Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
+11
Civia463
jtcurses
Martí
Altaria_trianilla1619
PoL
nilruiz
canalcole
Archie
UT440_132M
peregarcia
alkolo89
15 participantes
Pàgina 5 de 9
Pàgina 5 de 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Comenten a listadotren, que el Catalán Talgo Barcelona - Montpellier, ja té data de caducitat, circularà fins el 12 de desembre.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Mala notícia...UT440_132M escrigué:Comenten a listadotren, que el Catalán Talgo Barcelona - Montpellier, ja té data de caducitat, circularà fins el 12 de desembre.
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
A fer-li tantes fotos com sigui! Hem d'aprofitar que encara està en circulació per endur-nos moltes fotos de record del Talgo III RD.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Això deurà ser com a conseqüència de la posada en marxa dels TGV des de Figueres, no?
Se sap si aquesta branca restarà preservada?
Se sap si aquesta branca restarà preservada?
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
No hi ha res segur, en 2009 era seguuur que el treien el 18 de maig, i aquí segueix... És veritat, el TGV a figueres serà un fort cop per al pobre Catalán, no està preservat ni res. A can tunis hi ha la branca 2B1, que en teoria està preservada per el museu de Vilanova, pero tal com està...
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
No s'ha de preservar per Vilanova!! S'ha de preservar per a poder-hi viatjar...
En qualsevol cas, no entenc que ni tan sols es prenguin la molèstia de treure-la de Can Tunis per deixar-la a Vilanova, al costat de la 440-132.
En qualsevol cas, no entenc que ni tan sols es prenguin la molèstia de treure-la de Can Tunis per deixar-la a Vilanova, al costat de la 440-132.
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Jordi Freixas escrigué:No s'ha de preservar per Vilanova!! S'ha de preservar per a poder-hi viatjar...
En qualsevol cas, no entenc que ni tan sols es prenguin la molèstia de treure-la de Can Tunis per deixar-la a Vilanova, al costat de la 440-132.
Si la branca del Talgo III la deixessin a Vilanova, tal i com està, de pintades fins al sostre, la pintarien encara més. Per tant, aquesta tampoc es lliuraria de les guarrades dels "artistes urbans"...
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Quan deia Vilanova, em referia al museu del ferrocarril, amb la 3000T que tenen.
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Si quan parles de la 3000T et refereixes a la de l'entrada em temo que hi ha un petit problema: l'única part de la locomotora que resta exposada allà és el morro i prou.
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
La que dius tu és la cabina d'una 2000T, la que dic jo és una 3000T, en perfecte estat operatiu i amb el antic nom de "Virgen de la Bien Aparecida". Passo una foto en els seu primer any de circulació, en aquest cas per França (llavors el Catalán Talgo només podia circular amb 2000T's i 3000T's):Jordi Freixas escrigué:Si quan parles de la 3000T et refereixes a la de l'entrada em temo que hi ha un petit problema: l'única part de la locomotora que resta exposada allà és el morro i prou.
I aquí una foto de com està actualment al museu de Vilanova (foto de la Web del Museu):
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Ja és oficial, el 6 de setembre obertura del tram Sant Andreu Arenal - Arc de Triomf!
Redacció osona.com | Actualitzat el 19/08/2010 a les 12:10h
La circulació dels trens de Rodalies recuperarà la normalitat el 6 de setembre
A causa de les obres a l’estació de Sagrera, les línies R3, R4 i R7 finalitzen els seus recorreguts a Sant Andreu Arenal. Els usuaris han d’agafar el metro per continuar el trajecte.
La circulació ferroviària entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf es restablirà el 6 de setembre vinent, després que Adif hagi executat les obres per a la construcció de la futura estació de Sagrera – Meridiana que afectaven el tram de túnel situat entre ambdues estacions. D’aquesta manera, les línies R3 (l’Hospitalet – Puigcerdà per Vic), R4 (Sant Vicenç de Calders – Manresa per Vilafranca del Penedès) i R7 (l’Hospitalet – Martorell per Cerdanyola Universitat) de Rodalies de Catalunya recuperaran el seu recorregut habitual una setmana abans de la previsió inicial i coincidint amb l’inici del curs escolar.
Gràcies a l’òptim desenvolupament dels treballs, ha estat possible avançar la data de reobertura del trànsit ferroviari en el trajecte Sant Andreu Arenal – Arc de Triomf. Així, a principis d’estiu el Govern de la Generalitat i el Ministeri de Foment, a través d’Adif i Renfe, van considerar necessari avançar uns dies la recuperació dels serveis de Rodalia per tal de facilitar el retorn a la plena activitat després de les vacances i van dur a terme un intens esforç de planificació de les obres per assolir aquest objectiu.
En aquests moments, les obres es concentren en ultimar l’estructura de l’andana, el muntatge de la via, la col•locació dels elements de la catenària rígida i els dispositius i cablejat de les instal•lacions de seguretat i comunicacions. Els nous plans d’execució facilitaran que els treballs restants a la plataforma ferroviària es duguin a terme en horari nocturn, evitant afectacions importants al servei.
A causa d’aquestes obres, des del 28 de març passat es va modificar el servei de les línies R3, R4 i R7 de Rodalies de Catalunya.
Durant l’execució dels treballs ha estat necessari establir una programació de serveis que facilités la connexió dels serveis de Rodalies de Catalunya a la resta de l’àrea metropolitana. D’aquesta manera, les línies R3, R4 nord i R7 iniciaven i finalitzaven el seu recorregut a Sant Andreu Arenal, on els viatgers comptaven amb enllaç amb Metro o un servei d’autobusos de reforç a primera hora del matí. Per la seva banda, la R4 sud iniciava i finalitzava el seu recorregut a Badalona.
A més, tot i haver reforçat les alternatives de servei a l’arribada a Sant Andreu Arenal, es va establir una campanya d’informació per als viatgers de les línies afectades de les alternatives de què disposaven en les poblacions d’origen, tant d’altres serveis de línies de Rodalies de Catalunya, com altres sistemes ferroviaris com FGC.
Un dels principals intercanviadors de Barcelona
La nova estació de rodalies de Sagrera – Meridiana, la construcció de la qual representa una inversió superior a 34,3 MEUR, serà un dels principals intercanviadors de transport de la ciutat. La seva execució s’emmarca en l’acord signat el 17 de maig de 2007 entre el Ministeri de Foment i la Generalitat per a la realització d’obres de millora de la xarxa d’ample convencional a Catalunya.
Les noves instal•lacions, amb una superfície de 4.843 m2 , s’ubiquen dins del túnel que discorre sota l’avinguda Meridiana, entre les línies L1 i L5 de Metro, junt a l’estació de la Sagrera. La seva posada en servei permetrà l’intercanvi de viatgers de les línies R3, R4 i R7 de Rodalies amb les línies L1, L5, L9 i L10 de Metro, millorant així la intermodalitat entre serveis de transport públic a Barcelona.
Avenç de les obres
Adif ja ha finalitzat els treballs per adaptar la configuració del túnel, l’estructura en calaix de la qual s’ha perllongat en 114 metres, fins assolir els 370 metres de longitud. D’aquesta manera, s’ha culminat la demolició de 10.000 m3 al llarg de 680 metres de la volta de l’antic túnel i el rebaix de la rasant ferroviària, mitjançant la retirada de 35.000 m3 de terres.
Gràcies a aquestes actuacions, s’està executant l’estructura de l’andana central, de 200 metres de longitud i 6,4 d’amplada, i que estarà situada a 68 cm respecte de la cota de carril.
També s’estan duent a terme els treballs en els accessos al vestíbul de l’intercanviador i a l’específic per a Rodalies, emplaçat al carrer de Martí Molins. Ambdós accessos, situats als extrems de l’andana, estaran dotats d’escales fixes i mecàniques, a més d’ascensors, facilitant així, els desplaçaments a les persones amb la mobilitat reduïda.
L’estructura de l’andana es completarà amb la construcció d’una sortida d’emergència en la part central i la instal•lació d’un fals sostre i revestiments als laterals formats per planxes d’acer.
El desenvolupament de les obres també està permetent avançar en el muntatge de la superestructura. D’aquesta manera, durant els pròxims dies culminarà la col•locació de 1.300 metres de via en placa, formada per carril i travesses sobre una llosa de formigó.
Així mateix, s’està col•locant una manta elastomèrica a les zones properes als habitatges situats entre els carrers de Garcilaso i d’Olesa. La instal•lació d’aquest element i l’adopció del sistema de via en placa contribuiran a la reducció de l’impacte acústic i les vibracions generades pel trànsit ferroviari.
També s’estan muntant els sistemes d’electrificació, mitjançant la col•locació de les fixacions per als perfiles de la catenària rígida en una longitud total de 1.350 metres. El muntatge d’aquests sistemes completarà, a més, el projecte d’instal•lació de la nova catenària als túnels de Barcelona.
En paral•lel, s’està efectuant l’estesa de cablejat per a les instal•lacions de seguretat i comunicacions.
Una vegada culminats els treballs a l’entorn de la infraestructura, les obres de construcció de la nova estació continuaran amb la finalització de les infraestructures i l’arquitectura interior dels vestíbuls i dels accessos.
Osona.com
Redacció osona.com | Actualitzat el 19/08/2010 a les 12:10h
La circulació dels trens de Rodalies recuperarà la normalitat el 6 de setembre
A causa de les obres a l’estació de Sagrera, les línies R3, R4 i R7 finalitzen els seus recorreguts a Sant Andreu Arenal. Els usuaris han d’agafar el metro per continuar el trajecte.
La circulació ferroviària entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf es restablirà el 6 de setembre vinent, després que Adif hagi executat les obres per a la construcció de la futura estació de Sagrera – Meridiana que afectaven el tram de túnel situat entre ambdues estacions. D’aquesta manera, les línies R3 (l’Hospitalet – Puigcerdà per Vic), R4 (Sant Vicenç de Calders – Manresa per Vilafranca del Penedès) i R7 (l’Hospitalet – Martorell per Cerdanyola Universitat) de Rodalies de Catalunya recuperaran el seu recorregut habitual una setmana abans de la previsió inicial i coincidint amb l’inici del curs escolar.
Gràcies a l’òptim desenvolupament dels treballs, ha estat possible avançar la data de reobertura del trànsit ferroviari en el trajecte Sant Andreu Arenal – Arc de Triomf. Així, a principis d’estiu el Govern de la Generalitat i el Ministeri de Foment, a través d’Adif i Renfe, van considerar necessari avançar uns dies la recuperació dels serveis de Rodalia per tal de facilitar el retorn a la plena activitat després de les vacances i van dur a terme un intens esforç de planificació de les obres per assolir aquest objectiu.
En aquests moments, les obres es concentren en ultimar l’estructura de l’andana, el muntatge de la via, la col•locació dels elements de la catenària rígida i els dispositius i cablejat de les instal•lacions de seguretat i comunicacions. Els nous plans d’execució facilitaran que els treballs restants a la plataforma ferroviària es duguin a terme en horari nocturn, evitant afectacions importants al servei.
A causa d’aquestes obres, des del 28 de març passat es va modificar el servei de les línies R3, R4 i R7 de Rodalies de Catalunya.
Durant l’execució dels treballs ha estat necessari establir una programació de serveis que facilités la connexió dels serveis de Rodalies de Catalunya a la resta de l’àrea metropolitana. D’aquesta manera, les línies R3, R4 nord i R7 iniciaven i finalitzaven el seu recorregut a Sant Andreu Arenal, on els viatgers comptaven amb enllaç amb Metro o un servei d’autobusos de reforç a primera hora del matí. Per la seva banda, la R4 sud iniciava i finalitzava el seu recorregut a Badalona.
A més, tot i haver reforçat les alternatives de servei a l’arribada a Sant Andreu Arenal, es va establir una campanya d’informació per als viatgers de les línies afectades de les alternatives de què disposaven en les poblacions d’origen, tant d’altres serveis de línies de Rodalies de Catalunya, com altres sistemes ferroviaris com FGC.
Un dels principals intercanviadors de Barcelona
La nova estació de rodalies de Sagrera – Meridiana, la construcció de la qual representa una inversió superior a 34,3 MEUR, serà un dels principals intercanviadors de transport de la ciutat. La seva execució s’emmarca en l’acord signat el 17 de maig de 2007 entre el Ministeri de Foment i la Generalitat per a la realització d’obres de millora de la xarxa d’ample convencional a Catalunya.
Les noves instal•lacions, amb una superfície de 4.843 m2 , s’ubiquen dins del túnel que discorre sota l’avinguda Meridiana, entre les línies L1 i L5 de Metro, junt a l’estació de la Sagrera. La seva posada en servei permetrà l’intercanvi de viatgers de les línies R3, R4 i R7 de Rodalies amb les línies L1, L5, L9 i L10 de Metro, millorant així la intermodalitat entre serveis de transport públic a Barcelona.
Avenç de les obres
Adif ja ha finalitzat els treballs per adaptar la configuració del túnel, l’estructura en calaix de la qual s’ha perllongat en 114 metres, fins assolir els 370 metres de longitud. D’aquesta manera, s’ha culminat la demolició de 10.000 m3 al llarg de 680 metres de la volta de l’antic túnel i el rebaix de la rasant ferroviària, mitjançant la retirada de 35.000 m3 de terres.
Gràcies a aquestes actuacions, s’està executant l’estructura de l’andana central, de 200 metres de longitud i 6,4 d’amplada, i que estarà situada a 68 cm respecte de la cota de carril.
També s’estan duent a terme els treballs en els accessos al vestíbul de l’intercanviador i a l’específic per a Rodalies, emplaçat al carrer de Martí Molins. Ambdós accessos, situats als extrems de l’andana, estaran dotats d’escales fixes i mecàniques, a més d’ascensors, facilitant així, els desplaçaments a les persones amb la mobilitat reduïda.
L’estructura de l’andana es completarà amb la construcció d’una sortida d’emergència en la part central i la instal•lació d’un fals sostre i revestiments als laterals formats per planxes d’acer.
El desenvolupament de les obres també està permetent avançar en el muntatge de la superestructura. D’aquesta manera, durant els pròxims dies culminarà la col•locació de 1.300 metres de via en placa, formada per carril i travesses sobre una llosa de formigó.
Així mateix, s’està col•locant una manta elastomèrica a les zones properes als habitatges situats entre els carrers de Garcilaso i d’Olesa. La instal•lació d’aquest element i l’adopció del sistema de via en placa contribuiran a la reducció de l’impacte acústic i les vibracions generades pel trànsit ferroviari.
També s’estan muntant els sistemes d’electrificació, mitjançant la col•locació de les fixacions per als perfiles de la catenària rígida en una longitud total de 1.350 metres. El muntatge d’aquests sistemes completarà, a més, el projecte d’instal•lació de la nova catenària als túnels de Barcelona.
En paral•lel, s’està efectuant l’estesa de cablejat per a les instal•lacions de seguretat i comunicacions.
Una vegada culminats els treballs a l’entorn de la infraestructura, les obres de construcció de la nova estació continuaran amb la finalització de les infraestructures i l’arquitectura interior dels vestíbuls i dels accessos.
Osona.com
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
UT440_132M escrigué:Ja és oficial, el 6 de setembre obertura del tram Sant Andreu Arenal - Arc de Triomf!
Ja frisso!! Tinc ganes de poder de manresa a SVC sense Canviar de tren o almenys poder arrivar al centre de BCN sense metro
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
www.tv3.cat
7 Anys d'AVE a Lleida
Tres milions de viatgers han passat per l'estació de l'AVE de Lleida des que es va inaugurar ara farà set anys. L'arribada de l'alta velocitat a la capital del Segrià hi ha comportat un important canvi urbanístic.
Video:
http://www.tv3.cat/videos/3056551/Es-tripliquen-els-congressos-i-convencions-a-Lleida-des-de-lAVE
7 Anys d'AVE a Lleida
Tres milions de viatgers han passat per l'estació de l'AVE de Lleida des que es va inaugurar ara farà set anys. L'arribada de l'alta velocitat a la capital del Segrià hi ha comportat un important canvi urbanístic.
Video:
http://www.tv3.cat/videos/3056551/Es-tripliquen-els-congressos-i-convencions-a-Lleida-des-de-lAVE
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Felicitats doncs als usuaris de la R3, R4 nord i R7 que podràn tornar a accedir al centre de Barcelona, tot i que els usuaris de la R4 sud no els hi faria gaire gràcia, per que amb el recorregut SVC-Badalona, anava molt bé. I molt ben feta la decisió d'avançar el restabliment un dia abans de la tornada a les classes, perquè el dia 12 molta gent ja estarà treballant, i els pillaria encara amb els últims dies del tall.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Tres detinguts a les Franqueses per robar vies de tren d'un magatzem
Les vies, dins de la camioneta dels lladres.
La Policia Local de les Franqueses del Vallès va detenir ahir tres persones majors d’edats per apropiació indeguda de rails de vies de tren amb un pes aproximat d’entre 4.000 i 5.000 kg.
Els fets es van produir al voltant de les 12.50 hores quant els agents de servei van detectar un camió de caixa tancada que circulava per Llerona instants després que un ciutadà informés a la policia que havia vist persones sospitoses traient rails de tren de la zona de la urbanització Gorcs i les carregaven en un camió amb les característiques similars al que es va aturar.
Un cop identificades les tres persones que anaven al vehicle es va procedir a l’escorcoll del camió trobant al seu interior 20 peces de 3 a 4 metres de llargada de rails de trens amb indicis de que havien estat tallades recentment.
La Policial Local de les Franqueses va realitzar una inspecció ocular del tram de via que passa per la urbanització els Gorcs comprovant que al punt km, 35/000 de la línia Barcelona /Portbou, dins d’una zona de seguretat on s’acumulen rails que estan sent substituïts per uns de nous, n’hi havia molts manipulats, tallats i preparats per ser carregats en vehicles. La llargada normal dels rails de tren fan aproximadament de 10 a 12 metres.
Posats en contacte amb responsables de l’empresa gestora de Renfe, ADIF, va comunicar que estan patint el robatori d’aquests rails des de fa temps, per la qual cosa es va procedeir a la detenció i trasllat a comissaria dels Mossos d’Esquadra dels tres imputats, J.L.C. S., de 35 anys, B.R., de 40 anys, i J. C. S., de 37 anys. Els tres detinguts, domicialiats a Canovelles, compten amb diversos antecedents policials per fets similars.
Juntament amb el material recuperat es van localitzar dos fanals sencers utilitzats per a vies públiques i un equip complert per tallar ferro i altres metalls, equip de bombones de butà i oxigen amb bufadors, pales, trencafreds etc., restant tot el material intervingut a disposició judicial.
Aquesta actuació de la Policia Local de les Franqueses coincideix amb la campanya que es va iniciar ahir des del Departament d’Interior de la Generalitat de prevenció contra els delictes de robatori i furts de metalls i coure que afecta darrerament a molts municipis.
Des de l’Àrea de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament es valora molt positivament la destacada col·laboració dels veïns i veïnes de les Franqueses del Vallès alertant quan es produïen fets delictius al municipi, que ha estat clau perquè s’hagin pogut efectuar les esmentades detencions.
Nació Digital
Les vies, dins de la camioneta dels lladres.
La Policia Local de les Franqueses del Vallès va detenir ahir tres persones majors d’edats per apropiació indeguda de rails de vies de tren amb un pes aproximat d’entre 4.000 i 5.000 kg.
Els fets es van produir al voltant de les 12.50 hores quant els agents de servei van detectar un camió de caixa tancada que circulava per Llerona instants després que un ciutadà informés a la policia que havia vist persones sospitoses traient rails de tren de la zona de la urbanització Gorcs i les carregaven en un camió amb les característiques similars al que es va aturar.
Un cop identificades les tres persones que anaven al vehicle es va procedir a l’escorcoll del camió trobant al seu interior 20 peces de 3 a 4 metres de llargada de rails de trens amb indicis de que havien estat tallades recentment.
La Policial Local de les Franqueses va realitzar una inspecció ocular del tram de via que passa per la urbanització els Gorcs comprovant que al punt km, 35/000 de la línia Barcelona /Portbou, dins d’una zona de seguretat on s’acumulen rails que estan sent substituïts per uns de nous, n’hi havia molts manipulats, tallats i preparats per ser carregats en vehicles. La llargada normal dels rails de tren fan aproximadament de 10 a 12 metres.
Posats en contacte amb responsables de l’empresa gestora de Renfe, ADIF, va comunicar que estan patint el robatori d’aquests rails des de fa temps, per la qual cosa es va procedeir a la detenció i trasllat a comissaria dels Mossos d’Esquadra dels tres imputats, J.L.C. S., de 35 anys, B.R., de 40 anys, i J. C. S., de 37 anys. Els tres detinguts, domicialiats a Canovelles, compten amb diversos antecedents policials per fets similars.
Juntament amb el material recuperat es van localitzar dos fanals sencers utilitzats per a vies públiques i un equip complert per tallar ferro i altres metalls, equip de bombones de butà i oxigen amb bufadors, pales, trencafreds etc., restant tot el material intervingut a disposició judicial.
Aquesta actuació de la Policia Local de les Franqueses coincideix amb la campanya que es va iniciar ahir des del Departament d’Interior de la Generalitat de prevenció contra els delictes de robatori i furts de metalls i coure que afecta darrerament a molts municipis.
Des de l’Àrea de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament es valora molt positivament la destacada col·laboració dels veïns i veïnes de les Franqueses del Vallès alertant quan es produïen fets delictius al municipi, que ha estat clau perquè s’hagin pogut efectuar les esmentades detencions.
Nació Digital
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
El País 26/08/2010:
http://www.elpais.com/articulo/cataluna/Detenido/lider/estudiantil/varios/ataques/estacion/UAB/elpepiespcat/20100826elpcat_7/Tes
Detenido un líder estudiantil por varios ataques contra la estación de la UAB
Los Mossos acusan a dos jóvenes de asociación ilícita por los repetidos destrozos.
Eudald Calvo, un líder estudiantil de 24 años, se ha metido en un buen lío. Los Mossos d'Esquadra consideran que el chico estuvo al frente de una organización que, durante meses, se coordinó para causar destrozos en una estación de tren. De modo que, lo que generalmente sería un delito de daños, se ha convertido, tras una novedosa investigación policial, en uno de asociación ilícita. La policía autonómica ha detenido, por idéntico motivo, a otro joven de 18 años que actuaba, presuntamente, bajo las órdenes de Calvo.
La policía sostiene que los actos vandálicos fueron "planificados"
Entre diciembre de 2009 y marzo de este año, la estación de tren de la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB) fue escenario de movilizaciones estudiantiles contra la subida de las tarifas del transporte público. Durante las protestas, algunos jóvenes utilizaron ácidos para inutilizar las máquinas donde se validan los billetes, realizaron pintadas y causaron desperfectos en la terminal. Harta de acumular pérdidas -cifradas en 25.000 euros- Ferrocarrils de la Generalitat denunció el caso.
Los Mossos iniciaron una investigación y, tras analizar las imágenes de las cámaras de vigilancia, llegaron a la conclusión de que Calvo lideraba las acciones de los estudiantes. Las imágenes muestran al estudiante con un megáfono en la mano y cómo, inmediatamente después, algunos jóvenes con capucha arrojan botes de pintura. Los agentes determinan que los daños se hacían de forma "planificada" y "organizada". Además, señalan que la organización de Calvo estaría formada por más de tres personas que se reunían de forma asamblearia.
Con esos indicios, la policía autonómica ha considerado que podía acusar a Calvo y al otro joven detenido -cuya identidad no ha trascendido- de un delito de asociación ilícita, que para los "fundadores, directores y presidentes de las asociaciones" puede suponer una pena de cárcel de dos a cuatro años, según el Código Penal.
En ese punto radica la principal novedad de esta investigación, que supone un salto cualitativo de la policía para combatir con más eficacia el vandalismo. Igual que con otros problemas reincidentes -como los robos de menores a cargo de sus padres y el fenómeno de los carteristas- los policías han tenido que apañárselas para buscar nuevas fórmulas de perseguirlos y evitar que los delitos queden impunes. En su día, las investigaciones lograron responsabilizar a los padres de los hurtos cometidos por sus hijos -los menores de 14 años son inimputables- y acusar, también de asociación ilícita, a un grupo de carteristas que actuaba en el metro de Barcelona.
El Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC) informó ayer de que, en su historial como líder estudiantil de ese mismo sindicato, la policía ha abierto cinco causas contra Calvo, que, además, es portavoz de la organización juvenil independentista Maulets. El SEPC afirmó que las pruebas aportadas contra el joven son un "montaje policiaco", que pretende "criminalizar" al movimiento estudiantil y evitar nuevas protestas. La organización pidió el archivo de la causa.
El martes, Calvo fue detenido en Argentona (Maresme) y ayer, tras declarar ante el juez, quedó en libertad con cargos por asociación ilícita, daños, lesiones y desórdenes públicos. El otro joven arrestado, de 18 años, está acusado solo de asociación ilícita y daños.
La operación policial sigue abierta y los Mossos no descartan que, en los próximos días, puedan practicar nuevas detenciones.
http://www.elpais.com/articulo/cataluna/Detenido/lider/estudiantil/varios/ataques/estacion/UAB/elpepiespcat/20100826elpcat_7/Tes
Detenido un líder estudiantil por varios ataques contra la estación de la UAB
Los Mossos acusan a dos jóvenes de asociación ilícita por los repetidos destrozos.
Eudald Calvo, un líder estudiantil de 24 años, se ha metido en un buen lío. Los Mossos d'Esquadra consideran que el chico estuvo al frente de una organización que, durante meses, se coordinó para causar destrozos en una estación de tren. De modo que, lo que generalmente sería un delito de daños, se ha convertido, tras una novedosa investigación policial, en uno de asociación ilícita. La policía autonómica ha detenido, por idéntico motivo, a otro joven de 18 años que actuaba, presuntamente, bajo las órdenes de Calvo.
La policía sostiene que los actos vandálicos fueron "planificados"
Entre diciembre de 2009 y marzo de este año, la estación de tren de la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB) fue escenario de movilizaciones estudiantiles contra la subida de las tarifas del transporte público. Durante las protestas, algunos jóvenes utilizaron ácidos para inutilizar las máquinas donde se validan los billetes, realizaron pintadas y causaron desperfectos en la terminal. Harta de acumular pérdidas -cifradas en 25.000 euros- Ferrocarrils de la Generalitat denunció el caso.
Los Mossos iniciaron una investigación y, tras analizar las imágenes de las cámaras de vigilancia, llegaron a la conclusión de que Calvo lideraba las acciones de los estudiantes. Las imágenes muestran al estudiante con un megáfono en la mano y cómo, inmediatamente después, algunos jóvenes con capucha arrojan botes de pintura. Los agentes determinan que los daños se hacían de forma "planificada" y "organizada". Además, señalan que la organización de Calvo estaría formada por más de tres personas que se reunían de forma asamblearia.
Con esos indicios, la policía autonómica ha considerado que podía acusar a Calvo y al otro joven detenido -cuya identidad no ha trascendido- de un delito de asociación ilícita, que para los "fundadores, directores y presidentes de las asociaciones" puede suponer una pena de cárcel de dos a cuatro años, según el Código Penal.
En ese punto radica la principal novedad de esta investigación, que supone un salto cualitativo de la policía para combatir con más eficacia el vandalismo. Igual que con otros problemas reincidentes -como los robos de menores a cargo de sus padres y el fenómeno de los carteristas- los policías han tenido que apañárselas para buscar nuevas fórmulas de perseguirlos y evitar que los delitos queden impunes. En su día, las investigaciones lograron responsabilizar a los padres de los hurtos cometidos por sus hijos -los menores de 14 años son inimputables- y acusar, también de asociación ilícita, a un grupo de carteristas que actuaba en el metro de Barcelona.
El Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC) informó ayer de que, en su historial como líder estudiantil de ese mismo sindicato, la policía ha abierto cinco causas contra Calvo, que, además, es portavoz de la organización juvenil independentista Maulets. El SEPC afirmó que las pruebas aportadas contra el joven son un "montaje policiaco", que pretende "criminalizar" al movimiento estudiantil y evitar nuevas protestas. La organización pidió el archivo de la causa.
El martes, Calvo fue detenido en Argentona (Maresme) y ayer, tras declarar ante el juez, quedó en libertad con cargos por asociación ilícita, daños, lesiones y desórdenes públicos. El otro joven arrestado, de 18 años, está acusado solo de asociación ilícita y daños.
La operación policial sigue abierta y los Mossos no descartan que, en los próximos días, puedan practicar nuevas detenciones.
Editat per darrera vegada per Archie el Dj Ago 26, 2010 4:58 pm, editat 1 cop en total
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Barcelona Subway escrigué:Pujeu la font siusplau...
Fet.
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Crec que aquesta notícia és la mateixa que apareix en aquest fil. He subratllat en negreta que la denúncia l'ha realitzada FGC.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
UT440_132M escrigué:Crec que aquesta notícia és la mateixa que apareix en aquest fil. He subratllat en negreta que la denúncia l'ha realitzada FGC.
Bé, doncs jo l'he posat on corresponía, a part, que també són dos diaris diferents.
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
http://www.transportebcn.es/RODALIES/noticia/4695/substituiran_cunit_els_desviaments_via.html
Substituiran a Cunit els desviaments de via
Adif ha licitat el contracte per substituir desviaments de via a l'estació de Cunit. Es tracta de la línia Barcelona-Vilanova-Sant Vicenç de Calders, i els treballs tindran una inversió d'1.602.559,7 euros. El projecte consisteix a renovar dotze desviaments de via per obtenir una millora en la canalització del trànsit ferroviari entre les diferents vies de l'estació, a més de reduir els costos de manteniment de la infraestructura. L'objectiu és optimitzar l'estat de la infraestructura ferroviària i augmentar les condicions de seguretat i fiabilitat de les circulacions ferroviàries.
Els treballs impliquen obres complementàries, com ara el condicionament de passejos i vorals de la zona i l'adequació de la catenària. Les obres s'emmarquen en el conveni firmat pel Ministeri de Foment, Adif i SEITT (societat estatal d'infraestructures del transport terrestre) per millorar el servei de les línies d'amplada convencional.
Substituiran a Cunit els desviaments de via
Adif ha licitat el contracte per substituir desviaments de via a l'estació de Cunit. Es tracta de la línia Barcelona-Vilanova-Sant Vicenç de Calders, i els treballs tindran una inversió d'1.602.559,7 euros. El projecte consisteix a renovar dotze desviaments de via per obtenir una millora en la canalització del trànsit ferroviari entre les diferents vies de l'estació, a més de reduir els costos de manteniment de la infraestructura. L'objectiu és optimitzar l'estat de la infraestructura ferroviària i augmentar les condicions de seguretat i fiabilitat de les circulacions ferroviàries.
Els treballs impliquen obres complementàries, com ara el condicionament de passejos i vorals de la zona i l'adequació de la catenària. Les obres s'emmarquen en el conveni firmat pel Ministeri de Foment, Adif i SEITT (societat estatal d'infraestructures del transport terrestre) per millorar el servei de les línies d'amplada convencional.
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Avui, llegint el 'Diari del Baix Penedès', he llegit aquesta notícia, que anava acompanyada d'una foto del 101.01...
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Com ens va avançar l'Aleix, s'estàn col·locant nous límits de velocitat a la R3. Segons Josep Serré,
josep_serre escrigué:
Bé tot i que encara no he confirmat si s'eliminen les limitacions de velocitat per estat de la via en el trajecte de Ripoll a Puigcerdà sí que s'han refet les velocitats màximes pel traçat de la via, encara no tinc totes les dades però us puc avançar, 100 km/h pel túnel de Toses 80 km/h de Queixans a Puigcerdà increments puntuals fins a 65 km/h resta dels tram de Ripoll a Queixans i 75 km/h de Ripoll a Campdevànol, també s'han refet les velocitats màximes de forma que hi haurà per fi trams a 120 km/h a la plana de Vic i entre La Garriga i Montcada Ripollet (no tota l'estona).
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Redacció osona.com | Actualitzat el 06/09/2010 a les 12:13h
Rodalies confia en recuperar els usuaris perduts de la línia de Puigcerdà
El restabliment del servei ferroviari a l'entrada de Barcelona coincideix amb la posada en servei d'un tren semidirecte. El trajecte entre Vic i la capital s'escurça 6 minuts.
Les autoritats del Ripollès donant la benvinguda al semidirecte, aqueset matí. Foto: Arnau Urgell
El director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, ha ofert una roda de premsa aquest matí a Barcelona on ha valorat molt positivament la reobertura de la circulació ferroviària entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf que ha tingut lloc aquest dilluns, dia 6 de setembre, després que Adif hagi executat les obres per a la construcció de la futura estació de Sagrera – Meridiana que afectaven el tram de túnel situat entre ambdues estacions. D’aquesta manera, les línies R3 (l’Hospitalet – Puigcerdà per Vic), R4 (Sant Vicenç de Calders – Manresa per Vilafranca del Penedès) i R7 (l’Hospitalet – Martorell per Cerdanyola Universitat) recuperen el seu recorregut habitual una setmana abans de la previsió inicial i coincidint amb l’inici del curs escolar (fins ara s'havia d'agafar autobusos per arribar al centre de Barcelona).
Remacha ha reconegut que l’afectació del servei des del passat 28 de març ha provocat la reducció d’un 15% d’usuaris a les tres línies. El director de Rodalies confia en que la normalitat del trànsit facilitarà la recuperació d’aquests usuaris perduts.
Un altre punt destacable després de les obres és que les millores en la gestió de la circulació dels combois han permès reduir en 6 minuts la mitjana del temps de les expedicions entre la capital catalana i Vic.
El restabliment del servei ha coincidit amb l’estrena del nou tren semidirecte que uneix Puigcerdà i Barcelona, amb parades només a Vic i Ripoll.
- Seguiment del primer semidirecte, aquest matí
-Més informació de la reobertura del servei a Sant Andreu Arenal i nou semidirecte
Osona.com
Redacció | Actualitzat el 06/09/2010 a les 08:44h
Ripoll i Barcelona, onze minuts més aprop amb tren
El restabliment del servei ferroviari a l'entrada de Barcelona coincideix amb l'escurçament del temps mitjà de viatge i amb la posada en servei d'un semidirecte que ha arribat 9 minuts tard
Les autoritats del Ripollès donant la benvinguda al semidirecte, aqueset matí. Foto: Arnau Urgell
De Ripoll a Barcelona amb tren i amb una hora i mitja. Aquest fet és possible a partir d'aquest dilluns 6 de setembre gràcies a la posada en servei d'un tren semidirecte i, sobretot, de les millores en la gestió de la circulació dels combois que han permès reduir en 11 minuts la mitjana del temps de les expedicions entre la capital catalana i el Ripollès. Tot plegat, el dia que han finalitzat les restriccions a la línia fèrria a l'entrada de Barcelona.
El nou tren semidirecte ha sortit de Puigcerdà a les 6:20 i ha arribat a Ripoll quatre minuts abans del previst. A les 07:14 el comboi ha marxat en direcció Barcelona on ha arribat amb nou minuts de retard després de fer una sola parada a Vic (7:43). D'aquesta manera, a la pràctica, el viatge inaugural ha tardat tant com el tren més ràpid abans d'introduir les millores.
Globalment l'han utilitzat 78 usuaris: 30 de Puigcerdà, 41 de Vic i només 11 a Ripoll -entre els quals l'alcaldessa de Campdevànol, Núria López, que ha "retransmès" el viatge via Twitter-. A la tarda, el servei exprès -que utilitza unitats adaptades al traspàs de Rodalies a la Generalitat- sortirà a les 18:32 i arribarà a les 20:04 (amb un temps d'1 h i 35 minuts per baixar i 1 h i 32 minuts per pujar). Un nou servei que, de moment, funcionarà els dies laborables.
Més enllà del semidirecte cal destacar que a partir de dilluns no hi haurà cap de les 16 expedicions per sentit que tardi més de dues hores entre Plaça Catalunya i Ripoll (el més lent tarda 1 h i 58 minuts quan anteriorment era de 2 h i 12 minuts). De fet, el trànsit ferroviari en una línia amb una sola via no permet exprimir el màxim les possibilitats d'un semidirecte que, de baixada, només és un minut més ràpid que la primera expedició. En aquest sentit ha de fer dues parades tècniques per permetre els encreuaments de 2 i 5 minuts. Tot i això, segons ha explicat un responsable de l'estació de Ripoll, en cas de retards, el semidirecte sempre tindrà preferència.
"Benvinguda" de les autoritats
Les autoritats del Ripollès, encapçalades pel president del Consell Comarcal i l'alcaldessa de Ripoll, han preparat un "comitè de benvinguda" al nou semidirecte. Teresa Jordà ha destacat que aquest pas és fruit de la "unitat dels alcaldes del tren" mentre que Enric Pérez ha assenyalat que la propera millora ha de ser augmentar el comfort dels combois.
L'alcalde de Sant Joan, per la seva banda, considera que per tal d'aconseguir noves inversions "cal que la demanda creixi". "Ara és el moment d'explicar aquestes millores" ha assenyalat, mentre que el regidor ripollès Jaume Camps ha rememorat que tot just fa 15 anys encara va haver d'anar a Madrid a demanar que no es tanqués la línia. "Això seria impensable avui en dia" ha conclòs.
Ribes vol parada
L'alcalde de Ribes, Marc Prat, ha explicat a ElRipollès.info que es plantegen demanar que el nou servei semidirecte pugui parar a la seva població. "Hi ha molta demanda tant dels veïns del municipi com del conjunt de la vall" ha explicat. En aquest sentit considera que també podria servir a la tarda per millorar la connexió amb Núria a través del cremallera. Aquesta demanda ja compta amb un grup al Facebook.
15% menys d'usuaris
El director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, ha valorat molt positivament la reobertura de la circulació ferroviària entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf després que Adif hagi executat les obres per a la construcció de la futura estació de Sagrera–Meridiana que afectaven el tram de túnel situat entre ambdues estacions.
Remacha ha reconegut que l’afectació del servei des del passat 28 de març ha provocat la reducció d’un 15% d’usuaris a les tres línies. El director de Rodalies confia en que la normalitat del trànsit facilitarà la recuperació d’aquests usuaris perduts.
El periodista de RAC1 Marc Güell cobrint el trajecte del primer semidirecte Foto: Arnau Urgell
Horaris tren semidirecte
Puigcerdà 06:20
Ripoll 07:14
Vic 07:43
Barcelona 08:49
Barcelona 18:32
Vic 19:35
Ripoll 20:04
Puigcerdà 20:56
-
- [ulr=http://www.osona.com/noticia/21927/joaquim/nadal/anuncia/nou/tren/semidirecte/entre/barcelona/puigcerda]Més informació del nou semidirecte[/img]
L'alcaldessa de Campdevànol, Núria López, una de les primeres viatgeres del semidirecte Foto: Arnau Urgell
[url=http://www.naciodigital.cat/elripolles/noticia/12332]ElRipolles.info
Rodalies confia en recuperar els usuaris perduts de la línia de Puigcerdà
El restabliment del servei ferroviari a l'entrada de Barcelona coincideix amb la posada en servei d'un tren semidirecte. El trajecte entre Vic i la capital s'escurça 6 minuts.
Les autoritats del Ripollès donant la benvinguda al semidirecte, aqueset matí. Foto: Arnau Urgell
El director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, ha ofert una roda de premsa aquest matí a Barcelona on ha valorat molt positivament la reobertura de la circulació ferroviària entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf que ha tingut lloc aquest dilluns, dia 6 de setembre, després que Adif hagi executat les obres per a la construcció de la futura estació de Sagrera – Meridiana que afectaven el tram de túnel situat entre ambdues estacions. D’aquesta manera, les línies R3 (l’Hospitalet – Puigcerdà per Vic), R4 (Sant Vicenç de Calders – Manresa per Vilafranca del Penedès) i R7 (l’Hospitalet – Martorell per Cerdanyola Universitat) recuperen el seu recorregut habitual una setmana abans de la previsió inicial i coincidint amb l’inici del curs escolar (fins ara s'havia d'agafar autobusos per arribar al centre de Barcelona).
Remacha ha reconegut que l’afectació del servei des del passat 28 de març ha provocat la reducció d’un 15% d’usuaris a les tres línies. El director de Rodalies confia en que la normalitat del trànsit facilitarà la recuperació d’aquests usuaris perduts.
Un altre punt destacable després de les obres és que les millores en la gestió de la circulació dels combois han permès reduir en 6 minuts la mitjana del temps de les expedicions entre la capital catalana i Vic.
El restabliment del servei ha coincidit amb l’estrena del nou tren semidirecte que uneix Puigcerdà i Barcelona, amb parades només a Vic i Ripoll.
- Seguiment del primer semidirecte, aquest matí
-Més informació de la reobertura del servei a Sant Andreu Arenal i nou semidirecte
Osona.com
Redacció | Actualitzat el 06/09/2010 a les 08:44h
Ripoll i Barcelona, onze minuts més aprop amb tren
El restabliment del servei ferroviari a l'entrada de Barcelona coincideix amb l'escurçament del temps mitjà de viatge i amb la posada en servei d'un semidirecte que ha arribat 9 minuts tard
Les autoritats del Ripollès donant la benvinguda al semidirecte, aqueset matí. Foto: Arnau Urgell
De Ripoll a Barcelona amb tren i amb una hora i mitja. Aquest fet és possible a partir d'aquest dilluns 6 de setembre gràcies a la posada en servei d'un tren semidirecte i, sobretot, de les millores en la gestió de la circulació dels combois que han permès reduir en 11 minuts la mitjana del temps de les expedicions entre la capital catalana i el Ripollès. Tot plegat, el dia que han finalitzat les restriccions a la línia fèrria a l'entrada de Barcelona.
El nou tren semidirecte ha sortit de Puigcerdà a les 6:20 i ha arribat a Ripoll quatre minuts abans del previst. A les 07:14 el comboi ha marxat en direcció Barcelona on ha arribat amb nou minuts de retard després de fer una sola parada a Vic (7:43). D'aquesta manera, a la pràctica, el viatge inaugural ha tardat tant com el tren més ràpid abans d'introduir les millores.
Globalment l'han utilitzat 78 usuaris: 30 de Puigcerdà, 41 de Vic i només 11 a Ripoll -entre els quals l'alcaldessa de Campdevànol, Núria López, que ha "retransmès" el viatge via Twitter-. A la tarda, el servei exprès -que utilitza unitats adaptades al traspàs de Rodalies a la Generalitat- sortirà a les 18:32 i arribarà a les 20:04 (amb un temps d'1 h i 35 minuts per baixar i 1 h i 32 minuts per pujar). Un nou servei que, de moment, funcionarà els dies laborables.
Més enllà del semidirecte cal destacar que a partir de dilluns no hi haurà cap de les 16 expedicions per sentit que tardi més de dues hores entre Plaça Catalunya i Ripoll (el més lent tarda 1 h i 58 minuts quan anteriorment era de 2 h i 12 minuts). De fet, el trànsit ferroviari en una línia amb una sola via no permet exprimir el màxim les possibilitats d'un semidirecte que, de baixada, només és un minut més ràpid que la primera expedició. En aquest sentit ha de fer dues parades tècniques per permetre els encreuaments de 2 i 5 minuts. Tot i això, segons ha explicat un responsable de l'estació de Ripoll, en cas de retards, el semidirecte sempre tindrà preferència.
"Benvinguda" de les autoritats
Les autoritats del Ripollès, encapçalades pel president del Consell Comarcal i l'alcaldessa de Ripoll, han preparat un "comitè de benvinguda" al nou semidirecte. Teresa Jordà ha destacat que aquest pas és fruit de la "unitat dels alcaldes del tren" mentre que Enric Pérez ha assenyalat que la propera millora ha de ser augmentar el comfort dels combois.
L'alcalde de Sant Joan, per la seva banda, considera que per tal d'aconseguir noves inversions "cal que la demanda creixi". "Ara és el moment d'explicar aquestes millores" ha assenyalat, mentre que el regidor ripollès Jaume Camps ha rememorat que tot just fa 15 anys encara va haver d'anar a Madrid a demanar que no es tanqués la línia. "Això seria impensable avui en dia" ha conclòs.
Ribes vol parada
L'alcalde de Ribes, Marc Prat, ha explicat a ElRipollès.info que es plantegen demanar que el nou servei semidirecte pugui parar a la seva població. "Hi ha molta demanda tant dels veïns del municipi com del conjunt de la vall" ha explicat. En aquest sentit considera que també podria servir a la tarda per millorar la connexió amb Núria a través del cremallera. Aquesta demanda ja compta amb un grup al Facebook.
15% menys d'usuaris
El director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, ha valorat molt positivament la reobertura de la circulació ferroviària entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf després que Adif hagi executat les obres per a la construcció de la futura estació de Sagrera–Meridiana que afectaven el tram de túnel situat entre ambdues estacions.
Remacha ha reconegut que l’afectació del servei des del passat 28 de març ha provocat la reducció d’un 15% d’usuaris a les tres línies. El director de Rodalies confia en que la normalitat del trànsit facilitarà la recuperació d’aquests usuaris perduts.
El periodista de RAC1 Marc Güell cobrint el trajecte del primer semidirecte Foto: Arnau Urgell
Horaris tren semidirecte
Puigcerdà 06:20
Ripoll 07:14
Vic 07:43
Barcelona 08:49
Barcelona 18:32
Vic 19:35
Ripoll 20:04
Puigcerdà 20:56
-
- [ulr=http://www.osona.com/noticia/21927/joaquim/nadal/anuncia/nou/tren/semidirecte/entre/barcelona/puigcerda]Més informació del nou semidirecte[/img]
L'alcaldessa de Campdevànol, Núria López, una de les primeres viatgeres del semidirecte Foto: Arnau Urgell
[url=http://www.naciodigital.cat/elripolles/noticia/12332]ElRipolles.info
Pàgina 5 de 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Temas similares
» Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida
» Tot sobre la línia 9/10 (notícies, estat de les obres, inaguracions...)
» Propers talls al Metro
» Creació de "Ferrocarril en general"
» Creació / renovació d'estacions del Metro de BCN
» Tot sobre la línia 9/10 (notícies, estat de les obres, inaguracions...)
» Propers talls al Metro
» Creació de "Ferrocarril en general"
» Creació / renovació d'estacions del Metro de BCN
Pàgina 5 de 9
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M