Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida
+6
alkolo89
canalcole
nilruiz
Altaria_trianilla1619
oriolp13
PoL
10 participantes
Pàgina 2 de 2
Pàgina 2 de 2 • 1, 2
Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida
Les 450/451 feien només L'H-Mataró a la R1, mai van fer serveis a Calella/Blanes/Maçanet.
Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida
Però s'han vist imatges de les 450/1 més enllà, demostrant que podien passar, tot i que per la demanda no les van fer anar. Torno a repetir que tots els túnels de la xarxa catalana estan adaptats al gàlib de qualsevol dels trens que hi circula.
Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida
alkolo89 escrigué:Però s'han vist imatges de les 450/1 més enllà, demostrant que podien passar, tot i que per la demanda no les van fer anar. Torno a repetir que tots els túnels de la xarxa catalana estan adaptats al gàlib de qualsevol dels trens que hi circula.
En això és cert, les 450/1 em sembla que van durar molt poc a la R1, no era apte per una línia que tampoc té una demanda tan forta com la R2 Sud, per aquest motiu les 450/1, no circulen per les altres línies, a més de que tarden molt en el aspecte de carregar/descarregar i per tant els bucs varen ser dissenyats per a línies amb una alta demanda i amb molt de trànsit i que requerien aquest tipus de trens que tingués una capacitat mínima de 1000 persones, i la R2 Sud, és la línia adient pels bucs.
Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida
Extret del FTC:
Regió-7 escrigué:Edició del 24 de gener de 2011
Adif preveu restablir els trens entre Manresa i Calaf el juny
Si es compleix el darrer termini previst, el retard en la reobertura de la línia haurà estat de 19 mesos
DAVID BRICOLLÉ/MANRESA Els usuaris de la línia de Renfe entre Manresa i Calaf podran recuperar el tren com a mitjà de transport el proper mes de maig o juny. Aquesta és la previsió d'Adif, gestor de la línia, que confia que, finalment, d'aquí a entre quatre i cinc mesos s'hagin pogut completar les obres de millora previstes.
Si es compleix aquest pronòstic, el tram haurà estat sense servei ferroviari un total de 26 mesos i se n'haurà endarrerit la reobertura un total de 19 mesos.
En aquests moments s'ha començat a distribuir el material necessari per instal·lar la catenària -el cable que subministra el corrent elèctric als trens-, que és l'element que ha comportat més maldecaps als gestors de la línia i el que principalment ha provocat que el restabliment del servei s'acabi retardant prop de dos anys.
Tal com ja va informar Regió7, el servei -que des que es va interrompre la circulació ferroviària, el 15 d'abril del 2009, es cobreix amb autocars- s'havia de normalitzar el novembre d'aquell mateix any, però quinze mesos després de la data que s'havia anunciat inicialment encara s'hi han d'instal·lar els més de 30 quilòmetres de la catenària.
Segons va argumentar en el seu moment Adif, i tal com ja va informar aquest diari, el motiu principal d'aquest incompliment van ser els robatoris de material que van patir fa un any -bàsicament del cable de la catenària, que ja s'havia començat a instal·lar- i el fet que l'alt valor econòmic d'aquesta part dels treballs obligués a tornar-la adjudicar per concurs públic.
Tot i que el robatori va tenir lloc a principi del 2010, no va ser fins a final del mes de juliol passat que Adif va obrir la convocatòria, i els treballs es van acabar adjudicant a mitjan octubre per un import de 4,3 milions d'euros. Alhora es va adjudicar també, amb un pressupost d'1,5 milions, els treballs per potenciar les telecomunicacions en aquest tram, amb el muntatge del cablejat de telefonia i fibra òptica.
Fonts de l'empresa gestora de la infraestructura han confirmat que en aquesta ocasió també s'han reforçat les mesures de seguretat per evitar que es torni a repetir un episodi de robatori de material i que d'aquesta manera es pugui concloure definitivament l'obra.
L'actuació que ja s'ha dut a terme en aquest tram ha consistit en la renovació total de la via. Es va retirar tota la infraestructura existent, i les travesses de fusta, que estaven molt deteriorades i suposaven el principal perill per a l'estabilitat dels combois, s'han substituït per unes de formigó. El projecte global es va adjudicar per un import de 27 milions d'euros.
El tram afectat té una longitud d'un 35 quilòmetres i a banda de les de Manresa i Calaf inclou també les estacions de Rajadell, Aguilar de Segarra i Sant Pere Sallavinera.
Invitat- Invitat
Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida
Esperem que ara ja si que sigui la definitiva, si no, que en comptes de tenir tancada la línia enviïn material dièsel, que amb dues o tres unitats ja es cobriria a la perfecció el servei de la línia.
Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida
El que és en qualsevol dels casos lamentable, és que fins ara no s'hagi trobat com a solució provisional el restabliment del servei afectat amb automotors dièsel. Seria una mesura que podria mirar de tenir en compte la Generalitat de Catalunya d'aquí a la data de la suposada posada de nou en marxa, ara que els Regionals han passat finalment a mans de la Generalitat.
Invitat- Invitat
Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida
Avui ha pujat una 449 fins a Calaf, per al reconeixement de la línia després de les obres.
oriolp13- Revisor
- Nombre de missatges : 241
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida
L'ha pujat el Luismi, ha sortit a les 9:00 de SAC. Dilluns s'obre oficialment la línia des de Manresa fins a Calaf.oriolp13 escrigué:Avui ha pujat una 449 fins a Calaf, per al reconeixement de la línia després de les obres.
Dijous, 28 d'abril de 2011
A partir del proper dilluns, 2 de maig
Es restableix el servei ferroviari de la línia R12 Barcelona – Lleida per Manresa un cop finalitzades les obres de millora a la infraestructura
Les actuacions, executades pel Ministerio de Fomento i Adif, han permès modernitzar la via, els sistemes d’electrificació i les instal•lacions de seguretat i comunicacions en el tram Calaf-Manresa
A partir del proper dilluns, 2 de maig, es restablirà el servei ferroviari habitual a la línia R12 (Barcelona – Lleida per Manresa), una vegada que el Ministerio de Fomento i Adif han finalitzat les obres de millora de la infraestructura en el tram Calaf – Manresa.
Per una banda, el Ministerio de Fomento ha dut a terme en aquest tram, de 35 quilòmetres de longitud, la renovació de la plataforma de via i dels elements de la superestructura (carril, travesses i balast). També s’han suprimit tres passos a nivell mitjançant la construcció de dos nous passos inferiors i de l’adequació d’una obra existent com a pas inferior. Les operacions a la infraestructura s’han completat amb la millora dels sistemes de drenatge i el tractament i sanejament de trinxeres i estructures de túnels. Paral.lalement, s’han realitzat treballs de rehabilitació d’andanes en estacions i obres de reurbanització a les estacions de Calaf i Manresa.
Per la seva banda, Adif ha executat l’adequació dels sistemes d’electrificació amb el muntatge de nou fil de contacte i la renovació i instal·lació de dispositius i equipaments associats després de les diverses sustraccions de material registrades durant la realització dels treballs, afavorides per les circumstàncies expcecionals que hi van concòrrer, com l’absència de circulacions i els talls de tensió a la catenària. Paral.lelament, s’han portat a terme operacions de reposició de les instal.lacions de seguretat i comunicacions i treballs de subministrament, estesa i muntatge de cablejat de fibra òptica, entre d’altres.
Aquestes obres permetran incrementar els paràmetres de seguretat, fiabilitat, i eficàcia de la infraestructura, el que redundarà en un augment del confort de les circulacions ferroviàries i de la qualitat del servei de l’explotació.
Durant el període d’actuacions, Renfe ha establert plans alternatius de transport que s’han anat modificant en funció del tram afectat amb l’objectiu de facilitar la mobilitat dels viatgers.
Per a més informació sobre horaris i serveis, els clients poden dirigir-se a les estacions i al telèfon d’informació 902 41 00 41.
Més informació
R12: L'Hospitalet de Llobregat <-> Lleida a partir de 2/5/11 [PDF, 243,30 KB.]
Rodalies de Catalunya
Editat per darrera vegada per UT440_132M el Dv Abr 29, 2011 3:58 pm, editat 1 cop en total
Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida
Ja ho sé...com creus que me n'he assabentat...jejejje!UT440_132M escrigué:L'ha pujat el Luismi, ha sortit a les 9:00 de SAC. Dilluns s'obre oficialment la línia des de Manresa fins a Calaf.oriolp13 escrigué:Avui ha pujat una 449 fins a Calaf, per al reconeixement de la línia després de les obres.
oriolp13- Revisor
- Nombre de missatges : 241
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida
El que no es digui pel Twitter, no es diu enlloc XDoriolp13 escrigué:Ja ho sé...com creus que me n'he assabentat...jejejje!UT440_132M escrigué:L'ha pujat el Luismi, ha sortit a les 9:00 de SAC. Dilluns s'obre oficialment la línia des de Manresa fins a Calaf.oriolp13 escrigué:Avui ha pujat una 449 fins a Calaf, per al reconeixement de la línia després de les obres.
Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida
Sembla ser que les coses han anat malament al viatge d'avui i demà repeteix en Luismi pijant la 449 altre cop cap a Calaf.
Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida
alkolo89 escrigué:Sembla ser que les coses han anat malament al viatge d'avui i demà repeteix en Luismi pijant la 449 altre cop cap a Calaf.
Se'n sap l'hora que arribarà el 449 a Calaf? O quant temps hi serà a allà?
Salutacions.
Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida
Surt de SAC a les 9 del matínilruiz escrigué:alkolo89 escrigué:Sembla ser que les coses han anat malament al viatge d'avui i demà repeteix en Luismi pijant la 449 altre cop cap a Calaf.
Se'n sap l'hora que arribarà el 449 a Calaf? O quant temps hi serà a allà?
Salutacions.
Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida
PoL escrigué:Surt de SAC a les 9 del matínilruiz escrigué:
Se'n sap l'hora que arribarà el 449 a Calaf? O quant temps hi serà a allà?
Salutacions.
D'acord, moltes gràcies!
Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida
En aquesta fotografia : http://www.flickr.com/photos/marcsolernou/5669829646/in/contacts/ , es veu que el tren ha tingut una enganxada amb la catenària i qu edesprés ho han solucionat.
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida
Manresainof.cat | Actualitzat el 02/05/2011 a les 15:29h
Torna el tren Manresa-Calaf tant lent com sempre
Durant dos anys el trajecte s'ha fet en autobús
La línia de tren que uneix Manresa i Calaf torna a funcionar des d'aquest dilluns després de gaire bé dos anys d'estar tallada i d'haver de fer transbords per agafar autobusos i així completar el trajecte. El servei havia d'estar restablert el novembre passat, després d'un període d'obres de millora, però un robatori de cable de la catenària va ajornar la reobertura.
Tot i la via nova, el tracte continua tardant tant com abans un fet que desespera els viatgers. D'aquesta manera, el trajecte de Barcelona a Lleida en aquesta línia tarda pràcticament el mateix que fa 150 anys: tres hores i mitja.
Manresainfo.cat
Torna el tren Manresa-Calaf tant lent com sempre
Durant dos anys el trajecte s'ha fet en autobús
La línia de tren que uneix Manresa i Calaf torna a funcionar des d'aquest dilluns després de gaire bé dos anys d'estar tallada i d'haver de fer transbords per agafar autobusos i així completar el trajecte. El servei havia d'estar restablert el novembre passat, després d'un període d'obres de millora, però un robatori de cable de la catenària va ajornar la reobertura.
Tot i la via nova, el tracte continua tardant tant com abans un fet que desespera els viatgers. D'aquesta manera, el trajecte de Barcelona a Lleida en aquesta línia tarda pràcticament el mateix que fa 150 anys: tres hores i mitja.
Manresainfo.cat
Pàgina 2 de 2 • 1, 2
Temas similares
» Avistaments curiosos
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
» Nuclis de Rodalia a Girona, Tarragona i Lleida
» Obres i futurs talls a FGC
» Integracions ferroviaries (Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona)
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
» Nuclis de Rodalia a Girona, Tarragona i Lleida
» Obres i futurs talls a FGC
» Integracions ferroviaries (Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona)
Pàgina 2 de 2
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M