Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
+11
Civia463
jtcurses
Martí
Altaria_trianilla1619
PoL
nilruiz
canalcole
Archie
UT440_132M
peregarcia
alkolo89
15 participantes
Pàgina 4 de 9
Pàgina 4 de 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Segons va comentar en Pere, el que es farà serà circular en via única uns dies. Els horaris ja estan inflats per aquest motiu.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
http://www.tarragonaradio.cat/detalleOM.asp?id=13812&t=La_retallada_inversora_podria_fer_endarrerir_la_reforma_de_lestacio
Durant la seva intervenció a la Línia Directa de Tarragona Ràdio, l’alcalde ha reconegut que la retallada inversora pot endarrerir les millores que l’ADIF ha d’efectuar a l’estació de trens de la ciutat.
L’Estat s’havia compromès a impulsar un seguit de mesures per eliminar les barreres arquitectòniques existents. Entre d’altres, Ajuntament i ADIF havien pactat fer una passera elevada per damunt de les vies per facilitar el pas a les persones amb mobilitat reduïda.
Estava previst que l’acord es fes públic al juny. Ara, però, es defineix de nou el calendari d’obres, a causa de les retallades en la inversió pública per part del Govern.
Ballesteros diu, però, que el projecte no perilla.
En resposta a un oient, l’alcalde ha reiterat que els Xiquets del Serrallo tindran un nou local al costat de la piscina municipal. Ha dit també que s’intensificarà la neteja a l’entorn del Teatre Romà o que es col•locarà nous contenidors a la Punta de la Mora. A més, ha explicat que es donarà ordres per desbrossar els espais amb més vegetació de Cala Tamarit, per evitar incendis.
La Línia Directa amb l’alcalde la podeu tornar a escoltar a www.tarragonaradio.cat.
Durant la seva intervenció a la Línia Directa de Tarragona Ràdio, l’alcalde ha reconegut que la retallada inversora pot endarrerir les millores que l’ADIF ha d’efectuar a l’estació de trens de la ciutat.
L’Estat s’havia compromès a impulsar un seguit de mesures per eliminar les barreres arquitectòniques existents. Entre d’altres, Ajuntament i ADIF havien pactat fer una passera elevada per damunt de les vies per facilitar el pas a les persones amb mobilitat reduïda.
Estava previst que l’acord es fes públic al juny. Ara, però, es defineix de nou el calendari d’obres, a causa de les retallades en la inversió pública per part del Govern.
Ballesteros diu, però, que el projecte no perilla.
En resposta a un oient, l’alcalde ha reiterat que els Xiquets del Serrallo tindran un nou local al costat de la piscina municipal. Ha dit també que s’intensificarà la neteja a l’entorn del Teatre Romà o que es col•locarà nous contenidors a la Punta de la Mora. A més, ha explicat que es donarà ordres per desbrossar els espais amb més vegetació de Cala Tamarit, per evitar incendis.
La Línia Directa amb l’alcalde la podeu tornar a escoltar a www.tarragonaradio.cat.
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Des de fa alguns dies, a Manlleu es tornen a vendre bitllets. El curiós és que els venen al bar, com si fos una estació de Rodalies, i no d'Adif. També s'ha dit que en breu funcionarà la megafonia.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Vaig penjar un enllaç crec que ahir al matí sobre una noticia de l'estació de Tgna, es pot saber on está ara?
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Bona pregunta perquè ni jo se on està. Estic parlant amb l'Oriol i ni ell ni jo em tocat res, així que no se si el Xavier l'ha tocat. Sigui com sigui, aprofito per dir-li al Xavier que ens comenti una mica el que va movent (si ho ha mogut), ja que a vegades ens tornem leros buscant coses l'Oriol i un servidor. Tanmateix, podria ser error del servidor, ja que fa uns dies es va esborrar misteriosament el de "Els nostres llocs de caça".
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
No, us equivoqueu. Ningú ha mogut res.
M'hi vaig adonar ahir a última hora que Enric va penjar la notícia a https://nouferrocat.forocatalan.com/renfe-catalunya-f4/avaries-incidencies-i-retards-a-renfe-t7-120.htm però no ho vaig moure, ho anava a fer avui se'm ha passat.
Ara moc cap aquí.
M'hi vaig adonar ahir a última hora que Enric va penjar la notícia a https://nouferrocat.forocatalan.com/renfe-catalunya-f4/avaries-incidencies-i-retards-a-renfe-t7-120.htm però no ho vaig moure, ho anava a fer avui se'm ha passat.
Ara moc cap aquí.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
CiU denuncia que Renfe suprimeix trens regionals http://www.diaridegirona.cat/comarques/2010/07/22/ciu-denuncia-que-renfe-suprimeix-trens-regionals-manera-encoberta/420564.html
Considera que ha suprimit trens regionals de manera encoberta i amb la complicitat del tripartit
GIRONA | DDG Convergència i Unió ha denunciat, a través del seu portaveu d'infraestructures al Parlament, que Renfe ha suprimir trens regionals de manera encoberta i amb la complicitat del tripartit. El convergent Josep Rull va especificar que "el Govern espanyol ha anul·lat viatges del servei de regionals de Catalunya de les línies entre Portbou i Barcelona, entre Barcelona-Lleida via Manresa i Lleida Barcelona per Valls, per falta de personal de conducció".
CiU ha recordat que el nou acord marc de conducció, vigent des de l'1 de juliol de 2010, planteja que els conductors no poden fer hores extra. En relació amb aquest fet, la Federació ha assenyalat que el sistema de regionals té un dèficit de personal que abans es cobria amb hores extres però que ara, en la mesura que no hi ha contractació de nou personal, obliga a anul·lar viatges de determinades línies. A més, "aquesta supressió de trajectes es realitza de manera encoberta, sense avisar ni als usuaris ni als ajuntaments afectats", ha denunciat Rull.
"Si fós aixis" quina barra...
Considera que ha suprimit trens regionals de manera encoberta i amb la complicitat del tripartit
GIRONA | DDG Convergència i Unió ha denunciat, a través del seu portaveu d'infraestructures al Parlament, que Renfe ha suprimir trens regionals de manera encoberta i amb la complicitat del tripartit. El convergent Josep Rull va especificar que "el Govern espanyol ha anul·lat viatges del servei de regionals de Catalunya de les línies entre Portbou i Barcelona, entre Barcelona-Lleida via Manresa i Lleida Barcelona per Valls, per falta de personal de conducció".
CiU ha recordat que el nou acord marc de conducció, vigent des de l'1 de juliol de 2010, planteja que els conductors no poden fer hores extra. En relació amb aquest fet, la Federació ha assenyalat que el sistema de regionals té un dèficit de personal que abans es cobria amb hores extres però que ara, en la mesura que no hi ha contractació de nou personal, obliga a anul·lar viatges de determinades línies. A més, "aquesta supressió de trajectes es realitza de manera encoberta, sense avisar ni als usuaris ni als ajuntaments afectats", ha denunciat Rull.
"Si fós aixis" quina barra...
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
No seria la primera negligència flagrant que comet la Renfe...
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Sincerament, treure serveis per falta de personal, ho trobo molt greu... això es passar-se i molt...
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Amb l'Estrella Costa Brava també n'hi han fotut algunes de doblades alguna vegada en que "misteriosament" i sense ni previ avís resulta que tenia com a estació d'origen Barcelona Sant Andreu Comtal.
Això a part de que com a mínim, en algunes de les seves parades per Catalunya, no disposa de cap horari sobre el paper a on hi aparegui el pas i parada d'aquest tren per a l'estació corresponent (per exemple, a Granollers Centre).
Això a part de que com a mínim, en algunes de les seves parades per Catalunya, no disposa de cap horari sobre el paper a on hi aparegui el pas i parada d'aquest tren per a l'estació corresponent (per exemple, a Granollers Centre).
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Per cert, avui el Costa Brava entre Portbou i Barcelona, em sembla que està suprimit i els viatgers tindran que anar amb l'últim MD del dia, a Sants cambiaràn de tren on suposadament anirien amb l'Estrella fins a Madrid amb un retard de 70 minuts.
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
ferrotren escrigué:Per cert, avui el Costa Brava entre Portbou i Barcelona, em sembla que està suprimit i els viatgers tindran que anar amb l'últim MD del dia, a Sants cambiaràn de tren on suposadament anirien amb l'Estrella fins a Madrid amb un retard de 70 minuts.
Circula amb un altre número, i va alhora segons Adif.
Granollers-Centre
21:30 PORTBOU 21:30 ESTRELLA C 11372
21:30 PORTBOU Cancelado ESTRELLA C 00372
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Archie escrigué:ferrotren escrigué:Per cert, avui el Costa Brava entre Portbou i Barcelona, em sembla que està suprimit i els viatgers tindran que anar amb l'últim MD del dia, a Sants cambiaràn de tren on suposadament anirien amb l'Estrella fins a Madrid amb un retard de 70 minuts.
Circula amb un altre número, i va alhora segons Adif.
Granollers-Centre
21:30 PORTBOU 21:30 ESTRELLA C 11372
21:30 PORTBOU Cancelado ESTRELLA C 00372
Doncs jo volia anar a Maçanet a caçar-lo pero no estava segur
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Ja arriba el cap de setmana, les últimes circulacions per l'estació (actualment baixador) de Montmeló. A la fotografia, al fons l'estació de viatgers, i en primer plà, el baixador nou provisional:
Salutacions.
Salutacions.
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
I quan es tallarà la circulació ferroviària per enllaçar el traçat provisional amb les vies principals?
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Jordi Freixas escrigué:I quan es tallarà la circulació ferroviària per enllaçar el traçat provisional amb les vies principals?
· Del trenta del set al dos del vuit.
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Hostia!!! Això vol dir que el Talgo Barcelona - París el dia 1 d'agost pot ser que circuli per la línia de la costa?
Invitat- Invitat
Obras Montmeló
Els tren de rodalies de la R2 acabarán el seu recorregut a Mollet-St. Fost, on es disposará d'un servei de autobus.
Mes informació:
Barcelona, 29 de julio .- Cambio de ubicación de la estación de Montmeló y modificación de servicios los días 30 y 31 de julio y 1 de agosto
Mes informació:
Barcelona, 29 de julio .- Cambio de ubicación de la estación de Montmeló y modificación de servicios los días 30 y 31 de julio y 1 de agosto
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Avui a l'estació de SVC estaba penjada una informació respecte a la linea de Mora per aquet cap de setmana, transbors amb autobús entre Mora i Flix per millora d'infraestructuras.
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
http://web02.renfe.es/u13/MTR/UltimaHora.nsf/Leer%20Noticia?OpenAgent&id=EAC26279856913E6C125776E004D7650ems56 escrigué:Avui a l'estació de SVC estaba penjada una informació respecte a la linea de Mora per aquet cap de setmana, transbors amb autobús entre Mora i Flix per millora d'infraestructuras.
I aquí el PDF amb els trens afectats.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Seguretat ferroviària | revisió a una trama clau del transport públic http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/societat/20100809/meitat-les-estacions-obliguen-travessar-les-vies/426915.shtml
La meitat de les estacions de tren sols tenen passos per creuar arran de viaLa xarxa de rodalies de Barcelona concentra la majoria d'accessos exempts de qualsevol risc
95 de les 200 instal·lacions catalanes sí que estan dotades d'enllaços subterranis o elevats
La meitat de les estacions i baixadors de Renfe que gestiona l'empresa pública Adif a Catalunya, exactament 105 de 200 (el 52%), tenen passos a nivell que els passatgers han d'utilitzar per canviar d'andana, abandonar l'estació o passar-hi simplement per travessar d'un costat a l'altre de la població. Aquesta és la conclusió a què ha arribat EL PERIÓDICO després de revisar les 200 estacions de la xarxa, ja que Adif no va proporcionar al diari aquesta informació.
Estacions sense nivell a Catalunya El teló de ferro El nou reglament obliga a construir accessos només en instal·lacions noves És a dir, els passatgers disposen de passos elevats o subterranis que eviten el risc que sempre comporta creuar la via en 95 de les 200 estacions de la xarxa. Aquest tipus d'instal·lacions per evitar que els passatgers trepitgin les vies van prendre especial rellevància després de l'accident de la revetlla de Sant Joan a Castelldefels, en què van morir 12 joves, i el de dilluns passat a Torelló (Osona), en què va morir una dona. En tots dos casos, el motiu de la tragèdia va ser la imprudència. A Castelldefels, el baixador comptava amb un pas inferior de construcció recent. A Torelló, la víctima passava d'una andana a l'altra per un pas que compleix amb les normes de seguretat. Aquest pas, dotat de rampes i un terra antilliscant que milloren la seguretat i faciliten el pas de les persones sobre els rails, és l'única manera de passar d'andana a andana a Torelló i en desenes d'altres estacions catalanes.
RODALIES La majoria dels passos segurs (elevats o subterranis) es concentren a les grans estacions i a les de la xarxa de rodalies de Barcelona. Malgrat això, són moltes les poblacions importants que només disposen a les seves estacions de passos que obliguen a travessar per sobre de les vies. És el cas de Tàrrega (Urgell), Manlleu (Osona), Valls (Alt Camp), Salou (Tarragonès) i Cambrils (Baix Camp).
Al tram que va des de l'estació de Granollers-Canovelles fins a Puircerdà, totes les estacions menys la de Vic tenen un pas de vianants de característiques semblants al de Torelló. Alguns, però, encara mantenen les velles travesses de fusta. De totes maneres, hi ha sis estacions que disposen d'una sola via i per tant no cal un pas per a vianants.
LÍNIES DE VIA ÚNICA / Existeixen altres línies de la xarxa secundària –amb via única i poc trànsit de trens– on la majoria de les estacions només tenen passos en superfície perquè gairebé no s'utilitzen o, simplement, perquè no són necessaris. Aquest és el cas de la línia que va des de Reus fins a l'interior per les poblacions de Flix i Ascó (Ribera d'Ebre).
Adif compta amb un Pla d'Accessibilitat que té l'objectiu de garantir «la plena autonomia en l'accés a les seves estacions» al 90% dels viatgers el 2012 i al 100% el 2014. L'empresa informa en un comunicat que des del 2005 ha invertit 507 milions d'euros «en la construcció, modernització i millora dels accessos en 186 estacions de Catalunya, el 92% del total».
Aquesta setmana, precisament, Adif va finalitzar la primera fase de les obres per millorar els accessos a l'estació de Caldes d'Estrac (Maresme) amb un pressupost de 355.000 euros. En la segona fase està projectat construir un pas inferior amb ascensor i escales mecàniques.
UNA XARXA ABANDONADA Ricard Riol, president de l'associació Promoció del Transport Públic (PTP), considera que, tot i que els últims anys s'estan fent moltes obres de millora, «és urgent una reforma» de la majoria de passos existents. «La xarxa ha estat abandonada durant gairebé 30 anys», justifica.
Riol recorda com un important avanç que el nou pla de rodalies prevegi que totes les estacions han de tenir passos segurs i adaptats per a persones que van en cadira de rodes. «L'important és que hi hagi passos segurs, informació i que estiguin adaptats per a persones amb minusvalidesa», destaca.
Comentaris (7) Vots: +0 -0 Compartir:
La meitat de les estacions de tren sols tenen passos per creuar arran de viaLa xarxa de rodalies de Barcelona concentra la majoria d'accessos exempts de qualsevol risc
95 de les 200 instal·lacions catalanes sí que estan dotades d'enllaços subterranis o elevats
La meitat de les estacions i baixadors de Renfe que gestiona l'empresa pública Adif a Catalunya, exactament 105 de 200 (el 52%), tenen passos a nivell que els passatgers han d'utilitzar per canviar d'andana, abandonar l'estació o passar-hi simplement per travessar d'un costat a l'altre de la població. Aquesta és la conclusió a què ha arribat EL PERIÓDICO després de revisar les 200 estacions de la xarxa, ja que Adif no va proporcionar al diari aquesta informació.
Estacions sense nivell a Catalunya El teló de ferro El nou reglament obliga a construir accessos només en instal·lacions noves És a dir, els passatgers disposen de passos elevats o subterranis que eviten el risc que sempre comporta creuar la via en 95 de les 200 estacions de la xarxa. Aquest tipus d'instal·lacions per evitar que els passatgers trepitgin les vies van prendre especial rellevància després de l'accident de la revetlla de Sant Joan a Castelldefels, en què van morir 12 joves, i el de dilluns passat a Torelló (Osona), en què va morir una dona. En tots dos casos, el motiu de la tragèdia va ser la imprudència. A Castelldefels, el baixador comptava amb un pas inferior de construcció recent. A Torelló, la víctima passava d'una andana a l'altra per un pas que compleix amb les normes de seguretat. Aquest pas, dotat de rampes i un terra antilliscant que milloren la seguretat i faciliten el pas de les persones sobre els rails, és l'única manera de passar d'andana a andana a Torelló i en desenes d'altres estacions catalanes.
RODALIES La majoria dels passos segurs (elevats o subterranis) es concentren a les grans estacions i a les de la xarxa de rodalies de Barcelona. Malgrat això, són moltes les poblacions importants que només disposen a les seves estacions de passos que obliguen a travessar per sobre de les vies. És el cas de Tàrrega (Urgell), Manlleu (Osona), Valls (Alt Camp), Salou (Tarragonès) i Cambrils (Baix Camp).
Al tram que va des de l'estació de Granollers-Canovelles fins a Puircerdà, totes les estacions menys la de Vic tenen un pas de vianants de característiques semblants al de Torelló. Alguns, però, encara mantenen les velles travesses de fusta. De totes maneres, hi ha sis estacions que disposen d'una sola via i per tant no cal un pas per a vianants.
LÍNIES DE VIA ÚNICA / Existeixen altres línies de la xarxa secundària –amb via única i poc trànsit de trens– on la majoria de les estacions només tenen passos en superfície perquè gairebé no s'utilitzen o, simplement, perquè no són necessaris. Aquest és el cas de la línia que va des de Reus fins a l'interior per les poblacions de Flix i Ascó (Ribera d'Ebre).
Adif compta amb un Pla d'Accessibilitat que té l'objectiu de garantir «la plena autonomia en l'accés a les seves estacions» al 90% dels viatgers el 2012 i al 100% el 2014. L'empresa informa en un comunicat que des del 2005 ha invertit 507 milions d'euros «en la construcció, modernització i millora dels accessos en 186 estacions de Catalunya, el 92% del total».
Aquesta setmana, precisament, Adif va finalitzar la primera fase de les obres per millorar els accessos a l'estació de Caldes d'Estrac (Maresme) amb un pressupost de 355.000 euros. En la segona fase està projectat construir un pas inferior amb ascensor i escales mecàniques.
UNA XARXA ABANDONADA Ricard Riol, president de l'associació Promoció del Transport Públic (PTP), considera que, tot i que els últims anys s'estan fent moltes obres de millora, «és urgent una reforma» de la majoria de passos existents. «La xarxa ha estat abandonada durant gairebé 30 anys», justifica.
Riol recorda com un important avanç que el nou pla de rodalies prevegi que totes les estacions han de tenir passos segurs i adaptats per a persones que van en cadira de rodes. «L'important és que hi hagi passos segurs, informació i que estiguin adaptats per a persones amb minusvalidesa», destaca.
Comentaris (7) Vots: +0 -0 Compartir:
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Josep Serré informa al FTC, que el 6 de setembre s'obrirà el tram St. Andreu Arenal - Arc de Triomf, una setmana abans del previst.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Sí, molt bé. Però sobre el tram Manresa - Lleida res de res, no? Si tants problemes hi han a les arques de l'estat que no es poden permetre ni tornar a muntar la catenària, millor que es deixin d'hòsties i que hi posen automotors dièsel...
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
El tren té 8 milions d’usuaris cada any al tram entre Barcelona i Vic
Vista de l'estació de tren de Vic. SAGI SERRA.
última actualització: 14-08-2010 (20:00)
Agustí Danés
Un estudi elaborat pel Consell Comarcal d’Osona sobre el desdoblament de la línia de tren de Vic explica que pel tram de l’Hospitalet a Vic hi viatgen, cada any, 8 milions d’usuaris.
Les obres per fer el desdoblament entre Montcada i Vic, amb un traçat de 60 quilòmetres, tindran un cost de 785,2 milions d’euros incloent-hi les redaccions del projecte i les expropiacions i un termini d’execució de 12 anys.
I les obres no començaran de seguida. Després de les al·legacions a l’estudi informatiu, presentades entre el novembre de 2008 i el febrer de 2010 i que quedaran recollides a l’estudi informatiu definitiu, s’haurà d’anar pel projecte executiu.
L’elaboració d’aquest projecte suposarà, almenys, dos anys més de feina. I, després, s’hauran de licitar i adjudicar les obres. Ho va explicar, aquest dimecres, el president del Consell d’Osona, Miquel Arisa, a la resta d’alcaldes que formen part de la comissió que fa el seguiment del projecte de desdoblament.
Aquesta comissió es va reunir el 29 d’abril a Puigcerdà, on es va decidir que presidència i gerència del Consell d’Osona elaborarien aquest treball. L’estudi s’ha fet durant els mesos de maig i juny a partir d’entrevistes amb tots els alcaldes del tram de línia de Figaró a Montcada, on hi ha la major complexitat urbanística. Si es resol aquest tram, el desdoblament fins a Vic anirà rodat.
A l’estudi també hi apareixen altres dades estadístiques. Per exemple, al tram de Vic a la Tor de Querol, que travessa Osona nord i tot el Ripollès, hi viatgen, cada any, 400.000 persones. De Barcelona a Vic, diu l’estudi, hi ha, cada dia, 27 trens, dels quals n’hi ha 9 que continuen fins a Ripoll i 6 més fins a Puigcerdà-La Tor de Querol.
A la línia també hi circulen 4 trens que arriben a la Garriga i 5 més que es queden a Granollers. El trànsit de mercaderies, tot i que tècnicament es tracta d’una línia internacional, és ridícul. “S’estima que circula un tren per sentit i dia. Aquest trànsit té el seu origen a Alstom (Mollet del Vallès), Productes Gallo (Granollers) i a l’estació de Balenyà-Tona-Seva”, diu textualment l’estudi.
Les previsions de trànsit apunten que el 2020 utilitzaran diàriament la línia fins a Vic 40.600 persones i l’any 2040, 60.700. També es preveu que passin a circular 48 trens dia i sentit, amb una freqüència en hora punta de 18 minuts i en hora vall de 30 minuts. En el tram de Vic a Ripoll es preveuen freqüències de 36 i 60 minuts, respectivament.
El9nou
Vista de l'estació de tren de Vic. SAGI SERRA.
última actualització: 14-08-2010 (20:00)
Agustí Danés
Un estudi elaborat pel Consell Comarcal d’Osona sobre el desdoblament de la línia de tren de Vic explica que pel tram de l’Hospitalet a Vic hi viatgen, cada any, 8 milions d’usuaris.
Les obres per fer el desdoblament entre Montcada i Vic, amb un traçat de 60 quilòmetres, tindran un cost de 785,2 milions d’euros incloent-hi les redaccions del projecte i les expropiacions i un termini d’execució de 12 anys.
I les obres no començaran de seguida. Després de les al·legacions a l’estudi informatiu, presentades entre el novembre de 2008 i el febrer de 2010 i que quedaran recollides a l’estudi informatiu definitiu, s’haurà d’anar pel projecte executiu.
L’elaboració d’aquest projecte suposarà, almenys, dos anys més de feina. I, després, s’hauran de licitar i adjudicar les obres. Ho va explicar, aquest dimecres, el president del Consell d’Osona, Miquel Arisa, a la resta d’alcaldes que formen part de la comissió que fa el seguiment del projecte de desdoblament.
Aquesta comissió es va reunir el 29 d’abril a Puigcerdà, on es va decidir que presidència i gerència del Consell d’Osona elaborarien aquest treball. L’estudi s’ha fet durant els mesos de maig i juny a partir d’entrevistes amb tots els alcaldes del tram de línia de Figaró a Montcada, on hi ha la major complexitat urbanística. Si es resol aquest tram, el desdoblament fins a Vic anirà rodat.
A l’estudi també hi apareixen altres dades estadístiques. Per exemple, al tram de Vic a la Tor de Querol, que travessa Osona nord i tot el Ripollès, hi viatgen, cada any, 400.000 persones. De Barcelona a Vic, diu l’estudi, hi ha, cada dia, 27 trens, dels quals n’hi ha 9 que continuen fins a Ripoll i 6 més fins a Puigcerdà-La Tor de Querol.
A la línia també hi circulen 4 trens que arriben a la Garriga i 5 més que es queden a Granollers. El trànsit de mercaderies, tot i que tècnicament es tracta d’una línia internacional, és ridícul. “S’estima que circula un tren per sentit i dia. Aquest trànsit té el seu origen a Alstom (Mollet del Vallès), Productes Gallo (Granollers) i a l’estació de Balenyà-Tona-Seva”, diu textualment l’estudi.
Les previsions de trànsit apunten que el 2020 utilitzaran diàriament la línia fins a Vic 40.600 persones i l’any 2040, 60.700. També es preveu que passin a circular 48 trens dia i sentit, amb una freqüència en hora punta de 18 minuts i en hora vall de 30 minuts. En el tram de Vic a Ripoll es preveuen freqüències de 36 i 60 minuts, respectivament.
El9nou
Pàgina 4 de 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Temas similares
» Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida
» Tot sobre la línia 9/10 (notícies, estat de les obres, inaguracions...)
» Propers talls al Metro
» Creació de "Ferrocarril en general"
» Creació / renovació d'estacions del Metro de BCN
» Tot sobre la línia 9/10 (notícies, estat de les obres, inaguracions...)
» Propers talls al Metro
» Creació de "Ferrocarril en general"
» Creació / renovació d'estacions del Metro de BCN
Pàgina 4 de 9
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M