Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
+12
PoL
Martí
BCN06
oriolp13
Civia463
canalcole
davidjb
Altaria_trianilla1619
peregarcia
alkolo89
Archie
UT440_132M
16 participantes
Pàgina 5 de 8
Pàgina 5 de 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
I més pensant que no poden escurçar molt el temps de viatge, ja que sinó no servirà de res ser nocturn, ja que arribaria massa d'hora.Jordi Freixas escrigué:Llògic... si a França tampoc va per la LAV. 12 hores per un tren nocturn és un temps acceptable.
oriolp13- Revisor
- Nombre de missatges : 241
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 32
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Avui durant tot el dia efectuen proves de càrrega de pes al pont de la Roca dues Rumaneses, en concret, la L13 i la L66.
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 32
Ubicació : La Roca
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/13-serveis/319346-tren-directe-de-barcelona-a-figueres-mentre-no-hi-ha-tav.html
INFRAESTRUCTURES
Tren directe de Barcelona a Figueres mentre no hi ha TAV
Renfe posarà un tren Alvia que només pararà a Girona i que circularà per la via convencional per què el tercer rail només serà per mercaderies
Viatjar fins a París costarà al voltant de cent euros
21/10/10 02:00 - BARCELONA - MAR VICENTE
Els trens de prova ja circulen per la via de TP Ferro. Foto: MANEL LLADÓ.
Notícies de ...
Figueres Girona Vilafant
Renfe posarà un tren directe de Barcelona a Figueres a partir del 12 de desembre per enllaçar amb els TGV francesos que uniran la capital de l'Alt Empordà amb París. És la solució que ha trobat l'operadora de trens mentre no estigui a punt la línia d'alta velocitat, el 2012. Serà un tren que només pararà a Girona i que circularà per la via del tren convencional –el tercer rail només serà per a mercaderies– . En concret, es tracta d'un tren Alvia, que pot recórrer tan vies d'ample ibèric com d'ample europeu. Així els viatgers hauran de canviar de tren a l'estació Figueres - Vilafant per continuar el trajecte.
Són dades que ahir es van avançar en el marc de les jornades sobre les novetats en alta velocitat organitzades a Barcelona per RailEurope, filial de la SNCF distribuïdora de bitllets de tren a tot Europa. Segons van explicar responsables de la companyia Elipsos –participada per Renfe i SNCF–, el cost dels viatges en alta velocitat de Figueres a París encara no són definitius però rondaran els cent euros. Entre Barcelona i Figueres els bitllets costaran uns vint euros més. S'ha de tenir en compte que el cost dependrà d'ofertes puntuals i de si és primera classe o no.
Els bitllets es començaran a vendre el 3 de novembre. Precisament, només es podran adquirir a través de la companyia francesa SNCF o de les taquilles de les estacions de tren perquè Renfe no té encara el sistema preparat per vendre bitllets del TAV.
Dos trens diaris
La companyia francesa de tren SNCF unirà Figueres amb París a partir del 12 de desembre amb dos trens diaris que sortiran de la capital de l'Alt Empordà a les onze del matí i a les tres de la tarda. De París cap aquí, les sortides seran a les set del matí i a les tres de la tarda. El trajecte durarà sis hores entre la capital francesa i Figueres, i dues més per acabar el trajecte fins a Barcelona. Els TGV de París a Figueres seran trens dúplex amb capacitat de 510 passatgers.
La tuneladora del tren d'alta velocitat ja ha deixat enrere la pantalla de protecció de la Sagrada Família i al temple no li ha passat res, en contra dels auguris de desastre. La capçalera de la tuneladora ja és a la cruïlla amb el carrer Sicília, només li queden tres xamfrans per arribar a la Diagonal, i no tornarà a fer una parada de manteniment fins a la cruïlla dels carrers Provença i Bruc. La velocitat mitjana d'excavació del tram que acaba de fer ha estat de 26 metres al dia, perquè el subsòl és de bon fer als 34 metres de profunditat on es troba.
INFRAESTRUCTURES
Tren directe de Barcelona a Figueres mentre no hi ha TAV
Renfe posarà un tren Alvia que només pararà a Girona i que circularà per la via convencional per què el tercer rail només serà per mercaderies
Viatjar fins a París costarà al voltant de cent euros
21/10/10 02:00 - BARCELONA - MAR VICENTE
Els trens de prova ja circulen per la via de TP Ferro. Foto: MANEL LLADÓ.
Notícies de ...
Figueres Girona Vilafant
Renfe posarà un tren directe de Barcelona a Figueres a partir del 12 de desembre per enllaçar amb els TGV francesos que uniran la capital de l'Alt Empordà amb París. És la solució que ha trobat l'operadora de trens mentre no estigui a punt la línia d'alta velocitat, el 2012. Serà un tren que només pararà a Girona i que circularà per la via del tren convencional –el tercer rail només serà per a mercaderies– . En concret, es tracta d'un tren Alvia, que pot recórrer tan vies d'ample ibèric com d'ample europeu. Així els viatgers hauran de canviar de tren a l'estació Figueres - Vilafant per continuar el trajecte.
Són dades que ahir es van avançar en el marc de les jornades sobre les novetats en alta velocitat organitzades a Barcelona per RailEurope, filial de la SNCF distribuïdora de bitllets de tren a tot Europa. Segons van explicar responsables de la companyia Elipsos –participada per Renfe i SNCF–, el cost dels viatges en alta velocitat de Figueres a París encara no són definitius però rondaran els cent euros. Entre Barcelona i Figueres els bitllets costaran uns vint euros més. S'ha de tenir en compte que el cost dependrà d'ofertes puntuals i de si és primera classe o no.
Els bitllets es començaran a vendre el 3 de novembre. Precisament, només es podran adquirir a través de la companyia francesa SNCF o de les taquilles de les estacions de tren perquè Renfe no té encara el sistema preparat per vendre bitllets del TAV.
Dos trens diaris
La companyia francesa de tren SNCF unirà Figueres amb París a partir del 12 de desembre amb dos trens diaris que sortiran de la capital de l'Alt Empordà a les onze del matí i a les tres de la tarda. De París cap aquí, les sortides seran a les set del matí i a les tres de la tarda. El trajecte durarà sis hores entre la capital francesa i Figueres, i dues més per acabar el trajecte fins a Barcelona. Els TGV de París a Figueres seran trens dúplex amb capacitat de 510 passatgers.
La tuneladora del tren d'alta velocitat ja ha deixat enrere la pantalla de protecció de la Sagrada Família i al temple no li ha passat res, en contra dels auguris de desastre. La capçalera de la tuneladora ja és a la cruïlla amb el carrer Sicília, només li queden tres xamfrans per arribar a la Diagonal, i no tornarà a fer una parada de manteniment fins a la cruïlla dels carrers Provença i Bruc. La velocitat mitjana d'excavació del tram que acaba de fer ha estat de 26 metres al dia, perquè el subsòl és de bon fer als 34 metres de profunditat on es troba.
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Avui a TV3, han aparegut imatges de la nova estació de Figueres-Vilafant, tot i que els cartells indiquen l'estació com a "Alt Empordà".
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
No se perque pero cada cop penso que Figueres-Vilafant va pel cami de Camp de Tarragona i Guadalajara-Yebes. No se de que serveix portar l'alta velocitat a una ciutat que no es ni capital de provincia quan, a mes, l'estacio es troba a quilometres de la ciutat, al mig del camp...Civia463 escrigué:Avui a TV3, han aparegut imatges de la nova estació de Figueres-Vilafant, tot i que els cartells indiquen l'estació com a "Alt Empordà".
Per cert, un altre cop mes, demano disculpes pels accents, aviat ho solucionare.
BCN06- Taquiller
- Nombre de missatges : 32
Fecha de inscripción : 01/11/2010
Edad : 29
Ubicació : Barcelona
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Ja tenim els números de les locomotores de la sèrie 319 que aniran a l'Alta Velocitat. La 227 i la 221. De 252 només en se una, què és la 028.
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 32
Ubicació : La Roca
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Amb tot plegat i referent a la noticia que vaig publicar dies enrere, hi ha una cosa que no acabo d'entendre:
Quines ganes de marejar al personal posant un tren Alvia per fer-lo circular per la via convencional d'ample ibèric a velocitat de tren convencional quan ho podrien solucionar tranquilament amb automotors 448 i/o 449!!!!
Realment, d'on no n'hi ha no en raja.
Renfe posarà un tren directe de Barcelona a Figueres a partir del 12 de desembre per enllaçar amb els TGV francesos que uniran la capital de l'Alt Empordà amb París. És la solució que ha trobat l'operadora de trens mentre no estigui a punt la línia d'alta velocitat, el 2012. Serà un tren que només pararà a Girona i que circularà per la via del tren convencional –el tercer rail només serà per a mercaderies– . En concret, es tracta d'un tren Alvia, que pot recórrer tan vies d'ample ibèric com d'ample europeu.
Quines ganes de marejar al personal posant un tren Alvia per fer-lo circular per la via convencional d'ample ibèric a velocitat de tren convencional quan ho podrien solucionar tranquilament amb automotors 448 i/o 449!!!!
Realment, d'on no n'hi ha no en raja.
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
L'Alvia el posen pel tema de prestacions i serveis dins d'ell, ja que s'assembla més als de un TGV que no els que ofereixen els 448 o 449.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
D'acord, però siguem realistes: no poden vendre a preu d'Alta Velocitat un tren que no ho és. Això seria gairebé tant com si poséssim trens Alvia fent serveis de Rodalies perquè els viatgers que hagin d'agafar un tren d'Alta Velocitat puguin disfrutar de les mateixes prestacions des de la mateixa estació d'origen de la persona en qüestió.
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Tampoc et poden vendre un tren com a regional fent un trajecte de 3 hores i mitja i anar en una 447.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Cert. De fet, és una autèntica vergonya que vinguis de Perpinyà en Ter i un cop a Portbou et facin continuar el viatge en aquestes cafeteres. I vist des d'aquest punt de vista encara menys poden posar un tren Alvia per un servei que es podria cobrir tranquilament amb unitats 449 (ja trec del mig als "ferros" aquests que són les 448 per oferir alguna cosa una mica en la línia de la modernitat que requereix la xapussa).
Encara que... una altra cosa que podrien fer i els resultaria molt més factible seria que els Barcelona - Figueres/Vilafant es fessin en Altaria + 252; sobre ample UIC en tot el recorregut i assolint velocitats de 200-230 km/h en els trams d'Alta Velocitat.
Encara que... una altra cosa que podrien fer i els resultaria molt més factible seria que els Barcelona - Figueres/Vilafant es fessin en Altaria + 252; sobre ample UIC en tot el recorregut i assolint velocitats de 200-230 km/h en els trams d'Alta Velocitat.
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
De moment de Barcelona a Figueres-Vilafant, no es troba instal·lada l'ample UIC.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
A Vilafant no hi ha instal·lat l'ample UIC? I per on pensen fer passar els trens de mercaderies?
I pel que fa a Barcelona... no es pot anar des de Barcelona Sants en direcció sud i enllaçar amb el ramal El Papiol-Mollet?
I pel que fa a Barcelona... no es pot anar des de Barcelona Sants en direcció sud i enllaçar amb el ramal El Papiol-Mollet?
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Els trens de mercaderies aniran des de Morrot fins a Mollet pel ramal actual, tant el de sortida del port com el de la Papiol-Mollet, els quals tenent tercer carril. A Mollet agafarà la LAV fins a Montmeló, on compartiran la única via que hi ha amb tercer carril, fins que a la sortida de Montmeló tornaran a agafar la LAV ja fins a la frontera.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Sí sí, això ja ho sabia. La qüestió és:
1- No hi ha connexió entre la via d'ample UIC sortint de Sants i el ramal El Papiol - Mollet?
2- Entre Montcada i la frontera no passa precisament per Vilafant?
I per cert... entre la sortida de Montmeló i la frontera crec recordar que el tram Girona - Figueres torna a ser sobre via d'ample mixte seguint el traçat de la línia convencional.
1- No hi ha connexió entre la via d'ample UIC sortint de Sants i el ramal El Papiol - Mollet?
2- Entre Montcada i la frontera no passa precisament per Vilafant?
I per cert... entre la sortida de Montmeló i la frontera crec recordar que el tram Girona - Figueres torna a ser sobre via d'ample mixte seguint el traçat de la línia convencional.
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Ja et vaig dir que entre la LAV Barcelona-Madrid i el ramal de la Papiol-Mollet no hi ha connexió.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Sí... no me'n recordava.
Doncs visca la intel·ligència...
Doncs visca la intel·ligència...
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
L'únic enllaç que sembla haver entre aquestes línies és per la zona dels tallers d'AV de Can Tunis, però és una pèrdua de temps.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
alkolo89 escrigué:Ja et vaig dir que entre la LAV Barcelona-Madrid i el ramal de la Papiol-Mollet no hi ha connexió.
En que us referiu de la connexió? A Mollet hi ha la connexió cap a la línia de França, dos ponts, un per a cada via cap a Santa Perpètua, on anirà al costat de les vies d'ample Ibèric, que passaràn mercaderies i Rodalies en un futur no gaire llunyà.
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 32
Ubicació : La Roca
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Al que em refereixo jo i suposo que es refereix també el Jordi és a la zona de Papiol i Castellbisbal, on comença el ramal cap a Mollet, que ara per ara no està connectat (la LAV Bcn-Madrid amb el ramal cap a Mollet).
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
alkolo89 escrigué:Al que em refereixo jo i suposo que es refereix també el Jordi és a la zona de Papiol i Castellbisbal, on comença el ramal cap a Mollet, que ara per ara no està connectat (la LAV Bcn-Madrid amb el ramal cap a Mollet).
Ahh, es clar. Ara ja ho entenc. Però estàs segur que ho farien? Jo no ho crec, a curt moment al menys.
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 32
Ubicació : La Roca
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Suposo que quant la línia estigui operativa fins la frontera francesa, si més no es pot mirar de fer un By-pass per fer trens directes sense parada a Barcelona, a l'estil el Barcelona-Màlaga.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Doncs ja haurien pogut tenir enllestida la connexió ni que fos només per fer.hi passar trens Avant...
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Per que vols connexió amb la LAV si pocs trens podrien passar per anar cap a Girona, a part que no es compliria el que es un Avant, que es una llançadora d'alta velocitat.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Què vols dir amb que no seria una llançadora un hipotètic Avant BCN Sants - Vilafant? Precísament aquest tren hauria de ser un Avant que hauria de tenir per funció complir com a llançadora mentre l'Alta Velocitat no arriba a Barcelona.
Invitat- Invitat
Pàgina 5 de 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Temas similares
» Rodalies de Catalunya
» Seguiment de les 311 a Catalunya
» Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya - FGC
» Seguiment a les unitats amb la decoració de Rodalia de Catalunya
» Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
» Seguiment de les 311 a Catalunya
» Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya - FGC
» Seguiment a les unitats amb la decoració de Rodalia de Catalunya
» Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
Pàgina 5 de 8
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M