Noticies sobre el Cremallera de Núria
+2
UT440_132M
Rius
6 participantes
Pàgina 2 de 2 • 1, 2
Re: Noticies sobre el Cremallera de Núria
Bé, ja estem a 2011 amb un canvi recent de Govern a la Generalitat. Quins canvis creieu que pot suposar això per el Cremallera de Núria respecte a la gestió que se n'ha vingut fent des del 2003?
Invitat- Invitat
Re: Noticies sobre el Cremallera de Núria
CapJordi Freixas escrigué:Bé, ja estem a 2011 amb un canvi recent de Govern a la Generalitat. Quins canvis creieu que pot suposar això per el Cremallera de Núria respecte a la gestió que se n'ha vingut fent des del 2003?
Re: Noticies sobre el Cremallera de Núria
http://www.naciodigital.cat/elripolles/noticia/13774/comite/empresa/nuria/anira/tribunals/cabines/cremallera
Arnau Urgell | Actualitzat el 10/02/2011 a les 10:38h
El comitè d'empresa de Núria anirà als tribunals per les cabines del cremallera
Tot i això espera que el nou Govern resolgui una qüestió que CiU va dur al Parlament
El comitè d'empresa de Vall de Núria i la secció sindical de CCOO anirà als tribunals per resoldre el tancament de les cabines del cremallera. “Només farem marxa enrere a la decisió si la nova direcció de Ferrocarrils rectifica” ha explica Xavier Formatger, un dels representants dels treballadors.
El conflicte arrenca el 2003 quan FGC va comprar dos automotors GTW 2/6 (el Noufonts i el Bastiments). Els combois reserven un espai molt petit pels conductors que no queda aïllat dels viatgers. Al llarg d'aquests vuit anys els treballadors han intentat sense èxit que es tanquin complint la normativa europea en matèria ferroviària (UIC 651).
“No reclamem cap privilegi” recalca Formatgers, “tant sols que es compleixi la normativa i que poguem treballar amb seguretat” afegeix. En aquest sentit recorda que poden arribar a dur 200 passatgers en condicions meteorològiques adverses. Pels representants dels treballadors el fet de no estar aïllats dels passatgers és un problema ja que el xivarri els dificulta la concentració i el fet de rebre les indicacions dels centres de control i caps d'estació o els senyals acústics dels trens. A més, es queixen que afecta la visió nocturna pel reflex de la llum de la zona de passatgers i que tenen un habitacle molt petit.
Confiança en el Govern però sense contactes amb la nova direcció
La situació fa vuit anys que s'arrossega i fins i tot ha arribat al Parlament i a Inspecció de Treball. Aquest organisme va proposar una multa de vora 25.000 euros que va quedar en no res per un defecte de forma. Després el Centre de Salut en el Treball va instar a l'empresa proposés una reforma seguint la normativa europea però, segons els treballadors, la solució no millorava la situació actual. Tot plegat, en una situació de cert buit legal ja que la Llei ferroviària catalana –a diferència de l'espanyola- no obliga a comblir la normativa UIC 651.
En aquest context de bloqueig el comitè d'empresa es planteja anar als tribunals. Tot i això, confia en la nova direcció de Ferrocarrils i el nou Govern. “L'Eudald Casadesús –ara delegat del Govern- manté el compromís de solucionar-ho” recorda Formatger. Tanmateix, en la primera primera visita d'Enric Ticó, el nou president de FGC, a Núria, no hi va haver cap contacte. “Ningú ens el va presentar” lamenta el representant dels treballadors.
Grup a favor del tancament de les cabines del cremallera al Facebook
Un dels dos combois causants de la polèmica. Foto: Bernat Borràs
Arnau Urgell | Actualitzat el 10/02/2011 a les 10:38h
El comitè d'empresa de Núria anirà als tribunals per les cabines del cremallera
Tot i això espera que el nou Govern resolgui una qüestió que CiU va dur al Parlament
El comitè d'empresa de Vall de Núria i la secció sindical de CCOO anirà als tribunals per resoldre el tancament de les cabines del cremallera. “Només farem marxa enrere a la decisió si la nova direcció de Ferrocarrils rectifica” ha explica Xavier Formatger, un dels representants dels treballadors.
El conflicte arrenca el 2003 quan FGC va comprar dos automotors GTW 2/6 (el Noufonts i el Bastiments). Els combois reserven un espai molt petit pels conductors que no queda aïllat dels viatgers. Al llarg d'aquests vuit anys els treballadors han intentat sense èxit que es tanquin complint la normativa europea en matèria ferroviària (UIC 651).
“No reclamem cap privilegi” recalca Formatgers, “tant sols que es compleixi la normativa i que poguem treballar amb seguretat” afegeix. En aquest sentit recorda que poden arribar a dur 200 passatgers en condicions meteorològiques adverses. Pels representants dels treballadors el fet de no estar aïllats dels passatgers és un problema ja que el xivarri els dificulta la concentració i el fet de rebre les indicacions dels centres de control i caps d'estació o els senyals acústics dels trens. A més, es queixen que afecta la visió nocturna pel reflex de la llum de la zona de passatgers i que tenen un habitacle molt petit.
Confiança en el Govern però sense contactes amb la nova direcció
La situació fa vuit anys que s'arrossega i fins i tot ha arribat al Parlament i a Inspecció de Treball. Aquest organisme va proposar una multa de vora 25.000 euros que va quedar en no res per un defecte de forma. Després el Centre de Salut en el Treball va instar a l'empresa proposés una reforma seguint la normativa europea però, segons els treballadors, la solució no millorava la situació actual. Tot plegat, en una situació de cert buit legal ja que la Llei ferroviària catalana –a diferència de l'espanyola- no obliga a comblir la normativa UIC 651.
En aquest context de bloqueig el comitè d'empresa es planteja anar als tribunals. Tot i això, confia en la nova direcció de Ferrocarrils i el nou Govern. “L'Eudald Casadesús –ara delegat del Govern- manté el compromís de solucionar-ho” recorda Formatger. Tanmateix, en la primera primera visita d'Enric Ticó, el nou president de FGC, a Núria, no hi va haver cap contacte. “Ningú ens el va presentar” lamenta el representant dels treballadors.
Grup a favor del tancament de les cabines del cremallera al Facebook
Un dels dos combois causants de la polèmica. Foto: Bernat Borràs
Re: Noticies sobre el Cremallera de Núria
Arnau Urgell | Actualitzat el 28/02/2011 a les 12:00h
FGC soluciona el conflicte de les cabines del cremallera
Divendres van presentar una proposta de tancament que va rebre el vist-i-plau de CCOO.
S'espera que s'implementi just després de Setmana Santa
Punt final a vuit anys de conflicte per les cabines del cremallera de Núria. El passat divendres es va celebrar a Barcelona una reunió entre el president de Ferrocarrils de la Generalitat, Enric Ticó, els representants de CCOO al comitè d'empresa -Marc Cardona i Xavier Formatger- i la presència del president comarcal de Convergència Xavier Cima.
El mateix Ticó va presentar als conductors una proposta de "tancament total i frontal" que solucionava les aspiracions dels conductors. El mateix Formatger admet la sorpresa que el president de Ferrocarrils afrontés la reunió amb una solució que posa fi a una lluita que ha durat vuit anys.
Pel representant de CCOO es tracta d'una "promesa electoral complerta" ja que era un tema que Eudald Casadesús, quan era diputat de CiU, havia dut al Parlament. En aquest sentit ha volgut agrair publicament la tasca del mateix Casadesús o de Xavier Cima per aconseguir una solució. Això sí, es lamenta que un tema "que es pugui solucionar en una reunió de mitja hora s'hagués allargat tants anys".
Les cabines, després de Setmana Santa
El conflicte arrenca el 2003 quan FGC va comprar dos automotors GTW 2/6 (el Noufonts i el Bastiments). Els combois reserven un espai molt petit pels conductors que no queda aïllat dels viatgers. Al llarg d'aquests vuit anys els treballadors han intentat sense èxit que es tanquin complint la normativa europea en matèria ferroviària (UIC 651).
“No reclavàmem cap privilegi” recalca Formatgers, “tant sols que es complís la normativa i poder treballar amb seguretat” afegeix. En aquest sentit recorda que poden arribar a dur 200 passatgers en condicions meteorològiques adverses. Pels representants dels treballadors el fet de no estar aïllats dels passatgers és un problema ja que el xivarri els dificulta la concentració i el fet de rebre les indicacions dels centres de control i caps d'estació o els senyals acústics dels trens. A més, es queixen que afecta la visió nocturna pel reflex de la llum de la zona de passatgers i que tenen un habitacle molt petit.
Les noves cabines s'instal·laran molt probablement després de Setmana Santa aprofitant que la clientela baixa. En tot cas "aquest cap de setmana s'ha treballat amb gran satisfacció" reconeix Formatger. Per altra banda el comitè d'empresa retirarà la demanda que havia presentat als tribunals per desencallar el conflicte.
El Ripolles.info
FGC soluciona el conflicte de les cabines del cremallera
Divendres van presentar una proposta de tancament que va rebre el vist-i-plau de CCOO.
S'espera que s'implementi just després de Setmana Santa
Punt final a vuit anys de conflicte per les cabines del cremallera de Núria. El passat divendres es va celebrar a Barcelona una reunió entre el president de Ferrocarrils de la Generalitat, Enric Ticó, els representants de CCOO al comitè d'empresa -Marc Cardona i Xavier Formatger- i la presència del president comarcal de Convergència Xavier Cima.
El mateix Ticó va presentar als conductors una proposta de "tancament total i frontal" que solucionava les aspiracions dels conductors. El mateix Formatger admet la sorpresa que el president de Ferrocarrils afrontés la reunió amb una solució que posa fi a una lluita que ha durat vuit anys.
Pel representant de CCOO es tracta d'una "promesa electoral complerta" ja que era un tema que Eudald Casadesús, quan era diputat de CiU, havia dut al Parlament. En aquest sentit ha volgut agrair publicament la tasca del mateix Casadesús o de Xavier Cima per aconseguir una solució. Això sí, es lamenta que un tema "que es pugui solucionar en una reunió de mitja hora s'hagués allargat tants anys".
Les cabines, després de Setmana Santa
El conflicte arrenca el 2003 quan FGC va comprar dos automotors GTW 2/6 (el Noufonts i el Bastiments). Els combois reserven un espai molt petit pels conductors que no queda aïllat dels viatgers. Al llarg d'aquests vuit anys els treballadors han intentat sense èxit que es tanquin complint la normativa europea en matèria ferroviària (UIC 651).
“No reclavàmem cap privilegi” recalca Formatgers, “tant sols que es complís la normativa i poder treballar amb seguretat” afegeix. En aquest sentit recorda que poden arribar a dur 200 passatgers en condicions meteorològiques adverses. Pels representants dels treballadors el fet de no estar aïllats dels passatgers és un problema ja que el xivarri els dificulta la concentració i el fet de rebre les indicacions dels centres de control i caps d'estació o els senyals acústics dels trens. A més, es queixen que afecta la visió nocturna pel reflex de la llum de la zona de passatgers i que tenen un habitacle molt petit.
Les noves cabines s'instal·laran molt probablement després de Setmana Santa aprofitant que la clientela baixa. En tot cas "aquest cap de setmana s'ha treballat amb gran satisfacció" reconeix Formatger. Per altra banda el comitè d'empresa retirarà la demanda que havia presentat als tribunals per desencallar el conflicte.
El Ripolles.info
Re: Noticies sobre el Cremallera de Núria
I amb els de Montserrat faràn quelcom similar?
oriolp13- Revisor
- Nombre de missatges : 241
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Re: Noticies sobre el Cremallera de Núria
Aleluiaaaaaaaaaaaa!
Ja era hora que fessin unes cabines com cal, que si, serà molt maco anar just enganxat al parabrises, però aquelles cabines semblen una llauna de sardines. Per anar bé haurien de ser com les dels Stadler del Tren Groc, que entren de sobres dues persones sense molestar-se.
Ja era hora que fessin unes cabines com cal, que si, serà molt maco anar just enganxat al parabrises, però aquelles cabines semblen una llauna de sardines. Per anar bé haurien de ser com les dels Stadler del Tren Groc, que entren de sobres dues persones sense molestar-se.
Re: Noticies sobre el Cremallera de Núria
03.06.2011 / 23.06.2011 NOUS HORARIS DE CREMALLERA.
Amb els nous horaris es garanteix la circulació d'un cremallera cada 60 minuts entre Ribes de Freser i Núria.
Aquests horaris han sigut dissenyats per la temporada alta, entre el 23 de juny i l'11 de setembre, tots els caps de setmana de l'any i festius assenyalats.
Horaris Cremallera de Núria del 23/6/2011 al 11/9/2011
Amb els nous horaris es garanteix la circulació d'un cremallera cada 60 minuts entre Ribes de Freser i Núria.
Aquests horaris han sigut dissenyats per la temporada alta, entre el 23 de juny i l'11 de setembre, tots els caps de setmana de l'any i festius assenyalats.
Horaris Cremallera de Núria del 23/6/2011 al 11/9/2011
Re: Noticies sobre el Cremallera de Núria
Redacció | Actualitzat el 29/07/2011 a les 08:39h
Les cabines tancades del cremallera ja són una realitat
Punt i final a un conflicte que Ferrocarrils de la Generalitat arrossegava des de fa vuit anys
Cabina tancada del cremallera. Foto: CCOO Vall de Núria
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha instal·lat recentment el tancament de la cabina d'un dels dos automotors GTW 2/6 del cremallera de Núria. A l'espera de realitzar el segon tancament, es dóna per tancat un conflicte de vuit anys entre els conductors i l'empresa.
I és que el 2003 FGC va comprar els automotors Noufonts i Bastiments que reservaven un espai molt petit pels conductors que no quedava aïllat dels viatgers. Durant tot aquest temps els treballadors han intentat sense èxit que es tanquessin complint la normativa europea en matèria ferroviària (UIC 651).
Els conductors es queixaven que no estar aïllats dels passatgers era un problema ja que el xivarri els dificultava la concentració i el fet de rebre les indicacions dels centres de control i caps d'estació o els senyals acústics dels trens. A més, recordaven que afecta la visió nocturna pel reflex de la llum de la zona de passatgers i que tenien un habitacle molt petit.
Grup a favor del tancament de les cabines del cremallera al Facebook
ElRipollès.info
Les cabines tancades del cremallera ja són una realitat
Punt i final a un conflicte que Ferrocarrils de la Generalitat arrossegava des de fa vuit anys
Cabina tancada del cremallera. Foto: CCOO Vall de Núria
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha instal·lat recentment el tancament de la cabina d'un dels dos automotors GTW 2/6 del cremallera de Núria. A l'espera de realitzar el segon tancament, es dóna per tancat un conflicte de vuit anys entre els conductors i l'empresa.
I és que el 2003 FGC va comprar els automotors Noufonts i Bastiments que reservaven un espai molt petit pels conductors que no quedava aïllat dels viatgers. Durant tot aquest temps els treballadors han intentat sense èxit que es tanquessin complint la normativa europea en matèria ferroviària (UIC 651).
Els conductors es queixaven que no estar aïllats dels passatgers era un problema ja que el xivarri els dificultava la concentració i el fet de rebre les indicacions dels centres de control i caps d'estació o els senyals acústics dels trens. A més, recordaven que afecta la visió nocturna pel reflex de la llum de la zona de passatgers i que tenien un habitacle molt petit.
Grup a favor del tancament de les cabines del cremallera al Facebook
ElRipollès.info
Re: Noticies sobre el Cremallera de Núria
Millores en l’explotació comercial del Cremallera de Núria
per la supressió del pas a nivell a l’entrada de Queralbs
• La zona de l’estació de Queralbs concentra un important moviment de trens comercials
i de càrrega, vehicles i vianants. Fins el moment de l’entrada en servei del nou pas
inferior, el passat mes de juliol, l’organització del servei comercial del cremallera
estava molt condicionat al trànsit de vehicles, sobretot durant la temporada alta.
• La nova situació permet ja en l’actualitat augmentar de manera puntual, i en funció de
la demanda, la freqüència del cremallera en hores punta i dies de màxima afluència
amb trens llançadora entre les estacions de Queralbs i Núria.
• A més de la supressió del pas a nivell també s’ha ampliat la capacitat d’aparcament a
l’estació de Queralbs. Això permet una redistribució dels viatgers evitant el col·lapse
dels accessos i de les estacions de Ribes de Freser. Actualment un 30% dels viatgers
de Vall de Núria pugen a l’estació de Queralbs.
• Amb el nou pas inferior també s’ha aconseguit una millora de la seguretat en la
circulació de vehicles i el pas de vianants.
• A partir del proper any, i quan les obres d’urbanització de l’entorn ja estiguin
completament acabades, durant la temporada alta l’explotació del cremallera activarà
un servei de trens llançadores cada mitja hora entre les estacions de Núria i Queralbs
en ambdós sentits durant la franja de les hores punta.
Barcelona, 25 d’agost de 2011
La supressió del pas a nivell a l’entrada de Queralbs i l’entrada en servei del nou pas inferior, des del
passat mes de juliol, han permès a FGC plantejar una reorganització del servei comercial del
cremallera que s’executarà en dues fases. Cal tenir en compte que la zona de l’estació de Queralbs
concentra un important moviment de trens comercials i de càrrega, vehicles i vianants. Fins el
moment de l’entrada en servei del nou pas inferior, el passat mes de juliol, l’organització del servei
comercial del cremallera estava molt condicionat al trànsit de vehicles, sobretot durant la temporada
alta.
Primera fase: Ja actualment, i conseqüència directa de la supressió del pas a nivell, el cremallera pot
activar de manera puntual, i en funció de la demanda, la freqüència de trens en hores punta i dies de
màxima afluència amb trens cremallera entre les estacions de Queralbs i Núria.
Segona fase: A partir del proper any, i quan les obres d’urbanització de l’entorn ja estiguin
completament acabades, durant la temporada alta l’explotació del cremallera activarà un servei de
trens llançadores cada mitja hora entre les estacions de Núria i Queralbs, en ambdós sentits, durant
la franja de les hores punta.
Aquestes millores en la capacitat de transport del cremallera comportaran una millora evident en el
confort dels viatgers sense cap increment dels costos d’explotació ni del parc mòbil actual.
Relació directa entre la supressió del pas a nivell i el servei del cremallera:
Sense la supressió del pas a nivell, la millora en el servei del cremallera no hauria estat possible.
La supressió del pas a nivell viari comporta l’eliminació del temps d’interrupció de vehicles en
l’entrada i sortida del poble de Queralbs. La reorganització del servei plantejada per l’any que ve i els
nous trens llançadora entre Queralbs i Núria cada mitja hora hauria comportat mantenir les barreres
baixades durant 27 minuts per cada hora punta (de 10:00 a 13:00 i de 15:30 fins a les 17:30 h)
col·lapsant l’únic accés al municipi.
Fins ara, en temporada alta cada hora es creuaven 3 trens de pujada amb 3 de baixada sumant un
total de 18 minuts cada hora amb les barreres baixades i la circulació aturada.
La supressió del pas a nivell viari també comporta una millora de la seguretat en la circulació
de vehicles i el pas de vianants.
Més zona d’aparcament a Queralbs:
Les millores també comporten una ampliació de la zona d’aparcament a Queralbs. Abans de les
obres hi havia 115 places i actualment l’estació de Queralbs ja disposa de 250 places, que seran 300
quan s’acabin del tot els treballs a la zona. Això facilita una redistribució dels viatgers evitant el
col·lapse dels accessos i de les estacions de Ribes Enllaç i Ribes Vila. Cal tenir en compte que
actualment un 30% dels viatgers de Vall de Núria pugen a l’estació de Queralbs.
Els treballs continuen:
El Departament de Territori i Sostenibilitat va iniciar els treballs per eliminar el pas a nivell a Queralbs
l’abril de 2010. Es tracta d’una actuació que ha comportat la construcció d’un nou pas inferior a la GIV-
5217, obra de certa complexitat per la morfologia de l’entorn. Actualment, s’estan completant els
treballs d’urbanització de l’entorn i també s’està portant a terme l’execució de les mesures d’integració
ambiental com són els perfilats dels talussos, les esteses de terra vegetal, les hidrosembres o el
tractament d’aigües d’escorrentia, entre d’altres. Aquests treballs està previst que finalitzin l’octubre
de 2011.
Aquesta obra representa la primera fase de l’ordenació de l’àrea de l’estació de Queralbs, recollida en
un Pla Especial de Queralbs. El Pla es troba actualment en fase d’aprovació final i compleix les
directrius del Pla General d’Ordenació Municipal de la Vall de Ribes.
La segona fase de l’ordenació de l’àrea de l’estació de Queralbs, que està previst que estigui
enllestida al llarg del 2012, comportarà les següents millores:
• Adequació del traçat de les vies i de les corresponents andanes a l’estació de
Queralbs. Actualment les andanes estan en corba i passaran a ser rectes, millorant la
seguretat en l’accessibilitat al tren.
• Adequació de nous passejos per a vianants, remodelació i millora dels serveis de
l’estació per una millora global de la mobilitat i dels accessos.
Amb tot això, l’execució de la supressió del pas a nivell resulta totalment imprescindible per tal de
seguir amb el procés constant de millora de la seguretat del tren cremallera i de la millora de la
qualitat dels serveis que s’ofereixen a la Vall de Núria.
Detalls del nou pas inferior:
L’obra de supressió del pas a nivell abasta un tram de 400 metres de longitud i ha inclòs la realització
d’una variant de la carretera GI-V-5217, en la qual s’ha construït el nou pas inferior. Aquest pas té,
concretament, 60 metres de longitud, 10 metres d’amplada i 5 metres d’alçada. La solució adoptada
és pràctica, eficient i respectuosa amb l’entorn. El pas inferior s’ha executat mitjançant un calaix de
formigó empentat per gats hidràulics, una tècnica que ha fet possible l’execució de l’obra sense
afectar l’explotació del tren cremallera ni l’accés al municipi de Queralbs durant el temps que han
durat els treballs.
La resta del traçat de la variant, que té una amplada de 8 metres (3,5m per cadascun dels dos carrils,
més el voral corresponent) i una vorera de 2 metres, s’ha format mitjançant l’execució d’una línia de
murs prefabricats revestits de pedra natural en un dels costats. Allà on l’alçada del terreny natural ho
permetia, s’ha optat per l’execució de murs d’escullera.
Cal remarcar que en la nova variant de la carretera s’hi ha instal·lat un sistema antigel que evitarà la
formació de glaç sobre la calçada en el tram de màxima pendent (100 metres de longitud). També
s’han executat els nous vials d’accés als aparcament d’FGC situats a ambdós costats del nou tram de
la carretera GI-V-5217. L’obra es completa amb la instal·lació d’una nova il·luminació, senyalització
vertical i horitzontal i urbanització i revegetació del entorn.
Les obres compten amb una inversió de 3,8 milions d’euros.
Comunicació FGC
www.fgc.cat
per la supressió del pas a nivell a l’entrada de Queralbs
• La zona de l’estació de Queralbs concentra un important moviment de trens comercials
i de càrrega, vehicles i vianants. Fins el moment de l’entrada en servei del nou pas
inferior, el passat mes de juliol, l’organització del servei comercial del cremallera
estava molt condicionat al trànsit de vehicles, sobretot durant la temporada alta.
• La nova situació permet ja en l’actualitat augmentar de manera puntual, i en funció de
la demanda, la freqüència del cremallera en hores punta i dies de màxima afluència
amb trens llançadora entre les estacions de Queralbs i Núria.
• A més de la supressió del pas a nivell també s’ha ampliat la capacitat d’aparcament a
l’estació de Queralbs. Això permet una redistribució dels viatgers evitant el col·lapse
dels accessos i de les estacions de Ribes de Freser. Actualment un 30% dels viatgers
de Vall de Núria pugen a l’estació de Queralbs.
• Amb el nou pas inferior també s’ha aconseguit una millora de la seguretat en la
circulació de vehicles i el pas de vianants.
• A partir del proper any, i quan les obres d’urbanització de l’entorn ja estiguin
completament acabades, durant la temporada alta l’explotació del cremallera activarà
un servei de trens llançadores cada mitja hora entre les estacions de Núria i Queralbs
en ambdós sentits durant la franja de les hores punta.
Barcelona, 25 d’agost de 2011
La supressió del pas a nivell a l’entrada de Queralbs i l’entrada en servei del nou pas inferior, des del
passat mes de juliol, han permès a FGC plantejar una reorganització del servei comercial del
cremallera que s’executarà en dues fases. Cal tenir en compte que la zona de l’estació de Queralbs
concentra un important moviment de trens comercials i de càrrega, vehicles i vianants. Fins el
moment de l’entrada en servei del nou pas inferior, el passat mes de juliol, l’organització del servei
comercial del cremallera estava molt condicionat al trànsit de vehicles, sobretot durant la temporada
alta.
Primera fase: Ja actualment, i conseqüència directa de la supressió del pas a nivell, el cremallera pot
activar de manera puntual, i en funció de la demanda, la freqüència de trens en hores punta i dies de
màxima afluència amb trens cremallera entre les estacions de Queralbs i Núria.
Segona fase: A partir del proper any, i quan les obres d’urbanització de l’entorn ja estiguin
completament acabades, durant la temporada alta l’explotació del cremallera activarà un servei de
trens llançadores cada mitja hora entre les estacions de Núria i Queralbs, en ambdós sentits, durant
la franja de les hores punta.
Aquestes millores en la capacitat de transport del cremallera comportaran una millora evident en el
confort dels viatgers sense cap increment dels costos d’explotació ni del parc mòbil actual.
Relació directa entre la supressió del pas a nivell i el servei del cremallera:
Sense la supressió del pas a nivell, la millora en el servei del cremallera no hauria estat possible.
La supressió del pas a nivell viari comporta l’eliminació del temps d’interrupció de vehicles en
l’entrada i sortida del poble de Queralbs. La reorganització del servei plantejada per l’any que ve i els
nous trens llançadora entre Queralbs i Núria cada mitja hora hauria comportat mantenir les barreres
baixades durant 27 minuts per cada hora punta (de 10:00 a 13:00 i de 15:30 fins a les 17:30 h)
col·lapsant l’únic accés al municipi.
Fins ara, en temporada alta cada hora es creuaven 3 trens de pujada amb 3 de baixada sumant un
total de 18 minuts cada hora amb les barreres baixades i la circulació aturada.
La supressió del pas a nivell viari també comporta una millora de la seguretat en la circulació
de vehicles i el pas de vianants.
Més zona d’aparcament a Queralbs:
Les millores també comporten una ampliació de la zona d’aparcament a Queralbs. Abans de les
obres hi havia 115 places i actualment l’estació de Queralbs ja disposa de 250 places, que seran 300
quan s’acabin del tot els treballs a la zona. Això facilita una redistribució dels viatgers evitant el
col·lapse dels accessos i de les estacions de Ribes Enllaç i Ribes Vila. Cal tenir en compte que
actualment un 30% dels viatgers de Vall de Núria pugen a l’estació de Queralbs.
Els treballs continuen:
El Departament de Territori i Sostenibilitat va iniciar els treballs per eliminar el pas a nivell a Queralbs
l’abril de 2010. Es tracta d’una actuació que ha comportat la construcció d’un nou pas inferior a la GIV-
5217, obra de certa complexitat per la morfologia de l’entorn. Actualment, s’estan completant els
treballs d’urbanització de l’entorn i també s’està portant a terme l’execució de les mesures d’integració
ambiental com són els perfilats dels talussos, les esteses de terra vegetal, les hidrosembres o el
tractament d’aigües d’escorrentia, entre d’altres. Aquests treballs està previst que finalitzin l’octubre
de 2011.
Aquesta obra representa la primera fase de l’ordenació de l’àrea de l’estació de Queralbs, recollida en
un Pla Especial de Queralbs. El Pla es troba actualment en fase d’aprovació final i compleix les
directrius del Pla General d’Ordenació Municipal de la Vall de Ribes.
La segona fase de l’ordenació de l’àrea de l’estació de Queralbs, que està previst que estigui
enllestida al llarg del 2012, comportarà les següents millores:
• Adequació del traçat de les vies i de les corresponents andanes a l’estació de
Queralbs. Actualment les andanes estan en corba i passaran a ser rectes, millorant la
seguretat en l’accessibilitat al tren.
• Adequació de nous passejos per a vianants, remodelació i millora dels serveis de
l’estació per una millora global de la mobilitat i dels accessos.
Amb tot això, l’execució de la supressió del pas a nivell resulta totalment imprescindible per tal de
seguir amb el procés constant de millora de la seguretat del tren cremallera i de la millora de la
qualitat dels serveis que s’ofereixen a la Vall de Núria.
Detalls del nou pas inferior:
L’obra de supressió del pas a nivell abasta un tram de 400 metres de longitud i ha inclòs la realització
d’una variant de la carretera GI-V-5217, en la qual s’ha construït el nou pas inferior. Aquest pas té,
concretament, 60 metres de longitud, 10 metres d’amplada i 5 metres d’alçada. La solució adoptada
és pràctica, eficient i respectuosa amb l’entorn. El pas inferior s’ha executat mitjançant un calaix de
formigó empentat per gats hidràulics, una tècnica que ha fet possible l’execució de l’obra sense
afectar l’explotació del tren cremallera ni l’accés al municipi de Queralbs durant el temps que han
durat els treballs.
La resta del traçat de la variant, que té una amplada de 8 metres (3,5m per cadascun dels dos carrils,
més el voral corresponent) i una vorera de 2 metres, s’ha format mitjançant l’execució d’una línia de
murs prefabricats revestits de pedra natural en un dels costats. Allà on l’alçada del terreny natural ho
permetia, s’ha optat per l’execució de murs d’escullera.
Cal remarcar que en la nova variant de la carretera s’hi ha instal·lat un sistema antigel que evitarà la
formació de glaç sobre la calçada en el tram de màxima pendent (100 metres de longitud). També
s’han executat els nous vials d’accés als aparcament d’FGC situats a ambdós costats del nou tram de
la carretera GI-V-5217. L’obra es completa amb la instal·lació d’una nova il·luminació, senyalització
vertical i horitzontal i urbanització i revegetació del entorn.
Les obres compten amb una inversió de 3,8 milions d’euros.
Comunicació FGC
www.fgc.cat
Re: Noticies sobre el Cremallera de Núria
Redacció | Actualitzat el 27/09/2011 a les 11:00h
Col·loquen una passera per sobre el cremallera a Queralbs
El pont permetrà el pas dels vianants travessar les vies ara que no hi ha pas a nivell
Galeria de fotos (Ivan Autet)
Treballs per col·locar la passera. Foto: Ivan Autet
Aquest dllluns a la nit van finalitzar els treballs per col·locar una passera a l'estació del cremallera de Queralbs. El pont permetrà el pas dels vianants per sobre les vies ara que no hi ha pas a nivell -l'eliminació ha suposat que els cotxes passin per un pas subterrani-. La infraestructura, construïda i instal·lada per l'empresa de Campdevànol Asmitec, connecta el pàrquing i l'estació del cremallera amb el poble de Queralbs.
La col·locació ha estat bastant ràpida. El divendres a la nit es van instal·lar els suports mentre que la passada nit, després del pas del darrer cremallera, se'n va fer la col·locació amb poc més de dues hores.
Els cotxes, per sota
Des de finals de juliol els cotxes que accedeixin a Queralbs ho fan per sota el cremallera. Un dels elements diferencials del projecte és la instal·lació, per primera vegada al Principat, de calefacció a una carretera. L'experiment innovador -a Castellar de n'Hug ho han estrenat al nucli urbà- pretén evitar que es glaci la pujada d'accés al nucli urbà. Si abans de les obres ja tenien un pendent significatiu, amb el nou pas soterrat el tram final de la carretera GIV-5217 ha passat a ser del 12%. Globalment el projecte suposa una inversió de 3,8 milions d'euros.
Una màquina del cremallera passant per sota la nova passera. Foto: Ivan Autet
elripollès.info
Col·loquen una passera per sobre el cremallera a Queralbs
El pont permetrà el pas dels vianants travessar les vies ara que no hi ha pas a nivell
Galeria de fotos (Ivan Autet)
Treballs per col·locar la passera. Foto: Ivan Autet
Aquest dllluns a la nit van finalitzar els treballs per col·locar una passera a l'estació del cremallera de Queralbs. El pont permetrà el pas dels vianants per sobre les vies ara que no hi ha pas a nivell -l'eliminació ha suposat que els cotxes passin per un pas subterrani-. La infraestructura, construïda i instal·lada per l'empresa de Campdevànol Asmitec, connecta el pàrquing i l'estació del cremallera amb el poble de Queralbs.
La col·locació ha estat bastant ràpida. El divendres a la nit es van instal·lar els suports mentre que la passada nit, després del pas del darrer cremallera, se'n va fer la col·locació amb poc més de dues hores.
Els cotxes, per sota
Des de finals de juliol els cotxes que accedeixin a Queralbs ho fan per sota el cremallera. Un dels elements diferencials del projecte és la instal·lació, per primera vegada al Principat, de calefacció a una carretera. L'experiment innovador -a Castellar de n'Hug ho han estrenat al nucli urbà- pretén evitar que es glaci la pujada d'accés al nucli urbà. Si abans de les obres ja tenien un pendent significatiu, amb el nou pas soterrat el tram final de la carretera GIV-5217 ha passat a ser del 12%. Globalment el projecte suposa una inversió de 3,8 milions d'euros.
Una màquina del cremallera passant per sota la nova passera. Foto: Ivan Autet
elripollès.info
Re: Noticies sobre el Cremallera de Núria
01.11.2011 / 01.12.2011
TANCAMENT DURANT EL MES DE NOVEMBRE
L'estació de muntanya de Vall de Núria tanca des del 2 de novembre a l'1 de desembre per portar a terme obres de manteniment i millora de les seves instal-lacions i preparar la temporada 2011-2012.
Vall de Núria
TANCAMENT DURANT EL MES DE NOVEMBRE
L'estació de muntanya de Vall de Núria tanca des del 2 de novembre a l'1 de desembre per portar a terme obres de manteniment i millora de les seves instal-lacions i preparar la temporada 2011-2012.
Vall de Núria
Re: Noticies sobre el Cremallera de Núria
elripollès.info
Arnau Urgell | Actualitzat el 16/12/2011 a les 15:09h
Els cremalleres funcionaran amb un sol treballador a partir del gener
CCOO s'hi oposa per considerar que afecta les condicions de seguretat i es deixarà de contractar sis treballadors eventuals. FGC ho justifica per racionalitzar el servei
Els cremalleres de Núria funcionaran a partir del 9 de gener amb un sol treballador, el denominat agent únic. La mesura, que compta amb l'oposició de CCOO, l'ha confirmada a aquest mitjà fonts de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i ja ha estat comunicada formalment als treballadors.
Fins ara els combois que cobreixen la línia de cremallera entre Ribes de Freser i Núria comptaven amb un maquinista i un cap de tren encarregat, entre altres, de les tasques de revisor. El 9 de gener de 2012 desapareixerà la figura del cap de tren un fet que suposarà deixar de contractar sis treballadors eventuals.
Aquest fet és, segons CCOO, el principal element per oposar-s'hi però també la consideració que el cremallera de Núria no reuneix les condicions de les altres línies on s'ha aplicat la figura de l'agent únic (línies urbanes i cremallera de Montserrat). En aquest sentit des del sindicat recorden que es tracta d'una línia de tren d'alta muntanya i que en qualsevol situació d'emergència queden fàcilment aïllats.
Ferrocarrils de la Generalitat, per la seva banda, ha explicat que la mesura té com a objectiu racionalitzar el servei i no té exclusivament un component d'estalvi. L'empresa, que ha decidit tirar-la endavant després que no hi hagués acord amb els representants dels treballadors, nega que es produeixen acomiadaments ja que els eventuals no formen part de la plantilla. Així mateix, han assenyalat que l'agent únic s'ha pogut aplicar gràcies a les mesures de millora de la seguretat a la línia i de les inversions que han permès distribuir millor els viatgers entre les tres estacions d'origent (les dues de Ribes i la de Queralbs). Finalment, fonts de FGC subratllen que bona part dels treballadors que exercien de caps de tren ara es dedicaran a tasques d'informació als viatgers a les estacions.
Arnau Urgell | Actualitzat el 16/12/2011 a les 15:09h
Els cremalleres funcionaran amb un sol treballador a partir del gener
CCOO s'hi oposa per considerar que afecta les condicions de seguretat i es deixarà de contractar sis treballadors eventuals. FGC ho justifica per racionalitzar el servei
Els cremalleres de Núria funcionaran a partir del 9 de gener amb un sol treballador, el denominat agent únic. La mesura, que compta amb l'oposició de CCOO, l'ha confirmada a aquest mitjà fonts de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i ja ha estat comunicada formalment als treballadors.
Fins ara els combois que cobreixen la línia de cremallera entre Ribes de Freser i Núria comptaven amb un maquinista i un cap de tren encarregat, entre altres, de les tasques de revisor. El 9 de gener de 2012 desapareixerà la figura del cap de tren un fet que suposarà deixar de contractar sis treballadors eventuals.
Aquest fet és, segons CCOO, el principal element per oposar-s'hi però també la consideració que el cremallera de Núria no reuneix les condicions de les altres línies on s'ha aplicat la figura de l'agent únic (línies urbanes i cremallera de Montserrat). En aquest sentit des del sindicat recorden que es tracta d'una línia de tren d'alta muntanya i que en qualsevol situació d'emergència queden fàcilment aïllats.
Ferrocarrils de la Generalitat, per la seva banda, ha explicat que la mesura té com a objectiu racionalitzar el servei i no té exclusivament un component d'estalvi. L'empresa, que ha decidit tirar-la endavant després que no hi hagués acord amb els representants dels treballadors, nega que es produeixen acomiadaments ja que els eventuals no formen part de la plantilla. Així mateix, han assenyalat que l'agent únic s'ha pogut aplicar gràcies a les mesures de millora de la seguretat a la línia i de les inversions que han permès distribuir millor els viatgers entre les tres estacions d'origent (les dues de Ribes i la de Queralbs). Finalment, fonts de FGC subratllen que bona part dels treballadors que exercien de caps de tren ara es dedicaran a tasques d'informació als viatgers a les estacions.
Pàgina 2 de 2 • 1, 2
Temas similares
» Cremallera de la Vall de Núria
» Tot sobre la línia 9/10 (notícies, estat de les obres, inaguracions...)
» Cremallera de Montserrat
» Notícies internacionals
» Notícies dels FGC
» Tot sobre la línia 9/10 (notícies, estat de les obres, inaguracions...)
» Cremallera de Montserrat
» Notícies internacionals
» Notícies dels FGC
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M