Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
+12
PoL
Martí
BCN06
oriolp13
Civia463
canalcole
davidjb
Altaria_trianilla1619
peregarcia
alkolo89
Archie
UT440_132M
16 participantes
Pàgina 8 de 8
Pàgina 8 de 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
EXCAVACIÓ ARQUEOLÒGICA A LA LÍNIA D'ALTA VELOCITAT
Les obres de l'AVE a La Sagrera de Barcelona descobreixen una vil·la romana
El recinte, únic visible ara a la capital, condiciona uns accessos que han d'estar a punt quan passin els trens el 2012
Dijous, 1 de setembre del 2011 - 23:32h. RAMON COMORERA / Barcelona
Els treballs que es realitzen a La Sagrera per construir la macroestació de l'AVE i Rodalies han deixat al descobert restes del que els experts consideren, en una primera anàlisi, una extensa vil·la romana.
El jaciment arqueològic, únic en la seva classe visible ara a la capital, segons destaquen tècnics independents, està al costat del Pont del Treball Digne i es troba en plena excavació. El recinte destapat fins ara ocupa uns 4.000 metres quadrats i inclou alguns mosaics, pintures i una piscina.
Avaluació del descobriment
Les restes de la vil·la estan situades en ple recorregut d'un accés al nou pont provisional en construcció sobre les vies, amb la qual cosa sense afectar el nucli del projecte de la macroestació, sí que poden alterar l'ordenació d'una zona per on ha de passar l'AVE el 2012.
L'avaluació del descobriment, en la qual té l'última paraula la Conselleria de Cultura, determinarà el seu futur: portar els elements interessants al Museu d'Història de Barcelona i seguir les obres, com s'ha fet en altres casos, o mantenir-les al seu lloc i canviar l'ordenació prevista de l'entorn per permetre'n l'observació.
El Periodico
Les obres de l'AVE a La Sagrera de Barcelona descobreixen una vil·la romana
El recinte, únic visible ara a la capital, condiciona uns accessos que han d'estar a punt quan passin els trens el 2012
Dijous, 1 de setembre del 2011 - 23:32h. RAMON COMORERA / Barcelona
Els treballs que es realitzen a La Sagrera per construir la macroestació de l'AVE i Rodalies han deixat al descobert restes del que els experts consideren, en una primera anàlisi, una extensa vil·la romana.
El jaciment arqueològic, únic en la seva classe visible ara a la capital, segons destaquen tècnics independents, està al costat del Pont del Treball Digne i es troba en plena excavació. El recinte destapat fins ara ocupa uns 4.000 metres quadrats i inclou alguns mosaics, pintures i una piscina.
Avaluació del descobriment
Les restes de la vil·la estan situades en ple recorregut d'un accés al nou pont provisional en construcció sobre les vies, amb la qual cosa sense afectar el nucli del projecte de la macroestació, sí que poden alterar l'ordenació d'una zona per on ha de passar l'AVE el 2012.
L'avaluació del descobriment, en la qual té l'última paraula la Conselleria de Cultura, determinarà el seu futur: portar els elements interessants al Museu d'Història de Barcelona i seguir les obres, com s'ha fet en altres casos, o mantenir-les al seu lloc i canviar l'ordenació prevista de l'entorn per permetre'n l'observació.
El Periodico
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
LES INFRAESTRUCTURES DE TRANSPORT FERROVIARI
L'AVE de Barcelona a Madrid baixarà de dues hores i mitja
El nou sistema de senyals estarà a punt al desembre, un cop superada la fase de proves
El tren passarà de 300 km/h en diversos trams i el preu del bitllet no s'encarirà
Dimecres, 14 de setembre del 2011 CRISTINA BUESA
BARCELONA
L'AVE trigarà menys de dues hores i mitja a cobrir el trajecte entre Barcelona i Madrid abans que s'acabi el 2011. Després d'anys de proves de tota mena, els tècnics ja han anunciat que està a punt el sistema de senyalització que permetrà aconseguir aquesta fita. A més, aquest descens del temps de viatge no suposarà un increment en el preu del bitllet.
Des que es va inaugurar el corredor, el febrer del 2008, el trajecte sense parades intermèdies entre les dues capitals dura dues hores i 38 minuts. La barrera simbòlica de les dues hores i mitja se supera per poc. No obstant, segons ha pogut confirmar EL PERIÓDICO, els responsables de la infraestructura ferroviària (Adif) han comunicat al Ministeri de Foment que estan en condicions de rebaixar el viatge entre les estacions de Sants i Atocha un mínim de vuit minuts. Però, ¿com ho faran?
PREOCUPATS PER LA FACTURA / Per lògica, la resposta és augmentant la velocitat. No obstant, una de les preocupacions dels explotadors de la línia era que el fet de superar el límit de 300 quilòmetres per hora era sinònim d'incrementar la factura elèctrica de manera considerable. I, en conseqüència, la tarifa del trajecte, cosa de la qual fugen tenint en compte l'actual conjuntura econòmica i la competència amb l'avió.
Però els enginyers han fet els seus càlculs i han advertit que només sobrepassaran aquesta velocitat en alguns moments molt esporàdics. Únicament els imprescindibles perquè la despesa energètica no es dispari. De fet, s'han portat a terme proves durant mesos amb trens sense passatge per fer les comprovacions necessàries. La nova era de l'alta velocitat a Espanya començarà a finals d'aquest mateix any.
NIVELL 2 DE L'ERTMS / Hi ha cinc lletres que expliquen com: ERTMS. Són les sigles de European Rail Traffic Management System, que és el sistema de senyalització que s'utilitza en la línia Barcelona-Madrid. Durant els tres anys i mig que fa que funciona el servei, els trens s'han guiat a través de l'ERTMS de nivell 1. El que començarà a funcionar aquest 2011 serà l'ERTMS de nivell 2, que té com a principal avantatge permetre que els trens rebin la informació del que està passant en el seu trajecte en temps real, segons comenta un coneixedor del dispositiu, que únicament està implantat en alguns petits trams de línies d'alta velocitat franceses i italianes.
Avui en dia, l'AVE ha de passar pel que es coneix com a balisa per rebre la informació del que es trobarà uns quilòmetres més enllà. Necessita espai. Per això, només hi pot haver un nombre determinat de serveis per hora. Quan s'implanti el nivell 2, es podran posar més trens Siemens i, a més, no hi haurà d'haver tanta distància entre ells.
MANTENIR EL CONFORT / Al viatjar ara en un AVE gairebé no es nota quan se superen els 300 km/h. Aquesta era una altra de les exigències de l'operador Renfe. Que el viatger es trobi tan còmode quan va a 200 com quan va a velocitat punta. També per aquest motiu, per posar un exemple, el mateix tren tanca les escotilles quan entra en un túnel, perquè així els clients no tinguin la sensació que se'ls tapen les orelles.
Més oportunitats per viatjar, manteniment del confort, menys temps de viatge... tot això podria repercutir en la butxaca del ciutadà. Però no serà així. Els responsables ferroviaris no es plantegen sota cap concepte incrementar el cost del trajecte. Almenys de moment. Tampoc pensen llançar els AVE a 350 quilòmetres per hora com es va plantejar anys enrere, quan les estretors no marcaven les decisions en el terreny de les infraestructures.
MIRALL PUBLICITARI / I malgrat que el disseny de la xarxa d'alta velocitat segueix generant enceses discussions, Espanya exporta tecnologia i coneixements en aquest àmbit. Tan bon punt les dues capitals estiguin connectades en menys de dues hores i mitja gràcies al nou sistema de senyalització, seguirà la romeria de països que viatgen a Madrid per conèixer els avanços ja que serà el tram europeu més llarg en què s'implanta l'ERTMS de nivell 2, concretament en un recorregut que supera els 600 quilòmetres. Tot això sempre que la cita electoral no modifiqui una decisió madurada durant anys, és clar.
El Periodico
L'AVE de Barcelona a Madrid baixarà de dues hores i mitja
El nou sistema de senyals estarà a punt al desembre, un cop superada la fase de proves
El tren passarà de 300 km/h en diversos trams i el preu del bitllet no s'encarirà
Dimecres, 14 de setembre del 2011 CRISTINA BUESA
BARCELONA
L'AVE trigarà menys de dues hores i mitja a cobrir el trajecte entre Barcelona i Madrid abans que s'acabi el 2011. Després d'anys de proves de tota mena, els tècnics ja han anunciat que està a punt el sistema de senyalització que permetrà aconseguir aquesta fita. A més, aquest descens del temps de viatge no suposarà un increment en el preu del bitllet.
Des que es va inaugurar el corredor, el febrer del 2008, el trajecte sense parades intermèdies entre les dues capitals dura dues hores i 38 minuts. La barrera simbòlica de les dues hores i mitja se supera per poc. No obstant, segons ha pogut confirmar EL PERIÓDICO, els responsables de la infraestructura ferroviària (Adif) han comunicat al Ministeri de Foment que estan en condicions de rebaixar el viatge entre les estacions de Sants i Atocha un mínim de vuit minuts. Però, ¿com ho faran?
PREOCUPATS PER LA FACTURA / Per lògica, la resposta és augmentant la velocitat. No obstant, una de les preocupacions dels explotadors de la línia era que el fet de superar el límit de 300 quilòmetres per hora era sinònim d'incrementar la factura elèctrica de manera considerable. I, en conseqüència, la tarifa del trajecte, cosa de la qual fugen tenint en compte l'actual conjuntura econòmica i la competència amb l'avió.
Però els enginyers han fet els seus càlculs i han advertit que només sobrepassaran aquesta velocitat en alguns moments molt esporàdics. Únicament els imprescindibles perquè la despesa energètica no es dispari. De fet, s'han portat a terme proves durant mesos amb trens sense passatge per fer les comprovacions necessàries. La nova era de l'alta velocitat a Espanya començarà a finals d'aquest mateix any.
NIVELL 2 DE L'ERTMS / Hi ha cinc lletres que expliquen com: ERTMS. Són les sigles de European Rail Traffic Management System, que és el sistema de senyalització que s'utilitza en la línia Barcelona-Madrid. Durant els tres anys i mig que fa que funciona el servei, els trens s'han guiat a través de l'ERTMS de nivell 1. El que començarà a funcionar aquest 2011 serà l'ERTMS de nivell 2, que té com a principal avantatge permetre que els trens rebin la informació del que està passant en el seu trajecte en temps real, segons comenta un coneixedor del dispositiu, que únicament està implantat en alguns petits trams de línies d'alta velocitat franceses i italianes.
Avui en dia, l'AVE ha de passar pel que es coneix com a balisa per rebre la informació del que es trobarà uns quilòmetres més enllà. Necessita espai. Per això, només hi pot haver un nombre determinat de serveis per hora. Quan s'implanti el nivell 2, es podran posar més trens Siemens i, a més, no hi haurà d'haver tanta distància entre ells.
MANTENIR EL CONFORT / Al viatjar ara en un AVE gairebé no es nota quan se superen els 300 km/h. Aquesta era una altra de les exigències de l'operador Renfe. Que el viatger es trobi tan còmode quan va a 200 com quan va a velocitat punta. També per aquest motiu, per posar un exemple, el mateix tren tanca les escotilles quan entra en un túnel, perquè així els clients no tinguin la sensació que se'ls tapen les orelles.
Més oportunitats per viatjar, manteniment del confort, menys temps de viatge... tot això podria repercutir en la butxaca del ciutadà. Però no serà així. Els responsables ferroviaris no es plantegen sota cap concepte incrementar el cost del trajecte. Almenys de moment. Tampoc pensen llançar els AVE a 350 quilòmetres per hora com es va plantejar anys enrere, quan les estretors no marcaven les decisions en el terreny de les infraestructures.
MIRALL PUBLICITARI / I malgrat que el disseny de la xarxa d'alta velocitat segueix generant enceses discussions, Espanya exporta tecnologia i coneixements en aquest àmbit. Tan bon punt les dues capitals estiguin connectades en menys de dues hores i mitja gràcies al nou sistema de senyalització, seguirà la romeria de països que viatgen a Madrid per conèixer els avanços ja que serà el tram europeu més llarg en què s'implanta l'ERTMS de nivell 2, concretament en un recorregut que supera els 600 quilòmetres. Tot això sempre que la cita electoral no modifiqui una decisió madurada durant anys, és clar.
El Periodico
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Segons m'ha comentat un conegut maquinista, en Luismi (aka @maquinistilla a Twitter), en unes dues setmanes aproximadament els S-104 que cobreixen els serveis Avant entre Barcelona Sants i Lleida Pirineus, seran substituits per els S-121, d'ample variable, fabricats per CAF. No tenen molt bones sensacions d'aquest material m'ha dit, però m'ha confirmat que d'ara endavant serà el material de MDAV a Catalunya.
Coincidint amb això, avui ha passat un en proves al matí per el Papiol, direcció Lleida.
Coincidint amb això, avui ha passat un en proves al matí per el Papiol, direcció Lleida.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Los AVE de Madrid a Barcelona en dos horas y media con el sistema ERTMS nivel 2
La línea de alta velocidad se beneficiará de un aumento de velocidad gradual, mayor seguridad y mayor capacidad y fiabilidad del sistema
Ayer entró en servicio comercial con viajeros el segundo nivel del Sistema Europeo de Gestión del Tráfico Ferroviario, ERTMS, en la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa, entre Madrid y Lleida, tras culminar con éxito las pruebas técnicas de validación y fiabilidad del sistema que se han venido realizando en las últimas semanas.
(19/10/2011) Este avance permitirá que, a partir del 24 de octubre, cuatro circulaciones AVE entre Barcelona y Madrid reduzcan su tiempo de viaje a dos horas y treinta minutos, siendo el tiempo mínimo actual de dos horas y 38 minutos. A partir de diciembre, las mejoras comenzarán a extenderse a todos los trenes de este corredor AVE.
La implantación del sistema se hará de forma progresiva, de manera que en los próximos meses la conexión en alta velocidad entre Madrid y Barcelona se beneficiará por completo de un aumento de la velocidad máxima de circulación en los tramos que la infraestructura lo permita, mayor seguridad y fiabilidad en la gestión del tráfico ferroviario y, por lo tanto, una reducción general en los tiempos de viaje y el incremento de la calidad del servicio ferroviario.
De este modo, en la primera fase, el ERTMS de Nivel 2 entrará en servicio comercial en el tramo Madrid-Lleida, mientras que el tramo Lleida-Barcelona estará operativo en diciembre de este año.
El incremento de la velocidad de explotación comercial también será gradual. En la primera fase se elevará la velocidad máxima de las circulaciones hasta los 310 km/h donde la infraestructura lo permita y una vez homologado el material rodante.
Reducción del tiempo de viaje
Desde el 24 de octubre, cuatro circulaciones AVE entre Barcelona y Madrid reducirán su tiempo de viaje hasta las 2 horas y 30 minutos.
Horarios a partir del 24 de octubre (actuales)
Madrid-Barcelona
Madrid-Puerta de Atocha: 7.00 (7.00)
Barcelona-Sants: 9.30 (9.43)
Madrid-Puerta de Atocha: 17.00 (17.00)
Barcelona-Sants: 19.30 (19.38)
Barcelona-Madrid
Barcelona-Sants: 6.30 (6.30)
Madrid-Puerta. De Atocha: 9.00 (9.08)
Barcelona-Sants: 17.30 (17.30)
Madrid-Puerta. De Atocha: 20.00 (20.08)
Modificación en otros trenes
Como consecuencia de la variación de los horarios de trenes en la relación Madrid-Barcelona y vuelta, ha sido necesario modificar los surcos de la totalidad de trenes de la línea, para adecuar la malla.
Particularmente se han adaptado los horarios de la relación Avant entre la capital leridana y Barcelona y vuelta. La nueva configuración de los surcos de Alta Velocidad ha permitido reducir el tiempo de viaje en cuatro minutos en sentido Barcelona y dos en sentido contrario, por paralelización de la malla.
Sistema ERTMS
El ERTMS (European Rail Traffic Management System o Sistema Europeo de Gestión del Tráfico Ferroviario) es impulsado desde la Unión Europea para asegurar la interoperabilidad de todas las nuevas líneas que se construyan en las diferentes redes ferroviarias de los estados de la Unión. Se trata de un complejo sistema tecnológico que integra la señalización y el control del tráfico ferroviario de la infraestructura con el equipo embarcado en el material rodante, asegurando los más altos estándares de fiabilidad y seguridad en la gestión y supervisión del tráfico ferroviario.
A nivel técnico, el sistema integra el sistema de comunicaciones móviles ferroviarias GSM-R y el sistema de control de trenes ETCS (European Train Control System), aportando, entre otros, datos sobre la velocidad máxima en cada punto y distancia al punto de parada, regulando aspectos relativos a las comunicaciones entre el tren y los operadores de los Centros de Control de Tráfico, así como el cálculo y la supervisión de la velocidad de circulación del tren en cada momento. En este sentido, con 1.491 kilómetros de línea férrea dotada de ERTMS,
España tiene en estos momentos la mayor implantación del sistema común europeo de señalización, y el Centro de Tecnologías Ferroviarias de Adif en Málaga cuenta con un laboratorio especializado para su avance tecnológico: el laboratorio GSM-R, para la tecnología de comunicaciones RBC-Tren y el desarrollo de ingeniería de datos para ERTMS.
Equipos a bordo y en vía
Previamente a la circulación con viajeros, el día 17 de octubre, el AVE de la serie 103.004 de Renfe, equipado con los equipos embarcados Trainguard 200 de Siemens realizó el primer recorrido en circulación comercial, sin pasajeros, pero completamente imbricado en el seno de la malla de circulaciones diarias.
Los equipos de vía son responsabildad de Ansaldo STS que ha realizado el diseño, fabricación, suministro, supervisión de la instalación, pruebas y puesta en servicio de todos los sistemas de señalización del tramo Madrid-Puigverd de Lleida (enclavamientos electrónicos SEI, circuitos de vía UM2000 y sistema ERTMS niveles 2 y 1).
Las pruebas de validación se han realizado con varios tipos de equipos embarcados lo que ha permitido verificar que los equipos de suelo instalados por Ansaldo STS España son totalmente interoperables.
font www.vialibre-ffe.com
La línea de alta velocidad se beneficiará de un aumento de velocidad gradual, mayor seguridad y mayor capacidad y fiabilidad del sistema
Ayer entró en servicio comercial con viajeros el segundo nivel del Sistema Europeo de Gestión del Tráfico Ferroviario, ERTMS, en la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa, entre Madrid y Lleida, tras culminar con éxito las pruebas técnicas de validación y fiabilidad del sistema que se han venido realizando en las últimas semanas.
(19/10/2011) Este avance permitirá que, a partir del 24 de octubre, cuatro circulaciones AVE entre Barcelona y Madrid reduzcan su tiempo de viaje a dos horas y treinta minutos, siendo el tiempo mínimo actual de dos horas y 38 minutos. A partir de diciembre, las mejoras comenzarán a extenderse a todos los trenes de este corredor AVE.
La implantación del sistema se hará de forma progresiva, de manera que en los próximos meses la conexión en alta velocidad entre Madrid y Barcelona se beneficiará por completo de un aumento de la velocidad máxima de circulación en los tramos que la infraestructura lo permita, mayor seguridad y fiabilidad en la gestión del tráfico ferroviario y, por lo tanto, una reducción general en los tiempos de viaje y el incremento de la calidad del servicio ferroviario.
De este modo, en la primera fase, el ERTMS de Nivel 2 entrará en servicio comercial en el tramo Madrid-Lleida, mientras que el tramo Lleida-Barcelona estará operativo en diciembre de este año.
El incremento de la velocidad de explotación comercial también será gradual. En la primera fase se elevará la velocidad máxima de las circulaciones hasta los 310 km/h donde la infraestructura lo permita y una vez homologado el material rodante.
Reducción del tiempo de viaje
Desde el 24 de octubre, cuatro circulaciones AVE entre Barcelona y Madrid reducirán su tiempo de viaje hasta las 2 horas y 30 minutos.
Horarios a partir del 24 de octubre (actuales)
Madrid-Barcelona
Madrid-Puerta de Atocha: 7.00 (7.00)
Barcelona-Sants: 9.30 (9.43)
Madrid-Puerta de Atocha: 17.00 (17.00)
Barcelona-Sants: 19.30 (19.38)
Barcelona-Madrid
Barcelona-Sants: 6.30 (6.30)
Madrid-Puerta. De Atocha: 9.00 (9.08)
Barcelona-Sants: 17.30 (17.30)
Madrid-Puerta. De Atocha: 20.00 (20.08)
Modificación en otros trenes
Como consecuencia de la variación de los horarios de trenes en la relación Madrid-Barcelona y vuelta, ha sido necesario modificar los surcos de la totalidad de trenes de la línea, para adecuar la malla.
Particularmente se han adaptado los horarios de la relación Avant entre la capital leridana y Barcelona y vuelta. La nueva configuración de los surcos de Alta Velocidad ha permitido reducir el tiempo de viaje en cuatro minutos en sentido Barcelona y dos en sentido contrario, por paralelización de la malla.
Sistema ERTMS
El ERTMS (European Rail Traffic Management System o Sistema Europeo de Gestión del Tráfico Ferroviario) es impulsado desde la Unión Europea para asegurar la interoperabilidad de todas las nuevas líneas que se construyan en las diferentes redes ferroviarias de los estados de la Unión. Se trata de un complejo sistema tecnológico que integra la señalización y el control del tráfico ferroviario de la infraestructura con el equipo embarcado en el material rodante, asegurando los más altos estándares de fiabilidad y seguridad en la gestión y supervisión del tráfico ferroviario.
A nivel técnico, el sistema integra el sistema de comunicaciones móviles ferroviarias GSM-R y el sistema de control de trenes ETCS (European Train Control System), aportando, entre otros, datos sobre la velocidad máxima en cada punto y distancia al punto de parada, regulando aspectos relativos a las comunicaciones entre el tren y los operadores de los Centros de Control de Tráfico, así como el cálculo y la supervisión de la velocidad de circulación del tren en cada momento. En este sentido, con 1.491 kilómetros de línea férrea dotada de ERTMS,
España tiene en estos momentos la mayor implantación del sistema común europeo de señalización, y el Centro de Tecnologías Ferroviarias de Adif en Málaga cuenta con un laboratorio especializado para su avance tecnológico: el laboratorio GSM-R, para la tecnología de comunicaciones RBC-Tren y el desarrollo de ingeniería de datos para ERTMS.
Equipos a bordo y en vía
Previamente a la circulación con viajeros, el día 17 de octubre, el AVE de la serie 103.004 de Renfe, equipado con los equipos embarcados Trainguard 200 de Siemens realizó el primer recorrido en circulación comercial, sin pasajeros, pero completamente imbricado en el seno de la malla de circulaciones diarias.
Los equipos de vía son responsabildad de Ansaldo STS que ha realizado el diseño, fabricación, suministro, supervisión de la instalación, pruebas y puesta en servicio de todos los sistemas de señalización del tramo Madrid-Puigverd de Lleida (enclavamientos electrónicos SEI, circuitos de vía UM2000 y sistema ERTMS niveles 2 y 1).
Las pruebas de validación se han realizado con varios tipos de equipos embarcados lo que ha permitido verificar que los equipos de suelo instalados por Ansaldo STS España son totalmente interoperables.
font www.vialibre-ffe.com
avebarcelona- Guardaagulles
- Nombre de missatges : 10
Fecha de inscripción : 05/06/2010
Pàgina 8 de 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Temas similares
» Rodalies de Catalunya
» Seguiment de les 311 a Catalunya
» Resposta de un tràmit sobre Rodalies de Catalunya
» Promo de Rodalies de Catalunya
» Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
» Seguiment de les 311 a Catalunya
» Resposta de un tràmit sobre Rodalies de Catalunya
» Promo de Rodalies de Catalunya
» Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
Pàgina 8 de 8
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M