Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
+11
Civia463
jtcurses
Martí
Altaria_trianilla1619
PoL
nilruiz
canalcole
Archie
UT440_132M
peregarcia
alkolo89
15 participantes
Pàgina 6 de 9
Pàgina 6 de 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Deixo aqui la noticia...sino es el lloc adecuat es cambia...
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/2-societat/5-societat/297102.html
Freqüències de rodalies a la línia Lleida-Balaguer
La Generalitat compromet 50 milions per crear trams de doble via i passar de 8 a 18 trens diaris per sentit
L'obra trigarà almenys tres anys
Nadal calcula que pot tenir un milió d'usuaris anuals
Notícies de ...
Balaguer Vallfogona de Balaguer Vilanova de la Barca Les Borges Blanques La Pobla de Segur Mollerussa Alcoletge Térmens Tàrrega Cervera Lleida El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) publica avui l'estudi informatiu per a la implantació del tren tramvia entre Lleida i Balaguer, aprofitant la línia existent de Lleida a la Pobla de Segur que gestiona la Generalitat des que Renfe se'n va desfer per falta d'ús. Segons el projecte, presentat ahir a Balaguer pel conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, es faran trams de doble via en alguns punts del recorregut entre Lleida i Balaguer per tal d'incrementar les expedicions fins als 18 trens per dia i sentit. Ara mateix n'hi ha 8.
Amb aquest objectiu, Nadal confia que la línia sigui finalment una alternativa al transport privat i tingui en el futur un milió d'usuaris a l'any. El 2009 es van comptabilitzar 239.000 usuaris.
La implantació del tren tramvia preveu també la reforma i adaptació urbana de les quatre estacions intermèdies: Alcoletge, Vilanova de la Barca, Térmens i Vallfogona de Balaguer. També inclou la construcció d'una variant i una nova estació a Balaguer. Aquesta variant és la peça més costosa de tota l'operació.
L'actuació té un cost d'uns 50 milions d'euros, segons han calculat els tècnics del departament. Nadal confia que en cinc o sis mesos estigui enllestit i aprovat el projecte constructiu. Amb això, Nadal calcula un període mínim de tres anys per fer realitat l'obra. És a dir, cap a principis del 2014. Fins llavors, els trens entre Lleida i Balaguer continuaran amb les freqüències actuals.
Tot aquest calendari passa per unes eleccions a la cantonada que podrien portar a un canvi de govern. Potser per això, l'alcalde de Balaguer, el socialista Miquel Aguilà, que ahir va acompanyar Nadal en la presentació, va reclamar al conseller que el compromís pressupostari i d'obres d'aquest projecte quedi fixat aviat en forma de conveni.
Quant a la resta de la línia entre Balaguer i la Pobla de Segur, el govern no veu necessari un augment de freqüències.
La unió de Lleida amb Balaguer amb freqüències de 18 trens al dia seria un primer pas cap a la creació d'un sistema de rodalies a Lleida. El problema és que les altres línies depenen de Renfe, que, de moment, no ha fet cap pas en aquest sentit. El sistema, si mai es constitueix, podria tenir enllaços amb les línies actuals amb ciutats com Mollerussa, Tàrrega, Cervera, les Borges Blanques, Binèfar i Montsó
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/2-societat/5-societat/297102.html
Freqüències de rodalies a la línia Lleida-Balaguer
La Generalitat compromet 50 milions per crear trams de doble via i passar de 8 a 18 trens diaris per sentit
L'obra trigarà almenys tres anys
Nadal calcula que pot tenir un milió d'usuaris anuals
Notícies de ...
Balaguer Vallfogona de Balaguer Vilanova de la Barca Les Borges Blanques La Pobla de Segur Mollerussa Alcoletge Térmens Tàrrega Cervera Lleida El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) publica avui l'estudi informatiu per a la implantació del tren tramvia entre Lleida i Balaguer, aprofitant la línia existent de Lleida a la Pobla de Segur que gestiona la Generalitat des que Renfe se'n va desfer per falta d'ús. Segons el projecte, presentat ahir a Balaguer pel conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, es faran trams de doble via en alguns punts del recorregut entre Lleida i Balaguer per tal d'incrementar les expedicions fins als 18 trens per dia i sentit. Ara mateix n'hi ha 8.
Amb aquest objectiu, Nadal confia que la línia sigui finalment una alternativa al transport privat i tingui en el futur un milió d'usuaris a l'any. El 2009 es van comptabilitzar 239.000 usuaris.
La implantació del tren tramvia preveu també la reforma i adaptació urbana de les quatre estacions intermèdies: Alcoletge, Vilanova de la Barca, Térmens i Vallfogona de Balaguer. També inclou la construcció d'una variant i una nova estació a Balaguer. Aquesta variant és la peça més costosa de tota l'operació.
L'actuació té un cost d'uns 50 milions d'euros, segons han calculat els tècnics del departament. Nadal confia que en cinc o sis mesos estigui enllestit i aprovat el projecte constructiu. Amb això, Nadal calcula un període mínim de tres anys per fer realitat l'obra. És a dir, cap a principis del 2014. Fins llavors, els trens entre Lleida i Balaguer continuaran amb les freqüències actuals.
Tot aquest calendari passa per unes eleccions a la cantonada que podrien portar a un canvi de govern. Potser per això, l'alcalde de Balaguer, el socialista Miquel Aguilà, que ahir va acompanyar Nadal en la presentació, va reclamar al conseller que el compromís pressupostari i d'obres d'aquest projecte quedi fixat aviat en forma de conveni.
Quant a la resta de la línia entre Balaguer i la Pobla de Segur, el govern no veu necessari un augment de freqüències.
La unió de Lleida amb Balaguer amb freqüències de 18 trens al dia seria un primer pas cap a la creació d'un sistema de rodalies a Lleida. El problema és que les altres línies depenen de Renfe, que, de moment, no ha fet cap pas en aquest sentit. El sistema, si mai es constitueix, podria tenir enllaços amb les línies actuals amb ciutats com Mollerussa, Tàrrega, Cervera, les Borges Blanques, Binèfar i Montsó
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
A veure si amb el canvi de govern al proper novembre s'obliden d'una vegada de l'animalada aquesta de convertir mitja xarxa nacional a tren tram...
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Jordi Freixas escrigué:A veure si amb el canvi de govern al proper novembre s'obliden d'una vegada de l'animalada aquesta de convertir mitja xarxa nacional a tren tram...
El govern no efectuarà el canvi fins al desembre, quan es fa l'investidura del nou president.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Redacció Barcelona | Actualitzat el 20/09/2010 a les 13:05h
El 29 de setembre, incomunicats
Els sindicats no volen vols internacionals ni trens no regionals durant la vaga general
Antonio del Campo, de CCOO, i José Javier Cubillo, d'UGT, han lliurat aquest dilluns al ministeri de Foment la proposta de serveis mínims en el sector dels transports per la vaga general. Foto: Miquel Codolar
CCOO i UGT han presentat aquest dilluns la seva proposta de serveis mínims de transport per la vaga general del proper 29 de setembre. A la proposta que han portat al ministeri de Foment Antonio del Campo, de CCOO, i José Javier Cubillo, d'UGT, demanen que no hi hagi cap vol internacional ni cap tren que no sigui regional. Els sindicalistes han explicat que la proposta que han fet es basa en la que van presentar per la vaga general del 20 de juny del 2002, que va enfrontar al govern de José María Aznar amb els sindicats, però que els tribunals van reconèixer com a vàlida anys després. Per això consideren que és un bon punt de partida per arribar a un acord amb el govern espanyol.
La proposta demana que un mateix recorregut no es pugui dur a terme amb dos mitjans de transport diferents, per tal de garantir el dret a la vaga dels treballadors. Rebutgen el transport de mercaderies en tots els tipus de transport 'excepte els necessaris per garantir la vida, la salut i la seguretat de les persones'. Demanen 'un lloc apropiat' a les administracions públiques perquè els comitès de vaga puguin dur a terme el seguiment i control dels acords sobre serveis mínims i exigeixen a les empreses el 'lliure accés' per poder exercir 'amb garanties les seves funcions'.
Pel que fa al transport aeri, el document presentat garanteix mantenir un vol d'anada i tornada de l'Estat a Melilla, un vol d'anada i tornada entre els aeroports de l'Estat que estiguin separats per més de 500 quilòmetres i un vol d'anada i tornada dels serveis regulars. Pel que fa als vols internacionals, només s''acceptarà' l'arribada dels que hagin sortit el dia abans i no en sortirà cap. A més, cap ruta internacional podrà sobrevolar l'espai aeri de l'Estat i per això haurà de variar el seu pla de vol.
Els trens de llarg recorregut queden suprimits. Pel que fa als trens de rodalies, de les sis a les nou del matí circularà un tren cada mitja hora. De les sis de la tarda a les nou de la nit podrà sortir un tren cada hora a cada línia i sentit.
Es manté la sortida de cinc vaixells en les rutes Barcelona-Palma-Barcelona, Maó-Barcelona-Eivissa, Màlaga-Melilla-Màlaga, Algesires-Ceuta-Algesires i Cadis-Les Palmes-Tenerife-Cadis. A part d'aquestes rutes es mantindran els serveis de Salvament i Seguretat Marítima.
Les línies d'autobusos que depenen de l'administració central i coincideixin amb altres modes transport no sortiran. On aquest transport sigui l'única possibilitat per desplaçar-se es reduirà la freqüència de manera que si diàriament surten d'una a quatre expedicions, en sortirà només una, si en surten de cinc a set, es mantindran dos serveis, i si n'hi ha més de vuit, se'n mantindran tres. Cada expedició només podrà comptar amb un vehicle.
Pel que fa als túnels i les autopistes, els serveis mínims seran d'una persona de guàrdia a cada centre de control per si hi ha accidents i un equip de guàrdia de dos operaris de manteniment per torn a cada centre de treball per actuar si hi ha accidents.
Ara el ministeri de Foment haurà d'analitzar aquesta proposta i arribar a un acord amb els sindicats abans de la vaga general.
Nació Digital
El 29 de setembre, incomunicats
Els sindicats no volen vols internacionals ni trens no regionals durant la vaga general
Antonio del Campo, de CCOO, i José Javier Cubillo, d'UGT, han lliurat aquest dilluns al ministeri de Foment la proposta de serveis mínims en el sector dels transports per la vaga general. Foto: Miquel Codolar
CCOO i UGT han presentat aquest dilluns la seva proposta de serveis mínims de transport per la vaga general del proper 29 de setembre. A la proposta que han portat al ministeri de Foment Antonio del Campo, de CCOO, i José Javier Cubillo, d'UGT, demanen que no hi hagi cap vol internacional ni cap tren que no sigui regional. Els sindicalistes han explicat que la proposta que han fet es basa en la que van presentar per la vaga general del 20 de juny del 2002, que va enfrontar al govern de José María Aznar amb els sindicats, però que els tribunals van reconèixer com a vàlida anys després. Per això consideren que és un bon punt de partida per arribar a un acord amb el govern espanyol.
La proposta demana que un mateix recorregut no es pugui dur a terme amb dos mitjans de transport diferents, per tal de garantir el dret a la vaga dels treballadors. Rebutgen el transport de mercaderies en tots els tipus de transport 'excepte els necessaris per garantir la vida, la salut i la seguretat de les persones'. Demanen 'un lloc apropiat' a les administracions públiques perquè els comitès de vaga puguin dur a terme el seguiment i control dels acords sobre serveis mínims i exigeixen a les empreses el 'lliure accés' per poder exercir 'amb garanties les seves funcions'.
Pel que fa al transport aeri, el document presentat garanteix mantenir un vol d'anada i tornada de l'Estat a Melilla, un vol d'anada i tornada entre els aeroports de l'Estat que estiguin separats per més de 500 quilòmetres i un vol d'anada i tornada dels serveis regulars. Pel que fa als vols internacionals, només s''acceptarà' l'arribada dels que hagin sortit el dia abans i no en sortirà cap. A més, cap ruta internacional podrà sobrevolar l'espai aeri de l'Estat i per això haurà de variar el seu pla de vol.
Els trens de llarg recorregut queden suprimits. Pel que fa als trens de rodalies, de les sis a les nou del matí circularà un tren cada mitja hora. De les sis de la tarda a les nou de la nit podrà sortir un tren cada hora a cada línia i sentit.
Es manté la sortida de cinc vaixells en les rutes Barcelona-Palma-Barcelona, Maó-Barcelona-Eivissa, Màlaga-Melilla-Màlaga, Algesires-Ceuta-Algesires i Cadis-Les Palmes-Tenerife-Cadis. A part d'aquestes rutes es mantindran els serveis de Salvament i Seguretat Marítima.
Les línies d'autobusos que depenen de l'administració central i coincideixin amb altres modes transport no sortiran. On aquest transport sigui l'única possibilitat per desplaçar-se es reduirà la freqüència de manera que si diàriament surten d'una a quatre expedicions, en sortirà només una, si en surten de cinc a set, es mantindran dos serveis, i si n'hi ha més de vuit, se'n mantindran tres. Cada expedició només podrà comptar amb un vehicle.
Pel que fa als túnels i les autopistes, els serveis mínims seran d'una persona de guàrdia a cada centre de control per si hi ha accidents i un equip de guàrdia de dos operaris de manteniment per torn a cada centre de treball per actuar si hi ha accidents.
Ara el ministeri de Foment haurà d'analitzar aquesta proposta i arribar a un acord amb els sindicats abans de la vaga general.
Nació Digital
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Web de l'Ajuntament de Barcelona
Modificació de serveis a la línia R2 sud de Rodalies
A causa de les obres de construcció dels passos inferiors a l'estació de Gavà, el servei de Rodalies de la línia R2 sud es modificarà els caps de setmana dels dies 2 i 3, i 16 i 17 d'octubre. En el trajecte Barcelona - Vilanova i la Geltrú, es reduirà la circulació ferroviària a dos trens per hora i sentit.
Aquest dijous, 30 de setembre, Adif ha iniciat les obres de construcció dels passos inferiors a l'estació de Gavà i, a causa de la complexitat dels treballs, es modifiquen alguns dels serveis de la línia R2 sud de Rodalies de Catalunya, Barcelona - Sant Vicenç de Calders per Vilanova i la Geltrú.
Així, els caps de setmana dels dies 2 i 3 i 16 i 17 d'octubre, en el trajecte Barcelona-Vilanova i la Geltrú, es reduirà la circulació ferroviària a dos trens per hora i sentit.
La resta de relacions de la línia i la resta de serveis de Rodalies mantenen les circulacions habituals.
Per a més informació, els usuaris es poden adreçar a les estacions, al telèfon 902 410 041 i 902 320 320, així com als webs www.gencat.cat/rodalies, www.renfe.com i www.adif.es.
I a la R1, s'ha suprimit un pas a nivell, el de Malgrat de Mar:
Maresme 360
Malgrat inaugura avui el pas elevat del Molí Vell
Amb aquesta obra es converteix en el primer municipi del Maresme sense passos a nivell
30/09/2010.-Aquest dijous per la tarda Malgrat de Mar es convertirà en el primer municipi del Maresme sense passos a nivell amb la inauguració del pas elevat sobre la via del tren al Molí Vell.
Les obres han durat mesos i han comportat el tall de la carretera entre Malgrat i Blanes (també coneguda com a carretera vella) per la qual cosa el trànsit entre les dues poblacions s’ha hagut de desviar per Palafolls i per la zona dels camps de conreu de Malgrat. L’actuació ha tingut un cost total aproximat d'uns 3 milions d’euros segons ha explicat l'alcaldessa de Malgrat de Mar, Conxita Campoy, a maresme360. Les obres també han comportat la construcció d’un pas elevat, una rotonda, una variant i l’arranjament de dos camins.
A l’acte d’inauguració està prevista la presència del president d’ADIF, Antonio González, del delegat del govern, Joan Rangel, i de l’alcaldessa de la població, Conxita Campoy.
L’última víctima mortal en aquest punt es va produïr el passat mes de març quan el cotxe en el que viatjava un jove malgratenc amb un acompanyant va ser envestit per un tren que circulava en direcció Blanes.
Modificació de serveis a la línia R2 sud de Rodalies
A causa de les obres de construcció dels passos inferiors a l'estació de Gavà, el servei de Rodalies de la línia R2 sud es modificarà els caps de setmana dels dies 2 i 3, i 16 i 17 d'octubre. En el trajecte Barcelona - Vilanova i la Geltrú, es reduirà la circulació ferroviària a dos trens per hora i sentit.
Aquest dijous, 30 de setembre, Adif ha iniciat les obres de construcció dels passos inferiors a l'estació de Gavà i, a causa de la complexitat dels treballs, es modifiquen alguns dels serveis de la línia R2 sud de Rodalies de Catalunya, Barcelona - Sant Vicenç de Calders per Vilanova i la Geltrú.
Així, els caps de setmana dels dies 2 i 3 i 16 i 17 d'octubre, en el trajecte Barcelona-Vilanova i la Geltrú, es reduirà la circulació ferroviària a dos trens per hora i sentit.
La resta de relacions de la línia i la resta de serveis de Rodalies mantenen les circulacions habituals.
Per a més informació, els usuaris es poden adreçar a les estacions, al telèfon 902 410 041 i 902 320 320, així com als webs www.gencat.cat/rodalies, www.renfe.com i www.adif.es.
I a la R1, s'ha suprimit un pas a nivell, el de Malgrat de Mar:
Maresme 360
Malgrat inaugura avui el pas elevat del Molí Vell
Amb aquesta obra es converteix en el primer municipi del Maresme sense passos a nivell
30/09/2010.-Aquest dijous per la tarda Malgrat de Mar es convertirà en el primer municipi del Maresme sense passos a nivell amb la inauguració del pas elevat sobre la via del tren al Molí Vell.
Les obres han durat mesos i han comportat el tall de la carretera entre Malgrat i Blanes (també coneguda com a carretera vella) per la qual cosa el trànsit entre les dues poblacions s’ha hagut de desviar per Palafolls i per la zona dels camps de conreu de Malgrat. L’actuació ha tingut un cost total aproximat d'uns 3 milions d’euros segons ha explicat l'alcaldessa de Malgrat de Mar, Conxita Campoy, a maresme360. Les obres també han comportat la construcció d’un pas elevat, una rotonda, una variant i l’arranjament de dos camins.
A l’acte d’inauguració està prevista la presència del president d’ADIF, Antonio González, del delegat del govern, Joan Rangel, i de l’alcaldessa de la població, Conxita Campoy.
L’última víctima mortal en aquest punt es va produïr el passat mes de març quan el cotxe en el que viatjava un jove malgratenc amb un acompanyant va ser envestit per un tren que circulava en direcció Blanes.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Aquet matí a SVC i vist als panell informatius els horaris d'aquet cap de setmana i el proper respecte a la R-2 sud...solament constan 4 rodalies destí Vilanova i dos d'aquesta estació fins Sants...després els horaris s'incrementan amb 5 minuts la arribada a SVC i al revés surtiran 2 minuts abans...
Invitat- Invitat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
ems56 escrigué:Aquet matí a SVC i vist als panell informatius els horaris d'aquet cap de setmana i el proper respecte a la R-2 sud...solament constan 4 rodalies destí Vilanova i dos d'aquesta estació fins Sants...després els horaris s'incrementan amb 5 minuts la arribada a SVC i al revés surtiran 2 minuts abans...
El temps que tenen parat el Rodalies a l'entrada de Sant Vicenç...
De veritat, aquesta és una de les coses que més ràbia em fa, junt amb l'avançament de l'Alaris al Reus a SVC, i el material buit de les 21.30...
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
http://www.naciodigital.cat/osona/noticia/22531/govern/espanyol/destina/meur/millora/linia/tren/puigcerda
El govern espanyol destina 4 MEUR a la millora de la línia de tren de Puigcerdà
Els Pressupostos Generals de l’Estat també contemplen la supressió de dos passos a nivell i la restauració de la catedral de Vic.
Un comboi sortint de l'estació de Vic. Foto: Adrià Costa
La xarxa ferroviària, amb un total de 12.863.500 milions d'euros, és l'àmbit de la Catalunya Central que rep les principals inversions previstes als Pressupostos Generals de l'Estat, via Ministerio de Fomento, que aquest dijous la vicepresidenta econòmica, Elena Salgado, ha presentat al Congrés dels Diputats. Els comptes proposats pel govern espanyol preveuen la millora de la línia Calaf-Manresa i de la Barcelona-Terrassa Manresa, planteja millores a la línia Barcelona-Puigcerdà, la integració ferroviària a Vilanova i la Geltrú i supressions de passos a nivell a Manlleu i Ripoll.
Els pressupostos que ha presentat Salgado al Congrés preveuen una inversió de 4.106.200 euros en obres de millora durant el 2011 a la línia Barcelona-Puigcerdà. També es contemplen les supressions dels passos a nivell de Puig-Rondón a Manlleu i del centre de Ripoll, amb una inversió prevista de 200.000 i 500.000 euros respectivament.
El govern espanyol destina 4 MEUR a la millora de la línia de tren de Puigcerdà
Els Pressupostos Generals de l’Estat també contemplen la supressió de dos passos a nivell i la restauració de la catedral de Vic.
Un comboi sortint de l'estació de Vic. Foto: Adrià Costa
La xarxa ferroviària, amb un total de 12.863.500 milions d'euros, és l'àmbit de la Catalunya Central que rep les principals inversions previstes als Pressupostos Generals de l'Estat, via Ministerio de Fomento, que aquest dijous la vicepresidenta econòmica, Elena Salgado, ha presentat al Congrés dels Diputats. Els comptes proposats pel govern espanyol preveuen la millora de la línia Calaf-Manresa i de la Barcelona-Terrassa Manresa, planteja millores a la línia Barcelona-Puigcerdà, la integració ferroviària a Vilanova i la Geltrú i supressions de passos a nivell a Manlleu i Ripoll.
Els pressupostos que ha presentat Salgado al Congrés preveuen una inversió de 4.106.200 euros en obres de millora durant el 2011 a la línia Barcelona-Puigcerdà. També es contemplen les supressions dels passos a nivell de Puig-Rondón a Manlleu i del centre de Ripoll, amb una inversió prevista de 200.000 i 500.000 euros respectivament.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
El estudio de la nueva línea de cercanías Castelldefels-Cornellá-Barcelona, a información pública
La longitud de la alternativa propuesta es de 22,2 kilómetros, de los cuales 18,4 son de trazado subterráneo, y se plantean once estaciones
(06/10/2010) El objeto del estudio es la definición, análisis y comparación de las distintas alternativas de trazado planteadas para el establecimiento de una nueva línea ferroviaria de cercanías, entre las localidades de Castelldefels y la Zona Universitaria de Barcelona. Su contenido ya fue presentado a los alcaldes de los municipios afectados el pasado día 15 de septiembre.
Como parte integrante del mismo se incluye el preceptivo estudio de impacto ambiental, en el que se analizan con detalle los posibles impactos originados por la actuación, proponiéndose las correspondientes medidas compensatorias y correctoras.
Funcionalidad de la nueva línea
La nueva línea contará, además de Barcelona, con estaciones ubicadas en los municipios de Castelldefels, Gavá, Viladecans, Sant Boi de Llobregat, Cornellá de Llobregat y Esplugues de Llobregat, que suman una población de casi 400.000 habitantes.
Esta línea, que está incluida en el Plan de Infraestructuras Ferroviarias de Cercanías 2008-2015 se planteaba inicialmente entre Castelldefels y Cornellá, uniéndose a la actual R-4 en el entorno de Cornellá de Llobregat.
Durante la redacción del estudio informativo se comprobó la necesidad de replantear esta conexión en superficie, ya que, al tratarse de una zona urbana muy consolidada, se generaban fuertes afecciones y ocupaciones críticas desde el punto de vista urbanístico.
Por otro lado, y desde el punto de vista funcional, los estudios de la red realizados, ante el aumento de frecuencias de explotación previsible, aconsejaban evitar la confluencia de tráficos de esta nueva línea con las ya existentes. Con ello se evitaría sobrecargar en un futuro los dos túneles urbanos actuales de Barcelona.
En este sentido, el ministro de Fomento anunció en noviembre del pasado año la modificación del punto final de la línea Castelldefels-Cornellá, mediante su prolongación hasta la Zona Universitaria de Barcelona.
Alternativa propuesta en el estudio informativo
La longitud de la alternativa propuesta es de 22,2 kilómetros (de los cuales 18,4 son de trazado subterráneo), y se plantean un total de once estaciones.
El punto de inicio de la nueva línea es la actual estación de Playa de Castelldefels, continúa por las vías actuales de la R-2 hasta la estación situada en el centro de esta misma ciudad, que se reforma para dar cabida a los nuevos servicios. A partir de este punto, comienza el trazado subterráneo de la nueva línea hasta su punto final, situado en la Zona Universitaria de Barcelona.
El trazado de esta nueva infraestructura a su paso por los municipios de Gavá y Viladecans ha tenido en cuenta la presencia del yacimiento arqueológico “Minas Prehistóricas de Gavá-Can Tirorer”, que constituye el conjunto minero con galerías más antiguo de Europa (4.000 a.c.). El trazado propuesto discurre unos trescientos metros al sur de este yacimiento, con objeto de establecer una distancia de seguridad razonable.
Objetivos del estudio
El estudio informativo tiene como objetivos principales:
- Mejorar el servicio de cercanías en las poblaciones situadas al Oeste del río Llobregat (Castelldefels, Gava, Viladecans y Sant Boi de Llobregat).
- Extender este mismo servicio al municipio de Esplugues de Llobregat, que no cuenta en la actualidad con ninguna estación ferroviaria en servicio.
- Crear un nuevo acceso rápido y con buenas condiciones a la ciudad de Barcelona. El 80 por ciento de los usuarios de la nueva línea realizará al menos un trasbordo en alguno de los intercambios previstos con otras redes de transporte público colectivo, por lo que es necesario diseñar la nueva infraestructura con tiempos de viaje competitivos, de forma que la duración total de los desplazamientos no resulte excesiva, lo que desincentivaría fuertemente el uso del transporte público.
- Desempeñar un papel complementario en la mejora de la accesibilidad al transporte público ferroviario en la zona sur de la Comarca del Baix Llobregat, donde la prolongación prevista de la línea 3 de Metro (Zona Universitaria de Barcelona-Esplugues de Llobregat-Sant Just Desvern-Sant Joan Despí-Sant Feliu de Llobregat), cubrirá de forma efectiva los barrios actualmente peor servidos de estos municipios, situados en la margen este del río Llobregat.
Los municipios situados en la margen oeste del río Llobregat son servidos mediante la actual línea de Cercanías R-2 y la línea de FGC del Llobregat-Anoia. La actual accesibilidad al transporte público ferroviario en estos municipios se traduce en que sólo el 12,9 por ciento de la población está situada a menos de 10 minutos de una estación de Cercanías, y el 20,9 por ciento a menos de 15 minutos. Tras la puesta en servicio de esta nueva línea estos valores subirán hasta el 63 y el 88 por ciento, respectivamente (sin contar los servicios de FGC en Sant Boi de Llobregat).
Proceso de información pública
El estudio informativo estará expuesto al público en los locales del Área de Fomento de la Subdelegación del Gobierno en Barcelona (Calle de Bergara, 12, Barcelona), en los Ayuntamientos de Castelldefels, Gavà, Viladecans, Sant Boi de Llobregat, Sant Joan Despí, Cornellà de Llobregat, L’Hospitalet de Llobregat, Esplugues de Llobregat y Barcelona, así como en la Dirección General de Infraestructuras Ferroviarias (Plaza de los Sagrados Corazones, 7, Madrid).
La longitud de la alternativa propuesta es de 22,2 kilómetros, de los cuales 18,4 son de trazado subterráneo, y se plantean once estaciones
(06/10/2010) El objeto del estudio es la definición, análisis y comparación de las distintas alternativas de trazado planteadas para el establecimiento de una nueva línea ferroviaria de cercanías, entre las localidades de Castelldefels y la Zona Universitaria de Barcelona. Su contenido ya fue presentado a los alcaldes de los municipios afectados el pasado día 15 de septiembre.
Como parte integrante del mismo se incluye el preceptivo estudio de impacto ambiental, en el que se analizan con detalle los posibles impactos originados por la actuación, proponiéndose las correspondientes medidas compensatorias y correctoras.
Funcionalidad de la nueva línea
La nueva línea contará, además de Barcelona, con estaciones ubicadas en los municipios de Castelldefels, Gavá, Viladecans, Sant Boi de Llobregat, Cornellá de Llobregat y Esplugues de Llobregat, que suman una población de casi 400.000 habitantes.
Esta línea, que está incluida en el Plan de Infraestructuras Ferroviarias de Cercanías 2008-2015 se planteaba inicialmente entre Castelldefels y Cornellá, uniéndose a la actual R-4 en el entorno de Cornellá de Llobregat.
Durante la redacción del estudio informativo se comprobó la necesidad de replantear esta conexión en superficie, ya que, al tratarse de una zona urbana muy consolidada, se generaban fuertes afecciones y ocupaciones críticas desde el punto de vista urbanístico.
Por otro lado, y desde el punto de vista funcional, los estudios de la red realizados, ante el aumento de frecuencias de explotación previsible, aconsejaban evitar la confluencia de tráficos de esta nueva línea con las ya existentes. Con ello se evitaría sobrecargar en un futuro los dos túneles urbanos actuales de Barcelona.
En este sentido, el ministro de Fomento anunció en noviembre del pasado año la modificación del punto final de la línea Castelldefels-Cornellá, mediante su prolongación hasta la Zona Universitaria de Barcelona.
Alternativa propuesta en el estudio informativo
La longitud de la alternativa propuesta es de 22,2 kilómetros (de los cuales 18,4 son de trazado subterráneo), y se plantean un total de once estaciones.
El punto de inicio de la nueva línea es la actual estación de Playa de Castelldefels, continúa por las vías actuales de la R-2 hasta la estación situada en el centro de esta misma ciudad, que se reforma para dar cabida a los nuevos servicios. A partir de este punto, comienza el trazado subterráneo de la nueva línea hasta su punto final, situado en la Zona Universitaria de Barcelona.
El trazado de esta nueva infraestructura a su paso por los municipios de Gavá y Viladecans ha tenido en cuenta la presencia del yacimiento arqueológico “Minas Prehistóricas de Gavá-Can Tirorer”, que constituye el conjunto minero con galerías más antiguo de Europa (4.000 a.c.). El trazado propuesto discurre unos trescientos metros al sur de este yacimiento, con objeto de establecer una distancia de seguridad razonable.
Objetivos del estudio
El estudio informativo tiene como objetivos principales:
- Mejorar el servicio de cercanías en las poblaciones situadas al Oeste del río Llobregat (Castelldefels, Gava, Viladecans y Sant Boi de Llobregat).
- Extender este mismo servicio al municipio de Esplugues de Llobregat, que no cuenta en la actualidad con ninguna estación ferroviaria en servicio.
- Crear un nuevo acceso rápido y con buenas condiciones a la ciudad de Barcelona. El 80 por ciento de los usuarios de la nueva línea realizará al menos un trasbordo en alguno de los intercambios previstos con otras redes de transporte público colectivo, por lo que es necesario diseñar la nueva infraestructura con tiempos de viaje competitivos, de forma que la duración total de los desplazamientos no resulte excesiva, lo que desincentivaría fuertemente el uso del transporte público.
- Desempeñar un papel complementario en la mejora de la accesibilidad al transporte público ferroviario en la zona sur de la Comarca del Baix Llobregat, donde la prolongación prevista de la línea 3 de Metro (Zona Universitaria de Barcelona-Esplugues de Llobregat-Sant Just Desvern-Sant Joan Despí-Sant Feliu de Llobregat), cubrirá de forma efectiva los barrios actualmente peor servidos de estos municipios, situados en la margen este del río Llobregat.
Los municipios situados en la margen oeste del río Llobregat son servidos mediante la actual línea de Cercanías R-2 y la línea de FGC del Llobregat-Anoia. La actual accesibilidad al transporte público ferroviario en estos municipios se traduce en que sólo el 12,9 por ciento de la población está situada a menos de 10 minutos de una estación de Cercanías, y el 20,9 por ciento a menos de 15 minutos. Tras la puesta en servicio de esta nueva línea estos valores subirán hasta el 63 y el 88 por ciento, respectivamente (sin contar los servicios de FGC en Sant Boi de Llobregat).
Proceso de información pública
El estudio informativo estará expuesto al público en los locales del Área de Fomento de la Subdelegación del Gobierno en Barcelona (Calle de Bergara, 12, Barcelona), en los Ayuntamientos de Castelldefels, Gavà, Viladecans, Sant Boi de Llobregat, Sant Joan Despí, Cornellà de Llobregat, L’Hospitalet de Llobregat, Esplugues de Llobregat y Barcelona, así como en la Dirección General de Infraestructuras Ferroviarias (Plaza de los Sagrados Corazones, 7, Madrid).
Font: Via Libre
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
http://www.naciodigital.cat/osona/noticia/22672/adif/construir/pas/soterrat/estaci/torell?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
Redacció osona.com | Actualitzat el 07/10/2010 a les 19:11h
Adif construirà un pas soterrat a l’estació de Torelló
La mort d’una donar envestida pel tren, el passat mes d'agost, accelera el projecte.
El pas de vianants on va ser atropellada la dona, a l'estació de Torelló, el passat mes d'agost. Foto: Osona.com
Adif ha adjudicat avui a Tecsa Empresa Constructora les obres de millora de l’accessibilitat i seguretat de l’estació de Torelló, que inclouen la construcció d’un pas soterrat dotat amb ascensors, la prolongació de les andanes, la reestructuració de les vies i petites millores a l’edifici de viatgers. El projecte té un pressupost de gairebé 2,3 milions d’euros.
Els treballs començaran de manera “imminent”, segons ha explicat a Osona.com l’alcalde de la població, Miquel Franch. Duraran 11 mesos.
El projecte, que estava licitat des del passat 14 de juliol, s’ha activat amb celeritat, després de la mort d’una veïna de Torelló el passat 2 d’agost. La dona va ser envestida per un tren quan creuava el pas de vianants. En aquests moments, l’estació només disposa d’un pas per creuar les andanes, a peu de via, amb una goma adherent per evitar les patinades.
Franch s’ha mostrat molt satisfet per la decisió d’Adif, que culmina “un any de converses” entre l’Ajuntament i l’empresa pública. L’alcalde considera que l’actuació millorarà molt “la seguretat” de l’equipament. En els darrers mesos, alguns veïns havien trencat la xarxa que separa el lloc per on passen les vies i el sector nord urbanitzat i travessaven pel mig de la via, per tal d’estalviar-se donar un tomb i passar pel pas soterrat que uneix els dos sectors de Torelló que queden a cada un dels costats de l’estació.
-----------------------
NOTA DE PREMSA, ADIF
Adif invertirà 2,2 milions d’euros en la millora de l’accesibilitat de l’estació de Torelló
Adif va adjudicar, aquest dimeccres, les obres de millora de l’accesibilitat i seguretat a l’estació de tren de Torelló. Els principals treballs consisteixen en l’execució d’un pas inferior dotat d’ascensores, la prolongació de les andanes i la reestructuració de les vies. Aquesta actuació té com a objetiu incrementar les condicions d’accesibilitat i seguretat per als usuaris d’aquesta estació. El contracte té un pressupost de 2.288.687,8 euros i un termini d’execució d’11 mesos.
Aquesta actuació, que té caràcter d’obra a compte de l’Estat, s’inscriu en el pla global d’inversions que Adif està portant a terme per a la millora permanent de les infraestructures i estacions de la xarxa d’ample convencional de Catalunya, amb l’objectiu d’oferir un servei de majors prestacions de seguretat, accessibilitat i comoditat als seus clientes i als ciutadans.
Actualment, l’estació de Torelló compta amb un pas a nivell de fusta per al trànsit dels viatgers entre andanes. El projecte adjudicat contempla la construcció d’un pas inferior, dotat d’escales fixes i ascensors, la qual cosa permetrà l’accés dels viatgers a totes les andanes en les màximes condicions de seguretat.
Un cop executat el pas inferior, es procedirà a la prolongació de les andanes complementàries. D’aquesta manera, l’estació comptarà amb andanes situades a 68 cm d’alçada sobre la cota de carril en una llargada de 200 metres i tindrà, a més, paviment antilliscant, una banda luminiscent i una franja podotàctil per facilitar el pas de les persones amb discapacitat.
L’execució dels treballs exigirà, en determinats moments, la realització d’actuacions en horari nocturn, especialment en les operacions que s’hagin de fer en el entorn més pròxim a les vies, per garantir la seguretat dels operaris i de les circulacions i reduir les afectacions al tràfic ferroviari.
A més, els escalons d’accés a l’edifici de viatgers seran substituïts per rampes que permetran l’accés dels usuaris al recinte amb les màximes condicions d’accessibilitat.
Els treballs també inclouen la instal•lació de noves marquesines i la substitució de les velles, el tancament complet dels recintes ferroviaris i la reparació de les tanques allà on sigui necessari, així com la renovació de les instal•lacions d’enllumenat, la posada en servei de nou enllumenat i la col•locació de grups electrògens.
Millores a l’edifici
Recentment, Adif també ha fet obres per la modernització de l’estació de Torelló amb una inversió de 97.953,7 euros. Aquests treballs s’han concentrat a l’edifici de viatgers i han consistit, d’una banda, en la renovació de la coberta inclinada del cos central de l’estructura, mitjançant la col•locació de nous panells metàl•lics i de teula ceràmica, entre d’altres operacions. D’aquesta manera, es pretén evitar la formació de degoters i humitats a l’interior de les instal•lacions destinades a ús públic.
Per altre cantó, s’ha fet el condicionament de la façana per tal de millorar la imatge exterior de l’edifici mitjançant el repicat, la restauració de cornises, el revestiment de paraments verticals i feines de pintura. Les operacions s’han complementat amb el tapiat de portes i finestres de zones fora d’ús i la reposició de cristalleries.
El contracte ha estat adjudicat a l’empresa Tecsa Empresa Constructora.
Redacció osona.com | Actualitzat el 07/10/2010 a les 19:11h
Adif construirà un pas soterrat a l’estació de Torelló
La mort d’una donar envestida pel tren, el passat mes d'agost, accelera el projecte.
El pas de vianants on va ser atropellada la dona, a l'estació de Torelló, el passat mes d'agost. Foto: Osona.com
Adif ha adjudicat avui a Tecsa Empresa Constructora les obres de millora de l’accessibilitat i seguretat de l’estació de Torelló, que inclouen la construcció d’un pas soterrat dotat amb ascensors, la prolongació de les andanes, la reestructuració de les vies i petites millores a l’edifici de viatgers. El projecte té un pressupost de gairebé 2,3 milions d’euros.
Els treballs començaran de manera “imminent”, segons ha explicat a Osona.com l’alcalde de la població, Miquel Franch. Duraran 11 mesos.
El projecte, que estava licitat des del passat 14 de juliol, s’ha activat amb celeritat, després de la mort d’una veïna de Torelló el passat 2 d’agost. La dona va ser envestida per un tren quan creuava el pas de vianants. En aquests moments, l’estació només disposa d’un pas per creuar les andanes, a peu de via, amb una goma adherent per evitar les patinades.
Franch s’ha mostrat molt satisfet per la decisió d’Adif, que culmina “un any de converses” entre l’Ajuntament i l’empresa pública. L’alcalde considera que l’actuació millorarà molt “la seguretat” de l’equipament. En els darrers mesos, alguns veïns havien trencat la xarxa que separa el lloc per on passen les vies i el sector nord urbanitzat i travessaven pel mig de la via, per tal d’estalviar-se donar un tomb i passar pel pas soterrat que uneix els dos sectors de Torelló que queden a cada un dels costats de l’estació.
-----------------------
NOTA DE PREMSA, ADIF
Adif invertirà 2,2 milions d’euros en la millora de l’accesibilitat de l’estació de Torelló
Adif va adjudicar, aquest dimeccres, les obres de millora de l’accesibilitat i seguretat a l’estació de tren de Torelló. Els principals treballs consisteixen en l’execució d’un pas inferior dotat d’ascensores, la prolongació de les andanes i la reestructuració de les vies. Aquesta actuació té com a objetiu incrementar les condicions d’accesibilitat i seguretat per als usuaris d’aquesta estació. El contracte té un pressupost de 2.288.687,8 euros i un termini d’execució d’11 mesos.
Aquesta actuació, que té caràcter d’obra a compte de l’Estat, s’inscriu en el pla global d’inversions que Adif està portant a terme per a la millora permanent de les infraestructures i estacions de la xarxa d’ample convencional de Catalunya, amb l’objectiu d’oferir un servei de majors prestacions de seguretat, accessibilitat i comoditat als seus clientes i als ciutadans.
Actualment, l’estació de Torelló compta amb un pas a nivell de fusta per al trànsit dels viatgers entre andanes. El projecte adjudicat contempla la construcció d’un pas inferior, dotat d’escales fixes i ascensors, la qual cosa permetrà l’accés dels viatgers a totes les andanes en les màximes condicions de seguretat.
Un cop executat el pas inferior, es procedirà a la prolongació de les andanes complementàries. D’aquesta manera, l’estació comptarà amb andanes situades a 68 cm d’alçada sobre la cota de carril en una llargada de 200 metres i tindrà, a més, paviment antilliscant, una banda luminiscent i una franja podotàctil per facilitar el pas de les persones amb discapacitat.
L’execució dels treballs exigirà, en determinats moments, la realització d’actuacions en horari nocturn, especialment en les operacions que s’hagin de fer en el entorn més pròxim a les vies, per garantir la seguretat dels operaris i de les circulacions i reduir les afectacions al tràfic ferroviari.
A més, els escalons d’accés a l’edifici de viatgers seran substituïts per rampes que permetran l’accés dels usuaris al recinte amb les màximes condicions d’accessibilitat.
Els treballs també inclouen la instal•lació de noves marquesines i la substitució de les velles, el tancament complet dels recintes ferroviaris i la reparació de les tanques allà on sigui necessari, així com la renovació de les instal•lacions d’enllumenat, la posada en servei de nou enllumenat i la col•locació de grups electrògens.
Millores a l’edifici
Recentment, Adif també ha fet obres per la modernització de l’estació de Torelló amb una inversió de 97.953,7 euros. Aquests treballs s’han concentrat a l’edifici de viatgers i han consistit, d’una banda, en la renovació de la coberta inclinada del cos central de l’estructura, mitjançant la col•locació de nous panells metàl•lics i de teula ceràmica, entre d’altres operacions. D’aquesta manera, es pretén evitar la formació de degoters i humitats a l’interior de les instal•lacions destinades a ús públic.
Per altre cantó, s’ha fet el condicionament de la façana per tal de millorar la imatge exterior de l’edifici mitjançant el repicat, la restauració de cornises, el revestiment de paraments verticals i feines de pintura. Les operacions s’han complementat amb el tapiat de portes i finestres de zones fora d’ús i la reposició de cristalleries.
El contracte ha estat adjudicat a l’empresa Tecsa Empresa Constructora.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Afecció R2 nord per obres
Els dies 9-10 i 16-17 d'octubre es modifica el servei de la línia R2 Nord per obres de millora a la infraestructura entre les estacions de La Llagosta i Granollers centre.
El servei de tren s'interromp i es posa en funcionament un transport alternatiu en autobús per cobrir el tram afectat per les obres en el següent horari:
> Consulteu els horaris
Rodalies de Catalunya
Els dies 9-10 i 16-17 d'octubre es modifica el servei de la línia R2 Nord per obres de millora a la infraestructura entre les estacions de La Llagosta i Granollers centre.
El servei de tren s'interromp i es posa en funcionament un transport alternatiu en autobús per cobrir el tram afectat per les obres en el següent horari:
- Dies 9, 10 i 16 d'octubre: De 00.23 hores fins a 00.40 hores, en la línia Aeroport -> Maçanet-Massanes.
- Dia 17 d'octubre: De 4.52 hores fins a 5.04 hores, en la línia Maçanet-Massanes -> Aeroport.
> Consulteu els horaris
Rodalies de Catalunya
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Segons el Facebook de la Cantina de Balenyà, s'ha remodelat el pas a nivell existent d'aquesta estació. Aquí podreu veure com ha quedat, que falta li feia. Un pas Strail de goma antilliscant, per fi un pas digne.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=143785009002482&set=a.124641064250210.15290.100001129506355&pid=226123&id=100001129506355
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=143785009002482&set=a.124641064250210.15290.100001129506355&pid=226123&id=100001129506355
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Un fragment de la web de l'ajuntament de Vic
Més info: http://www.naciodigital.cat/osona/noticia/23722/mercat/medieval/rodalies/incrementa/oferta/trens
Actualitzat el 02/12/2010 a les 16:12h
Mercat Medieval: Rodalies incrementa l’oferta de trens
Hi haurà 7.500 places addicionals diàries, durant els cinc dies que dura la fira.Rodalies de Catalunya incrementarà l’oferta habitual en els serveis de la línia 3 (L’Hospitalet-Puigcerdà per Vic) des de dissabte 4 de desembre fins el dia 8 amb motiu de la 15a edició del Mercat Medieval de Vic. Davant el previsible augment de viatgers, tots els trens circularan en doble composició, és a dir, s’ofertaran 7.500 places addicionals diàries.
El Mercat Medieval és una de les cites del calendari firal de Vic més important. Atrau cada any a la ciutat milers de visitants que es deixen seduir per la seva màgia. Durant cinc dies, el centre de la ciutat es converteix en un gran poblat medieval on hi conviuen artesans i firaires, tavernes, perfums i sabons, coques, pans acabats de fer i formatges, productes de tota mena que es barregen entre unes 360 parades d’acurada ambientació, i centenars de personatges disfressats de l’edat mitjana.
Els viatgers que desitgin desplaçar-se fins la capital d’Osona disposen d’un servei de trens que enllacen Barcelona i Vic amb una freqüència mitjana d’un tren cada 30 minuts. El temps de viatge entre ambdues ciutats oscil•la entre 1 hora i 20 minuts i 1 h i 35 minuts.
Per a més informació els clients poden dirigir-se a les estacions, al telèfon 902 41 00 41 i als web rodalies.gencat.cat, www.renfe.com i www.vicmedieval.cat
http://www.vic.cat/grups/Noticies/detall.php?e=1855
Pel que fa als accessos a la ciutat, la responsable de Fires i Mercats ha explicat que s’ha arribat a un acord amb Renfe per tal de reforçar el servei ferroviari fins a Vic en aquestes dates, “amb més vagons a cada tren” i ha remarcat que s’habilitarà un pàrquing de grans dimensions a Can Garrofa, al costat dels habitatges Montseny.
Més info: http://www.naciodigital.cat/osona/noticia/23722/mercat/medieval/rodalies/incrementa/oferta/trens
Actualitzat el 02/12/2010 a les 16:12h
Mercat Medieval: Rodalies incrementa l’oferta de trens
Hi haurà 7.500 places addicionals diàries, durant els cinc dies que dura la fira.Rodalies de Catalunya incrementarà l’oferta habitual en els serveis de la línia 3 (L’Hospitalet-Puigcerdà per Vic) des de dissabte 4 de desembre fins el dia 8 amb motiu de la 15a edició del Mercat Medieval de Vic. Davant el previsible augment de viatgers, tots els trens circularan en doble composició, és a dir, s’ofertaran 7.500 places addicionals diàries.
El Mercat Medieval és una de les cites del calendari firal de Vic més important. Atrau cada any a la ciutat milers de visitants que es deixen seduir per la seva màgia. Durant cinc dies, el centre de la ciutat es converteix en un gran poblat medieval on hi conviuen artesans i firaires, tavernes, perfums i sabons, coques, pans acabats de fer i formatges, productes de tota mena que es barregen entre unes 360 parades d’acurada ambientació, i centenars de personatges disfressats de l’edat mitjana.
Els viatgers que desitgin desplaçar-se fins la capital d’Osona disposen d’un servei de trens que enllacen Barcelona i Vic amb una freqüència mitjana d’un tren cada 30 minuts. El temps de viatge entre ambdues ciutats oscil•la entre 1 hora i 20 minuts i 1 h i 35 minuts.
Per a més informació els clients poden dirigir-se a les estacions, al telèfon 902 41 00 41 i als web rodalies.gencat.cat, www.renfe.com i www.vicmedieval.cat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Afecció a l'R2 nord, per obres de millora de la infraestructura, del 12 de desembre al 20 de març de 2011.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Afecció a l'R2 per la construcció d'un pas inferior a l’estació de Garraf.
La línia R2 Sud quedarà amb dos trens per hora i sentit al tram entre Barcelona i Vilanova i la Geltrú
Adif està executant les obres de construcció del pas inferior de l’estació de Garraf,
corresponent a la línia R2 sud de Rodalies, que transcorre entre Sant Vicenç de
Calders i l’estació de França, i que permetrà millorar l’accessibilitat i la qualitat del
servei que es presta al ciutadà.
L’actuació a Garraf suposa una inversió de 2.423.673 euros, que permetrà
construir un nou pas inferior dotat d’ascensor i rampa, així com d’andanes
adaptades per garantir l’accés als trens amb total seguretat i comfort.
Aquestes actuacions s’emmarquen al conveni signat entre el Ministerio de
Fomento, Adif i la SEITT (Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte
Terrestre) per a la realització d’actuacions de millora de la xarxa ferroviària de
titularitat de l’Estat a Catalunya, on s’inclou l’execució d’inversions per la
modernització d’estacions i actuacions per a la millora de línies.
Així mateix, forma part dels acords assolits entre el Ministerio de Fomento, la
Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Sitges i Adif per la millora de la
integració del ferrocarril al seu pas per la ciutat i responen al compromís del
Ministerio de Fomento de realitzar un pla global d’inversions per la millora
permanent de les seves infraestructures i estacions de la xarxa de Rodalies de
Barcelona, amb l’objectiu d’oferir un servei de majors prestacions de seguretat,
accessibilitat i comfort als seus clients i als ciutadans.
Execució del pas inferior
El pas inferior s’executarà mitjançant la construcció de marcs prefabricats de
formigó que s’instal·laran prèviament al desmuntatge de les vies. Tant a la rampa
com a l’escala, s’instal·larà paviment antilliscant.
Aquest procés constructiu, que comporta el desviament de serveis entre els punts
quilomètrics 651/640 i 651/670, provocaran modificacions a les vies que estaran
en servei al pas per l’estació durant el període comprès entre el 7 de desembre i el
17 de gener. Malgrat això, les obres s’han planificat de manera que només es
produiran modificacions al servei de la línia R2 Sud de Rodalies durant dues
jornades, el 18 de desembre i el 15 de gener.
Un cop executat el pas inferior, aquest comunicarà l’andana de la cia 3 amb
l’andana compartida per les vies 1 i 2. Els treballs, que es realitzaran a cel obert,
comporten la retirada de parelles de vies, balast, excavacions i buidats; la
col·locació de calaixos prefabricats, així com la impermeabilització, compactació,
anivellació i bateig. En paral·lel a la citada actuació, es procedirà a la col·locació de
calaixos prefabricats per la formació d’escales d’accés.
D’altra banda, les andanes augmentarà la seva alçada fins a situar-se a 68 cm
sobre la cota de carril en una longitud de 200 metres. Es col·locarà paviment
podotàctil i una franja d’aproximació a la vorera de l’andana, així com itineraris que
configuraran una ruta accessible amb senyalització de canvis de nivell, escales o
accés a ascensors per a persones amb discapacitat.
A més, s’instal·laran els nous sistemes d’evacuació d’aigües pluvials, es renovaran
les instal·lacions d¡’il·luminació, seguretat i protecció civil, es col·locarà un grup
eletrògen pel nou ascensor, es redistribuirà l’aparcament, incorporant places
destinades a persones amb discapacitat i s’instal·laran anclatges per
l’estacionament de bicicletes.
Modificació de serveis
Amb motiu de la complexitat de les obres , durant els dies 18 de desembre i 15 i 16
de gener de 2011, es modifica l’oferta de serveis a la línia R2 sud de Rodalies de
Catalunya (Estació de França- Sant Vicenç de Calders per Vilanova i la Geltrú).D’aquesta manera, el tram Barcelona-Vilanoca i la Geltrú, es redueix a la circulació
de dos trens per hora i sentit. La resta de relacions de la línia mantenen les seves
circulacions habituals.
Per a més informació, els clients poden dirigir-se a les estacions o al telèfon 902 41
00 41.
Horaris R2 dia 18/12/10 [PDF, 92,48 KB.]
Rodalies de Catalunya
La línia R2 Sud quedarà amb dos trens per hora i sentit al tram entre Barcelona i Vilanova i la Geltrú
Adif està executant les obres de construcció del pas inferior de l’estació de Garraf,
corresponent a la línia R2 sud de Rodalies, que transcorre entre Sant Vicenç de
Calders i l’estació de França, i que permetrà millorar l’accessibilitat i la qualitat del
servei que es presta al ciutadà.
L’actuació a Garraf suposa una inversió de 2.423.673 euros, que permetrà
construir un nou pas inferior dotat d’ascensor i rampa, així com d’andanes
adaptades per garantir l’accés als trens amb total seguretat i comfort.
Aquestes actuacions s’emmarquen al conveni signat entre el Ministerio de
Fomento, Adif i la SEITT (Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte
Terrestre) per a la realització d’actuacions de millora de la xarxa ferroviària de
titularitat de l’Estat a Catalunya, on s’inclou l’execució d’inversions per la
modernització d’estacions i actuacions per a la millora de línies.
Així mateix, forma part dels acords assolits entre el Ministerio de Fomento, la
Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Sitges i Adif per la millora de la
integració del ferrocarril al seu pas per la ciutat i responen al compromís del
Ministerio de Fomento de realitzar un pla global d’inversions per la millora
permanent de les seves infraestructures i estacions de la xarxa de Rodalies de
Barcelona, amb l’objectiu d’oferir un servei de majors prestacions de seguretat,
accessibilitat i comfort als seus clients i als ciutadans.
Execució del pas inferior
El pas inferior s’executarà mitjançant la construcció de marcs prefabricats de
formigó que s’instal·laran prèviament al desmuntatge de les vies. Tant a la rampa
com a l’escala, s’instal·larà paviment antilliscant.
Aquest procés constructiu, que comporta el desviament de serveis entre els punts
quilomètrics 651/640 i 651/670, provocaran modificacions a les vies que estaran
en servei al pas per l’estació durant el període comprès entre el 7 de desembre i el
17 de gener. Malgrat això, les obres s’han planificat de manera que només es
produiran modificacions al servei de la línia R2 Sud de Rodalies durant dues
jornades, el 18 de desembre i el 15 de gener.
Un cop executat el pas inferior, aquest comunicarà l’andana de la cia 3 amb
l’andana compartida per les vies 1 i 2. Els treballs, que es realitzaran a cel obert,
comporten la retirada de parelles de vies, balast, excavacions i buidats; la
col·locació de calaixos prefabricats, així com la impermeabilització, compactació,
anivellació i bateig. En paral·lel a la citada actuació, es procedirà a la col·locació de
calaixos prefabricats per la formació d’escales d’accés.
D’altra banda, les andanes augmentarà la seva alçada fins a situar-se a 68 cm
sobre la cota de carril en una longitud de 200 metres. Es col·locarà paviment
podotàctil i una franja d’aproximació a la vorera de l’andana, així com itineraris que
configuraran una ruta accessible amb senyalització de canvis de nivell, escales o
accés a ascensors per a persones amb discapacitat.
A més, s’instal·laran els nous sistemes d’evacuació d’aigües pluvials, es renovaran
les instal·lacions d¡’il·luminació, seguretat i protecció civil, es col·locarà un grup
eletrògen pel nou ascensor, es redistribuirà l’aparcament, incorporant places
destinades a persones amb discapacitat i s’instal·laran anclatges per
l’estacionament de bicicletes.
Modificació de serveis
Amb motiu de la complexitat de les obres , durant els dies 18 de desembre i 15 i 16
de gener de 2011, es modifica l’oferta de serveis a la línia R2 sud de Rodalies de
Catalunya (Estació de França- Sant Vicenç de Calders per Vilanova i la Geltrú).D’aquesta manera, el tram Barcelona-Vilanoca i la Geltrú, es redueix a la circulació
de dos trens per hora i sentit. La resta de relacions de la línia mantenen les seves
circulacions habituals.
Per a més informació, els clients poden dirigir-se a les estacions o al telèfon 902 41
00 41.
Horaris R2 dia 18/12/10 [PDF, 92,48 KB.]
Rodalies de Catalunya
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dijous, 16 de desembre de 2010
Rodalies de Catalunya implanta millores horàries i el nou “Tren Blanc” per accedir a La Molina
• A partir del 19 de desembre a les línies R1, R2 (nord i sud) i R4, s’homogeneïtzen les freqüències de pas a partir de les 22.00 hores amb intervals de pas d’un tren cada 30 minuts • A partir del 8 de gener comença a circular per primera vegada el “Tren Blanc”, una nova freqüència que enllaça Barcelona amb La Molina durant els caps de setmana de la temporada d’esquí
Les millores que es posen en marxa s’afegeixen a les que des de principis d’any el Govern de la Generalitat de Catalunya i Renfe han dut a terme tant en l’oferta de trens com en la informació i atenció al ciutadà.
Augment de serveis i homogeneïtzació de freqüències en període nocturn
A partir del proper diumenge 19 de desembre, Rodalies de Catalunya realitzarà el reajustament horari que fa cada any en totes les seves línies.
Coincidint amb aquest ajust general, es realitza una reprogramació dels serveis a la xarxa de Rodalies de Catalunya a totes les línies en horari nocturn amb l’objectiu d’evitar intervals de pas de trens superiors als 30 minuts a partir de les 22 hores. Per fer-ho, s’homogeneïtzen les freqüències i intervals de pas en un tren cada mitja hora des de les 22h fins a la fi del servei.
Aquesta modificació de serveis, contemplada en el Pla d’Acció de millores del 2010-2012 suposarà un increment de 10 trens en el número de circulacions de les línies R1, R2 (nord i sud) i R4 de Rodalies a partir del diumenge 19 de desembre.
El nou “Tren Blanc”
Una de les noves iniciatives més destacades és la posada en marxa del “Tren Blanc” un nou servei que realitzarà per primera vegada el trajecte Barcelona-La Molina durant els caps de setmana i dies festius per tal de facilitar la mobilitat dels usuaris que practiquin esports de neu. El tren sortirà de Barcelona Plaça de Catalunya a les 6.10h i arribarà a La Molina a les 8.43h. Per tal de poder gaudir de les activitats tot el dia, aquest tren realitzarà la tornada des de La Molina a les 17.50h amb arribada a Barcelona Plaça de Catalunya les 20.14h.
Aquest nou tren començarà a circular el proper 8 de gener i donarà servei durant la temporada d’esquí, fins el 25 d’abril de 2011. El tren efectuarà parada també a L’Hospitalet de Llobregat, Granollers-Canovelles, Vic, Ripoll i Ribes de Fresser. En aquesta estació el viatgers també disposen d’enllaç amb el Cremallera per pujar a la Vall de Núria.
El “Tren Blanc” se suma a la implantació del passat 6 de setembre d’un nou servei per sentit semidirecte els dies laborables entre Barcelona i Puigcerdà, que ha permès reduir el temps de viatge entre aquestes poblacions en 43 minuts en sentit Puigcerdà i 31 en sentit Barcelona, amb un temps de recorregut aproximat de 2 hores 30 minuts.
D’altra banda, també com cada any, en el període de Nadal, del 27 de desembre al 5 de gener, els dies laborables s’estableix una reducció de serveis a les línies de Rodalies de Catalunya.
Més informació
Horaris R1 a partir de 19-12-2010 [PDF, 1,40 MB.]
Horaris R2 a partir de 19-12-2010 [PDF, 1,60 MB.]
Horaris R3 a partir de 19-12-2010 [PDF, 786,93 KB.]
Horaris R4 a partir de 19-12-2010 [PDF, 1,13 MB.]
Horaris R7 a partir de 19-12-2010 [PDF, 907,72 KB.]
Rodalies de Catalunya
Rodalies de Catalunya implanta millores horàries i el nou “Tren Blanc” per accedir a La Molina
• A partir del 19 de desembre a les línies R1, R2 (nord i sud) i R4, s’homogeneïtzen les freqüències de pas a partir de les 22.00 hores amb intervals de pas d’un tren cada 30 minuts • A partir del 8 de gener comença a circular per primera vegada el “Tren Blanc”, una nova freqüència que enllaça Barcelona amb La Molina durant els caps de setmana de la temporada d’esquí
Les millores que es posen en marxa s’afegeixen a les que des de principis d’any el Govern de la Generalitat de Catalunya i Renfe han dut a terme tant en l’oferta de trens com en la informació i atenció al ciutadà.
Augment de serveis i homogeneïtzació de freqüències en període nocturn
A partir del proper diumenge 19 de desembre, Rodalies de Catalunya realitzarà el reajustament horari que fa cada any en totes les seves línies.
Coincidint amb aquest ajust general, es realitza una reprogramació dels serveis a la xarxa de Rodalies de Catalunya a totes les línies en horari nocturn amb l’objectiu d’evitar intervals de pas de trens superiors als 30 minuts a partir de les 22 hores. Per fer-ho, s’homogeneïtzen les freqüències i intervals de pas en un tren cada mitja hora des de les 22h fins a la fi del servei.
Aquesta modificació de serveis, contemplada en el Pla d’Acció de millores del 2010-2012 suposarà un increment de 10 trens en el número de circulacions de les línies R1, R2 (nord i sud) i R4 de Rodalies a partir del diumenge 19 de desembre.
El nou “Tren Blanc”
Una de les noves iniciatives més destacades és la posada en marxa del “Tren Blanc” un nou servei que realitzarà per primera vegada el trajecte Barcelona-La Molina durant els caps de setmana i dies festius per tal de facilitar la mobilitat dels usuaris que practiquin esports de neu. El tren sortirà de Barcelona Plaça de Catalunya a les 6.10h i arribarà a La Molina a les 8.43h. Per tal de poder gaudir de les activitats tot el dia, aquest tren realitzarà la tornada des de La Molina a les 17.50h amb arribada a Barcelona Plaça de Catalunya les 20.14h.
Aquest nou tren començarà a circular el proper 8 de gener i donarà servei durant la temporada d’esquí, fins el 25 d’abril de 2011. El tren efectuarà parada també a L’Hospitalet de Llobregat, Granollers-Canovelles, Vic, Ripoll i Ribes de Fresser. En aquesta estació el viatgers també disposen d’enllaç amb el Cremallera per pujar a la Vall de Núria.
El “Tren Blanc” se suma a la implantació del passat 6 de setembre d’un nou servei per sentit semidirecte els dies laborables entre Barcelona i Puigcerdà, que ha permès reduir el temps de viatge entre aquestes poblacions en 43 minuts en sentit Puigcerdà i 31 en sentit Barcelona, amb un temps de recorregut aproximat de 2 hores 30 minuts.
D’altra banda, també com cada any, en el període de Nadal, del 27 de desembre al 5 de gener, els dies laborables s’estableix una reducció de serveis a les línies de Rodalies de Catalunya.
Més informació
Horaris R1 a partir de 19-12-2010 [PDF, 1,40 MB.]
Horaris R2 a partir de 19-12-2010 [PDF, 1,60 MB.]
Horaris R3 a partir de 19-12-2010 [PDF, 786,93 KB.]
Horaris R4 a partir de 19-12-2010 [PDF, 1,13 MB.]
Horaris R7 a partir de 19-12-2010 [PDF, 907,72 KB.]
Rodalies de Catalunya
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Aquest cap de setmana torna a haver-hi afecció a l'R2 sud, per la construcció del pas inferior de Garraf.
Horari dies 15 i 16 de gener [PDF, 90,36 KB.]
Horari dies 15 i 16 de gener [PDF, 90,36 KB.]
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Avui, a l'estació de Garraf, a l'anar cap a Barcelona hem parat a la via habitual, però a l'anar cap a Sant Vicenç, ens han parat a l'última via, a la que és més a prop del mar, per les obres.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Rodalies de Catalunya i FGC porten les escoles al Mundial d’Snowboard
• L’estació d’esquí de La Molina acull el Mundial Snowboard FIS 2011 entre el 14 i el 29 de gener • Rodalies reforça la connexió entre Barcelona i La Molina amb 4.000 places addicionals
La Molina acull entre el 14 i el 29 de gener el campionat mundial d’Snowboard FIS 2011. Des de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, s’han programat visites guiades a l’estació d’esquí destinades a grups escolars d’arreu de Catalunya, on el bitllet de Rodalies fins a l’estació és totalment gratuït pels alumnes.
Per tal de facilitar els desplaçaments fins a l’estació d’esquí, Rodalies de Catalunya reforça la seva oferta habitual entre Barcelona i La Molina. Entre els dies 19 i 21 de gener, s’incorporen un total 4.000 places addicionals als serveis de la línia R3 (L’Hospitalet de Llobregat – Puigcerdà per Vic) en els següents trens:
• Barcelona Sants (09:36) - La Molina (12:11)
• La Molina (17:18) - Barcelona Sants (19:48)
Actualment, el servei de Rodalies compta amb 6 trens diaris de connexió entre Barcelona i La Molina, que permeten arribar a l’estació d’esquí en menys de 2 hores i 30 minuts.
De la mateixa manera, els visitants i espectadors que es vulguin apropar a aquest esdeveniment esportiu, durant els caps de setmana i els dies festius fins al 25 d’abril, Rodalies de Catalunya ha posat en marxa el ‘Tren Blanc’. Aquest nou servei surt de Barcelona Plaça de Catalunya a les 6.10h i arriba a La Molina a les 8.43h. El tren realitza la tornada des de La Molina a les 17.50h, amb arribada a Barcelona Plaça de Catalunya a les 20.26h.
Rodalies de Catalunya
• L’estació d’esquí de La Molina acull el Mundial Snowboard FIS 2011 entre el 14 i el 29 de gener • Rodalies reforça la connexió entre Barcelona i La Molina amb 4.000 places addicionals
La Molina acull entre el 14 i el 29 de gener el campionat mundial d’Snowboard FIS 2011. Des de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, s’han programat visites guiades a l’estació d’esquí destinades a grups escolars d’arreu de Catalunya, on el bitllet de Rodalies fins a l’estació és totalment gratuït pels alumnes.
Per tal de facilitar els desplaçaments fins a l’estació d’esquí, Rodalies de Catalunya reforça la seva oferta habitual entre Barcelona i La Molina. Entre els dies 19 i 21 de gener, s’incorporen un total 4.000 places addicionals als serveis de la línia R3 (L’Hospitalet de Llobregat – Puigcerdà per Vic) en els següents trens:
• Barcelona Sants (09:36) - La Molina (12:11)
• La Molina (17:18) - Barcelona Sants (19:48)
Actualment, el servei de Rodalies compta amb 6 trens diaris de connexió entre Barcelona i La Molina, que permeten arribar a l’estació d’esquí en menys de 2 hores i 30 minuts.
De la mateixa manera, els visitants i espectadors que es vulguin apropar a aquest esdeveniment esportiu, durant els caps de setmana i els dies festius fins al 25 d’abril, Rodalies de Catalunya ha posat en marxa el ‘Tren Blanc’. Aquest nou servei surt de Barcelona Plaça de Catalunya a les 6.10h i arriba a La Molina a les 8.43h. El tren realitza la tornada des de La Molina a les 17.50h, amb arribada a Barcelona Plaça de Catalunya a les 20.26h.
Rodalies de Catalunya
Obertura imminent de l'estació de La Sagrera-Meridiana.
Amb unes setmanes de retard, però ja han finalitzat per complet les obres de la nova estació de rodalies situada entre Arc de Triomf i Sant Andreu Arenal, que durà el nom de "La Sagrera-Meridiana", segons indica els panells que han posat a l'estació.
Ja han col·locat tota la senyalètica, panells de megafonia i teleindicadors, mobiliari, i la il·luminació ja llueix al 100% a tota l'andana i al vestíbul.
La taquilla i les màquines autovendes ja estan col·locades i a punt per començar a prestar servei.
L'obertura podria ser imminent
Ja han col·locat tota la senyalètica, panells de megafonia i teleindicadors, mobiliari, i la il·luminació ja llueix al 100% a tota l'andana i al vestíbul.
La taquilla i les màquines autovendes ja estan col·locades i a punt per començar a prestar servei.
L'obertura podria ser imminent
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Divendres, 04 de febrer de 2011
Rodalies de Catalunya col·labora en La Mitja Marató de Granollers 2011
La cursa se celebra diumenge 6 de febrer i els corredors compten amb els serveis de la línia R2 Nord de Rodalies de Catalunya per a desplaçar-se fins a Granollers.
Rodalies de Catalunya participa a La Mitja Marató de Granollers 2011 com a col·laborador especial. Per a facilitar l’accés als participants fins a aquesta ciutat, Rodalies de Catalunya i l’organització de la prova han arribat a un acord que permetrà bescanviar la inscripció per un bitllet d’anada i tornada Barcelona –Granollers.
La cursa del proper diumenge a la ciutat vallesana tindrà la sortida a les 10.55 h al carrer Esteve Terrades de Granollers.
Per aquest motiu els trens de Rodalies de la línia R2 Nord es converteixen en mitjà de transport idoni per als desplaçaments dels esportistes fins a Granollers. En aquesta relació, els viatgers disposen de dos trens per hora, amb un temps de viatge de 40 minuts des de l’estació de Barcelona Sants.
Els participants de la Mitja Marató podran utilitzar gratuïtament els trens de Rodalies de Catalunya bescanviant el document que els hi entregarà l’organització per un bitllet d’anada i tornada per al trajecte Barcelona –Granollers.
Aquest títol de transport es podrà bescanviar exclusivament fins les 12.00 hores del proper 6 de febrer. El bitllet permetrà viatjar des de totes les estacions de Rodalia de Barcelona fins a Granollers Centre.
Per a més informació, els interessats poden dirigir-se a les estacions de Rodalies, al telèfon 902 41 00 41 i al web www.rodaliesdecatalunya.cat
Rodalies de Catalunya col·labora en La Mitja Marató de Granollers 2011
La cursa se celebra diumenge 6 de febrer i els corredors compten amb els serveis de la línia R2 Nord de Rodalies de Catalunya per a desplaçar-se fins a Granollers.
Rodalies de Catalunya participa a La Mitja Marató de Granollers 2011 com a col·laborador especial. Per a facilitar l’accés als participants fins a aquesta ciutat, Rodalies de Catalunya i l’organització de la prova han arribat a un acord que permetrà bescanviar la inscripció per un bitllet d’anada i tornada Barcelona –Granollers.
La cursa del proper diumenge a la ciutat vallesana tindrà la sortida a les 10.55 h al carrer Esteve Terrades de Granollers.
Per aquest motiu els trens de Rodalies de la línia R2 Nord es converteixen en mitjà de transport idoni per als desplaçaments dels esportistes fins a Granollers. En aquesta relació, els viatgers disposen de dos trens per hora, amb un temps de viatge de 40 minuts des de l’estació de Barcelona Sants.
Els participants de la Mitja Marató podran utilitzar gratuïtament els trens de Rodalies de Catalunya bescanviant el document que els hi entregarà l’organització per un bitllet d’anada i tornada per al trajecte Barcelona –Granollers.
Aquest títol de transport es podrà bescanviar exclusivament fins les 12.00 hores del proper 6 de febrer. El bitllet permetrà viatjar des de totes les estacions de Rodalia de Barcelona fins a Granollers Centre.
Per a més informació, els interessats poden dirigir-se a les estacions de Rodalies, al telèfon 902 41 00 41 i al web www.rodaliesdecatalunya.cat
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Nuevo tren mercante en la conexión Figueres-Perpiñán
En pruebas un Teco que une Barcelona con la localidad alemana de Kornwestheim
La nueva conexión en ancho estándar UIC entre España y Francia, que ya contaba con dos servicios regulares de trenes mercantes, además de los TGV franceses que llegan a Figueras, está siendo probada con un nuevo tren de contenedores que une las instalaciones de Adif en Barcelona-Morrot, junto al puerto, con la terminal alemana de Kornwestheim, situada en el estado alemán de Baden-Württemberg, en un recorrido de 1.522 kilómetros.
Entrada a la terminal alemana de Kornwestheim. Foto Frieder Zundel
(11/02/2011) Poco a poco, la nueva conexión internacional entre España y Francia en ancho UIC va ganando clientes. En este caso no se trata ya de un tráfico que se detrae de la conexión clásica por Portbou, sino un tren nuevo, de muy largo recorrido, que une la estación Barcelonesa de Morrot, la terminal de Adif vecina al puerto condal, con la estación de mercancías alemana de Kornwestheim, situada muy próxima a Stuttgart.
Los tráficos de simulación comercial se iniciaron el pasado lunes 7 de febrero por un tren fletado por Sese, una empresa especializada en logística del sector del automóvil, y ha sido Renfe Mercancías la responsable de la operación del tren. En estas pruebas la división de Circulación de Adif valida la capacidad de la malla para acoger estos trenes y el operador calibra las posibilidades y dificultades del servicio.
El primer tren de esta prueba era una composición de 483 metros de longitud formada por veintidós plataformas que cargaban cajas móviles con repuestos de automoción.
Las cajas móviles de Sesé, remolcadas por Renfe en España, afrontan un recorrido de 1.522 kms cargadas por piezas de automoción por las redes de tres paises sin cambiar de vagón ni de ancho de vía. Foto Alejandro Martinez Souto
La carga total del tren era de 883 toneladas y fue la pareja de locomotoras 252 de la operadora pública la responsable de remolcar este tren en el tramo desde Morrot hasta Le Soler, estación francesa vecina a Perpiñán. En esta estación la composición fue entregada a SNCF para su remolque por territorio galo. Las locomotoras 252 adscritas a este servicio están preparadas para circular bajo tres tensiones (3.000 VCC, 1.500 VCC y 25.000 VCA) y cuentan con señalización apta para las redes francesa y española.
Este primer tren, que retornará mañana sábado, recorre un total de 1.522 kilómetros, sin cambios de ancho, por las redes de Adif, TP Ferro, RFF y DB, invirtiendo en el viaje un total de catorce horas.
La prueba ha sido satisfactoria y de completarse el ciclo de prueba a satisfacción del cargador, el tren se incorporaría a la malla de TP Ferro probablemente el próximo mes de marzo, con periodicidad semanal, siendo la tercera composición de este corredor, a sumar a los trenes de Barcelyon y Hupac, que circulan por esta línea internacional desde el pasado 21 de diciembre.
Vía Libre
En pruebas un Teco que une Barcelona con la localidad alemana de Kornwestheim
La nueva conexión en ancho estándar UIC entre España y Francia, que ya contaba con dos servicios regulares de trenes mercantes, además de los TGV franceses que llegan a Figueras, está siendo probada con un nuevo tren de contenedores que une las instalaciones de Adif en Barcelona-Morrot, junto al puerto, con la terminal alemana de Kornwestheim, situada en el estado alemán de Baden-Württemberg, en un recorrido de 1.522 kilómetros.
Entrada a la terminal alemana de Kornwestheim. Foto Frieder Zundel
(11/02/2011) Poco a poco, la nueva conexión internacional entre España y Francia en ancho UIC va ganando clientes. En este caso no se trata ya de un tráfico que se detrae de la conexión clásica por Portbou, sino un tren nuevo, de muy largo recorrido, que une la estación Barcelonesa de Morrot, la terminal de Adif vecina al puerto condal, con la estación de mercancías alemana de Kornwestheim, situada muy próxima a Stuttgart.
Los tráficos de simulación comercial se iniciaron el pasado lunes 7 de febrero por un tren fletado por Sese, una empresa especializada en logística del sector del automóvil, y ha sido Renfe Mercancías la responsable de la operación del tren. En estas pruebas la división de Circulación de Adif valida la capacidad de la malla para acoger estos trenes y el operador calibra las posibilidades y dificultades del servicio.
El primer tren de esta prueba era una composición de 483 metros de longitud formada por veintidós plataformas que cargaban cajas móviles con repuestos de automoción.
Las cajas móviles de Sesé, remolcadas por Renfe en España, afrontan un recorrido de 1.522 kms cargadas por piezas de automoción por las redes de tres paises sin cambiar de vagón ni de ancho de vía. Foto Alejandro Martinez Souto
Este primer tren, que retornará mañana sábado, recorre un total de 1.522 kilómetros, sin cambios de ancho, por las redes de Adif, TP Ferro, RFF y DB, invirtiendo en el viaje un total de catorce horas.
La prueba ha sido satisfactoria y de completarse el ciclo de prueba a satisfacción del cargador, el tren se incorporaría a la malla de TP Ferro probablemente el próximo mes de marzo, con periodicidad semanal, siendo la tercera composición de este corredor, a sumar a los trenes de Barcelyon y Hupac, que circulan por esta línea internacional desde el pasado 21 de diciembre.
Vía Libre
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Es una bona noticia aquesta del mercant a Alemania desde Barcelona-Morrot, per potenciar més les mercaderies per Espanya.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Trobo bé la creació d'aquest servei, obrint-nos més a Europa i començant a perfilar Barcelona com a un punt estratègic per al transport de mercaderies. Esperem ara que les operadores privades comencin a fer ús d'aquesta nova línia i poguem veure encara més varietat de mercants per la LAV.
Re: Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Vinga, vinga, que poc a poc es vagi infravalorant la línia, si senyor!
Archie- Maquinista
- Nombre de missatges : 568
Fecha de inscripción : 01/05/2010
Edad : 33
Ubicació : La Roca
Pàgina 6 de 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Temas similares
» Seguiment de les obres de la línia de Manresa - Lleida
» Tot sobre la línia 9/10 (notícies, estat de les obres, inaguracions...)
» Propers talls al Metro
» Creació de "Ferrocarril en general"
» Creació / renovació d'estacions del Metro de BCN
» Tot sobre la línia 9/10 (notícies, estat de les obres, inaguracions...)
» Propers talls al Metro
» Creació de "Ferrocarril en general"
» Creació / renovació d'estacions del Metro de BCN
Pàgina 6 de 9
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Dj Des 19, 2013 8:27 pm por UT440_132M
» Notícies (obres, creació de serveis, talls, etc)
Dc Des 04, 2013 10:24 pm por UT440_132M
» Incidències internacionals
Dg Des 01, 2013 3:28 pm por UT440_132M
» Descarrilament a Sant Andreu Arenal
Dg Oct 27, 2013 10:03 pm por UT440_132M
» Train Simulator 2014
Dg Set 29, 2013 10:24 pm por QO1922
» Locomotores dièsel V200 de COMSA i RENFE
Ds Set 21, 2013 4:32 pm por QO1922
» Locomotores elèctriques 269 de RENFE
Ds Set 21, 2013 4:30 pm por QO1922
» Restauració de la 281 006
Ds Ago 31, 2013 6:20 pm por UT440_132M
» Renfe locomotores dièsel 333
Dj Ago 29, 2013 10:42 pm por UT440_132M