Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
+12
PoL
Martí
BCN06
oriolp13
Civia463
canalcole
davidjb
Altaria_trianilla1619
peregarcia
alkolo89
Archie
UT440_132M
16 participantes
Pàgina 2 de 8
Pàgina 2 de 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
30 km de línia aproximadament, pot ser interesant...
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
I quin sentit té ara activar la corrent en un tram de via que per ara encara es troba aïllat de la resta de la xarxa?
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Jordi Freixas escrigué:I quin sentit té ara activar la corrent en un tram de via que per ara encara es troba aïllat de la resta de la xarxa?
Potser per fer proves de cara al seu servei??? Dic jo, ehhhh, no ho se....
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Fins aquí hi arribo, però no seria millor esperar-se a tenir connectat aquest tram o bé amb Girona i Figueres, o bé amb Mollet?
Invitat- Invitat
Robatoris.
Si tens un mínim de 24h fil de catenària sense tensió, posat (i encara que estigui vigilat), tens moltíssimes possibilitats que aquest desaparegui. El fil de coure és molt car i està molt buscat.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
El fil en qüestió porta mesos col·locat i que jo sàpiga no ha patit cap robatori.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
La veritat és que no, però no deixa una bona observació. No hi havia pensat en el "detall" dels robatoris.
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Barcelona-Málaga
-Supresión servicio Trenhotel.
-Puesta en Servicio nueva frecuencia Ave S.112
Barcelona-Sevilla (Cádiz)
-Supresión servicio Trenhotel.
-Puesta en servicio de nueva frecuencia Ave S.112
Aixó probablement succeirá, crisis, malas planificacions dels Th serie VII, Renfe que a lo millor ja no sap fer res bó etc, a partir del dia 13 d'aquet mes...
La informació está treta del famós fòrum TP, i escrita per un dels que allá están millor informats!
-Supresión servicio Trenhotel.
-Puesta en Servicio nueva frecuencia Ave S.112
Barcelona-Sevilla (Cádiz)
-Supresión servicio Trenhotel.
-Puesta en servicio de nueva frecuencia Ave S.112
Aixó probablement succeirá, crisis, malas planificacions dels Th serie VII, Renfe que a lo millor ja no sap fer res bó etc, a partir del dia 13 d'aquet mes...
La informació está treta del famós fòrum TP, i escrita per un dels que allá están millor informats!
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Substitució d'un tren nocturn per un de diürn... visca....
A veure quan apareix una operadora alternativa a la Renfe que re-estableixi tots els nocturns convencionals que s'han anat carregant.
Canviant de tema. Detalls que he vist avui passant per Montmeló:
- La via provisional ja comença a estendre's pel costat nord. De moment arriba fins al nou viaducte.
- Una de les vies d'Alta Velocitat també està sent estesa pel costat sud fins a abans d'arribar a la futura estació provisional per la qual cosa seria llògic de pensar que s'enllaçaria amb la via d'ample ibèric tot fent un tram d'ample mixt tal i com va dir l'Aleix. Però un detall que m'ha cridat l'atenció és que m'ha semblat que les travesses del tram provisional eren monobalents i que aquestes arribaven fins bastant endins de la caixa a on s'hi ubicarà l'estació provisional.
A veure quan apareix una operadora alternativa a la Renfe que re-estableixi tots els nocturns convencionals que s'han anat carregant.
Canviant de tema. Detalls que he vist avui passant per Montmeló:
- La via provisional ja comença a estendre's pel costat nord. De moment arriba fins al nou viaducte.
- Una de les vies d'Alta Velocitat també està sent estesa pel costat sud fins a abans d'arribar a la futura estació provisional per la qual cosa seria llògic de pensar que s'enllaçaria amb la via d'ample ibèric tot fent un tram d'ample mixt tal i com va dir l'Aleix. Però un detall que m'ha cridat l'atenció és que m'ha semblat que les travesses del tram provisional eren monobalents i que aquestes arribaven fins bastant endins de la caixa a on s'hi ubicarà l'estació provisional.
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Contant que desprès quedarà com a ample UIC, capaços d'agafar i fotre travesses del dos tipus. La qüestió és si ara agafen i de Mollet a allà també fiquen via amb dos amples.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Crec que la travessa monoblock de formigó que s'està col·locant a les obres noves, està preparada per albergar els dos amples, l'ibèric, i l'standart UIC.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
ems56 escrigué:Barcelona-Málaga
-Supresión servicio Trenhotel.
-Puesta en Servicio nueva frecuencia Ave S.112
No fotis! Em treuen el TrenHotel?! Doncs, perque a mi no m'agrada l'avió, que si no, ja haguessin perdut un (bueno 2, comptant a ma mare) client...
Justament aquesta tarda hen estat mirant bitllets amb la meva mare, per anar a moblar el piset que tenim allà i amb raó no sortia el TrenHotel més enllà del dia 13...
Altaria_trianilla1619- Cap de taller
- Nombre de missatges : 188
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : Sabadell (Barcelona)
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
alkolo89 escrigué:Contant que desprès quedarà com a ample UIC, capaços d'agafar i fotre travesses del dos tipus. La qüestió és si ara agafen i de Mollet a allà també fiquen via amb dos amples.
Però vols dir col·locar la via d'ample mixt en el traçat convencional? Vols dir que els hi sortiria rendible això? De totes maneres, la via provisional d'ample ibèric deixa entreveure que la cosa no anirà per aquí.
UT440_132M escrigué:Crec que la travessa monoblock de formigó que s'està col·locant a les obres noves, està preparada per albergar els dos amples, l'ibèric, i l'standart UIC.
Fins a on jo he pogut veure t'asseguro que les travesses són monobalents (o sigui que no són per instal·lar-hi tres rails, vaja...). Ara bé: una altra cosa és que potser l'enllaç entre la via d'ample UIC i la provisional en ample ibèric s'ha de produir en un punt no visible des del tren en marxa, i a dins de la caixa efectivament les travesses són de doble ample, que també podria ser.
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Jordi Freixas escrigué:
Fins a on jo he pogut veure t'asseguro que les travesses són monobalents (o sigui que no són per instal·lar-hi tres rails, vaja...).
Diria que tot el que es construeix ara es fa amb travessa polivalent (que no de 3 carrils).
Altaria_trianilla1619- Cap de taller
- Nombre de missatges : 188
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : Sabadell (Barcelona)
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Un dia d'aquests quan ja estigui més recuperat t'ensenyaré com poden albergar els dos amplesJordi Freixas escrigué:
Fins a on jo he pogut veure t'asseguro que les travesses són monobalents (o sigui que no són per instal·lar-hi tres rails, vaja...). Ara bé: una altra cosa és que potser l'enllaç entre la via d'ample UIC i la provisional en ample ibèric s'ha de produir en un punt no visible des del tren en marxa, i a dins de la caixa efectivament les travesses són de doble ample, que també podria ser.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Pel que m'ha dit en Josep Serre, una de les vies serà amb tres carrils, connectada amb la LAV per una banda i (suposo) allargada fins el ramal Mollet-Papiol per a l'altra, permeten el pas de trens de mercaderies en ample UIC (en teoria a finals d'any han de començar aquestes circul·lacions, encapçalades per 252 en ample UIC (cosa que implica transformar-ne més a aquest ample)). L'altre via serà d'ample ibèric, però amb travessa polivalent, per a que quant el túnel de la convencional estigui fet i en servei, nomès s'hagi de canviar els carrils i posar-los en la nova posició.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
alkolo89 escrigué:Pel que m'ha dit en Josep Serre, una de les vies serà amb tres carrils, connectada amb la LAV per una banda i (suposo) allargada fins el ramal Mollet-Papiol per a l'altra, permeten el pas de trens de mercaderies en ample UIC (en teoria a finals d'any han de començar aquestes circul·lacions, encapçalades per 252 en ample UIC (cosa que implica transformar-ne més a aquest ample)). L'altre via serà d'ample ibèric, però amb travessa polivalent, per a que quant el túnel de la convencional estigui fet i en servei, nomès s'hagi de canviar els carrils i posar-los en la nova posició.
Ahm... així ja em quadra més la cosa. Suposo que serà via única fins al nus de Mollet.
Pel que fa a les 252, se sap si travessaran la frontera, o s'haurà de canviar de locomotora a Figueres?
I pel que fa als trens en sí mateixos, se sap si també hi començaran a circular trens de viatgers?
Altaria_trianilla1619 escrigué:Diria que tot el que es construeix ara es fa amb travessa polivalent (que no de 3 carrils).
Fins a on jo he vist, diria que tampoc. O sigui... en cas de voler reconvertir aquest petit tram (entre la línia convencional i la plataforma de la LAV) a l'ample UIC s'haurien de canviar les travesses. De totes maneres, estic pensant... que una part del tram provisional (diria que ja a la plataforma de la futura LAV però no n'estic segur) a on el balast no deixava veure el tipus de travesses. Potser podria ser que aquesta part sí que fos polivalent.
UT440_132M escrigué:Un dia d'aquests quan ja estigui més recuperat t'ensenyaré com poden albergar els dos amples
Vaja... espero que no et passi res de greu.
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Ara per ara només seran trens de mercaderies, ja que es la única manera que hi ha de sortir de Barcelona i entrar al ramal de la Papiol-Mollet (tot aquest ramal, la connexió amb el de Morrot, i el de Morrot, té la via amb els tres carrils). Pel que fa a les 252, en teoría el túnel del Pertús està a 25kV, així que suposo que hauran de passar la frontera i arribar a Perpinyà, o fins on acabi la via electrificada a 25kV. Això si, no descarto un possible canvi de locomotores a Figueres, fent que veiem material de diverses companyies (estaria bé veure una 253 de ECR o d'Angel Trains, on alguna Sybic o Prima de la SNCF).
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Doncs llavors suposo que aniran fins a Figueres, perquè tenia entès que un cop passat el túnel del Pertús la línia enllaçaria amb la convencional Vilafranca de Conflent - Perpinyà. Que d'altra banda, no seria mala cosa adaptar les 252 a 1500w i homologar-les al sistema de senyalització francès.
Per algun lloc vaig llegir que els trens de mercaderies entre França i Alemanya ni tan sols s'aturen en passar la frontera.
Per algun lloc vaig llegir que els trens de mercaderies entre França i Alemanya ni tan sols s'aturen en passar la frontera.
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Si vols que et digui, una supressió de material Talgo per un altre de Talgo, sincerament em dona igual . Ho sento per la 252, això si..
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
No es tracta de la supressió d'un Talgo per ficar-hi un altre Talgo: es tracta de la supressió d'un tren amb uns horaris i prestacions concretes, per substituir-lo per un tren amb uns horaris i prestacions totalment diferents.
És totalment diferent a si em dius que s'han suprimit alguns trens Estrella, substituint-los per a trens aptes per Alta Velocitat però igualment nocturns, com s'ha donat en alguns casos (per exemple: Tren Hotel Galicia, o Tren Hotel Pío Baroja, tots dos abans, Estrella)
És totalment diferent a si em dius que s'han suprimit alguns trens Estrella, substituint-los per a trens aptes per Alta Velocitat però igualment nocturns, com s'ha donat en alguns casos (per exemple: Tren Hotel Galicia, o Tren Hotel Pío Baroja, tots dos abans, Estrella)
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Igualment vosté no em pot treure la meva opinió. Jo tinc la meva i vosté la seva.
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
No pretenc treure't la teva opinió però tampoc acabo d'entendre aquest to que estàs utilitzant amb mi.
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
La conclusió és que els TrenHotel sèrie VII, que fa 1 any i escaig els presentaven a la pròpia renfe com la rehòstia, han resultat ser un tren més que deficitari... i la veritat és que no m'extranya... s'han lluït eliminant les classes Turista, llitera turista, i llit preferent... I ara suprimeixen aquests, ja veurem amb el Galícia, perquè no em crec que el TrenHotel els hi doni els beneficis que en donava l'Estrella... Per una vegada, podrien rectificar a favor del viatger, implantant el famós Estrella Galícia, ni que fos únicament en temporada estival com a tren ombra del TH, i a la relació Barcelona - Andalusia, tornar a implantar el TrenHotel tal i com estava pensat abans, i per via València (les vegades que he anat amb el TH a Màlaga, hem estat parats una bona estona a Calatayud, Guadalajara, etc. per fer temps i no arribar a les 5 del matí a Màlaga )
Altaria_trianilla1619- Cap de taller
- Nombre de missatges : 188
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : Sabadell (Barcelona)
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
És obvi que a Renfe els ha sortit molt cara la implantació del TrenHotel serie VIIl.
Per començar el public al qual està dirigit aquest TH és completament distint al que va dirigit un tren Estrella, aquests trens haurien de ser complementaris, mai hauria de suposar l'ún la substitució de l'altre.
Per començar el TH no té la mateixa flexibillitat de places que un Estrella, ja que a aquest li pots anar posant/treient cotxes en funció del periode al que et trobis, i pots arribar fins a un màxim de 32, que fa molts anys algun cop s'havia arribat a donar el cas, mentre que el TH és una composició indeformable, com a molt pots posar-lo en doble o triple, però no és ni de bon tros la flexibilitat que té un Estrella.
En segon lloc, l'arribada de l'AV ha suposat una gairebé duplicació dels preus d'aquests trajectes, i la solució per a molta gent ha estat passar-se a l'autobús, i Renfe, en alguns casos (Cadis i Malaga) s'ha hagut de menjar el tren amb patates. El TH Galicia sembla que té una ocupació més alta, ja que fa uns trajectes que tenen més demanda.
Jo estic més a favor de mantenir els trens nocturns amb uns preus més raonables, i si és per via convencional, doncs per via convencional, no és el mateix una diferència de trajecte d'1h-2h d'un trajecte nocturn que un de diürn, la gent que viatja de nit, en molts casos, tant els fa arribar a les 6 que a les 8.
Per començar el public al qual està dirigit aquest TH és completament distint al que va dirigit un tren Estrella, aquests trens haurien de ser complementaris, mai hauria de suposar l'ún la substitució de l'altre.
Per començar el TH no té la mateixa flexibillitat de places que un Estrella, ja que a aquest li pots anar posant/treient cotxes en funció del periode al que et trobis, i pots arribar fins a un màxim de 32, que fa molts anys algun cop s'havia arribat a donar el cas, mentre que el TH és una composició indeformable, com a molt pots posar-lo en doble o triple, però no és ni de bon tros la flexibilitat que té un Estrella.
En segon lloc, l'arribada de l'AV ha suposat una gairebé duplicació dels preus d'aquests trajectes, i la solució per a molta gent ha estat passar-se a l'autobús, i Renfe, en alguns casos (Cadis i Malaga) s'ha hagut de menjar el tren amb patates. El TH Galicia sembla que té una ocupació més alta, ja que fa uns trajectes que tenen més demanda.
Jo estic més a favor de mantenir els trens nocturns amb uns preus més raonables, i si és per via convencional, doncs per via convencional, no és el mateix una diferència de trajecte d'1h-2h d'un trajecte nocturn que un de diürn, la gent que viatja de nit, en molts casos, tant els fa arribar a les 6 que a les 8.
Pàgina 2 de 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Temas similares
» Rodalies de Catalunya
» Seguiment de les 311 a Catalunya
» Resposta de un tràmit sobre Rodalies de Catalunya
» Promo de Rodalies de Catalunya
» Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
» Seguiment de les 311 a Catalunya
» Resposta de un tràmit sobre Rodalies de Catalunya
» Promo de Rodalies de Catalunya
» Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
Pàgina 2 de 8
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M