Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
+11
Civia463
jtcurses
Martí
Altaria_trianilla1619
PoL
nilruiz
canalcole
Archie
UT440_132M
peregarcia
alkolo89
15 participantes
Pàgina 2 de 9
Pàgina 2 de 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Ni aquet pas "mai", las dificultats económiques que son moltes farán que aquet projecte es demori...tot el que vulgin, i sino avui ja es parla de anar retarden obres mes temps....punyeters....
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
UT440_132M escrigué:És tonteria al meu parer. El trajecte sortiria molt més car, i amb aquesta regla de tres, també hauriem d'allargar el nucli fins a Tarragona, Girona, o Cervera. I tarifar fins a 8 o 10 zones. El preu del trajecte seria superior als 6€ el bitllet senzill. Si el que volen són freqüències com si fos un nucli de rodalia, em sembla que poc es podria augmentar, el fet de ser via única, complica molt les coses en aquest sentit. Però aquesta queixa, per mi és sense fonament, ja que el personal, la gestió i els trens, són de rodalia. El que han de fer, és més pressió perquè la doble via no es demori encara més. És vergonyós que després de 130 anys, no estigui desdoblat en cap punt del traçat, i al pas que anem, ni pel 150 aniversari hi haurà doble via.Jordi Freixas escrigué:Allargar el límit de Rodalies fins a Ripoll és una reivindicació bastant històrica.
Home, desdoblant la via fins a Vic ja ha de significar un estalvi de temps important al llarg de tota la línia.
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Home, un desdoblament fins a Vic, i amb una proposta per part meva de tenir varies estacions amb tres o quatre vies, aniria molt bé fer fer encreuaments i per poder tenir uns trens a Puigcerdà que reduisin molt el seu temps de trajecte. Ja no parlem de si es desdobla la via fins a Ripoll, podent reduir el viatge en una hora mínim.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Home, veient que gran part del final del trajecte de l'R3, es zona de muntanyes, no m'extranya que n'hi hagi 1 sola via, com la SNCF desde Perpinyà fins a Vilafranca
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
El problema Pol és que sabent això s'ha trigat molt en fer l'execució. Això si, per moltes muntanyes que hi hagin, amb els coneixements i la tecnologia actuals, es pot fer qualsevol cosa per a fer la doble via, ja sigui fent túnels, trinxeres, etc. El que sobretot falta és voluntat per part de les administracions per fer-ho ja, encara que comencin allargant els trams de via doble de les estacions, ja que així, tot i que poc, es podríen reduir temps de viatge, fent que, com passa alguns cops, el tren que no té parada s'estigui uns 5 minuts o a vegades més aturat esperant al que si que té parada i s'ha de creuar.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Això és veritat, però ara, amb tot el rotllo de la crisi, dubto encara més que ho fagin...
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
PoL escrigué:Home, veient que gran part del final del trajecte de l'R3, es zona de muntanyes, no m'extranya que n'hi hagi 1 sola via, com la SNCF desde Perpinyà fins a Vilafranca
Poder-se es pot, tenim exemples d'autopistes i autovies que passen per zones de muntanyes, que es vulgui ja és una altre cosa... però ja estem acostumats, el ferrocarril sempre queda en un 2n pla, excepte si és Alta Velocitat
Altaria_trianilla1619- Cap de taller
- Nombre de missatges : 188
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : Sabadell (Barcelona)
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Bé ja se sap que amb diners menys la mort es pot fer el que vulguis, la pasta mana i el que tenen que fer almenys és arribar a Vic amb la doble via, després si hi ha recursos doncs fer-lo arribar fins Torelló, Ripoll...
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Per mi hauria de ser prioritari arribar fins a Torelló. Ampliar amb un parell de vies més l'estació actual, i la nova estació que donarà servei a la gent de La Garrotxa, també amb 4 o 5 vies, per estacionar trens. Llavors en una segona fase s'hauria d'arribar fins a Ripoll.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/12-infraestructures/173386.html
Notícies de ...
Girona Tot just un mes després de la flamant posada en marxa de la tuneladora Gerunda, ja hi ha hagut el primer ensurt. Ahir al vespre es va haver d'avisar els responsables de l'empresa Aplicacions Frigorífiques Lucena, del carrer Alacant de Mas Xirgu, perquè el pas de la tuneladora els havia inundat la nau amb l'escuma que s'utilitza per estovar el terreny i facilitar la perforació. A part d'haver d'anar retirant tot el fang, la surgència va fer que es desnivellés part del terra, i també va afectar material i arxius de l'empresa. Tot i l'incident, i segons personal d'Adif, la tuneladora no va deixar de funcionar, i s'esperava que la formigonada del terreny que fa la màquina després de foradar permetés tancar l'escapament d'escuma, que sortia per una junta del terra de la nau.
A les vuit del vespre tocades, els propietaris de la nau industrial van rebre l'avís que les obres del TAV havien afectat de ple les instal·lacions. La tuneladora funciona amb una escuma –formada per aigua, sorra i productes químics, entre d'altres– que permet foradar millor el terreny. Tot i que ara es treballa a més de 25 metres sota terra, el problema va ser que aquesta escuma va trobar una via d'escapament fins a la superfície, i va sortir a través d'una junta del terra de la nau. L'escuma va inundar la nau, i després tota la part del davant del carrer, i es va haver de recollir amb diverses cubetes. Mentrestant, empleats d'Adif i també de l'empresa, amb l'ajuda de familiars, anaven retirant el líquid que continuava brollant sense parar. En el moment de tancar aquesta edició, s'esperava que fes efecte la formigonada de les parets del túnel, i que així parés de sortir el líquid.
«S'ho havien mirat»
Empleats de l'empresa explicaven que fa pocs dies tècnics d'Adif havien anat a la nau per inspeccionar-la, per evitar qualsevol incident, i que els havien dit que podien estar tranquils que no hi hauria d'haver cap problema, i que la tuneladora encara trigaria dies a passar per sota. A més, divendres els havia arribat molt de material nou, i ahir el guardaven com podien al magatzem del costat, on hi ha els trenets turístics. També els preocupava el desnivell que l'escuma havia provocat en part del terra, que s'havia inclinat lleugerament.
D'altra banda, els responsables tècnics d'Adif van mirar el que havia passat, i un d'ells va explicar que «la inestabilitat del terreny és el que ha fet que hagi sortit l'escuma enlaire», i es mostraven sorpresos dels fets, pels estudis i les precaucions que es prenen.
Darrera actualització ( Dilluns, 24 de maig del 2010 12:11 )
Notícies de ...
Girona Tot just un mes després de la flamant posada en marxa de la tuneladora Gerunda, ja hi ha hagut el primer ensurt. Ahir al vespre es va haver d'avisar els responsables de l'empresa Aplicacions Frigorífiques Lucena, del carrer Alacant de Mas Xirgu, perquè el pas de la tuneladora els havia inundat la nau amb l'escuma que s'utilitza per estovar el terreny i facilitar la perforació. A part d'haver d'anar retirant tot el fang, la surgència va fer que es desnivellés part del terra, i també va afectar material i arxius de l'empresa. Tot i l'incident, i segons personal d'Adif, la tuneladora no va deixar de funcionar, i s'esperava que la formigonada del terreny que fa la màquina després de foradar permetés tancar l'escapament d'escuma, que sortia per una junta del terra de la nau.
A les vuit del vespre tocades, els propietaris de la nau industrial van rebre l'avís que les obres del TAV havien afectat de ple les instal·lacions. La tuneladora funciona amb una escuma –formada per aigua, sorra i productes químics, entre d'altres– que permet foradar millor el terreny. Tot i que ara es treballa a més de 25 metres sota terra, el problema va ser que aquesta escuma va trobar una via d'escapament fins a la superfície, i va sortir a través d'una junta del terra de la nau. L'escuma va inundar la nau, i després tota la part del davant del carrer, i es va haver de recollir amb diverses cubetes. Mentrestant, empleats d'Adif i també de l'empresa, amb l'ajuda de familiars, anaven retirant el líquid que continuava brollant sense parar. En el moment de tancar aquesta edició, s'esperava que fes efecte la formigonada de les parets del túnel, i que així parés de sortir el líquid.
«S'ho havien mirat»
Empleats de l'empresa explicaven que fa pocs dies tècnics d'Adif havien anat a la nau per inspeccionar-la, per evitar qualsevol incident, i que els havien dit que podien estar tranquils que no hi hauria d'haver cap problema, i que la tuneladora encara trigaria dies a passar per sota. A més, divendres els havia arribat molt de material nou, i ahir el guardaven com podien al magatzem del costat, on hi ha els trenets turístics. També els preocupava el desnivell que l'escuma havia provocat en part del terra, que s'havia inclinat lleugerament.
D'altra banda, els responsables tècnics d'Adif van mirar el que havia passat, i un d'ells va explicar que «la inestabilitat del terreny és el que ha fet que hagi sortit l'escuma enlaire», i es mostraven sorpresos dels fets, pels estudis i les precaucions que es prenen.
Darrera actualització ( Dilluns, 24 de maig del 2010 12:11 )
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
notícia escrigué: La tuneladora rebenta el terra d'una nau industrial de Mas Xirgu, a Girona
L'escuma que deixa anar la subsoladora Gerunda va inundar una nau industrial a Mas Xirgu i va desnivellar-ne part del terra
El títol de la notícia que ha penjat l'Enric ho diu tot, quin follón
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Construcció d’un pas inferior a Vilassar de Mar
Afecció a l'R1
Amb motiu de la construcció d’un pas inferior a l’estació de Vilassar de Mar, el dissabte 29 de maig s’interromprà la circulació ferroviària al tram El Masnou-Mataró des de l’inici fins el final de servei.
Les obres per a realitzar el nou pas per a peatons, que connectarà la població amb la zona de platja, obliguen a dividir la línia R1 de Rodalies (L’Hospitalet de Llobregat-Maçanet Masanes) en dos trams:
-Des de l’Hospitalet de Llobregat fins El Masnou.
-Des de Mataró fins a Maçanet Massanes.
Per tal de garantir la mobilitat dels viatgers entre les estacions de El Masnou, Ocata, Premià de Mar, Vilassar de Mar, Cabrera de Mar i Mataró, s'activa un dispositiu especial que comptarà amb 30 autobusos per a realitzar el trajecte.
A més, per tal d’orientar i informar als viatgers, s’incrementarà el personal d’atenció al client i de seguretat amb 42 persones distribuïdes per les estacions afectades.
Per a més informació i consulta d'horaris, Rodalies de Catalunya
Afecció a l'R1
Amb motiu de la construcció d’un pas inferior a l’estació de Vilassar de Mar, el dissabte 29 de maig s’interromprà la circulació ferroviària al tram El Masnou-Mataró des de l’inici fins el final de servei.
Les obres per a realitzar el nou pas per a peatons, que connectarà la població amb la zona de platja, obliguen a dividir la línia R1 de Rodalies (L’Hospitalet de Llobregat-Maçanet Masanes) en dos trams:
-Des de l’Hospitalet de Llobregat fins El Masnou.
-Des de Mataró fins a Maçanet Massanes.
Per tal de garantir la mobilitat dels viatgers entre les estacions de El Masnou, Ocata, Premià de Mar, Vilassar de Mar, Cabrera de Mar i Mataró, s'activa un dispositiu especial que comptarà amb 30 autobusos per a realitzar el trajecte.
A més, per tal d’orientar i informar als viatgers, s’incrementarà el personal d’atenció al client i de seguretat amb 42 persones distribuïdes per les estacions afectades.
Per a més informació i consulta d'horaris, Rodalies de Catalunya
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Montmeló proposa que s'uneixin el nucli i Can Tabola amb el tren orbital
El túnel previst amb la nova línia ferroviaria tallaria la carretera de Granollers
Aspecte del barri de Can Tabola, a Montmeló
GRIOSELDA ESCRIGAS
última actualització: 29-05-2010 (11:00)
Ferran Polo Montmeló es proposa aconseguir una nova modificació en el projecte de línia ferroviària orbital. L'objectiu és que el centre el barri de Can Tabola no quedi desconnectat del centre, cosa que es produiria pel túnel pel qual el tren travessaria part del terme de Montmeló.
L’Ajuntament de Montmeló ha presentat un recurs de reposició contra l’aprovació definitiva del Pla Director Urbanístic de la línia orbital ferroviària que ha de passar per la zona de Can Tabola. El consistori demana al Departament de Política Territorial i Obres Públiques que el document inclogui una connexió per sobre de l’AP-7 que permeti connectar el nucli actual amb el barri de Can Tabola, el cementiri, el Circuit i la futura estació intermodal on s’uniran la línia orbital i la línia de Vic.
El govern del PSC va donar compte en el ple d’aquest dimarts del recurs presentat. Els veïns de Can Tabola també n’han presentat un altre amb una petició similar, segons explica l’alcalde Antoni Guil (PSC), que destaca la importància del consens que genera aquesta petició en tots els grups municipals.
L’Ajuntament es mostra satisfet perquè el pla director inclou un túnel d’uns 600 metres que redueix l’afectació prevista inicialment sobre el barri de Can Tabola. La nova proposta, però, afecta de ple l’actual carretera de Montmeló a Granollers, que quedaria tallada per la nova línia ferroviària just al costat nord de l’autopista. Per aquest motiu, el consistori demana que es creï aquesta nova connexió. De fet, el nou pla general ja preveu un futur cobriment d’un tram de l’autopista per connectar els dos espais. “Ara no és tan important els metres que es cobriran com el fet que es garanteixi una connexió. S’ha de crear una nova accessibilitat”, explica Guil, que preveu reunir-se properament amb el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal.
El 9 nou Vallès Oriental
El túnel previst amb la nova línia ferroviaria tallaria la carretera de Granollers
Aspecte del barri de Can Tabola, a Montmeló
GRIOSELDA ESCRIGAS
última actualització: 29-05-2010 (11:00)
Ferran Polo Montmeló es proposa aconseguir una nova modificació en el projecte de línia ferroviària orbital. L'objectiu és que el centre el barri de Can Tabola no quedi desconnectat del centre, cosa que es produiria pel túnel pel qual el tren travessaria part del terme de Montmeló.
L’Ajuntament de Montmeló ha presentat un recurs de reposició contra l’aprovació definitiva del Pla Director Urbanístic de la línia orbital ferroviària que ha de passar per la zona de Can Tabola. El consistori demana al Departament de Política Territorial i Obres Públiques que el document inclogui una connexió per sobre de l’AP-7 que permeti connectar el nucli actual amb el barri de Can Tabola, el cementiri, el Circuit i la futura estació intermodal on s’uniran la línia orbital i la línia de Vic.
El govern del PSC va donar compte en el ple d’aquest dimarts del recurs presentat. Els veïns de Can Tabola també n’han presentat un altre amb una petició similar, segons explica l’alcalde Antoni Guil (PSC), que destaca la importància del consens que genera aquesta petició en tots els grups municipals.
L’Ajuntament es mostra satisfet perquè el pla director inclou un túnel d’uns 600 metres que redueix l’afectació prevista inicialment sobre el barri de Can Tabola. La nova proposta, però, afecta de ple l’actual carretera de Montmeló a Granollers, que quedaria tallada per la nova línia ferroviària just al costat nord de l’autopista. Per aquest motiu, el consistori demana que es creï aquesta nova connexió. De fet, el nou pla general ja preveu un futur cobriment d’un tram de l’autopista per connectar els dos espais. “Ara no és tan important els metres que es cobriran com el fet que es garanteixi una connexió. S’ha de crear una nova accessibilitat”, explica Guil, que preveu reunir-se properament amb el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal.
El 9 nou Vallès Oriental
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Notícia d'obres que estic veient i m'han comentat. Igual que a Sant Vicenç de Calders, a Granollers-Centre també estan alçant les andanes, i això que no eren tant altes com les andanes de l'estació del sud. (Ganes de gastar diners....)
Salutacions.
Salutacions.
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
No crec que fes falta alçar les andanes de Granollers Centre. Potser la part del final per encabir-hi dobles 465, però a la R3 moltes andanes estan pitjor i no les arreglen!
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
El que hi haurien de posar a les andanes de Granollers Centre, són ascensors.
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Totalment d'acord!
A part, mentres no els posen, haurien de substituir els passos entre vies de fusta/asfalt per uns d'Satrail, que millorarien l'accessibilitat a PMR mentres es posen els ascencors.
A part, mentres no els posen, haurien de substituir els passos entre vies de fusta/asfalt per uns d'Satrail, que millorarien l'accessibilitat a PMR mentres es posen els ascencors.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Quin martiri pujar i baixar les escales de Granollers Centre! Jo moltes vegades travesso pel pas a nivell de fusta que hi ha al cantó Cardedeu, fins i tot una vegada vaig fer servir el pas per fotografiar el Talgo Mare Nostrum aturat, l'Archie n'és testimoni,
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
UT440_132M escrigué:Quin martiri pujar i baixar les escales de Granollers Centre! Jo moltes vegades travesso pel pas a nivell de fusta que hi ha al cantó Cardedeu, fins i tot una vegada vaig fer servir el pas per fotografiar el Talgo Mare Nostrum aturat, l'Archie n'és testimoni,
Home, tampoc es per tant ja que a, per exemple, Manresa es lo mateix, i altres estacions.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Però molts cops Nil, et causa perdre el temps.
Tots els cops que he fet fotos a Granollers-Centre amb el Jacob, sempre he creuat pel pas de fusta de les vies, el qual reitero que està en molt mal estat per a si ha de passar una dona amb un cotxet o una persona amb cadira de rodes. A veure si en poc temps veiem totes les estacions (siguin de la línia que siguin) amb les andanes ben adaptades i amb ascensors com deu mana per a PMR.
Tots els cops que he fet fotos a Granollers-Centre amb el Jacob, sempre he creuat pel pas de fusta de les vies, el qual reitero que està en molt mal estat per a si ha de passar una dona amb un cotxet o una persona amb cadira de rodes. A veure si en poc temps veiem totes les estacions (siguin de la línia que siguin) amb les andanes ben adaptades i amb ascensors com deu mana per a PMR.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
alkolo89 escrigué:Però molts cops Nil, et causa perdre el temps.
Tots els cops que he fet fotos a Granollers-Centre amb el Jacob, sempre he creuat pel pas de fusta de les vies, el qual reitero que està en molt mal estat per a si ha de passar una dona amb un cotxet o una persona amb cadira de rodes. A veure si en poc temps veiem totes les estacions (siguin de la línia que siguin) amb les andanes ben adaptades i amb ascensors com deu mana per a PMR.
No no, si jo estic a favor de aixo, a més jo quan vaig a Granollers-Centre paso pel pas a Nivell, excepte alguns cops. El que dic es que els passos subterranis estan a moltes estacions del nostre nucli de Rodalies, i de altres.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
I amb raó estan, ja que és la manera més segura per creuar les vies (ja que molta gent que creua pels passos a final d'andana no mira), però amb més raó han de tenir un ascensor a banda i banda, ja que per desgràcia, no tothom pot fer ús de les cames per baixar escales o portar el cotxet a coll. A part, en estacions com Granollers-Centre que hi han trens sense parada, no m'imagino la que es podría liar amb la de gent íncivica que creua sense mirar si vinguès un tren sense parada. I sobre el tema de que estan a altres estacions, a com qui diu totes les estacions de la R2 estan, a la R4 en moltes tres quarts del mateix, i en les que no hi ha, s'està fent.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
alkolo89 escrigué:I amb raó estan, ja que és la manera més segura per creuar les vies (ja que molta gent que creua pels passos a final d'andana no mira), però amb més raó han de tenir un ascensor a banda i banda, ja que per desgràcia, no tothom pot fer ús de les cames per baixar escales o portar el cotxet a coll. A part, en estacions com Granollers-Centre que hi han trens sense parada, no m'imagino la que es podría liar amb la de gent íncivica que creua sense mirar si vinguès un tren sense parada. I sobre el tema de que estan a altres estacions, a com qui diu totes les estacions de la R2 estan, a la R4 en moltes tres quarts del mateix, i en les que no hi ha, s'està fent.
+1
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
alkolo89 escrigué:I amb raó estan, ja que és la manera més segura per creuar les vies (ja que molta gent que creua pels passos a final d'andana no mira), però amb més raó han de tenir un ascensor a banda i banda, ja que per desgràcia, no tothom pot fer ús de les cames per baixar escales o portar el cotxet a coll. A part, en estacions com Granollers-Centre que hi han trens sense parada, no m'imagino la que es podría liar amb la de gent íncivica que creua sense mirar si vinguès un tren sense parada. I sobre el tema de que estan a altres estacions, a com qui diu totes les estacions de la R2 estan, a la R4 en moltes tres quarts del mateix, i en les que no hi ha, s'està fent.
De fet, a Cardedeu em fa patir bastant el veure com alguns travessen la via.
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
És aquest el motiu que fa preocupar-se. De banda de l'aficionat, ja sap el que ha de fer, i va als llocs amb una mica de idea del que veurà, així que podem dir que pot creuar les vies amb certa seguretat, però hi ha molta gent que desconeix si passarà un tren o no, i és allà on pot haver una desgràcia. Una altra estació que em fa posar els pèls de punta és Gavà, on molta gent baixa de trens procedents de Castelldefels, Vilanova o Sant Vicenç de Calders, i creua per sobre les vies, sense mirar si ve o no ve un tren, que, en el cas que vingui, pot causar-li la mort, degut a que molts trens dels que passen per allí ho fan a una bona velocitat.
Pàgina 2 de 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Temas similares
» Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida
» Tot sobre la línia 9/10 (notícies, estat de les obres, inaguracions...)
» Propers talls al Metro
» Creació de "Ferrocarril en general"
» Creació / renovació d'estacions del Metro de BCN
» Tot sobre la línia 9/10 (notícies, estat de les obres, inaguracions...)
» Propers talls al Metro
» Creació de "Ferrocarril en general"
» Creació / renovació d'estacions del Metro de BCN
Pàgina 2 de 9
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M