Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
+12
PoL
Martí
BCN06
oriolp13
Civia463
canalcole
davidjb
Altaria_trianilla1619
peregarcia
alkolo89
Archie
UT440_132M
16 participantes
Pàgina 3 de 8
Pàgina 3 de 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
A França mai s'haguessin suprimit els trens tipo Estrella. De fet, tinc entès que els Corail Lunéa agafen tranquil·lament els 200 km/h, que és la velocitat que circulen els TrenHotel per la LAV...
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Almenys els cotxes del Corail Lunéa Paris Austerlitz - LaTour de Carol, són de tipus 160.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Hi han dos tipus, de 160 km/h i de 200 km/h. Ara, no ho se quins serveis, fan i quin material es exactament, ja que me'ls he trobat amb TER's, i Corails,...
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Però el que em vinc a referir és que a França els Corail Lunéa que vagin a 200 km/h no van en cap cas per la LAV, sinó per via convencional.
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Es el mateix que aquí el García Lorca, que en sles trams que pot va a 200.
La diferencia amb França és que allà moltes línies del que es podria dir convencional estan preparades per anar a 200, tot-hi que per regla general, molts d'aquests Corail o Ter van a 160, ja que es la velocitat màxima de la locomotora.
La diferencia amb França és que allà moltes línies del que es podria dir convencional estan preparades per anar a 200, tot-hi que per regla general, molts d'aquests Corail o Ter van a 160, ja que es la velocitat màxima de la locomotora.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Depén de les regions que hi hagin. Al llenguadoc hi han moltes Sybic, en aquest cas poden arribar als 200, si la via i el tram està tot preparat. En el cas de les Nescafé (nez Cassé o com li diguin) 7200, limitades a 160 com vam veure doncs no poden donar de mes.
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Les Nez Cassé 7200 és el tipus de locomotora que estira el Corail Lunéa des de (o fins a) La Tor de Querol? Perquè em sembla que aquesta només va fins a Tolosa de Llenguadoc; un cop allà la branca de La Tor de Querol s'enganxa amb la que prové de Cervera de la Marenda, per continuar fins a París. Ho dic perquè dubto molt que entre La Tor de Querol i Tolosa es pugui arribar als 200 km/h. De Tolosa en amunt, això ja no ho sé.
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Ajornen una setmana l´estesa del tercer rail als ponts dels rius Ter i Fluvià
El cap de setmana hi haura el servei habitual però a partir 12 i 13 de juny hi haurà restriccions
El tercer rail a Girona.
diari de girona
GIRONA | EUROPA PRESS/DDG
L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha ajornat una setmana el començament de les obres d'adequació per a la instal·lació del tercer carril en els ponts metàl·lics dels rius Fluvià i Ter, a Girona.
Les obres s'inscriuen en la línia d'ample convencional entre Barcelona i Portbou, per a la seva explotació en ample internacional.
Adif va assenyalar ahir, a través un comunicat, que la pròrroga és conseqüència de les "necessitats logístiques i de planificació", a més que reduirà les afectacions als usuaris.
Així, el cap de setmana del 5 i 6 de juny es prestarà el servei habitual de la línia Barcelona-Girona-Portbou. Sí que hi haurà restriccions els dies 12 i 13 de juny, i 3, 4, 10, 11, 17 i 18 de juliol.
Durant els quatre caps de setmana afectats, se circularà per via única entre Sant Miquel de Fluvià i Flaçà, cosa que incrementarà en 20 minuts el temps de viatge dels serveis de mitjana i llarga distància que circulen per aquest tram.
Diari de Girona
El cap de setmana hi haura el servei habitual però a partir 12 i 13 de juny hi haurà restriccions
El tercer rail a Girona.
diari de girona
GIRONA | EUROPA PRESS/DDG
L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha ajornat una setmana el començament de les obres d'adequació per a la instal·lació del tercer carril en els ponts metàl·lics dels rius Fluvià i Ter, a Girona.
Les obres s'inscriuen en la línia d'ample convencional entre Barcelona i Portbou, per a la seva explotació en ample internacional.
Adif va assenyalar ahir, a través un comunicat, que la pròrroga és conseqüència de les "necessitats logístiques i de planificació", a més que reduirà les afectacions als usuaris.
Així, el cap de setmana del 5 i 6 de juny es prestarà el servei habitual de la línia Barcelona-Girona-Portbou. Sí que hi haurà restriccions els dies 12 i 13 de juny, i 3, 4, 10, 11, 17 i 18 de juliol.
Durant els quatre caps de setmana afectats, se circularà per via única entre Sant Miquel de Fluvià i Flaçà, cosa que incrementarà en 20 minuts el temps de viatge dels serveis de mitjana i llarga distància que circulen per aquest tram.
Diari de Girona
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Les 7200 són les que pugen a LaTour, tot i que algún cop s'han deixat escapar altres, també amb velocitat màxima inferior als 200. Les 7200, exceptuant tres, són totes aptes per a velocitat màxima de 160. Un cop a Toulouse, enganxen amb el que ve de Cerbére, però per molt que porti locomotora o cotxes aptes per a 200, ha d'anar a 160, ja que els 4 cotxes que pugen a LaTour són de tipus 160. De LaTour a la part on acaba el traçat sinuós (suposo que bastant més abaix que Ax-les-Thermes, va a una velocitat força reduïda, uns 50 km/h (sobretot en el tram de la Cerdanya Nord). Diria que de Pamiers fins a Toulouse és quant les Nez-Cassez agafen la seva màxima velocitat, ja que van quasi en línia recta, via Autorive, que es on un es pot baixar si vol anar a Toulouse, ja que allà només es s'acoplen o desacoplen les branques (a Toulouse).
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
alkolo89 escrigué:Diria que de Pamiers fins a Toulouse és quant les Nez-Cassez agafen la seva màxima velocitat, ja que van quasi en línia recta, via Autorive, que es on un es pot baixar si vol anar a Toulouse, ja que allà només es s'acoplen o desacoplen les branques (a Toulouse).
Doncs em pensava que les dues branques del Corail s'acoplaven a Tolouse i no pas en una altra estació.
Per cert... tornant al tema del fil: quan ahir vaig passar per Montmeló em vaig fixar que la via única de la LAV que ara per ara hi ha construida i la via convencional ja estan enllaçades. Com m'imaginava, l'enllaç es produeix just abans d'entrar en el túnel.
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Es que és a Toulouse que s'acoplen. E més bo de tot això és que si vas de LaTour a Paris, pots baixar a Toulouse, mentres que si vas de París a LaTour, no ( i això que els dos cops para per acoplar-se o desacoplar-se).
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Atenció amb la noticia:
http://paper.avui.cat/ciutats/detail.php?id=192926
"Pareu màquines"
| El pèrit nomenat per l'Audiència Nacional demana aturar immediatament les obres del TGV | Defensa que un traçat amb risc zero "és possible" però que l'actual no ho és perquè passa per la Sagrada Família
QUIM TORRENT
Cop de gràcia al túnel del TGV per l'Eixample. El pèrit que ha triat l'Audiència Nacional per avaluar el risc de les obres ha aconsellat en una carta al jutge que instrueix el cas l'aturada immediata de les obres. Segons Manuel Melis, un enginyer de ferrocarrils i geotècnia amb molt de prestigi, passar pel costat de la Sagrada Família és un risc innecessari. "El més important -assegura el tècnic en el text remès el 26 de maig- és analitzar si hi ha un traçat alternatiu al triat i estudiar detalladament els motius pels quals no s'ha volgut fer". Així, sol·licita "que es donin instruccions immediates a qui calgui de parar la màquina fins a nova ordre".
Melis, considerat el pare del soterrament de la M-30 i l'ampliació del metro de Madrid, és possiblement el principal expert en túnels urbans que hi ha a tot l'Estat. La seva teoria és que "sota una ciutat el risc zero en un túnel és possible". A partir d'aquesta idea, detalla amb vuit arguments per què cal aturar les obres immediatament i buscar un traçat alternatiu, que no passi per la Sagrada Família ni per sota de cap edifici d'habitatges.
En la carta al jutge, l'enginyer rebutja donar resposta immediata als 32 interrogants tècnics que el jutge té sobre l'actual projecte i creu que primer cal veure si hi ha una alternativa que impliqui un risc zero per als edificis de la ciutat. Sobretot, argumenta, perquè Barcelona ja "ha viscut problemes greus com l'entrada de l'AVE pel Prat o el col·lapse del túnel del Carmel". En aquest sentit, Melis critica que la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona "donin per fet que l'únic traçat possible és l'actual".
Per tot plegat, l'enginyer considera que cal aturar les obres de "manera immediata" perquè des d'on està situada la tuneladora "encara és possible construir un altre traçat". Com a possibilitat, l'enginyer madrileny explica que cal tornar a estudiar les alternatives de pas pels carrers de València i Consell de Cent, que allunyarien el traçat de la Sagrada Família. No sembla, en canvi, que el preocupi el pas per la Pedrera, perquè veu correcte el traçat per Provença fins a arribar a la Diagonal.
En el traçat alternatiu, molt semblant al que es va aprovar en l'època del PP, Melis demana que la tuneladora, ara aturada a Mallorca amb el passatge Malet, baixi per Meridiana fins a València o Consell de Cent i després arribi fins a la Diagonal. Aquest traçat ja s'havia estudiat, però es va descartar perquè implicava o bé un canvi de traçat de la línia 2 del metro o bé un revolt d'un radi poc recomanable per a un tren d'alta velocitat.
Per curar-se en salut respecte a les crítiques, Melis creu que no cal obsessionar-se ni amb el temps ni amb el cost. Explica que es pot redactar una modificació del projecte en poc temps i que tampoc afectarà la posada en marxa del corredor d'alta velocitat, que ell preveu per al 2014 i no per al 2012. Sobre el sobrecost, Melis remarca que seria molt més car algun dany a la Sagrada Família.
http://paper.avui.cat/ciutats/detail.php?id=192926
"Pareu màquines"
| El pèrit nomenat per l'Audiència Nacional demana aturar immediatament les obres del TGV | Defensa que un traçat amb risc zero "és possible" però que l'actual no ho és perquè passa per la Sagrada Família
QUIM TORRENT
Cop de gràcia al túnel del TGV per l'Eixample. El pèrit que ha triat l'Audiència Nacional per avaluar el risc de les obres ha aconsellat en una carta al jutge que instrueix el cas l'aturada immediata de les obres. Segons Manuel Melis, un enginyer de ferrocarrils i geotècnia amb molt de prestigi, passar pel costat de la Sagrada Família és un risc innecessari. "El més important -assegura el tècnic en el text remès el 26 de maig- és analitzar si hi ha un traçat alternatiu al triat i estudiar detalladament els motius pels quals no s'ha volgut fer". Així, sol·licita "que es donin instruccions immediates a qui calgui de parar la màquina fins a nova ordre".
Melis, considerat el pare del soterrament de la M-30 i l'ampliació del metro de Madrid, és possiblement el principal expert en túnels urbans que hi ha a tot l'Estat. La seva teoria és que "sota una ciutat el risc zero en un túnel és possible". A partir d'aquesta idea, detalla amb vuit arguments per què cal aturar les obres immediatament i buscar un traçat alternatiu, que no passi per la Sagrada Família ni per sota de cap edifici d'habitatges.
En la carta al jutge, l'enginyer rebutja donar resposta immediata als 32 interrogants tècnics que el jutge té sobre l'actual projecte i creu que primer cal veure si hi ha una alternativa que impliqui un risc zero per als edificis de la ciutat. Sobretot, argumenta, perquè Barcelona ja "ha viscut problemes greus com l'entrada de l'AVE pel Prat o el col·lapse del túnel del Carmel". En aquest sentit, Melis critica que la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona "donin per fet que l'únic traçat possible és l'actual".
Per tot plegat, l'enginyer considera que cal aturar les obres de "manera immediata" perquè des d'on està situada la tuneladora "encara és possible construir un altre traçat". Com a possibilitat, l'enginyer madrileny explica que cal tornar a estudiar les alternatives de pas pels carrers de València i Consell de Cent, que allunyarien el traçat de la Sagrada Família. No sembla, en canvi, que el preocupi el pas per la Pedrera, perquè veu correcte el traçat per Provença fins a arribar a la Diagonal.
En el traçat alternatiu, molt semblant al que es va aprovar en l'època del PP, Melis demana que la tuneladora, ara aturada a Mallorca amb el passatge Malet, baixi per Meridiana fins a València o Consell de Cent i després arribi fins a la Diagonal. Aquest traçat ja s'havia estudiat, però es va descartar perquè implicava o bé un canvi de traçat de la línia 2 del metro o bé un revolt d'un radi poc recomanable per a un tren d'alta velocitat.
Per curar-se en salut respecte a les crítiques, Melis creu que no cal obsessionar-se ni amb el temps ni amb el cost. Explica que es pot redactar una modificació del projecte en poc temps i que tampoc afectarà la posada en marxa del corredor d'alta velocitat, que ell preveu per al 2014 i no per al 2012. Sobre el sobrecost, Melis remarca que seria molt més car algun dany a la Sagrada Família.
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Acaba de passar una perfiladora i una batonadora direcció Cardedeu en treball, per el pont de La Roca. La L66 també s'hi ha apuntat a la festa amb un balaster cap a la mateixa direcció.
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Archie escrigué:Acaba de passar una perfiladora i una batonadora direcció Cardedeu en treball, per el pont de La Roca. La L66 també s'hi ha apuntat a la festa amb un balaster cap a la mateixa direcció.
Ahir hi havia algunes locomotores de Comsa amb balast per aquella zona, i la batonadora treballant al pont on hi ha el peatge de Cardedeu, seran les mateixes.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Doncs si, segurament. Jo com que ho veig des del terrat, no en tinc cap problema.
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Ja deuen portar uns quants dies per allà. Us esteu referint a les antigues locomotores 319? Jo abans d'ahir en vaig veure dues en el punt que dieu.
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
La L66 és una de les romaneses de Comsa, que diria que no tenen res a veure amb les 319.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Doncs quan jo hi vaig passar abans d'ahir, hi havia dues ex-319. Crec recordar que amb vagons de balast, però d'això últim ara no n'estic del tot segur).
I si no eren ex-319, com a mínim eren del mateix model.
I si no eren ex-319, com a mínim eren del mateix model.
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Ens pots posar una foto de una ex-319?
A la LAV en construcció actualment només circulen les romaneses, però també hi han angleses a la base de Breda. Cap de les dues manté relació amb les 319, construides per Macosa.
A la LAV en construcció actualment només circulen les romaneses, però també hi han angleses a la base de Breda. Cap de les dues manté relació amb les 319, construides per Macosa.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
I no podria ser que alguna d'aquestes s'assemblés moltissim a les 319 de Renfe?
He posat 3x-319 perquè no sé quina numeració tenen a Comsa però donava per fet que podrien procedir de Renfe.
He posat 3x-319 perquè no sé quina numeració tenen a Comsa però donava per fet que podrien procedir de Renfe.
Invitat- Invitat
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Hi havia parat un carriler amb doble de rumaneses, amb la L11 i la L64, a l'alçada del peatge de l'AP-7 de La Roca del Vallès.
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
Comenten al FTC, que la SNCF ja ha començat les proves amb els TGV Duplex Dasye entre Perpinyà i Figueres.
Enllacen a un fòrum francès, on es veu el tren fent les esmentades proves, pels túnels de Mestral i Tramuntana, a Montesquieu des Albères.
http://forum.sara-infras.com/viewtopic.php?f=11&t=1770&start=300
Si tot va bé, començaran a operar al desembre, abans de nadal.
Enllacen a un fòrum francès, on es veu el tren fent les esmentades proves, pels túnels de Mestral i Tramuntana, a Montesquieu des Albères.
http://forum.sara-infras.com/viewtopic.php?f=11&t=1770&start=300
Si tot va bé, començaran a operar al desembre, abans de nadal.
Re: Arribada de l'Alta Velocitat a Catalunya
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/noticias/20100621/53950033442/la-unesco-desmiente-su-apoyo-al-tunel-del-ave-de-la-sagrada-familia.html
La Unesco desmiente su apoyo al túnel del AVE de la Sagrada Família
El organismo contradice al Gobierno español y anuncia que se posicionará definitivamente en julio
La directora de Patrimonio de la Unesco para Europa y Norteamérica, Mechtild Rossler, aseguró que ignora el informe de la propia Unesco en que se defiende el trazado del túnel del AVE por Barcelona, al contrario de lo que aseguró el 16 de mayo el ministro de Fomento, José Blanco.
El informe, según Rossler, no está firmado por ningún técnico de la Unesco y únicamente figura una firma "ilegible", que además "contradice absolutamente" el informe provisional que sí reconoce la Unesco.
El informe definitivo de la Unesco sobre el túnel y sobre el riesgo que puede provocar al templo de la Sagrada Família se publicará en Brasilia durante el XXXIV World Heritage Committee de Icomos -organismo de la Unesco dedicado a los monumentos-, del 25 de julio al 3 de agosto.
En declaraciones a Europa Press, el diputado del PP y vicepresidente tercero del Congreso, Jorge Fernández, aseguró que así se lo ha trasladado Rossler, y que él lo demostrará este martes ante la Cámara, que debatirá y votará una moción de los populares que pide la suspensión cautelar y urgente de la perforación del túnel, y que una comisión de expertos independientes presente en un máximo de dos meses un trazado alternativo que no ponga en riesgo la Sagrada Família ni el resto de edificios.
Fernández auguró el apoyo de todos los grupos a la moción excepto PSOE e IU-ICV, y recordó que PP, CiU y ERC ya unieron esfuerzos en este sentido en el Ayuntamiento de Barcelona y en el Parlamento. Según ese primer informe -a la espera del definitivo que se publicará en julio-, lo más seguro era cambiar el trazado o, al menos, aplicar medidas de seguridad extraordinarias, aunque para evaluarlas, según la Unesco, no había que poner en marcha la tuneladora. Pese a ello, la perforación empezó el 27 de marzo.
"Propaganda y partidismo"
Fernández Díaz lo dijo el mismo día en que el ministro de Fomento, José Blanco, coloca la primera piedra de la estación de la Sagrera de Barcelona, un acto que el diputado popular consideró "propaganda", y acusó al ministro de seguir una política "de hechos consumados" dejando que el túnel avance pese a los riesgos.
Le advirtió de que, aunque la vía política no funcione, la Audiencia Nacional puede suspender cautelarmente las obras, en respuesta al recurso contencioso-administrativo que presentó la Junta Constructora de la Sagrada Família. Fernández también lamentó que el combate de la Sagrada Família contra el trazado no haya tenido apoyo de otro edificio protegido de Gaudí y afectado por el túnel, La Pedrera.
Lo atribuyó a que "es de Caixa Catalunya, entidad presidida por Narcís Serra y promovida por la Diputación de Barcelona". Para él, "los intereses partidistas están condicionando intereses generales".
La Unesco desmiente su apoyo al túnel del AVE de la Sagrada Família
El organismo contradice al Gobierno español y anuncia que se posicionará definitivamente en julio
La directora de Patrimonio de la Unesco para Europa y Norteamérica, Mechtild Rossler, aseguró que ignora el informe de la propia Unesco en que se defiende el trazado del túnel del AVE por Barcelona, al contrario de lo que aseguró el 16 de mayo el ministro de Fomento, José Blanco.
El informe, según Rossler, no está firmado por ningún técnico de la Unesco y únicamente figura una firma "ilegible", que además "contradice absolutamente" el informe provisional que sí reconoce la Unesco.
El informe definitivo de la Unesco sobre el túnel y sobre el riesgo que puede provocar al templo de la Sagrada Família se publicará en Brasilia durante el XXXIV World Heritage Committee de Icomos -organismo de la Unesco dedicado a los monumentos-, del 25 de julio al 3 de agosto.
En declaraciones a Europa Press, el diputado del PP y vicepresidente tercero del Congreso, Jorge Fernández, aseguró que así se lo ha trasladado Rossler, y que él lo demostrará este martes ante la Cámara, que debatirá y votará una moción de los populares que pide la suspensión cautelar y urgente de la perforación del túnel, y que una comisión de expertos independientes presente en un máximo de dos meses un trazado alternativo que no ponga en riesgo la Sagrada Família ni el resto de edificios.
Fernández auguró el apoyo de todos los grupos a la moción excepto PSOE e IU-ICV, y recordó que PP, CiU y ERC ya unieron esfuerzos en este sentido en el Ayuntamiento de Barcelona y en el Parlamento. Según ese primer informe -a la espera del definitivo que se publicará en julio-, lo más seguro era cambiar el trazado o, al menos, aplicar medidas de seguridad extraordinarias, aunque para evaluarlas, según la Unesco, no había que poner en marcha la tuneladora. Pese a ello, la perforación empezó el 27 de marzo.
"Propaganda y partidismo"
Fernández Díaz lo dijo el mismo día en que el ministro de Fomento, José Blanco, coloca la primera piedra de la estación de la Sagrera de Barcelona, un acto que el diputado popular consideró "propaganda", y acusó al ministro de seguir una política "de hechos consumados" dejando que el túnel avance pese a los riesgos.
Le advirtió de que, aunque la vía política no funcione, la Audiencia Nacional puede suspender cautelarmente las obras, en respuesta al recurso contencioso-administrativo que presentó la Junta Constructora de la Sagrada Família. Fernández también lamentó que el combate de la Sagrada Família contra el trazado no haya tenido apoyo de otro edificio protegido de Gaudí y afectado por el túnel, La Pedrera.
Lo atribuyó a que "es de Caixa Catalunya, entidad presidida por Narcís Serra y promovida por la Diputación de Barcelona". Para él, "los intereses partidistas están condicionando intereses generales".
Pàgina 3 de 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Temas similares
» Rodalies de Catalunya
» Seguiment de les 311 a Catalunya
» Resposta de un tràmit sobre Rodalies de Catalunya
» Promo de Rodalies de Catalunya
» Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
» Seguiment de les 311 a Catalunya
» Resposta de un tràmit sobre Rodalies de Catalunya
» Promo de Rodalies de Catalunya
» Traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat
Pàgina 3 de 8
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M