 5 del matí s'ha restablert el servei de la línia 1 de metro entre les estacions d'Hospital de Bellvitge i Avinguda Carrilet, al terme de l'Hospitalet de Llobregat, que ha estat suspès des del dia 2 d'agost amb motiu d'uns treballs de millora en la infraestructura de via. Durant les tres setmanes d'interrupció, els usuaris -un màxim de 7.500 al dia- han tingut com a alternativa un servei especial de bus entre Avinguda Carrilet i Hospital de Bellvitge, amb parada a l'estació intermèdia de Bellvitge, amb els mateixos horaris del metro.
Enllaços
TMB
L'aturada de la circulació de trens ha permès fer les obres per connectar les vies generals i els nous tallers de manteniment d'infraestructura que s'han construït al costat de l'estació d'Hospital de Bellvitge. D'aquesta manera podran traslladar-s'hi els vehicles de manteniment de via que fins ara tenien la base a Mercat Nou.
A més, s'ha executat la primera fase de la instal·lació d'un aparell de via del tipus bretelle (escapament doble, en forma de X) a la sortida de l'estació d'Hospital de Bellvitge, que farà possibles les maniobres dels trens en totes dues direccions i donarà més flexibilitat a l'operació de la línia.
La L-1 del Metro entre Hospital de Bellvitge i Avinguda Carrilet ja torna a funcionar
lamalla.cat
Re: Incidències i notícies TMB
http://www.lavanguardia.es/free/edicionimpresa/res/20100824/53988384894.html?urlback=http://www.lavanguardia.es/premium/edicionimpresa/20100824/53988384894.html
La avería de la L9 costó a TMB 110.000 euros
La avería en el software del sistema de conducción automática de la L9 del metro, que obligó a cerrar varios tramos de esta línea e inicialmente también de la L10-del 11 al 13 de agosto-le costó a TMB 110.000 euros. Este es el importe que figura en el informe que la compañía ha dirigido a la dirección general de Transport Terrestre de la Generalitat cara al expediente informativo que esta abrió a Siemens, responsable del automatismo que falló, y cuya elaboración se está ultimando. La factura incluye el coste de los autobuses sustitutorios, el trabajo extra de los empleados y los viajes que dejaron de validarse o comprarse. No figuran, sin embargo, los daños intangibles, como los efectos que la incidencia tuvo en la imagen de la línea, la más moderna de la red de Barcelona y cuya eficiencia se puso en cuestión.
La avería de la L9 costó a TMB 110.000 euros
La avería en el software del sistema de conducción automática de la L9 del metro, que obligó a cerrar varios tramos de esta línea e inicialmente también de la L10-del 11 al 13 de agosto-le costó a TMB 110.000 euros. Este es el importe que figura en el informe que la compañía ha dirigido a la dirección general de Transport Terrestre de la Generalitat cara al expediente informativo que esta abrió a Siemens, responsable del automatismo que falló, y cuya elaboración se está ultimando. La factura incluye el coste de los autobuses sustitutorios, el trabajo extra de los empleados y los viajes que dejaron de validarse o comprarse. No figuran, sin embargo, los daños intangibles, como los efectos que la incidencia tuvo en la imagen de la línea, la más moderna de la red de Barcelona y cuya eficiencia se puso en cuestión.
Re: Incidències i notícies TMB
canalcole escrigué: la más moderna de la red de Barcelona y cuya eficiencia se puso en cuestión.
A veure, no entenc com la gent pot posar en qüestió la seguretat de la conducció automàtica, potser la gent no sap que per posar en marxa la línia 9, es van fer proves l'any passat i durant 11 mesos, ara fa un any per exemple, la L9 en el seu tram de Santa Coloma, es trobava en proves, i en aquell moment també van aparèixer els diversos problemes, que si les portes no encaixaven, que si el trens no responien correctament a les ordres del centre de control, fins i tot els mentirosos de la secció sindical de la CGT al Metro deien aquest mateix discurs, que no és cert. Estem parlant que la L9/L10 en aquell moment, s'estava provant un sistema que era (o és) nou de trinca a Catalunya i Espanya, i és necessitava molt de TEMPS, per què? Perquè obrir una línia automàtica no és el mateix que obrir una línia amb la tradicional conducció de les altres línies de Metro (que porten sistema de conducció ATO a les línies 2, 3 i 5, ATP a la 1 i a la 4 i el Tren Stop a la 1) i per tant, el període de temps d'obertura es més llarg, perquè s'han de revisar que tots, absolutament TOTS els sistemes de seguretat estiguin en correcte funcionament, requisit indispensable per posar en servei una línia d'aquestes característiques. I si falla alguns cops, doncs no passa res, tampoc la tecnologia és perfecte, dic jo no? Les màquines són com nosaltres, també podem ficar la pota algunes vegades, i pel que sembla la gent que critica el sistema automàtic, no ho tenen en compte aquesta afirmació, a més aquest sistema ha funcionat i funciona a la perfecció a diversos llocs d'Europa i del món (poso exemples: la línia 14 del metro de París, el metro de Lausanne, el recent inaugurat de Dubai...), per tant, que la gent pensi que aquest sistema millora la gestió d'una línia de metro, beneficiant als ciutadans, que són els que utilitzem aquest mètode de transport.
Perdoneu pel totxo, però volia dir el que penso...
Re: Incidències i notícies TMB
+111Civia463 escrigué:canalcole escrigué: la más moderna de la red de Barcelona y cuya eficiencia se puso en cuestión.
A veure, no entenc com la gent pot posar en qüestió la seguretat de la conducció automàtica, potser la gent no sap que per posar en marxa la línia 9, es van fer proves l'any passat i durant 11 mesos, ara fa un any per exemple, la L9 en el seu tram de Santa Coloma, es trobava en proves, i en aquell moment també van aparèixer els diversos problemes, que si les portes no encaixaven, que si el trens no responien correctament a les ordres del centre de control, fins i tot els mentirosos de la secció sindical de la CGT al Metro deien aquest mateix discurs, que no és cert. Estem parlant que la L9/L10 en aquell moment, s'estava provant un sistema que era (o és) nou de trinca a Catalunya i Espanya, i és necessitava molt de TEMPS, per què? Perquè obrir una línia automàtica no és el mateix que obrir una línia amb la tradicional conducció de les altres línies de Metro (que porten sistema de conducció ATO a les línies 2, 3 i 5, ATP a la 1 i a la 4 i el Tren Stop a la 1) i per tant, el període de temps d'obertura es més llarg, perquè s'han de revisar que tots, absolutament TOTS els sistemes de seguretat estiguin en correcte funcionament, requisit indispensable per posar en servei una línia d'aquestes característiques. I si falla alguns cops, doncs no passa res, tampoc la tecnologia és perfecte, dic jo no? Les màquines són com nosaltres, també podem ficar la pota algunes vegades, i pel que sembla la gent que critica el sistema automàtic, no ho tenen en compte aquesta afirmació, a més aquest sistema ha funcionat i funciona a la perfecció a diversos llocs d'Europa i del món (poso exemples: la línia 14 del metro de París, el metro de Lausanne, el recent inaugurat de Dubai...), per tant, que la gent pensi que aquest sistema millora la gestió d'una línia de metro, beneficiant als ciutadans, que són els que utilitzem aquest mètode de transport.
Perdoneu pel totxo, però volia dir el que penso...
A més, es que es això, si hagués passat a Madrid (que no tardaran molt en fer una línia automàtica) o a Bilbao, hagués passat lo mateix, o a Sevilla, que el van estrenar fa poc.
I, encara dic més: en un futur, la línia 2 també funcionarà amb MTO. Així que es vagin acostumant.
Invitat- Invitat
Pàgina 1 de 2 • 1, 2
Temas similares
» Notícies del TRAM
» Tot sobre la línia 9/10 (notícies, estat de les obres, inaguracions...)
» Notícies dels FGC
» Noticies sobre el Cremallera de Núria
» Notícies de la nova flota de RENFE a Espanya
» Tot sobre la línia 9/10 (notícies, estat de les obres, inaguracions...)
» Notícies dels FGC
» Noticies sobre el Cremallera de Núria
» Notícies de la nova flota de RENFE a Espanya
FerroCat :: Tren Real :: Metro i Tramvia :: Metro
Pàgina 1 de 2
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M