Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
+12
PoL
Martí
BCN06
oriolp13
Civia463
canalcole
davidjb
Altaria_trianilla1619
peregarcia
alkolo89
Archie
UT440_132M
16 participantes
Pàgina 1 de 8
Pàgina 1 de 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Comencem nou tema per totes les informacions relacionades amb l'arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya, i anar seguint les seves evolucions als llocs on s'estan executant les obres encara.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
http://el9nou.cat/noticies_v_0/12621/adif_enllesteix_construccio_del_viaducte_del_tren_d_alta
Adif enllesteix la construcció del viaducte del Tren d'Alta Velocitat a Montmeló
L'estructura, de 232 metres, és una de les actuacions més visibles del pas del TAV per la comarca
última actualització: 29-04-2010 (13:00)
ACN El viaducte del Tren d'Alta Velocitat sobre el riu Congost, a Montmeló, ja està acabat. Aquesta és una de les estructures més remarcables del pas de la via per la comarca. És un viaducte de 232 metres i forma part d'un seguit d'accions pel pas del tren pel municipi que inclouen el soterrament.
El nou viaducte per al Tren d'Alta Velocitat (TAV) sobre el riu Congost a Montmeló, de 232,2 metres de longitud, ja està acabat, segons ha comunicat l'empresa d'infraestructures ferroviàries Adif. El pont s'inscriu dins del programa d'obres per a la línia Madrid – Barcelona – frontera francesa del TAV al tram Mollet del Vallès – Montornès del Vallès. El viaducte forma part d'una plataforma que tindrà una longitud de 3,3 quilòmetres i un cost de 105 milions i mig d'euros.
A més del viaducte sobre el Congost, altres infraestructures destacades d'aquest tram són el soterrament de la línia del TAV i la d'ample convencional al seu pas per Montmeló, a través d'un túnel artificial entre pantalles de gairebé un quilòmetre i mig de llarg. A més es construirà un viaducte per a la línia d'ample convencional sobre el riu i un altre per a la línia d'amplada internacional sobre la riera del Tenes.
Adif enllesteix la construcció del viaducte del Tren d'Alta Velocitat a Montmeló
L'estructura, de 232 metres, és una de les actuacions més visibles del pas del TAV per la comarca
última actualització: 29-04-2010 (13:00)
ACN El viaducte del Tren d'Alta Velocitat sobre el riu Congost, a Montmeló, ja està acabat. Aquesta és una de les estructures més remarcables del pas de la via per la comarca. És un viaducte de 232 metres i forma part d'un seguit d'accions pel pas del tren pel municipi que inclouen el soterrament.
El nou viaducte per al Tren d'Alta Velocitat (TAV) sobre el riu Congost a Montmeló, de 232,2 metres de longitud, ja està acabat, segons ha comunicat l'empresa d'infraestructures ferroviàries Adif. El pont s'inscriu dins del programa d'obres per a la línia Madrid – Barcelona – frontera francesa del TAV al tram Mollet del Vallès – Montornès del Vallès. El viaducte forma part d'una plataforma que tindrà una longitud de 3,3 quilòmetres i un cost de 105 milions i mig d'euros.
A més del viaducte sobre el Congost, altres infraestructures destacades d'aquest tram són el soterrament de la línia del TAV i la d'ample convencional al seu pas per Montmeló, a través d'un túnel artificial entre pantalles de gairebé un quilòmetre i mig de llarg. A més es construirà un viaducte per a la línia d'ample convencional sobre el riu i un altre per a la línia d'amplada internacional sobre la riera del Tenes.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Fa bona pinta aquest pont, una pregunta, Montmelò serà soterrada? gràcies
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Si, i aviat, en un mes serà història.ferrotren escrigué:Fa bona pinta aquest pont, una pregunta, Montmelò serà soterrada? gràcies
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
UT440_132M escrigué:Si, i aviat, en un mes serà història.ferrotren escrigué:Fa bona pinta aquest pont, una pregunta, Montmelò serà soterrada? gràcies
Algo m'ha havien dit però no vaig prestar atenció, merci
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Montmeló, el cap de setmana que ve, ja la soterren. Comença el nou servei per el baixador (provisional) d'aquest poble. L'estació passarà a ser història en breu. Haviam si vaig a fotografiar-la una mica, abans que la tirin a terra.
Salutacions.
PD: Segurament que a llavors la nit de Divendres, Dissabte i Diumenge, dels dies 14, 15 i 16, hi hagin desviaments de trens per a la Costa.
Salutacions.
PD: Segurament que a llavors la nit de Divendres, Dissabte i Diumenge, dels dies 14, 15 i 16, hi hagin desviaments de trens per a la Costa.
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Doncs cacau assegurat, coincidint amb el GP de F1 al Circuit...Archie escrigué:Montmeló, el cap de setmana que ve, ja la soterren. Comença el nou servei per el baixador (provisional) d'aquest poble. L'estació passarà a ser història en breu. Haviam si vaig a fotografiar-la una mica, abans que la tirin a terra.
Salutacions.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
En teoria aquest cap de setmana (Gran Premi de F1) encara funcionarà l'actual estació.
Això si, s'haurà d'anar si o si a fer-li un petit "comiat".
Això si, s'haurà d'anar si o si a fer-li un petit "comiat".
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Jo ja li vaig fer a l'hivern durant els test de pre-temporada, com heu anat veient al meu Flickr. Encara en tinc bastantes, l'únic que em va fallar va ser que només van passar 2 mercants, i del fruiter ni rastre.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
enllaç de tot tarragona.cat
Adif inicia les obres de la nova estació del TGV a la ciutat de Girona
anar a comentaris comentar la notícia Mentre la ciutat de Tarragona organitza debats del model ferroviari i segueix esperant el resultat d’un estudi informatiu sobre el desviament o soterrament del tren per alliberar la façana marítima, així com la possibilitat de comptar en un futur amb una estació urbana que pugui acollir l’alta velocitat, el passat 5 de maig, Adif, que fa poc va reconèixer no tenir ni idea de les reivindicacions tarragonines en aquest sentit, ha iniciat a la ciutat de Girona i amb un pressupost de 282 MEUR, l’excavació de la que es convertirà en la futura estació del TGV d’aquesta ciutat, la mateixa ocuparà la zona on ara es troba la de Renfe, serà en gran part soterrada i acollirà també les andanes del tren convencional i els autobusos.
El nou equipament contarà amb un vestíbul de 8.000 m2 i amb un aparcament previst per a 1.000 vehicles.
Adif inicia les obres de la nova estació del TGV a la ciutat de Girona
anar a comentaris comentar la notícia Mentre la ciutat de Tarragona organitza debats del model ferroviari i segueix esperant el resultat d’un estudi informatiu sobre el desviament o soterrament del tren per alliberar la façana marítima, així com la possibilitat de comptar en un futur amb una estació urbana que pugui acollir l’alta velocitat, el passat 5 de maig, Adif, que fa poc va reconèixer no tenir ni idea de les reivindicacions tarragonines en aquest sentit, ha iniciat a la ciutat de Girona i amb un pressupost de 282 MEUR, l’excavació de la que es convertirà en la futura estació del TGV d’aquesta ciutat, la mateixa ocuparà la zona on ara es troba la de Renfe, serà en gran part soterrada i acollirà també les andanes del tren convencional i els autobusos.
El nou equipament contarà amb un vestíbul de 8.000 m2 i amb un aparcament previst per a 1.000 vehicles.
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
La tuneladora Barcino perfora los primeros 252 metros del túnel Sants-La Sagrera
Ha llegado al pozo de mantenimiento entre las calles Mallorca y Trinxant, donde realizará una parada técnica para someterse a una revisión completa
La tuneladora Barcino ha llegado al pozo de mantenimiento situado entre las calles Mallorca y Trinxant, tras perforar los primeros 252 metros del túnel de conexión entre las estaciones barcelonesas de Sants y La Sagrera, en la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa.
(11/05/2010) En este punto, la tuneladora se someterá a una primera revisión completa de todas sus instalaciones y equipos de forma previa a la reanudación de sus trabajos.
La perforación del primer tramo del túnel Sants-La Sagrera representa un nuevo avance en el desarrollo de la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa, que permitirá a España integrarse en el año 2012 en la futura red transeuropea de alta velocidad, y a la que da continuidad en su avance hacia dicha frontera.
Llegada al pozo de Mallorca-Trinxant
La Barcino inició sus trabajos el pasado 26 de marzo desde el pozo de ataque, situado en las calles Mallorca-Biscaia, desde donde recorrerá una distancia de 5,1 kilómetros hasta el pozo de extracción, emplazado entre las calles Provença y Entença, de los 5,6 de longitud total del túnel de conexión Sants-La Sagrera.
Para la perforación entre el pozo de ataque, a una cota de veinte metros de profundidad, y el pozo de las calles Mallorca-Trinxant, a una profundidad aproximada de veintinueve metros, se han utilizado 980 dovelas para completar la colocación de un total de 140 anillos del revestimiento estructural, de 1,8 metros de longitud cada uno, hasta completar los primeros 252 metros de túnel.
En el pozo de mantenimiento de las calles Mallorca-Trinxant, la tuneladora será objeto de una parada programada para la realización de trabajos de mantenimiento y revisión, tras una primera intervención técnica llevada a cabo hacia aproximadamente la mitad del tramo perforado.
Vialibre
Ha llegado al pozo de mantenimiento entre las calles Mallorca y Trinxant, donde realizará una parada técnica para someterse a una revisión completa
La tuneladora Barcino ha llegado al pozo de mantenimiento situado entre las calles Mallorca y Trinxant, tras perforar los primeros 252 metros del túnel de conexión entre las estaciones barcelonesas de Sants y La Sagrera, en la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa.
(11/05/2010) En este punto, la tuneladora se someterá a una primera revisión completa de todas sus instalaciones y equipos de forma previa a la reanudación de sus trabajos.
La perforación del primer tramo del túnel Sants-La Sagrera representa un nuevo avance en el desarrollo de la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa, que permitirá a España integrarse en el año 2012 en la futura red transeuropea de alta velocidad, y a la que da continuidad en su avance hacia dicha frontera.
Llegada al pozo de Mallorca-Trinxant
La Barcino inició sus trabajos el pasado 26 de marzo desde el pozo de ataque, situado en las calles Mallorca-Biscaia, desde donde recorrerá una distancia de 5,1 kilómetros hasta el pozo de extracción, emplazado entre las calles Provença y Entença, de los 5,6 de longitud total del túnel de conexión Sants-La Sagrera.
Para la perforación entre el pozo de ataque, a una cota de veinte metros de profundidad, y el pozo de las calles Mallorca-Trinxant, a una profundidad aproximada de veintinueve metros, se han utilizado 980 dovelas para completar la colocación de un total de 140 anillos del revestimiento estructural, de 1,8 metros de longitud cada uno, hasta completar los primeros 252 metros de túnel.
En el pozo de mantenimiento de las calles Mallorca-Trinxant, la tuneladora será objeto de una parada programada para la realización de trabajos de mantenimiento y revisión, tras una primera intervención técnica llevada a cabo hacia aproximadamente la mitad del tramo perforado.
Vialibre
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Per cert que avui al pont de La Roca estàven fent proves de pes... . Posàven una dotzena de camions i a còrrer per allà sincronitzats, en files de tres....
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
No si veig que els tios s'ho passen bé!
No hauran posat també els cons?
No hauran posat també els cons?
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Només els hi ha faltat això, i la bandera a quadres...
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Seis fabricantes pujan por el primer tren a Francia de alta velocidad
Un contrato valorado en 270 millones de euros
Seis fabricantes de trenes (Ansaldo, Alstom, Bombardier, CAF, Siemens y Talgo) compiten desde ayer, 17 de mayo, por hacerse con el contrato de producción y suministro de los trenes de alta velocidad y alta capacidad que circularán la línea de Alta Velocidad a Francia a partir de 2012, valorado en 270 millones de euros, según informa Europa Press.
(18/05/2010) La construcción de trenes de alta velocidad y alta capacidad para unir España y Francia constituye el mayor pedido de material rodante que Renfe pone en marcha desde 2003. Además, constituye el primer contrato de trenes de alta capacidad de la opedora ferroviaria. Supone fabricar diez trenes capaces de circular a una velocidad de más de 300 km/h y de transportar a más de quinientos pasajeros.
Los seis fabricantes ferroviarios precalificados por Renfe - Ansaldo, Alstom, Bombardier, CAF, Siemens y Talgo- presentarán sus respectivas ofertas y propuestas de tren. Inicialmente, todos concurren por separado. Además de la carga de trabajo que garantizaría al adjudicatario, el pedido tiene especial relevancia, dado que será el primer AVE que realizará recorridos internacionales.
El tren será explotado por una sociedad conjunta que constituirán Renfe y su homóloga francesa SNCF, que, en principio, ofrecerá conexiones entre España y Francia. No obstante, no se descarta en un futuro abordar la conexión Madrid-Barcelona-París-Londres u otras relaciones a destinos europeos.
Estos trenes estrenarán la que también será primera línea AVE transfronteriza, el tramo Figueras-Perpiñán bajo los Pirineos.
Un contrato valorado en 270 millones de euros
Seis fabricantes de trenes (Ansaldo, Alstom, Bombardier, CAF, Siemens y Talgo) compiten desde ayer, 17 de mayo, por hacerse con el contrato de producción y suministro de los trenes de alta velocidad y alta capacidad que circularán la línea de Alta Velocidad a Francia a partir de 2012, valorado en 270 millones de euros, según informa Europa Press.
(18/05/2010) La construcción de trenes de alta velocidad y alta capacidad para unir España y Francia constituye el mayor pedido de material rodante que Renfe pone en marcha desde 2003. Además, constituye el primer contrato de trenes de alta capacidad de la opedora ferroviaria. Supone fabricar diez trenes capaces de circular a una velocidad de más de 300 km/h y de transportar a más de quinientos pasajeros.
Los seis fabricantes ferroviarios precalificados por Renfe - Ansaldo, Alstom, Bombardier, CAF, Siemens y Talgo- presentarán sus respectivas ofertas y propuestas de tren. Inicialmente, todos concurren por separado. Además de la carga de trabajo que garantizaría al adjudicatario, el pedido tiene especial relevancia, dado que será el primer AVE que realizará recorridos internacionales.
El tren será explotado por una sociedad conjunta que constituirán Renfe y su homóloga francesa SNCF, que, en principio, ofrecerá conexiones entre España y Francia. No obstante, no se descarta en un futuro abordar la conexión Madrid-Barcelona-París-Londres u otras relaciones a destinos europeos.
Estos trenes estrenarán la que también será primera línea AVE transfronteriza, el tramo Figueras-Perpiñán bajo los Pirineos.
Via Libre
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Ja van posant els Pals de catenària del tram Cardedeu-Vilanova del Vallès. D'aquí poc ja començaran a posar les travesses.
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
alkolo89 escrigué:En teoria aquest cap de setmana (Gran Premi de F1) encara funcionarà l'actual estació.
Això si, s'haurà d'anar si o si a fer-li un petit "comiat".
Jo sincerament veig molt difícil que l'estació provisional de Montmeló es pugui posar en funcionament en l'espai de temps que dieu ja que si més no, el cap de setmana passat entre les vies principals i el traçat de la línia d'Alta Velocitat (per on s'accedirà a l'estació provisional) té alguns trossos a on el terreny ni tan sols acaba d'estar aplanat (de la via provisional instal·lada ja ni en parlem...).
Tenint en compte això últim, i que perquè la LAV entre Mollet i Figueres pugui estar operativa llògicament ha de tenir les vies d'ample UIC i la catenària instal·lades a on tot just ara s'hi està construint l'estació provisional, tampoc entenc com pensen posar-la en funcionament a curt plaç, però vaja...
alkolo89 escrigué:Seis fabricantes pujan por el primer tren a Francia de alta velocidad
Los seis fabricantes ferroviarios precalificados por Renfe - Ansaldo, Alstom, Bombardier, CAF, Siemens y Talgo- presentarán sus respectivas ofertas y propuestas de tren. Inicialmente, todos concurren por separado. (...)
Per separat? Talgo i Bombardier?alkolo89 escrigué: (...)Estos trenes estrenarán la que también será primera línea AVE transfronteriza, el tramo Figueras-Perpiñán bajo los Pirineos.
Imagino que els primers trens que estrenaran aquest tram seran els TGV francesos, si tira endavant la idea de la SNCF de fer arribar aquests trens a Figueres a finals d'any.
Archie escrigué:Ja van posant els Pals de catenària del tram Cardedeu-Vilanova del Vallès. D'aquí poc ja començaran a posar les travesses.
M'ha fet gracia això de "tram Cardedeu-Vilanova del Vallès" ja que en realitat és terme municipal de La Roca del Vallès. Però certament, la via es troba més a prop de Cardedeu que no de La Roca.
xD
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Jordi, l'estació provisional de Montmeló, encara trigarà a passar pel nou traçat, un mes ben bo. Cap a finals de juny està previst fer el ripat de les vies cap al túnel de la LAV, per soterrar l'estació actual. El que s'ha de fer aquest cap de setmana, són les obres d'eliminació definitiva dels aparells de via a Montmeló que quedarà ja com a baixador i la posada en funcionament del PB Montornès-Butà a més està previst construir a Montmeló costat Mollet un apartador per fer arribar els trens carrilers i balasters per posar la via i balast al túnel que ha d'entrar en funcionament a finals de juny.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Tal i com està la cosa, i el que volen fer, l'estació de Montmeló provisional en un principi tindrà tres carrils, per permetre circular els mercants per la LAV, ja que està previst que a finals d'any ho fassin.
Sobre el tema dels trens que s'ha de fabricar, si posa que tots per separat, perquè demanes si Talgo i Bombardier per separat?
Ho posa i punt, tot i que desprès puguin emprar motrius amb equips de Bombardier. Obviament, si aquests trens encara s'han de fabricar, creuaran la frontera els TGV de la SNCF.
Et prego si us plau que no facis aquestes preguntes que no tenen sentit molts cops, ja que sembla que hi hagin ganes de tocar allò que no sona mentres es busquen tres peus al gat.
Sobre el tema dels trens que s'ha de fabricar, si posa que tots per separat, perquè demanes si Talgo i Bombardier per separat?
Ho posa i punt, tot i que desprès puguin emprar motrius amb equips de Bombardier. Obviament, si aquests trens encara s'han de fabricar, creuaran la frontera els TGV de la SNCF.
Et prego si us plau que no facis aquestes preguntes que no tenen sentit molts cops, ja que sembla que hi hagin ganes de tocar allò que no sona mentres es busquen tres peus al gat.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
alkolo89 escrigué:Sobre el tema dels trens que s'ha de fabricar, si posa que tots per separat, perquè demanes si Talgo i Bombardier per separat?
Perquè m'ha estranyat. Simplement.
alkolo89 escrigué:Et prego si us plau que no facis aquestes preguntes que no tenen sentit molts cops, ja que sembla que hi hagin ganes de tocar allò que no sona mentres es busquen tres peus al gat.
Perdona però no he dit res sobre el qual me n'hagi de penedir, ni he dit res sense sentit tal i com dónes a entendre, ni he dit res per "tocar el que no sona". O sigui que et prego jo a tu que no siguis tant susceptible amb mi.
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Jordi, ja s'et coneix d'altres fòrums, i és la fama que tens. En la gran majoria de missatges, vas a buscar els tres peus al gat, cosa que al final ja cansa una mica. I que consti que no soc l'únic que opina igual. I pel que se, ja hi ha algún fòrum on et van expulsar per aquesta conducta. Simplement volem que la gent gaudeixi i que aprengui coses, no que vonguin a buscar els tres peus al gat a una cosa que hem vist i hem comunicat o a una notícia que hem penjat.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
alkolo89 escrigué:Jordi, ja s'et coneix d'altres fòrums, i és la fama que tens. En la gran majoria de missatges, vas a buscar els tres peus al gat, cosa que al final ja cansa una mica.
Ok ok... això vol dir que aniràs a buscar l'error en tots i cadascun dels meus missatges? És ni més ni menys que el que m'estàs donant a entendre.
alkolo89 escrigué:I que consti que no soc l'únic que opina igual. I pel que se, ja hi ha algún fòrum on et van expulsar per aquesta conducta.
Sí, per tonteries injustificables com quan a tu et van expulsar del fòrum de Ut440, perquè a un administrador d'allà se li'n va anar l'olla. I que consti que no t'ho dic per recriminar-t'ho. Sobretot, perquè en aquella discussió jo anava de part teva.
alkolo89 escrigué:Simplement volem que la gent gaudeixi i que aprengui coses, no que vonguin a buscar els tres peus al gat a una cosa que hem vist i hem comunicat o a una notícia que hem penjat.
Vosaltres heu penjat la noticia i jo m'he limitat a comentar-la. Punt. I el que segons tu és buscar-li tres peus al gat, són dubtes que m'han sorgit, que els he exposat i que en qualsevol cas són del tot legítims. Segurament tu en saps més que jo (bé, ja t'ho dic jo que sí), però això no et dóna cap dret a recriminar-me si m'estranya que Talgo i Bombardier pugin anar per separat, o matitzar que els primers trens que circularan pel tram Perpinyà - Figueres són els TGV francesos. I aquí saps de sobres que a la premsa (en general) no sempre donen les dades correctes.
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
http://www.diaridetarragona.com/camp/045289/adif/inicia/refuerzo/viaducto/ave/albi
Adif ejecuta el refuerzo de otro viaducto del AVE, ahora en l'Albi
A pocos kilómetros continúan los trabajos para garantizar la estabilidad del viaducto del Candi
Las empresas que trabajan en el refuerzo del viaducto están deshaciendo un vertedero construido a raíz de la ejecución del AVE. - PERE TODA La construcción de la línea de Alta Velocidad entre Lleida y Tarragona ha resultado un autentico fiasco. El último problema acaba de hacerse evidente ahora en el término municipal del Albi, donde desde hace unos días los operarios trabajan a destajo para poder completar las obras de refuerzo de un talud en uno de los viaductos de la línea, que padece importantes problemas de estabilidad.
Fuentes de Adif confirmaban ayer a esta redacción que los trabajos persiguen precisamente garantizar el mantenimiento de la obra, mientras que el alcalde de la localidad, Víctor Guiu, se mostraba preocupado. «Hemos constatado que los trenes AVE rebajan la velocidad cuando transitan por la zona. Además estamos reclamando a Adif que nos clarifique cuál es el ámbito de trabajo, las acciones que se están llevando a cabo y también la causa de los daños localizados en la línea». Guiu señalaba que «hasta el momento nadie ha dicho nada y estamos interesados en saber qué acciones piensan materializar puesto se está realizando un uso indiscriminado de los caminos que son de propiedad municipal».
Sin competencias
A escasos kilómetros de El Albi se está produciendo una extracción de tierras de grandes magnitudes. Se trata de una zona donde se localizaban los antiguos vertederos del AVE totalmente restaurados hace prácticamente una década, en una intervención que finalmente había permitido cicatrizar los efectos de la construcción de la autopista que en la década de los setenta del siglo pasado provocó en la geografía de esta zona de la comarca de la Conca de Barberà.
La espectacularidad de la operación y la rapidez con que los camiones son cargados de tierras choca con la pasividad administrativa. El director territorial del Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya, Josep Lluís Pau, advertía al Diari que «cuando se trata de una obra ejecutada por un Ministerio, nosotros sólo podemos emitir informes pero no tenemos más competencias». A pesar de ello y «a instancias de las denuncias formuladas ya en el 2009 emitimos un informe en el que advertíamos que estos trabajos de extracción de tierras en los antiguos vertederos estaban provocando un importante impacto ambiental» según palabras de Josep Lluís Pau.
Aunque a pesar de ello Pau advertía que «nosotros no tenemos competencias, más allá de ir comprobando y controlando las obras, además de exigir la total reforestación de la zona afectada una vez finalicen los trabajos de extracción».
Mientras las excavadoras trabajan a destajo y durante el día y la noche escarban en el subsuelo para cargar los camiones bañera que transportan tierras para sujetar el viaducto en Montblanc.
Adif ejecuta el refuerzo de otro viaducto del AVE, ahora en l'Albi
A pocos kilómetros continúan los trabajos para garantizar la estabilidad del viaducto del Candi
Las empresas que trabajan en el refuerzo del viaducto están deshaciendo un vertedero construido a raíz de la ejecución del AVE. - PERE TODA La construcción de la línea de Alta Velocidad entre Lleida y Tarragona ha resultado un autentico fiasco. El último problema acaba de hacerse evidente ahora en el término municipal del Albi, donde desde hace unos días los operarios trabajan a destajo para poder completar las obras de refuerzo de un talud en uno de los viaductos de la línea, que padece importantes problemas de estabilidad.
Fuentes de Adif confirmaban ayer a esta redacción que los trabajos persiguen precisamente garantizar el mantenimiento de la obra, mientras que el alcalde de la localidad, Víctor Guiu, se mostraba preocupado. «Hemos constatado que los trenes AVE rebajan la velocidad cuando transitan por la zona. Además estamos reclamando a Adif que nos clarifique cuál es el ámbito de trabajo, las acciones que se están llevando a cabo y también la causa de los daños localizados en la línea». Guiu señalaba que «hasta el momento nadie ha dicho nada y estamos interesados en saber qué acciones piensan materializar puesto se está realizando un uso indiscriminado de los caminos que son de propiedad municipal».
Sin competencias
A escasos kilómetros de El Albi se está produciendo una extracción de tierras de grandes magnitudes. Se trata de una zona donde se localizaban los antiguos vertederos del AVE totalmente restaurados hace prácticamente una década, en una intervención que finalmente había permitido cicatrizar los efectos de la construcción de la autopista que en la década de los setenta del siglo pasado provocó en la geografía de esta zona de la comarca de la Conca de Barberà.
La espectacularidad de la operación y la rapidez con que los camiones son cargados de tierras choca con la pasividad administrativa. El director territorial del Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya, Josep Lluís Pau, advertía al Diari que «cuando se trata de una obra ejecutada por un Ministerio, nosotros sólo podemos emitir informes pero no tenemos más competencias». A pesar de ello y «a instancias de las denuncias formuladas ya en el 2009 emitimos un informe en el que advertíamos que estos trabajos de extracción de tierras en los antiguos vertederos estaban provocando un importante impacto ambiental» según palabras de Josep Lluís Pau.
Aunque a pesar de ello Pau advertía que «nosotros no tenemos competencias, más allá de ir comprobando y controlando las obras, además de exigir la total reforestación de la zona afectada una vez finalicen los trabajos de extracción».
Mientras las excavadoras trabajan a destajo y durante el día y la noche escarban en el subsuelo para cargar los camiones bañera que transportan tierras para sujetar el viaducto en Montblanc.
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Informació aparescuda avui a El Periódico, amb aixó es pot dir que queda menys per las circulacions....
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Vist això, a partir del 15 s'haurà d'anar cap allà, a veure si hi ha alguna sorpresa en quant a circul·lacions en proves.
Pàgina 1 de 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Temas similares
» Rodalies de Catalunya
» Seguiment de les 311 a Catalunya
» Resposta de un tràmit sobre Rodalies de Catalunya
» Promo de Rodalies de Catalunya
» Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
» Seguiment de les 311 a Catalunya
» Resposta de un tràmit sobre Rodalies de Catalunya
» Promo de Rodalies de Catalunya
» Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
Pàgina 1 de 8
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M