FerroCat
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
En col·laboració amb
Últimos temas
» Horaris dels trens de passatgers i mercaderies
Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 EmptyDj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M

» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 EmptyDc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M

» Incidències internacionals
Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 EmptyDg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M

» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 EmptyDg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M

» Train Simulator 2014
Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 EmptyDg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922

» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 EmptyDs Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922

» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 EmptyDs Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922

» Restauració de la 281 006
Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 EmptyDs Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M

» Renfe locomotores dièsel 333
Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 EmptyDj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M

Cercar
 
 

Resultados por:
 


Rechercher Búsqueda avanzada

Recomana'ns

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

+12
PoL
Martí
BCN06
oriolp13
Civia463
canalcole
davidjb
Altaria_trianilla1619
peregarcia
alkolo89
Archie
UT440_132M
16 participantes

Pàgina 6 de 8 Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Següent

Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  alkolo89 Dj Nov 18, 2010 1:59 pm

Fixat en el cas dels Avant, son d'alta velocitat, fer un servei fins a Vilafant no suposaria una reducció gaire significativa de temps, ja que l'ha d'enviar a Castellbisbal quasi, llavors tornar per la Papiol-Mollet compartint via amb mercants i rodalies, per despres fer-lo ana a Montmeló, on seguramen hauria d'espera via lliure per torna a entrar a la LAV, així que no faria el servei que ha de fer, mentres que si des de l'estació de Alt-Empordà l'envies per la convencional a bon ritme no has de parar tant com si ha d'esperar via lliure. No crec que costi tant d'entendre, al cap i a la fi sembla que es vulguin buscar tres peus al gat.
alkolo89
alkolo89
Administrador

Nombre de missatges : 1037
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 34
Ubicació : R3: Puigcerdà-La Sagrera Meridiana <M>: L5 Sant Pau-Dos de Maig

http://www.flickr.com/photos/ut440_131m/

Tornar a dalt Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  Invitat Dj Nov 18, 2010 2:17 pm

No, si tal com està ara és evident que no tindria massa sentit. Però potser amb una connexió directa amb la línia del Papiol la cosa canviaria. Connexió que d'altra banda, amb la línia d'Alta Velocitat Barcelona - Perpinyà plenament operativa també podria servir perfectament per a poder desviar trens procedents de l'estació de Sants en cas d'incidència.

I pel que fa a Montmeló, bé que a les línies convencionals els trens de llarg recorregut tenen preferència de pas respecte als altres més lents.

Però vaja, que en definitiva tot això ve perquè pensen posar com a llançadora un tren d'Alta Velocitat que de ben segur anirà tarificat com a Llarga Distància d'Alta Velocitat, però a velocitat de ferrocarril convencional en tot moment. O és que potser entre Barcelona i Girona hi ha algun tram a on els trens puguin circular posem per cas... a 200 km/h?

Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  UT440_132M Dl Nov 22, 2010 4:21 pm

Redacció | Actualitzat el 22/11/2010 a les 15:14h

El TAV Figueres - París s'estrenarà el 19 de desembre

A l'estació provisional de l'Alt Empordà caldrà fer el transbord cap al tren convencional

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 576_1290435403534719
El TAV entre Perpinyà i París començarà a circular el 19 de desembre. Foto: ACN

Els primers trens d'alta velocitat que enllaçaran Figueres i París a través del tram transfronterer del TAV, que inclou el túnel del Pertús, començaran a circular el 19 de desembre.

Hi haurà dues freqüències diàries per sentit i, un cop arribin a l'estació provisional de Figueres-Vilafant, els viatgers que continuïn el trajecte fins a Barcelona hauran de canviar de tren.

La companyia Renfe i la francesa SNCF posaran a la venda els bitllets aquest dimarts a un preu de 130 euros tot i que en els primers dies hi haurà descomptes de fins al 60%. El president de Renfe, Teófilo Serrano, ha declarat que les noves connexions reduiran en una hora i un quart el temps de viatge entre Barcelona i París. D'altra banda, el 21 de desembre ja circularan mercaderies pel túnel del Pertús a través del tercer rail.

Nació Digital
UT440_132M
UT440_132M
Administrador

Nombre de missatges : 1657
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 40
Ubicació : Tona. Autobus: Sagalés 402 441 450. Castellà 710 711. Rodalies de Catalunya: Línia R3, Balenyà Tona Seva. Carretera: C17 s. 49/51 Tona, Les Goules N152A KM 59

http://flickr.com/photos/ut440_132m

Tornar a dalt Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  alkolo89 Dl Nov 22, 2010 7:48 pm

Una bona notícia per un servidor, que el 7 de gener, si pot i sap horaris vol anar a pels mercants en ample UIC.
alkolo89
alkolo89
Administrador

Nombre de missatges : 1037
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 34
Ubicació : R3: Puigcerdà-La Sagrera Meridiana <M>: L5 Sant Pau-Dos de Maig

http://www.flickr.com/photos/ut440_131m/

Tornar a dalt Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  peregarcia Dt Nov 23, 2010 9:52 am

Ja he comprat bitllets pel primer TGV i primer Alvia que circularan el 19/12.
Al reservar plaça per l'Alvia he vist que em feia escollir dins l'esquema d'un 449, que encaixa amb les informacions que publica avui el diari El Periodico, el servei Alvia entre Barcelona i Figueres Vilafant serà servit amb trens de la sèrie 449, per tant, introdueixen per primera vegada aquests trens als serveis de LD.

La notícia que us comentava de El Periodico : http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/societat/20101123/els-bitllets-lave-figueres-paris-surten-venda-meitat-preu/593983.shtml
peregarcia
peregarcia
Informador

Nombre de missatges : 61
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 32

http://www.flickr.com/pereoliveg

Tornar a dalt Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  Archie Dt Nov 23, 2010 2:51 pm

No se que prefereixo veure, si un 449 o un 130..... Rolling Eyes
Archie
Archie
Maquinista

Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca

Tornar a dalt Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  Invitat Dt Nov 23, 2010 5:51 pm

Per cert, canviant de tema. Dies enrere algú de vosaltres deia que a Vilafant no s'hi havia instal·lat intercanviador d'ample. Doncs bé: sí que n'hi ha un, de Talgo. El que passa és que no ha estat concebut per a serveis comercials, sinó perquè el Talgo XXI d'Adif que treballa per aquella zona pugui canviar d'ample i línia segons li convingui.

Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  Martí Dt Nov 23, 2010 6:14 pm

Referent a la Llançadora Barcelona-Figueres, comentar que segons el diari La Vanguardia (edició impresa) se'n farà carrec MD, per aixó suposo que han optat per 449 i no per 120.
Martí
Martí
Cap de taller

Nombre de missatges : 108
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 29
Ubicació : Manresa

http://www.flickr.com/photos/marti593/

Tornar a dalt Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  UT440_132M Dt Nov 23, 2010 6:27 pm

Martí escrigué:Referent a la Llançadora Barcelona-Figueres, comentar que segons el diari La Vanguardia (edició impresa) se'n farà carrec MD, per aixó suposo que han optat per 449 i no per 120.
Ja ho ha dit en Pere més amunt study
peregarcia escrigué:Ja he comprat bitllets pel primer TGV i primer Alvia que circularan el 19/12.
Al reservar plaça per l'Alvia he vist que em feia escollir dins l'esquema d'un 449, que encaixa amb les informacions que publica avui el diari El Periodico, el servei Alvia entre Barcelona i Figueres Vilafant serà servit amb trens de la sèrie 449, per tant, introdueixen per primera vegada aquests trens als serveis de LD.

La notícia que us comentava de El Periodico : http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/societat/20101123/els-bitllets-lave-figueres-paris-surten-venda-meitat-preu/593983.shtml
afro

En un altre ordre de coses, si algú busca algun dia d'aquests, l'estació de Figueres - Alt Empordà, li costarà bastant trobar-la, ja que enlloc està senyalitzada. La ubicació queda just a la sortida de Figueres, a la carretera que va cap a Olot i Banyoles (N-260).
UT440_132M
UT440_132M
Administrador

Nombre de missatges : 1657
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 40
Ubicació : Tona. Autobus: Sagalés 402 441 450. Castellà 710 711. Rodalies de Catalunya: Línia R3, Balenyà Tona Seva. Carretera: C17 s. 49/51 Tona, Les Goules N152A KM 59

http://flickr.com/photos/ut440_132m

Tornar a dalt Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  Martí Dt Nov 23, 2010 6:50 pm

UT440_132M escrigué:
Martí escrigué:Referent a la Llançadora Barcelona-Figueres, comentar que segons el diari La Vanguardia (edició impresa) se'n farà carrec MD, per aixó suposo que han optat per 449 i no per 120.
Ja ho ha dit en Pere més amunt study

Nomes vola fer l'aclariment del que jo he llegit, ja que en Pere suposa que el servei llançadora serà administrat per LLarga Distància, la qual cosa (segons La Vanguardia) no es certa, ja que en aquest mateix diari asseguren que serà regulada per Mitjana Distància. Tampoc dic que sigui cert, però tindria mes lògica ja que les unitats 449 són precisament de MD.
Martí
Martí
Cap de taller

Nombre de missatges : 108
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 29
Ubicació : Manresa

http://www.flickr.com/photos/marti593/

Tornar a dalt Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  UT440_132M Dt Nov 23, 2010 6:54 pm

Ho trobo una ximpleria oferir un servei de Llarga Distància (com és el cas), amb material de Mitjana Distància. Si el nom comercial del tren és Alvia, serà gestionat per la UN de Llarga Distància. És tot molt enrevessat aquest tema. L'única explicació lògica que hi veig, és la de voler recaptar molts diners ràpidament. O això, o que no hi ha prou material de la sèrie 120 per oferir aquest servei.
UT440_132M
UT440_132M
Administrador

Nombre de missatges : 1657
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 40
Ubicació : Tona. Autobus: Sagalés 402 441 450. Castellà 710 711. Rodalies de Catalunya: Línia R3, Balenyà Tona Seva. Carretera: C17 s. 49/51 Tona, Les Goules N152A KM 59

http://flickr.com/photos/ut440_132m

Tornar a dalt Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  Invitat Dt Nov 23, 2010 7:01 pm

El que està clar és que si el tren destinat a fer de llançadora és un 449, s'haurà de tarificar com a Regional i no com a Llarg Recorregut.

Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  UT440_132M Dt Nov 23, 2010 7:09 pm

Jordi Freixas escrigué:El que està clar és que si el tren destinat a fer de llançadora és un 449, s'haurà de tarificar com a Regional i no com a Llarg Recorregut.
Doncs explica'm perquè anuncien el servei com a "Alvia" confused Question
UT440_132M
UT440_132M
Administrador

Nombre de missatges : 1657
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 40
Ubicació : Tona. Autobus: Sagalés 402 441 450. Castellà 710 711. Rodalies de Catalunya: Línia R3, Balenyà Tona Seva. Carretera: C17 s. 49/51 Tona, Les Goules N152A KM 59

http://flickr.com/photos/ut440_132m

Tornar a dalt Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  Invitat Dt Nov 23, 2010 7:34 pm

Això millor pregunta-ho a la Renfe xD

El que està clar és que si posen aquest tren a preu Alvia caldrà presentar alguna denúncia. A veure si alguna associació de consumidors es digna a tirar-ho endavant.

Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  alkolo89 Dt Nov 23, 2010 8:23 pm

Home, no fotem que material denominat Alvia hi ha, tens els 130, els 120.0 i els 120.5, nous de trinca els últims, el que no deuen voler mobilitzar un material per dos circulacions per sentit al dia.
alkolo89
alkolo89
Administrador

Nombre de missatges : 1037
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 34
Ubicació : R3: Puigcerdà-La Sagrera Meridiana <M>: L5 Sant Pau-Dos de Maig

http://www.flickr.com/photos/ut440_131m/

Tornar a dalt Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  Invitat Dt Nov 23, 2010 9:29 pm

El que han de fer és limitar-se a destinar-hi unitats 448 / 449 tarificades com a Regional Exprés i fora.

Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  alkolo89 Dt Nov 23, 2010 9:39 pm

No pots tarificar com a Regional, ja que es un servei prestat per la UN de Llarga Distància. El que han de fer es fotre un 130 o un 120, i llestos, com a molt tenir un per si hi ha alguna avaria (si m'apureu molt, una branca de Talgo, que últimament en sobren sembla).
alkolo89
alkolo89
Administrador

Nombre de missatges : 1037
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 34
Ubicació : R3: Puigcerdà-La Sagrera Meridiana <M>: L5 Sant Pau-Dos de Maig

http://www.flickr.com/photos/ut440_131m/

Tornar a dalt Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  Invitat Dt Nov 23, 2010 10:56 pm

Doncs que se n'encarregui la UN de Media Distancia. Ja veus tu quin gran problema...

Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  Altaria_trianilla1619 Dc Nov 24, 2010 8:58 pm

A hores d'ara ja no surt anunciat com a Alvia, si no com a "(numero de tren) Enlace Int."
El que haurien de fer és adequar els preus a MD, no pas a LD, perquè trobo una tonteria fer servir un 130 per un trajecte tan curt... ara, això si, al menys tenim acces a les tarifes web i estrella, que de moment en queden bastantes.

Wink Wink
Altaria_trianilla1619
Altaria_trianilla1619
Cap de taller

Nombre de missatges : 188
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : Sabadell (Barcelona)

Tornar a dalt Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  Invitat Dc Nov 24, 2010 11:02 pm

Altaria_trianilla1619 escrigué:trobo una tonteria fer servir un 130 per un trajecte tan curt...

Per un trajecte tant curt i per un tram a on ni tan sols es podrà arribar a 200 km/h en cap moment.

Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  peregarcia Dc Nov 24, 2010 11:50 pm

Ho han rectificat tot a mitges ja que ara ja només surt com Alvia als horaris : http://horarios.renfe.com/HIRRenfeWeb/recorrido.do?O=BARCE&D=04307&F=2010-12-19&T=00211&G=1&TT=ALVIA&ID=s&FDS=2010-12-19

Als bitllets posa ENLACE INT
peregarcia
peregarcia
Informador

Nombre de missatges : 61
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 32

http://www.flickr.com/pereoliveg

Tornar a dalt Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  canalcole Dc Des 01, 2010 9:00 pm

ADIF fa una proposta per solucionar els sorolls del tren a la zona sud i apressarà els seus tècnics perquè finalitzin l’estudi de vibracions

http://www.el3devuit.cat/index.php?option=com_content&view=article&id=2741:adif-fa-una-proposta-per-solucionar-els-sorolls-del-tren-a-la-zona-sud-i-apressara-els-seus-tecnics-perque-finalitzin-lestudi-de-vibracions&catid=34:vilafranca-actualitat&Itemid=75

L’alcalde de Vilafranca Pere Regull ha comparegut aquest migdia davant dels mitjans de comunicació per valorar la reunió mantinguda dimarts a Madrid amb dirigents de l’Administrador d’Infrastructures Ferroviàries (ADIF) en una nova trobada per reclamar que l’ens ferroviari solventi els problemes que el pas dels trens està causant des de fa anys al seu pas per l’interior de la vila. La reunió va ser sol.licitada per l’alcalde amb la finalitat d’explicar els acords del ple municipal extraordinari del dia 27 d’octubre passat en què l’Ajuntament va aprovar una posició unànime respecte a la negociació amb l’ADIF per donar solució als problemes del pas dels trens.
Regull ha percebut un lleuger canvi d’actitud d’ADIF respecte a la darrera reunió del passat 30 de setembre, que havia estat molt tensa, i aquesta vegada n'ha sortit amb la sensació que l’ens ferroviari té certes ganes de posar fil a l’agulla i solventar els problemes.
Pel que fa als problemes acústics que es produeixen a la zona descoberta entre els barris del Poble Nou i la Girada, ADIF va lliurar a l’alcalde dues noves propostes més perfeccionades de pantalles acústiques. Una primera proposta consistiria en la construcció d’un mur que separaria les vies de l’AVE de les d’ample convencional i donaria solució, segons l’ADIF, als sorolls que provoca l’AVE, que són els trens de la seva competència. La segona proposta seria una pantalla acústica a la zona del passeig de Rafael Soler que, en la seva part alta, estaria més entrada sobre les vies de rodalies. Segons l’ADIF, amb aquesta segona proposta es donaria solució al problema d’excés de decibels en aquesta zona tan pel que fa a les vies d’ample europeu com les de rodalies. L’alcalde va declinar pronunciar-se sobre la idoneïtat o no d’aquestes dues propostes d’ADIF, a l’espera de traslladar-les a tècnics especialitzats en acústica de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) per tal que estudiïn si poden ser la solució als problemes de sorolls en aquell sector del Poble Nou. Pere Regull ha recordat que la solució definitiva seria la cobertura total de tram descobert que és l’aposta de l’Ajuntament, però legalment ADIF no està obligat a cobrir les vies, però sí a fer que els sorolls derivats del pas dels trens estiguin dins els marges que diu la normativa ambiental. L’alcalde ha afirmat també que l’Ajuntament no acceptarà en cap cas una solució que no estigui ben integrada amb l’entorn i no doni solució als problemes acústics a tots els habitatges, no només als de les plantes inferiors.
D’altra banda, i en relació a l’estudi de vibracions, que encara no està finalitzat, ADIF es va comprometre a apressar els seus tècnics per tal que, d’acord amb el tècnic especialitzat contractat per l’Ajuntament, emetin l’informe definitiu. L’alcalde ha explicat que és un estudi de molta complexitat, perquè valora i relaciona diversos paràmetres, i que cal que sigui curós. Regull ha valorat positivament el compromís d’ADIF d’accelerar l’estudi i d’aplicar les mesures correctores que pugui proposar per solucionar definitivament els problemes de vibracions. L’alcalde vilafranquí espera que l’estudi es pugui conèixer abans que finalitzi el termini de 3 mesos que en el ple municipal extraordinari del passat 27 d’octubre l’Ajuntament de Vilafranca va donar a ADIF perquè donés solució als problemes a Vilafranca. Per la seva banda, l’alcalde també s’ha posat aquest mateix matí en contacte amb el tècnic contractat per l’Ajuntament, el catedràtic de la UPC Salvador Cardona, per tal de donar una empenta definitiva a l’estudi.
Finalment, Pere Regull també ha valorat de forma positiva la voluntat d’ADIF de donar solució a les noves reclamacions sorgides sobre danys i esquerdes en habitatges, i de reparar la passarel·la sobre dels vies del carrer Manuel Barba i Roca, acordant amb l’Ajuntament quin seria el millor moment per fer l’actuació.
Pel que fa als usos de pas superior del sector dels Cirerers-Les Bassetes i del pas inferior de l’avinguda del Vendrell, l’alcalde de Vilafranca recorda que la seva entrada en servei depèn del desenvolupament dels sòls urbanitzables de les Bassetes i del camí i carretera de Moja, per la qual cosa no es pot plantejar en un futur immediat.
canalcole
canalcole
Maquinista

Nombre de missatges : 727
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 29
Ubicació : Segur de Calafell

https://www.youtube.com/Eltrendelamevavida

Tornar a dalt Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  UT440_132M Dc Des 01, 2010 10:43 pm

Montmeló aprova una moció presentada per ICV-EUiA per demanar un pas per a vehicles entre les dues bandes del poble

L’abstenció del PSC, PP i ERC van permetre que s’aprovés la resolució

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 15626
El pas entre les dues bandes del poble s'ha de fer a peu per una passera provisional
RAMON FERRANDIS

última actualització: 01-12-2010 (10:48)

El ple de Montmeló d’aquest dimarts ha aprovat una moció per demanar a l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries que posi un pas per a vehicles que permeti connectar les dues bandes del poble. El text el va presentar ICV-EUiA i s’ha aprovat amb l’abstenció del PSC, ICV i ERC.
Montmeló demana a l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (l’Adif) que construeixi un pas per a vehicles entre les dues bandes del poble que no tenen una connexió directa des de juliol de 2008 quan es van enderrocar el vell pont sobre la via del tren a l’avinguda Pompeu Fabra. La moció ha estat aprovada amb els únics vots d’ICV-EUiA, que va ser el partit que l’ha presentat. L’acord ha estat possible gràcies a l’abstenció del PSC –equip de govern- i del PP i ERC, que estan a l’oposició.

A la vegada, la moció aprovada també implica que l’Ajuntament exigirà responsabilitats a l’Adif per l’endarreriment de les obres i els perjudicis que això provoca als veïns.

En un principi, el calendari de les obres establert l’any 2009 fixava que el pas de vehicles entre les dues bandes del nucli urbà es restabliria durant el quart trimestre d’aquest 2010.

El pas entre les dues bandes del poble s'ha de fer a peu per una passera provisional. En cotxe, cal fer servir els desviaments senyalitzats per la zona industrial.

El 9 Nou



Montmeló s’assegura els diners de l’Estatut per pagar el soterrament

L’acord entre administracions reduirà a gairebé la meitat el sostre edificable sorgit amb el túnel

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 15610
El primer túnel ja està construït i ara es treballa en la construcció del segon per on passaran els trens de rodalia
GRISELDA ESCRIGAS

última actualització: 30-11-2010 (16:00)
Ferran Polo L’Ajuntament de Montmeló s’ha assegurat que el cost de la construcció del túnel ferroviari de rodalies, que tot just comença ara, i la urbanització posterior del sector es finançaran amb els diners de la disposició addicional tercera prevista en el nou Estatut.

L’Ajuntament, la Generalitat, el Ministeri de Foment i l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) han pactat una modificació del protocol de cooperació que aquestes administracions van signar el desembre de 2005. Un ple extraordinari celebrat aquest dijous a la tarda va facultar l’alcalde Antoni Guil (PSC) per rubricar l’acord amb els vots del PSC –govern– i ERC i PP. ICV es va abstenir i la regidora de CiU no va anar al plenari.

El canvi estableix que el finançament de l’obra anirà a càrrec de l’Estat. Són els 53 milions d’euros que es preveu que costarà la construcció del túnel de rodalies i la nova estació i els 11 milions que caldran per a la urbanització de la llosa del túnel i la connexió entre els carrers situats a banda i banda. En l’acord de 2005, s’establia que l’Ajuntament aportaria un màxim de 18 milions aconseguits amb el desenvolupament urbanístic dels terrenys de l’Adif que es traspassaven a l’Ajuntament i dels terrenys municipals de la zona de l’Escorxador. Per cobrir aquest import, es va preveure un sostre edificable d’uns 70.000 metres quadrats on es podien fer uns 600 habitatges. El nou acord permet ara reduir a gairebé la meitat el sostre edificable, que es quedarà amb uns 40.000 metres quadrats que permetran fer uns 470 habitatges. El canvi també estableix que l’Adif és qui assumeix el desenvolupament del sector i, per tant, el risc de l’aventura urbanística. Al mateix temps, el sector de l’Escorxador ja no servirà per finançar l’obra i l’Ajuntament el podrà desenvolupar com cregui convenient. Hi ha un espai per a equipaments i un altre per a habitatges.

L’alcalde Guil defensa que l’acord permet aconseguir “unes condicions més favorables per a Montmeló” amb unes densitats urbanístiques més en consonància “amb el perfil del municipi”. “És una integració més assumible pel municipi”, admet Guil, que no amaga la seva satisfacció per l’acord. “Els costos financers derivats haurien pogut arribar a col·lapsar l’obra. Ens dóna una major tranquil·litat per donar continuïtat a allò projectat”, exposa.

L’obtenció del finançament queda condicionada, ara, a l’acord que l’Estat i la Generalitat hauran de tancar per fixar els projectes que es financen amb els diners del pressupost de 2011 i amb la despesa no executada del pressupost de 2008. L’acord deixa aquesta obra al mateix nivell pel que fa al sistema de finançament que el cobriment de les vies de la línia de França, a Granollers.

El 9 Nou
UT440_132M
UT440_132M
Administrador

Nombre de missatges : 1657
Fecha de inscripción : 30/04/2010
Edad : 40
Ubicació : Tona. Autobus: Sagalés 402 441 450. Castellà 710 711. Rodalies de Catalunya: Línia R3, Balenyà Tona Seva. Carretera: C17 s. 49/51 Tona, Les Goules N152A KM 59

http://flickr.com/photos/ut440_132m

Tornar a dalt Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  Invitat Dl Des 20, 2010 2:23 pm

Al final, amb quin tren s'ha començat a prestar el servei llançadora Barcelona - Vilafant?

Invitat
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  PoL Dl Des 20, 2010 2:50 pm

Jordi Freixas escrigué:Al final, amb quin tren s'ha començat a prestar el servei llançadora Barcelona - Vilafant?
S'ha fet en 449.
PoL
PoL
Revisor

Nombre de missatges : 242
Fecha de inscripción : 03/05/2010
Edad : 27
Ubicació : Sant Andreu de la Barca (Estació El Palau d'FGC)

https://www.youtube.com/polete126

Tornar a dalt Ir abajo

Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya - Página 6 Empty Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Pàgina 6 de 8 Previ  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Següent

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum